metten86

Dine børns navne..?

18 indlæg i dette emne

(Ligger det noget særligt bag?)

Som overskriften siger, ligger der så specielle tanker bag dit/dine barns/børns navn(e) eller er det "bare" et pænt navn...?

Da vi ventede Hannah, var mit eneste krav, at navnet ikke måtte være ALT for brugt. Vi havde mange navne oppe og vende, men kunne ikke rigtig blive enige om noget. Til sidst fandt vi frem til at hun måske skal opkaldes efter noget familie, men der var ikke rigtig nogle navne vi kunne forenes med - det tætteste var Anna (min oldemor). Meeen det var bare heller ikke lige DÉT! En dag sad vi så og legede lidt med navnet og så kom det bare til mig - HANNAH! :loveshower Så min oldemors navn var udgangspunktet for Hannahs navn, hvis man kan sige det sådan.. :7himmel

Hvis jeg får en pige igen, kunne jeg godt tænke mig at kalde hende Elina. Min mormor hedder Elin og ja, så fortsætter vi jo med at pynte på de ældre generationers navne.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke børn endnu, men navne har vi snakket om, og jeg vil gerne opkalde, hvis det bliver en pige, efter min mormor, som hed Margit.

Og hvis vi får en dreng, hvilket der er størst sandsynlighed for, da Korea oftest bortadoptere drenge, er kravet, at det skal ende på s.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde altid en ide om, at skulle være karrierekvinde og havde bestemt ikke børn i tankerne, før end at Mick lå i min mave, han fik mellemnavnet Angelo (Angel) fordi det jo så åbenbart var meningen at jeg skulle være mor. Jeg ville have kald ham Erik, efter min afdøde onkel jeg aldrig mødte, han døde i en arbejdsulykke som 16 årig, men min mormor nedlagde veto, da hun var overtroisk med navnet. Mick faldt mig bare ind. Hans navn lyder lidt som Michelangelo, men han er altså ikke opkaldt efter ham.

Freja hed Emma da vi lå på neo, de spurgte om hun ikke skulle have navn, da alle deres neo børn hed noget, og alt havde været kaos, så Emma kom til mig, men det passede ligesom bare ikke til hende. Freja var sej og en stærk pige under indlæggelsen, min mor spurgte indtil navnet Angelina, altså som mellemnavn, og det var da sødt synes jeg, men sammen med Emma så nej, men problemet var bare at Emma jo ikke passede til hende. Da vi så blev udskrevet og min far sad med hende, sagde han også at Emma slet ikke passede til hende. Samme aften sagde han pludseligt og spontant. FREJA !!!! og med det samme blev jeg helt varm og vidste at det bare skulle være dét navn sammen med Angelina.

Så mine unger hedder Mick Angelo og Freja Angelina og så har de herefter 2 familienavne også, et fra min fars side og et fra min mors side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver pt. lidt gæk med at kalde lillemanden for Niels Ole, da mandens far hedder Niels Anker og min far Ole :balloon meeen det tror jeg nu ikke han kommer til at hedde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger har lidt specielle navne, altså ment med at de ikke er i top 50 listen og at der ikke er så mange der hedder det. (det undersøgte jeg nemlig)

Men nej, de er ikke opkaldt efter nogen og det er vi glade for :)

De hedder Celine, Nynne og Zenia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel er opkaldt efter en reserve storebror jeg havde i kollektivet da jeg var lille og hvor både hans far og stedmor og mikkel selv betød uendelig meget for mig :biglove alexander kom fordi mikkels far og jeg snakkede om at hvis mikkels far døede under den 10 timer lange hjerneoperation han fik da jeg kun var 10 uger, skulle Mikkel have heddet Morten efter sin far, og så fik han alexander hvis han gerne ville kaldes noget andet når han blev voksen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke Mona valgte vi fordi vi synes Lærke er så smukt og dansk. Mona hedder hun efter min mor, som døde da jeg var 6 år gammel. Det var vigtigt for mig, at få hende med i Lærke Monas liv også! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tristan, tja var specielt navn og så i håb om de ikke var to i klassen med det navn. Men samtidig os fordi det kan udtales i udlandet.

Egentlig kunne jeg ikke lide navnet først, men efter at have tygget på det blev jeg lidt vild med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hedder Max og Theo fordi vi ville have lidt anderledes navne :)

Vi snakker om barn nummer 3's navne: Noor, Hektor, Huxi, Frode, penelope, My, Pusle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hannah er bare sådan et sødt navn :loveshower

Herhjemme var det eneste navn vi kunne blive enige om, Isabella. Så det blev bare dét :rolleyes Men jeg er stadig rigtig glad for navnet, så jeg har bestemt ikke fortrudt.

Denne gang er vi heller ikke enige om navne. Vi kan blive sådan nogenlunde enige om Karoline, igen som det eneste navn. Ved ikke rigtig hvad vi gør, hvis det bliver en dreng :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt at høre hvad tanker I andre har gjort jer.. :)

Hannah er bare sådan et sødt navn :loveshower

Herhjemme var det eneste navn vi kunne blive enige om, Isabella. Så det blev bare dét :rolleyes Men jeg er stadig rigtig glad for navnet, så jeg har bestemt ikke fortrudt.

Denne gang er vi heller ikke enige om navne. Vi kan blive sådan nogenlunde enige om Karoline, igen som det eneste navn. Ved ikke rigtig hvad vi gør, hvis det bliver en dreng :P

Taarrrk. Det synes vi jo bestemt også selv.. :loveshower

Isabella er simpelthen også et smukt navn. :7himmel Vi havde det også oppe og vende, men jeg afviste det fordi vi har en Prinsesse Isabella og jeg frygtede der ville komme ALT for mange Isabella´er i den generation.. :rolleyes Mindes faktisk også vi bare var inde over Bella på et tidspunkt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke rigtigt om man kan sige, der ligger noget særligt bag børnenes navne, men de har da alle en historie.

Kasper, som er født 6 1/2 uge for tidligt, hedder Kasper, fordi det var det navn, der var "oppe", da han blev født. Vi havde flere på listen og havde ikke lagt os fast på noget, men da de spurgte os på Neonatal, om vi havde et navn til ham, kunne vi ikke bære, at der skulle så "udøbt dreng" på hans skilt og så blev det altså Kasper, da det var øverst på listen lige der.

Andreas havde vi heller ikke noget navn til, da han blev født og mens han var indlagt på Neo i 12 dage, gik jeg og prøvede forskellige navne på ham, men der var ingen af dem på listen, som var rigtige. Da vi så kom hjem talte vi videre, men det var først en sen aften, hvor H havde glemt at sætte videoen til og bad mig gøre det, fordi han ikke selv gad, at jeg sagde "ok, jeg skal nok stå op og sætte den til, hvis han må hedde Andreas". H svarede ok og derfor hedder Andreas Andreas. :rolleyes

Josephine er født i Frankrig og vi ville derfor have en navn, som både er dansk og fransk. Vi kunne ikke lige komme på det rigtige og jeg postede en forespørgsel på min FB-væg om nogen kendte nogle pæne navne. Det gjorde een af mine veninder og da jeg så "Josephine" var det straks det rigtige og heldigvis havde H det på samme måde, da jeg spurgte ham. Hernede SKAL barnet have et navn senest når det er 3 dage gammelt, så man er nødt til at have et udvalg klar inden fødslen.

Så ingen "gamle" historier bag navnene, men de er nu hver især værd at fortælle alligevel :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, synes bare det er smukt :kuller

Men vi endte ikke med det navn, jeg hele graviditeten trode hun skulle hedde, da hun blev født lignede hun bare ikke en Victoria, så det blev en Clara i stedet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der ligger bag end at det bare er pænt :)

Isaac, fra det gamle testamente, da jeg er kristen. Måden det er stavet på, er for at det bedre kan bruges hvis han engang vil til udlandet. Nicolai, stavet på den tyske måde er efter min morfar :loveshower De nåede ikke at møde hinanden, men de deler mellemnavn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt at høre hvad tanker I andre har gjort jer.. :)

Taarrrk. Det synes vi jo bestemt også selv.. :loveshower

Isabella er simpelthen også et smukt navn. :7himmel Vi havde det også oppe og vende, men jeg afviste det fordi vi har en Prinsesse Isabella og jeg frygtede der ville komme ALT for mange Isabella´er i den generation.. :rolleyes Mindes faktisk også vi bare var inde over Bella på et tidspunkt.. :)

Det med prinsesse-navnet, var faktisk også den eneste "anke" jeg havde i mod navnet ;) Men det var alligevel ikke argument nok, i det vi ikke kunne blive enige om andet. Jeg tænker ikke så meget over det mere, og vi kender faktisk heller ikke andre Isabella´er- hverken i omgangskredsen eller dp :)

Hannah har begge gange været på min liste, men desværre ikke på mandens <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mine ligger der ikke noget særligt bag navnene. Tobias var det eneste vi kunne blive enig om ;) Og Annika har manden valgt, en af vores venners storesøster hedder Annike og det navn kan manden gode lide. Men jeg synes det lyder/ser forkert ud med et e til sidste, så derfor blev det Annika.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde faktisk lagt os en lille smule fast på Fabian..... Men der var bare et eller andet jeg ikke kunne forlige mig med... Så blev ved med at lede lidt i det skjulte ;)

En dag faldt jeg over Marlon på en liste på nettet..... Og jeg var solgt.... Heldigvis var manden helt enig :loveshower

Oprindeligt ville jeg gerne have opkaldt ham efter min storebror... Altså min brors mellemnavn, men manden var imod..... Vi har så indgået det kompromis, at hvis vi får en dreng mere så får jeg mit ønske opfyldt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der ligger ikke nogen speciel historie/person bag vores datters navn.

Christina var det første navn på listen, som vi begge var vilde med og som opfyldte vores krav til det:

- Det skulle kunne udtales ens på både dansk og svensk

- Det skal kunne udtales på engelsk

Nu bliver det så spændende om vi kan finde et godt navn til lillebror der opfylder samme krav.

Mit favorit drengenavn for tiden er Casper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER