babyboy

hvor længe sover jeres små om dagen i træk?

32 indlæg i dette emne

Min søn på to måneder sover kun en halv time når han vågner om morgenen og har fået mad .. og sådan gør han hele dagen, så fra tidlig morgen til eftermiddag sover han maks halvanden time .. er det normalt? Hvad gør jeres små?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nadja sov gerne 3 timer.. hun sov ude i barnevognen..

Er han vågen vågen når han vågner eller græder.. ? jeg vuggede bare nadja i søvn igen når hun vågnede i barnevognen, lærte hurtig at tyde hvornår hun egentlig burde sove mere og hvornår hun skulle op..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella kunne godt trække en 3-3,5 timer i streg, da hun var i den alder. MEN der VAR altså også perioder, hvor hun vågnede hver halve time- det var super belastende for hende selv og mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han er vågen vågen, kan simpelthen ik få ham til at sove igen .. han sov fra 9.20-9.50 og nu har jeg lige lagt ham igen .. det møg belastende, for når intet .. han har sagtens ku sove om dagen, ken han begyndte på det her fis i fredags ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det så nyt så vil jeg give det lidt tid.. måske han haft/har tigerspring (kan desværre ikke huske hvornår de er) hvis der går mere end uge må du træne ham i at sove mere (altså hvis du vil :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han er vågen vågen, kan simpelthen ik få ham til at sove igen .. han sov fra 9.20-9.50 og nu har jeg lige lagt ham igen .. det møg belastende, for når intet .. han har sagtens ku sove om dagen, ken han begyndte på det her fis i fredags ..

Så er det garanteret en periode. Sådan nogle havde Isabella flere af, når der enten var tigerspring og/eller tænder på vej ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det så nyt så vil jeg give det lidt tid.. måske han haft/har tigerspring (kan desværre ikke huske hvornår de er) hvis der går mere end uge må du træne ham i at sove mere (altså hvis du vil :P )

Det er ved 2 måneders alder de har det 2. tigerspring.

Så vil give sandie ret, kan sagtens være et tigerspring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde sov som vinden blæste, da hun var 2 måneder :rolleyes Men lige pludselig begyndte hun at sove og sove meget, omkring en 3 timer af gangen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han blev 8 uger i fredags, det er der omkring andet tigerspring er .. han blev rigtig slem fredag, og begyndte så småt onsdag eller torsdag i sidste uge .. håber godt nok snart det går væk .. inden ku han godt sove 3-4 timer ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som om, det sagtens kan være et tigerspring ;) Håber han snart vender tilbage til normalen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han blev 8 uger i fredags, det er der omkring andet tigerspring er .. han blev rigtig slem fredag, og begyndte så småt onsdag eller torsdag i sidste uge .. håber godt nok snart det går væk .. inden ku han godt sove 3-4 timer ..

Synes jeg har læst på nettet at det andet tigerspring kan tage fra nogle dage, og så op til nogle uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha .. krydser finger for at det snart er slut .. er helt færdig når min kæreste kommer hjem fra arbejde, for når slet ik at slappe af .. nu sov han præcis en halv time igen, og så vågnede han, fik ham så til at sove, MEN har været inde hos ham fem gange på en time ..:( .. det så surt ..

Hvordan træner jeg ham i at sove længere? Ku godt snart tænke mig at han gad at sove igennem om natten ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie sover 1,5 time fra kl. 10. -formiddags lur.

så er han vågen i en times tid og sover så igen i en time.

fra kl. 15 ca sover han 2-3 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter (fra den 1. maj) har heller ikke kunne sove længere end et sted mellem 30 og 90 min de seneste par uger... Nogle gange hjælper det hvis hun bliver svøbt i et dynebetræk eller lignende, andre gange er der intet at gøre.. Det er dog kun om dagen, om natten sover hun op imod 6timer i træk, hvilket giver hende en del bøvl med maven og en mor med meget ømme bryster.. <_< Lad os sammen krydse fingre for at det bare er en periode de hurtigt kommer igennem... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber virkelig for dig, at det bare er et tigerspring/en periode. Hannah har desværre aldrig været den store syv-sover og tog generelt kun 30-45 minutters lure da hun var mindre. Det var først da hun var 6+ mdr. at hun begyndte tage længere lure.. Det var da lidt hårdt, men man lærer jo at affinde sig med det..

Personligt vil jeg mene det måske er lidt for tidligt med sovetræning. Han er jo ikke så gammel, så tror ikke du kan pådutte ham en søvnrytme endnu.. Men det er bare min mening. Held og lykke med det hele.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blir bare vanvittig .. nu har Haha sovet 40 min, Han er pisse træt, jeg kan bare ik få ham til at sove ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan heller ikke hjælpe hvis du går en tur med ham i barnevognen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælper det ikke hvis du går en tur med ham i barnevognen? Når Marlon er sådan (under tigerspring er der hele dage hvor han ikke sover mere end 10 min ad gangen <_< ) så plejer jeg at gå lange ture med barnevognen, for så er der ro så længe.... Og så prøver jeg at nyde freden så meget som muligt, og kobler af mens jeg går....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan heller ikke hjælpe hvis du går en tur med ham i barnevognen?

Du var hurtigere end mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du var hurtigere end mig ;)

Hurtig som en ninja :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik lidt med ham igår, Hvor han sov da vi sku til at gå, og der faldt han i søvn, men ellers har Det ik ku lykkedes .. enten skriger han ellers ligger han og kigger, selvom han er rigtig træt ..

Syns slet ik at jeg når at slappe af om dagen, så når kæresten kommer hjem, er jeg helt færdig, så bare tanken om at når han går i seng, så hænger jeg på den IGEN :( .. orker det snart ik mere ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik lidt med ham igår, Hvor han sov da vi sku til at gå, og der faldt han i søvn, men ellers har Det ik ku lykkedes .. enten skriger han ellers ligger han og kigger, selvom han er rigtig træt ..

Syns slet ik at jeg når at slappe af om dagen, så når kæresten kommer hjem, er jeg helt færdig, så bare tanken om at når han går i seng, så hænger jeg på den IGEN :( .. orker det snart ik mere ..

Jeg kender godt den følelse!!! Men jeg har fundet ud af at i de perioder hvor Marlon er "umuligbarn" (som vi kalder det ;) ) der skal jeg koble totalt fra, og overlade den lille til farmand når han er hjemme.... Og ikke noget med at lave mad eller gøre rent.... Men HYGGE mig, med det lige hvad jeg har lyst til.... Så bestiller vi mad udefra, og jeg ser film, læser en bog, sover eller hvad jeg nu føler for.... UDEN at bekymre mig om den lille.... Far har styr på det :)

Og så har jeg bare så meget mere overskud til natten, og næste dag..... Ja, det er hårdt for far når det står på, men det er også hårdt for mig alle de timer han er væk, så vi må gøre hvad der skal til for at jeg ikke falder fra hinanden.

(ps. Nu skal det ikke forstås sådan at Marlon bare er møgbesværlig, for det er han ikke.... Normalt er han en meget nem dreng.... Men under tigerspringene er der hårde perioder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia sover 2-3 timer om formiddagen, men lige i dag var det godt nok svært, at få hende til at sove.. Så en lang tur med barnevognen til Fakta, hjalp godt på det :) Jeg har en medstuderende der har en datter på 5 måneder og hun sover stadig max halvanden time ad gangen hele døgnet, så det er meget forskelligt fra barn til barn :blush

Det er bare så hårdt, når man selv er enormt træt, så jeg vil også anbefale at far tager lidt over engang imellem, så du kan være dig selv lidt og få slappet helt af.. Er der evt nogle bedsteforældre der kan låne ham i ny og næ, så du kan slappe lidt af der ?

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen far kommer jo først hjem 17-17.30 og så skal vi jo ha noget at spise .. og så plusdelig er det i seng .. wupti .. når ik at slappe af selv :( ..

Farmor kan jo ik ha ham altid, men blir vanvittig af at sidde selv ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er også først hjemme kl17, men når vi får mad udefra, og han tager den lille indtil sengetid, giver det alligevel nogle timer hvor jeg kan slappe af.... Men det er vigtigt at give helt slip, og lade være med at tænke på om baby sover, græder eller hvad... Det må far styre.

Gør det til noget meget vigtigt at du skal slappe og koble fra når far er hjemme... Og gem opvasken/rengøringen/vasketøjet osv.til weekenden.

Og gør det med god samvittighed.... Du arbejder hårdt med at passe jeres dreng, så du fortjener at slappe af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER