Guest

Hvornår fik I barnevognen hjem?

21 indlæg i dette emne

Vi har for noget tid siden bestilt barnevogn mv. som står hos forhandleren i øjeblikket. Jeg er begyndt at overveje hvornår vi skal hente den. Den står egentlig rigtig fint hos forhandleren i øjeblikket fordi vores hus er noget rod i forbindelse med noget ombygning, men på den anden side ville jeg egentlig også gerne have den hjem, så den er klar når den lille kommer. Jeg overvejer at hente lift mv. så det er klar, og så hente resten af barnevognen når den lille er kommet.

Nu er der jo egentlig også en myte om at man ikke må få barnevognen hjem inden den lille. Hvorfor er det nu det er? Ikke fordi det vil ændre min beslutning om hvornår jeg henter den, men er lidt nysgerrig ;)

Hvornår fik I barnevognen hjem? Fik I ting hjem løbende? Havde myten nogen betydning?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde alle tingene hjemme, bv stod i butikken. Farmor og Farfar hentede den for os. Det betød meget for dem hvorfor det ved jeg ikke.

Myten ved jeg ikke om spillede ind, men butikken tilbød det selv og vi tænkte ikke rigtig over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt barnevognen til afhentning 1. august. Derefter kommer den hjem og står hos mine forældre indtil jeg har født. Det er en blanding af flere ting: praktiske årsager, tradition og en lille smule overtro ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik den hjem nogle måneder inden fødslen, det samme med alle de andre ting. Værelset stod også klart inden..

Tror simpelthen ikke på at sådan noget skulle kunne slå et ufødt barn ihjel... eller at jeg ville blive mindre ked af det, såfremt det skulle ske, og jeg så havde tingene hjemme.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får de kommende bedste forældre til at hente den mens vi tager hjem fra sygehuset, tror jeg. Den skal i hvertfalde ikke hjem på matriklen før vi ankommer med lillemanden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe min mand og mine forældre hentede vognen dagen efter jeg havde født - det var meningen at den skulle hjem den weekend alligevel, men jeg fødte jo 3 uger for tidligt, så det var vidst godt nok at vi fik besøg, så vi kunne få den hentet hjem der :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand hentede barnevognen da baby var 2 dage gammel og vi skulle hjem fra sygehuset.

Anden gang.... Ja der stod den her jo allerede :-)

Overtroen går vist egentligt på at der er risiko for at man ikke får baby med hjem fra sygehuset hvis barnevognen bliver taget hjem eller man reder sengen før fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på myter ;)

Vi fik løbende vores ting hjem. Kan ikke huske hvornår vi fik barnevognen, men det var i hvert fald noget før ;) Pt. har vi af nye ting købt en babyseng til den lille nye, selvom jeg ikke er så langt henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var omkring 4. måned da vi fik barnevognen hjem.... Havde ikke forstand på traditioner og myter :D Men jeg tror nu heller ikke det havde gjort nogen forskel, for vi fik et super godt tilbud, og så var det bare med at få den hentet :)

Og vi fik da Marlon med hjem.... Havde endda også redt hans seng :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hentede klapvognen i dag, hvor jeg er 41+2. Har egentlig snakket om det de sidste par uger, men har ikke lige fået det gjort, da vi skal køre en 20 minutters tid for at hente den. Liften har vi lånt, så det er et stykke tid siden vi fik den hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores står stadig hos min mor.. og den kommer ikke hjem førend vi er hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bestilt barnevognen til afhentning 1. august. Derefter kommer den hjem og står hos mine forældre indtil jeg har født. Det er en blanding af flere ting: praktiske årsager, tradition og en lille smule overtro ;)

Det bliver nogenlunde det samme her hos os. Når barnevognen skal afhentes skal den hjem til mine forældre, som opbevarer den til efter fødslen. Vi har selv masser af plads til at have den stående, men traditionen og overtroen betyder meget for os. Og når vi nu har muligheden for at de kan have den stående. gør vi det.... :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang stod den hos svigermor og anden gang hentede min mand og datter den i forretningen dagen efter han var født :)

Den her gang, har vi købt min venindes, så den kommer hjem i kælderen en af dagene :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnevogn var nok det eneste vi ikke havde fået hjem før jeg fødte. Men alt andet var klar til at vores søn kom til verden. Men Men jeg skal også være ærlig og sige at nu havde min søn en MEGET hård start på livet ikke at det har noget med overtro at gøre, men jeg ville være utrolig ked af at komme hjem uden barn til et tip top klart børnehjem.

Nok om den historie...

Men når vi nu snakker overtro, så undre jeg mig... hvad skal jeg nu gøre. Barnevognen står jo i kælderen og har gjort det i over 3 år. Skal jeg sende den til opmaksinering et eller andet sted fordi jeg nu venter mig igen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bestilte den på nettet engang i efteråret, hvor Roald så er født sidst i februar, og den kom med fragtmand efter et par dage og stod derhjemme fra da af. Jeg redte også sengen i forvejen. Er ikke det mindste overtroisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre hentede barnevognen efter jeg havde født og kørte den hjem til os, så den stod der da vi kom hjem fra sygehuset. Vi hentede den ikke før fordi den lige så godt kunne fylde hos Kære Børn istedet for hjemme hos os og absolut ikke pga. overtro... Synes det er lidt dumt, hvad så med nr. 2 der er barnevognen jo hjemme. Jeg redte iøvrigt også sengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores stod hos mine forældre indtil jeg havde født - vi havde ikke selv plads til at have den stående, ellers var den kommet hjem 6 mdr før fødslen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Købte den i januar, føste i april, men den stod hos mine svigerforældre indtil jeg fødte, da jeg ikke måtte få den hjem for min svigermor (overtro og bla bla bla :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er bestilt, men kommer først til forretningen 27. juli. Den bliver nok stående der til efter fødslen, da mine forældre gerne vil betale den, og min mor er lidt overtroisk. Når nu de vil betale den, må de også bestemme, og så står den da ikke i vejen for os :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores kombivogn er faktisk lige blevet leveret i dag og jeg er 18+4 :)

Vi fandt et godt tilbud og slog til, og så er man altså liiiige nødt til at samle "dyret" for at se den, inden den bliver sat i kælderen til efter fødslen :D

Heldigt, at vi ikke er overtroiske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi ventede den første købte vi barnevognen på nettet og fik den leveret til mine svigerforældre fordi vi skulle flytte kort før fødslen. Barnevognen blev stående i deres kælder til jeg havde født.

Anden gang stod den i skuret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER