Nitzen1987

Hvad er et symbolsk beløb for brugt baby-/børnetøj???

23 indlæg i dette emne

Jeg er så lige blevet knap så populær hos min svigerinde, da jeg har været mellemled mellem min hende (der havde en masse småbørnstøj hun ville af med) og så min veninde der gerne ville (have/købe) tøjet.... Mærkevaretøj.... Jeg spurgte min svigerinde efter hvad hun skulle have for tøjet, og fik det svar, at det bare skulle være et symbolsk beløb- men hvad er et symbolsk beløb???? for mig at se afhænger det jo fuldstændig af øjnene der ser på det... Min veninde kom med to flasker rødvin til en værdi af 400 kr. og fik til gengæld en pose fyldt med pænt småbørnstøj med hjem... Efter at have fortalt min svigerinde at vi har de to flasker vin stående til dem får jeg så at vide at hun havde forventet at få minimum 20 kr. pr. del(fordi det jo var mærketøj) - jeg har ingen anelse om hvor mange dele der var, men det ligger slet ikke til mig at tage penge for ting og tøj der er brugt... Men hvordan skulle jeg vide, hvad der for hende var et symbolsk beløb???? var det 200 kr? 400 kr? 600 kr? eller 1.000 kr.

Jeg har udelukkende gjort det for at hjælpe og ville aldrig selv kunne finde på at forlange penge - så her gik jeg da lige fra at føle at jeg havde gjort hvad jeg kunne for hjælpe, til så at føle at den hjælp ikke var god nok og ikke blev værdsat....

Men altså mit spøgsmål er her: Hvad er for jer et symbolsk beløb????

EDIT: Min svoger (min mands bror) VAR IMOD AT DE SKULLE TAGE PENGE FOR BRUGT TØJ OG DE NYDER BEGGE VIN - især italiensk som vinen jo er... Så det har jo heller ikke været helt nemt når mand og kone ikke er enige.... Min svoger er meget glad for vinen, og ved slet ikke at konen har forlang et "symbolsk beløb" for tøjet... Men jeg har nu i øvrigt også tilbudt at de kan få 600 kr. af os og så beholder vi selv vinen, men det ville hun heller ikke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen et symbolsk beløb er vel både noget og ingenting :) Hvis din svigerinde havde en forventning om pris (fx 20 kr pr del) så måtte hun jo have sagt det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det afhænger af mængde og art der skal gives et symbolsk beløb for :)

Jeg har fx lige købt en affaldssæk med lego, en stor kasse med diverse dyr, en racerbane med 2x loop og 2 biler, en tavle til at tegne med kridt på, en kasse med lego togbane og 5 elektriske tog, en gigantisk legetøjs lastbil, en stor spiderman og et par småting mere for 300 kr... det skulle også være 'symbolsk' men vi talte da alligevel om prisen.

Hvis hun havde en forventning om 20 kr pr del, så var det det hun skulle have sagt og så kan hun ikke rigtig tillade sig at blive gnaven :)

Dog synes jeg hun skulle have haft kontanter i stedet for vin hvis hun har sagt et symbolsk beløb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det afhænger af mængde og art der skal gives et symbolsk beløb for :)

Jeg har fx lige købt en affaldssæk med lego, en stor kasse med diverse dyr, en racerbane med 2x loop og 2 biler, en tavle til at tegne med kridt på, en kasse med lego togbane og 5 elektriske tog, en gigantisk legetøjs lastbil, en stor spiderman og et par småting mere for 300 kr... det skulle også være 'symbolsk' men vi talte da alligevel om prisen.

Hvis hun havde en forventning om 20 kr pr del, så var det det hun skulle have sagt og så kan hun ikke rigtig tillade sig at blive gnaven :)

Dog synes jeg hun skulle have haft kontanter i stedet for vin hvis hun har sagt et symbolsk beløb.

Helt enig i det med rød :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes jo netop du har ret i at et symbolsk beløb er i retningen af de tog dyre flasker vin. For for mig er 400 kr for 2 flasker rødvin mange penge :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er svær. Har man forventninger, skal de fortælles, da symbolsk beløb kan være mange ting.. personligt ville jeg ha foretrukket 400,- kr frem for de to flasker vin, da man måske kunne ha købt noget tøj man kunne bruge til barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja..hun skulle ha været mere specifik, for ingen kan gætte hendes tanker. Jeg personligt ville ikke ha rødvin, for jeg kan ikke lide det og drikker det ikke...så jeg ville ha været skuffet over vinen men jeg ville så også sige det hvis jeg ville ha 20 kr pr del og ikke vin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den er svær

Men jeg er stor tilhænger af at man siger hvad man vil, for ingen er tankelæsere... Men når der er blevet sagt et symbolsk beløb ville jeg forvente at få lidt penge af en art og ikke rødvin, som jeg i øvrigt slet ikke drikker, så jeg var nok også blevet lidt småfornærmet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes helt klart din svigerinde skulle have meldt mere klart ud hvad hendes forventninger var & synes egentlig ikke hun kan være sur på dig over noget :kram2 .

På den anden side kan jeg godt se det måske havde været smartere med kontanter i stedet for vin, så hun selv havde mulighed for at bestemme anvendelsen af pengene - men stadig ikke noget der efter min mening burde ændre hendes opfattelse af dig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I denne konkrete situation ville et symbolsk beløbn for mig være omkring 100 kr.

Men hun har ingen ret til at være fornærmet, så skulle hun have meldt klart ud. Jeg ville dog selv heller ikke have rødvin - drikker det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at 20 kr pr del for mærker tøj ER et symbolsk beløb, hvis tøjet er fint og uplettet, mere fordi det sælges dyrt på feks TS og lign

Men hvor hulan skal an vide det fra hvis ikke hun lige giver en pris ide, feks siger at hun har forestillet sig 500 kr for hele posen eller i den dur

Hun kan ikke tillade sig at være fornærmet når hun ikke har meldt hverken det ene eller det andet ud

Nu ved jeg ikke hvor meget der var af dele med hensyn til om beløbet var ok, men syntes det burde have været kontanter istedet for en specifik ting som Vin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes din svigerinde har det store ansvar. Hun skal sige direkte hvad hun vil have for det tøj.

Et symbolsk beløb synes jeg er ca. 10 kr. pr. del.

Men jeg synes også det er uretfærdigt at give 2 flasker vin, uanset prisen.

Men til syvende og sidst er det din svigerinde, der skulle have fortalt præcist hvad hun forventede. Men jeg synes måske nok at du burde have takket nej til rødvinen. Det holder jo ikke. Hun bad om et beløb, symbolsk eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu også blive lidt skuffet over rødvin.. men hvad med at give de 400 i stedet..

Vil aldrig lave en aftale med kun "symbolsk beløb" som reference.. hverken som "køber" eller "sælger"

synes nu hun ikke kan tillade sig at blive sur.. men ellers må handlen jo vel bare gå tilbage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes også rødvin til 400 kr er lidt mærkeligt med mindre din svigerinde er typen som nyder vin. Ellers er det lidt i overkanten at bruge 200 kr per flaske....

Men hvis jeg skal svare på spørgsmålet ;) Så vil det være 250 kr for en sæk fuld tøj. Og hvis det er mærketøj - ja så måtte hun igang med at sælge på trendsales hvis hun ville have mere for det :)

Glæder mig til at høre hvad sagen ender med.

Tine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det afhænger af mængde og art der skal gives et symbolsk beløb for :)

Jeg har fx lige købt en affaldssæk med lego, en stor kasse med diverse dyr, en racerbane med 2x loop og 2 biler, en tavle til at tegne med kridt på, en kasse med lego togbane og 5 elektriske tog, en gigantisk legetøjs lastbil, en stor spiderman og et par småting mere for 300 kr... det skulle også være 'symbolsk' men vi talte da alligevel om prisen.

Hvis hun havde en forventning om 20 kr pr del, så var det det hun skulle have sagt og så kan hun ikke rigtig tillade sig at blive gnaven :)

Dog synes jeg hun skulle have haft kontanter i stedet for vin hvis hun har sagt et symbolsk beløb.

Enig til det røde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EDIT: Min svoger (min mands bror) VAR IMOD AT DE SKULLE TAGE PENGE FOR BRUGT TØJ OG DE NYDER BEGGE VIN - især italiensk som vinen jo er... Så det har jo heller ikke været helt nemt når mand og kone ikke er enige.... Min svoger er meget glad for vinen, og ved slet ikke at konen har forlang et "symbolsk beløb" for tøjet... Men jeg har nu i øvrigt også tilbudt at de kan få 600 kr. af os og så beholder vi selv vinen, men det ville hun heller ikke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EDIT: Min svoger (min mands bror) VAR IMOD AT DE SKULLE TAGE PENGE FOR BRUGT TØJ OG DE NYDER BEGGE VIN - især italiensk som vinen jo er... Så det har jo heller ikke været helt nemt når mand og kone ikke er enige.... Min svoger er meget glad for vinen, og ved slet ikke at konen har forlang et "symbolsk beløb" for tøjet... Men jeg har nu i øvrigt også tilbudt at de kan få 600 kr. af os og så beholder vi selv vinen, men det ville hun heller ikke....

Jamen så er hun da heller ikke til at gøre tilfreds

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EDIT: Min svoger (min mands bror) VAR IMOD AT DE SKULLE TAGE PENGE FOR BRUGT TØJ OG DE NYDER BEGGE VIN - især italiensk som vinen jo er... Så det har jo heller ikke været helt nemt når mand og kone ikke er enige.... Min svoger er meget glad for vinen, og ved slet ikke at konen har forlang et "symbolsk beløb" for tøjet... Men jeg har nu i øvrigt også tilbudt at de kan få 600 kr. af os og så beholder vi selv vinen, men det ville hun heller ikke....

jamen så har du gjort dit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

EDIT: Min svoger (min mands bror) VAR IMOD AT DE SKULLE TAGE PENGE FOR BRUGT TØJ OG DE NYDER BEGGE VIN - især italiensk som vinen jo er... Så det har jo heller ikke været helt nemt når mand og kone ikke er enige.... Min svoger er meget glad for vinen, og ved slet ikke at konen har forlang et "symbolsk beløb" for tøjet... Men jeg har nu i øvrigt også tilbudt at de kan få 600 kr. af os og så beholder vi selv vinen, men det ville hun heller ikke....

ej, så måtte hun selv have solgt tøjet .... så meget får man jo heller ikke for tøj (selvom det er mærketøj), så jeg synes det er et fint forslag du er kommet med.

Og så vil hun vist bare være på tværs ;)

Og en lille sidebemærkning - når de nu nyder vin rigtig meget, så synes jeg det er en flot gave som de kom med som betaling.

Tine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min verden betyder "symbolsk" at man ikke forventer at få noget som helst, og at det derfor er op til modtageren, hvad de vil give, og så kan det også være en plade chokolade eller et par flasker vin.

Og jo, "beløb" betyder måske nok kontanter, men så må du stikke din veninde en femmer - det er også et beløb ;) Hvis man forventer noget, så må man sige, hvad man forventer. ;)

Og så synes jeg da iøvrigt aldrig, at det kan være fair, at du skal komme i unåde for situationen, for du handlede jo i god tro.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes også rødvin til 400 kr er lidt mærkeligt med mindre din svigerinde er typen som nyder vin. Ellers er det lidt i overkanten at bruge 200 kr per flaske....

Men hvis jeg skal svare på spørgsmålet ;) Så vil det være 250 kr for en sæk fuld tøj. Og hvis det er mærketøj - ja så måtte hun igang med at sælge på trendsales hvis hun ville have mere for det :)

Glæder mig til at høre hvad sagen ender med.

Tine

Jeg er helt enig her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at 20 kr pr del for mærker tøj ER et symbolsk beløb, hvis tøjet er fint og uplettet, mere fordi det sælges dyrt på feks TS og lign

Men hvor hulan skal an vide det fra hvis ikke hun lige giver en pris ide, feks siger at hun har forestillet sig 500 kr for hele posen eller i den dur

Hun kan ikke tillade sig at være fornærmet når hun ikke har meldt hverken det ene eller det andet ud

Nu ved jeg ikke hvor meget der var af dele med hensyn til om beløbet var ok, men syntes det burde have været kontanter istedet for en specifik ting som Vin

erklære mig fuldstændig enig med Pia her...

Din svigerinde kunne ikke finde ud af og give klar besked, og nu er det hendes egne forventninger der skuffer hende... Sur :numse men så må hun da melde ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

erklære mig fuldstændig enig med Pia her...

Din svigerinde kunne ikke finde ud af og give klar besked, og nu er det hendes egne forventninger der skuffer hende... Sur :numse men så må hun da melde ud...

Jeg er med på denne her vogn ;)

Men det er da træls for hende hvis hun blev skuffet, men i sidste ende er det jo hendes egen skyld, andre kan da ikke se hva hun tænker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER