TiaK

Den første tid på hospitalet

19 indlæg i dette emne

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive?

Hvor mange dage blev I?

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke?

Havde I problemer med amningen?

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet?

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?)

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? Vidst nok 5

Hvor mange dage blev I? 4 dage

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja, han kunne og så skulle han da bare være ved mig og hjælpe og ønsket det også selv

Havde I problemer med amningen? Lige lidt, men det var nok mere usikkerhed fra min side om det var "nok"

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Vi havde tænkt os at tage hjem dagen før, men hun tog en nat hvor hun skreg godt 20 timer i træk, så vi blev for tryghedens skyld

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Første besøg kom kort efter vi kom til barselsgangen, et par timer efter fødslen, det var forældre og søskende. det var rigtig behageligt.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Lyt til dig selv, selv om du har været mor i 5 min så stol på dig selv og har du brug for ro, så sig det til gæster at de skal gå (tro mig de bliver ikke sure) sæt dig og din baby 1 række.. og brug personalet hvis du har behov..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? 2 overnatninger

Hvor mange dage blev I? 2 overnatninger

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja, vi boede begge på Hvidovre Hospitals patienthotel

Havde I problemer med amningen? Ja - og vi fik ikke ordentlig hjælp fordi den jordemoder der var tilknyttet patienthotellet også havde vagt på fødegangen - og der var MEGET TRAVLT.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Nej

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Vi havde det første besøg 4 timer efter fødslen af det ene hold bedsteforældre. De boede 15 min. fra hospitalet og det var smadder hyggeligt at de kom forbi. De næste besøg lå dagen efter hvor først den allernærmeste familie kom forbi - og derefter 2 af vores nærmeste vennepar. Alle 3 besøg var vildt hyggelige og vi kunne sagtens overskue dem. Vi ville bare så gerne vise vores prinsesse frem.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? 48 timer :o

Hvor mange dage blev I? Vi var der knap 4 døgn

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja det havde han, han skulle selv betale for det og maden, men jeg kunne bestemt ikke undvære ham derinde.

Havde I problemer med amningen? Ja det gik ikke, og efter de 4 døgn gik vi over til flaske.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Udover amningen gik det fint... Og jeg tror vi var taget hjem efter en dag hvis det ikke var for ammeproblemerne.

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) første besøg var 8 timer efter fødslen, mine forældre, og jeg var så stolt over at vise ham frem :wub

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Jeg vil give Sandie helt ret.... Sygeplejerskerne inde på sygehuset sagde 10 forskellige ting, og hver gang der var vagtskifte, kunne vi starte forfra med en helt ny tilgang til alting....så til sidst fik jeg nok, og gjorde alting på MIN måde! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? 5 dage

Hvor mange dage blev I? 5 dage

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Faren kan ikke overnatte på Esbjerg sygehus

Havde I problemer med amningen? Mælken løb først til efter 3 dage, så han fik mme med lille glas indtil mælken løb ordentlig til

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? nej

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Alle besøg blev overstået de to første dage, havde ikke noget imod at få besøg, så det var en god oplevelse.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Som Sandie skriver, man får 10 forskellige ting af vide, og så må man gøre op med sig selv, hvad der passer til en selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? Vidst nok 5

Hvor mange dage blev I? 4 dage

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja, han kunne og så skulle han da bare være ved mig og hjælpe og ønsket det også selv

Havde I problemer med amningen? Lige lidt, men det var nok mere usikkerhed fra min side om det var "nok"

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Vi havde tænkt os at tage hjem dagen før, men hun tog en nat hvor hun skreg godt 20 timer i træk, så vi blev for tryghedens skyld

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Første besøg kom kort efter vi kom til barselsgangen, et par timer efter fødslen, det var forældre og søskende. det var rigtig behageligt.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Lyt til dig selv, selv om du har været mor i 5 min så stol på dig selv og har du brug for ro, så sig det til gæster at de skal gå (tro mig de bliver ikke sure) sæt dig og din baby 1 række.. og brug personalet hvis du har behov..

Til det i rødt: Det er SÅÅÅÅ vigtigt, at du lytter til dig selv. Husk det, husk det, husk det!

Jeg fødte for tidligt (36+3), så vi lå på hospitalet i 8 dage, fordi den bette mus fik gulsot. Nøj, jeg var træt af det til sidst, og jeg græd som pisket, da hun skulle ligge i lys :boo

Første besøg kom vel omkring 8 timer efter fødslen. Det var SÅ hyggeligt og vi var så stolte af vores lille vidunder. Desværre blev der ved med at komme folk resten af dagen, og da kl. var 21 om aftenen, var vi nødt til at bede jordemoderen om at smide min svigerfar og hans kone ud. De forstod bare ikke et vink med en vognstang, og jeg var altså TRÆT!!!!!

Så brug endelig personalet til at bede gæster om at gå, hvis I ikke selv bryder jer om det. Det er vigtigt, at I får ro til at finde jer til rette som ny familie :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange dage måtte I blive? Jeg mener ikke at kunne huske, at der var nogen begrænsning

Hvor mange dage blev I? ca. 2½ døgn

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja, det havde han fordi de helst så det sådan på sygehuset, plus at det var rart at dele det med ham- og så ville han selvfølgelig også gerne

color]

Havde I problemer med amningen? Nej, ingen problemer ud over Isabellas meget korte tungebånd, der senere blev klippet

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Vi blev hun "så længe" fordi vi skulle, da jeg havde fået AKS. Og så skulle Isabella holde op med at tabe sig, og hendes blodsukker blev tjekket til at starte med. Nårh ja, så havde hun gulsot

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Jeg fødte om aftenen kl 18:45, og vi havde først besøg af bedsteforældrene dagen efter. Det var jeg rigtig glad for. Jeg fik flere timer alene med min lille pige, og det var helt fantastisk. Tror jeg også jeg vil satse lidt på denne gang

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Stol på dig selv og dit instinkt. Jeg oplevede flere gange at mine instinkter var korrekte- eller i hvert fald at når jeg handlede på dem, så virkede det. Vær ikke bange for at spørge om hjælp når du har brug for det, og var ikke bange for at sige fra når du ikke har brug for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange dage måtte I blive?

2 døgn

Hvor mange dage blev I?

1 døgn

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke?

Ingen - skåret bort på Glostrup Hospital og det var meget underligt, at vi ikke skulle tilbringe vores første nat sammen som familie.

Havde I problemer med amningen?

Nej det gik fint fik lidt starthjælp af en sygeplejerske

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet?

Nej heldigvis

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke

har lyst til at dele sit barn med nogen?)

Leo blev født 20.31 fredag. Vores forældre besøgte os på hospitalet lørdag fra 18-20.

da de gik tog vi også hjem.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet?

Vær ikke bleg for at spørge sygeplejerske til råds, der er ingen dumme spørgsmål i sådan en situation og de vil gerne hjælpe dig.

Held og lykke med det

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres dejlige besvarelser!! :loveshower Vil meget gerne høre flere! :loveshower

Er glad for at høre at faren har haft ligeså mange overnatninger som jer, der hvor det har været muligt. Det er nemlig også det vi har tænkt og begge mest har lyst til - men jeg synes bare vi har mødt flere kommentarer a la "det kan faren jo bare tage med dagen efter, han skal jo alligevel hjem" eller "som far, er det da smartere du venter med at tage din barsel til hun er kommet hjem fra hospitalet".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres dejlige besvarelser!! :loveshower Vil meget gerne høre flere! :loveshower

Er glad for at høre at faren har haft ligeså mange overnatninger som jer, der hvor det har været muligt. Det er nemlig også det vi har tænkt og begge mest har lyst til - men jeg synes bare vi har mødt flere kommentarer a la "det kan faren jo bare tage med dagen efter, han skal jo alligevel hjem" eller "som far, er det da smartere du venter med at tage din barsel til hun er kommet hjem fra hospitalet".

Det med at det er smartere at far venter med at starte barsel, er nok mere når det ikke er første barn.... Jeg ville hvert fald nødigt have undværet ham på hospitalet, ikke mindst om natten!

Næste gang vil jeg måske sætte mere pris på at gemme det til vi er hjemme fra sygehuset, når man nu også har en derhjemme der skal vænne sig til det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at det er smartere at far venter med at starte barsel, er nok mere når det ikke er første barn.... Jeg ville hvert fald nødigt have undværet ham på hospitalet, ikke mindst om natten!

Næste gang vil jeg måske sætte mere pris på at gemme det til vi er hjemme fra sygehuset, når man nu også har en derhjemme der skal vænne sig til det hele...

Ja, sådan har jeg også tænkt - men det er jo stort set ligemeget, for næste gang bliver vi nok smidt ud af hospitalet indenfor det første halve døgn... (hvilket jeg p.t. ikke har noget imod, tror hellere man bare gerne vil hjem)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? Standard efter PKS førstegangsfødende er 1-2 døgn.

Hvor mange dage blev I? Husker ikke præcist - 12-14 dage tror jeg - der var komplikationer.

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja, han var der døgnet rundt, jeg var meget syg.

Havde I problemer med amningen? De første 2 døgn løb mælken ikke rigtig til, men efter det gik det perfekt.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet?

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Havde så mange besøg som muligt. Det er MEGET nemmere på hospitalet, der skal ikke ryddes op først eller laves kaffe og kage. Folk kommer, forventer ingen bespisning, du kan tage imod dem i nattøj eller i sengen og de bliver ikke ret længe. Få alle besøg overstået inden I skal hjem! Bed folk om at komme bestemte tidspunkter eller give besked hvornår de kommer i forvejen.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet?

Held og lykke!

Mange hilsner Thursir

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? 2 dage, hvis alt var som det skulle være.

Hvor mange dage blev I? 5 dage pga. en grim bristning.

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Nej, farmand tog hjem om natten. Vi vurderede at det var for dyrt hvis han skulle overnatte. Plus at vi havde en hund derhjemme. Men han kom om morgenen, tog hjem lidt før middag, kom tilbage om eftermiddagen og tog hjem igen om aftenen.

Havde I problemer med amningen? Ingen problemer. Hun suttede lystigt, men var lidt utålmodig indtil mælken løb ordentlig til.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Nope.

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Jeg fødte Hannah kl. 00.13. Tror jeg var på barselsgangen kl. 3 eller sådan noget og fik så et par timers søvn. Næste morgen kom de første 2 besøgende. Jeg tror jeg kørte lidt på adrenalin det første døgn. Jeg var ikke træt, blot ivrig efter at vise det lille smukke menneske frem.. :biglove Men trætheden indhentede mig til sidst.. :rolleyes

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Brug sygeplejerskerne. De er der for at hjælpe og de vil som regel rigtig gerne.

Og så vil jeg absolut råde dig til at have farmand på overnatning, mens du er på sygehuset. Jeg fortryder så meget, at vi valgte, at han skulle sove hjemme. Jeg tror jeg havde haft nogle meget bedre "første dage", hvis jeg havde haft en makker 24/7. I stedet brugte jeg det meste af tiden med at være dødtræt, frustreret og ked.

Held og lykke med det hele.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det for os første gang:

Hvor mange dage måtte I blive? 6 dage

Hvor mange dage blev I? 6 dage :)

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? ja, det havde han - men chloe blev født en onsdag, så torsdag og fredag tog han på job, så havde han længere tid på barsel.

Havde I problemer med amningen? ja, mælken ville ikke løbe ordentlig til, så revnede og blødte. måtte malke ud til der kom gang i det. og blev ved med at malke ud til de var hele igen. turde knap nok at ligge hende til igen, da det havde gjort så frygteligt ondt. så hun var flaske barn med min mælk de første 3 uger.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Nej, ellers ikke. men synes at dagene var godt givet ud og er glad for at vi fik de fleste besøg deroppe, så man ikke skulle lege vært og have gæster i flere timer af gangen.

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Chloe blev født på 4.58, så vi havde allerede besøg samme dag(min mor var den første). Første dag var ok, men 2. dag var jeg meget træt. jeg havde stortset ikke sovet i 2 døgn, så der kunne jeg ikke klare flere besøg og måtte sige fra.. hvilket jeg havde ekstremt dårlig samvittighed over.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Sig fra hvis du ikke orker besøg og ha ikke dårlig samvittighed over det. hvis folk ikke forstår, så er de slet ikke engang værd at ha på besøg. og.. folk der ikke ringer inden de dukker op... det er bare ikke i orden, efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange dage måtte I blive?

-der var ingen officiel begrænsning, og de sagde, at de var stolte af, at de lod folk blive så længe, de havde behov for

Hvor mange dage blev I?

-4 (fødte søndag, tog hjem torsdag)

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke?

Han havde en enkelt mindre. Egentlig kunne han ikke overnatte, men vi var så heldige, at én af deres få enestuer var ledig, og vi fik den, og så var der plads til, at han kunne sove der. Men på tredjedagen var der så nogen med særlige behov, der havde brug for stuen, og vi kom på 4-sengs-stue, så han ikke kunne overnatte den sidste nat (og det var bl.a. derfor vi tog hjem næste dag frem for en dag senere)

Havde I problemer med amningen?

-Nej, ikke dengang (det kom så senere, men det er ikke relevant i denne sammenhæng)

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet?

-Roald fik lidt gulsot - ikke nok til at kræve lysbehandling, men de anbefalede, at vi blev og tjekkede, at det udviklede sig, osm det skulle. Egentlig havde det på mange måder været mest praktisk at blive en dag til, da der den dag skulle tages blodprøve nr. 2 for at tjekke udviklingen i billirubin, men jeg kunne bare ikke holde til at være der længere, især ikke på en 4-sengs-stue, hvor det føltes, som om der intet privatliv var (vi tog så en tur tilbage dagen efter for at få taget blodprøven)

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?)

-Dagen efter fødslen, om eftermiddagen. Det var rigtig dejligt at vise familien Roald, og det var egentlig også en ret kærkommen adspredelse og fik det hele til at føles lidt mere hjemligt

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet?

-Som du måske har opfattet, fandt jeg det temmelig stressende at værepå hospitalet. Den hjælp, man fik, var rigtig rar, og jeg synes den første dags tid eller to var fine, men derefter ville jeg bare gerne hjem og ærgrede mig meget over helst at skulle vente pga. gulsotten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive?Så længe vi ville.

Hvor mange dage blev I? 5 dage. Nød at være på hospitalet med rådgivning tæt på. Skulle kun tænke på baby. Hospitalet klarede tøjvask, rengøring og madlavning :)

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Ja, men om dagen var han på arbejde. Han havde for nyligt skiftet job og havde meget tralvt.

Hvorfor/hvorfor ikke? Vi fandt det mest naturligt at han blev og sov sammen med baby og jeg. Det kostede ikke noget, det var kun maden han betalte for. Vi boede tæt på sygehuset, så om morgenen/formiddagen kørte han et par gange hjem for at bade og hente rent tøj.

Havde I problemer med amningen? Ja havde svært ved at lægge hende rigtigt til. Fik udleveret suttebrikker og det hjalp. De opfordrede til at jeg forsøgte uden suttebrikkerne men jeg fastholdt at det ville jeg først forsøge hjemme. To dage efter vi var kommet hjem var jeg færdig med at bruge suttebrikkerne.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Jeg var sprækket lidt og en knude sprang op. Jeg havde meget ondt og lå meget ned. Rart kun at skulle tænke på baby og ikke på praktiske ting.

Hvornår havde I det første besøg? Hun blev født kl. 6.54. De første timer var vi alene på en stue på fødegangen. Efter vi blev flyttet til barselsgangen, kom vores forældre på besøg. De måtte komme udenfor besøgtid. De øvrige gæster kom i besøgstiden. Vi fik koordineret, så der ikke kom flere hold på én gang.

Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Efter fødslen er man høj af adrenalinen og har lyst til at vise hele verden ens lille vidunder :loveshower

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Jeg var meget glad for besøgstiderne. Hospitalet holdt strengt på dem og det virkede lidt underligt, men det var rart at vide hvornår der kom gæster og hvornår der var ro til at sove/hvile og ikke mindst var det rart at vide hvornår gæsterne gik igen. Jeg skulle lige vænne mig til at amme foran folk og havde desuden svært ved at sidde op for længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive?

2 overnatninger på patienthotellet, men blev indlagt på barselsafd. grundet obs på infektion da der gik over 24 timer fra vandet gik til trunten kom til verden.

Hvor mange dage blev I?

2 nætter.

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke?

han sov hjemme - hunden skulle også passes ;)

Havde I problemer med amningen?

jeps - hun ville ikke ta fat og jeg er brystreduceret så de turde ikke sætte mig i malkemaskine, så efter jeg havde banket i bordet blev hun flaskebarn efter 1½ døgn.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet?

nøh

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?)

hun er født kl. 5.25 og vi havde vel de første på besøg omkring middag. og der var ingen problemer. Det var familie og de måtte skam gerne holde. Jo man var træt, men de blev da heller ikke flere timer.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet?

Find ud af om du selv skal ha tøj/bleer med til bebsen.

held og lykke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha! Nu kan jeg jo selv svare på disse spørgsmål :)

Hvor mange dage måtte I blive?

Ubegrænset - i hvert fald op til 5 døgn

Hvor mange dage blev I?

5 overnatninger, dog fordi mor var indlagt.

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke?

Faren måtte ikke overnatte, da mor var indlagt og derfor ikke lå på patienthospitalet. Passede os dog fint - han ville have kedet sig så meget som mor og datter sov.

Havde I problemer med amningen?

Overhovedet ikke, hun suttede med det samme og mælken løb til efter 2 døgn.

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet?

Mor fik en underlivsinfektion, og da det blev opdaget skulle hun have IV-drop i 3 døgn.

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?)

Prinsessen blev født kl 04 og selvom mor havde været i fuld narkose og først vågnede kl 07 var hun klar til at modtage besøg omkring middag. Besøgtider gjorde dog at det først blev kl 14:30 og begge hold forældre samt mandens bror+kæreste+børn kom og det var rigtig hyggeligt.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet?

Er super glad for jeg havde ammepuden med på hospitalet - har brugt den rigtig meget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer, som har født indenfor normal fødselsperiode og var førstegangsfødende vil jeg meget gerne høre lidt om den første tid:

Hvor mange dage måtte I blive? 2 nætter

Hvor mange dage blev I? Det kommer an på - jeg fødte mandag aften 22.56 og vi tog hjem torsdag formiddag. Egentlig tæller den første nat (mellem mandag og tirsdag) som første nat, men fordi vi først kom op på stuen kl. 04.30 og vi ikke følte os klar til at tage hjem onsdag, fik vi lov at blive.

Havde faren ligeså mange overnatninger som dig? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja, det havde han - heldigvis!

Havde I problemer med amningen? Ja, det var svært at finde stillinger og få hende lagt til. Dertil var mælken længe om at løbe til, sikkert grundet at jeg var lidt stresset over det og ked af det. Det resulterede i, at Filippa tabte sig for meget :-(

Andre problemer/grunde til at blive på hospitalet? Nej

Hvornår havde I det første besøg? Og var det en god oplevelse? (jeg tænker på om man er for træt og/eller ikke har lyst til at dele sit barn med nogen?) Vi havde besøg af begge hold forældre og et hold venner tirsdag eftermiddag/aften. Det var fint. Jeg er glad for, at vi har begrænset besøgene her i den første tid, fordi den har været svær - især for mig, så vi har haft brug for roen.

Andre erfaringer jeg kan bruge her på falderebet? Vær klar over, at ikke alle er super-mum fra første øjeblik - det er normalt og helt okay at være ked af det, græde, være overvældet og føle sig helt forkert! Men det BLIVER BEDRE!!! Jeg ville ønske, at jeg havde været lidt mere forberedt på dette - selv om jeg ikke ved, om man kan blive det, for der er bare en verden til forskel på at høre om det at få et barn og så stå i det selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER