Totterpigen

hvornår fortalte i omgivelserne at i var gravide?

16 indlæg i dette emne

hej bk'er

ja overskriften siger jo sig selv.

jeg er lige testet posetiv i forgårs :loveshower :loveshower

jeg er dog lidt nervøs over at skulle fortælle det til omgivelserne inden den første scanning, og min mand og jeg har snakket om at vente til vi har været til scanning men på den anden side så er jeg så glad så jeg har lyst til at fortælle til alle. :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ikke selv gravid....endnu men mine veninder har alle ventet til 12 uge. Tror virkelig det er svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var i 6 uge da jeg fortalte det til vores familie... Vi kunne ikke holde vores mund... Næste gang er jeg i tvivl hvornår vi vil fortælle det og hvordan... det må tiden vise, skal lige være gravid først:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke!:balloons

Vi fortalte bedsteforældre, forældre og søskende (+ deres kærester) at jeg var gravid da vi fandt ud af det. Vi ville gerne have deres støtte hvis noget gik galt. Resten fik det af vide efter NF-scanningen, selvom det faktisk var vores anden scanning... Det virkede bare - rigtigt. Også fordi jeg vidste at min faster (der har været igennem 5 aborter og 2 dødsfødsler) kan skræmme selv den mest fattede gravide fra vid og sans. Så var det rart at have i baghovedet. :) Næste gang har vi jo en datter, så måske vi der vil vente med at fortælle alle det til efter de magiske tre måneder - jeg ved det ikke helt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til alle stort set med det samme..... Jeg var ikke mere end 5-6 uger henne..... Også på jobbet, hvilket jeg godt kunne se bagefter, måske var lidt dumt, for hvis det gik galt kunne de jo fyre mig inden jeg blev gravid igen <_<

Men næste gang tror jeg også jeg holder på at fortælle det til alle med det samme.... For det første fordi jeg er optimist af natur, og jeg forventer ikke at noget går galt (naivt måske, men jeg er ikke meget for at tage sorgerne på forskud) og for det andet så ville jeg have sværere ved at fortælle om en SA, hvis ingen vidste jeg havde været gravid.... Og jeg ville ikke kunne skjule hvis jeg havde været igennem sådan en omgang....

Og for det tredje så voksede maven alt for hurtigt til at jeg kunne skjule noget som helst, og det bliver nok ikke bedre anden gang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 uger henne med den første - det passede lige med juleaften :)

Var kortere henne anden gang, tænkte ikke at det kunne gå galt - men var det gået galt ville mine omgivelser jo også kunne forstå hvorfor jeg var ked af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest tillykke!:balloons

Vi fortalte bedsteforældre, forældre og søskende (+ deres kærester) at jeg var gravid da vi fandt ud af det. Vi ville gerne have deres støtte hvis noget gik galt. Resten fik det af vide efter NF-scanningen, selvom det faktisk var vores anden scanning... Det virkede bare - rigtigt. Også fordi jeg vidste at min faster (der har været igennem 5 aborter og 2 dødsfødsler) kan skræmme selv den mest fattede gravide fra vid og sans. Så var det rart at have i baghovedet. :) Næste gang har vi jo en datter, så måske vi der vil vente med at fortælle alle det til efter de magiske tre måneder - jeg ved det ikke helt...

tak... det havde jeg slet ikke tænkt på at hvis det går galt er det jo dejligt med noget støtte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aftalt først at sige noget efter Nf, det skal vi til om en time, og så får min familie at vide på fredag når vi skal til min fars fødselsdag, svigerfamilien får det at vide fredag eller lørdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest TILLYKKE :balloons

Vi ville også ha ventet, men du har ret - det er mega svært...!

Vi fortalte det efter et par uger, fordi jeg arbejder sammen med min mor og var nødt til at fortælle det på arbejdspladsen, da jeg jo ikke måtte bære tunge ting ! Og så skulle den anden side af forældrene (sviger) ha det at vide....og så fortalte vi stille og roligt flere og flere det !

Ved godt at mange sir at man skal vente, men på den anden side, HVIS det sku gå galt har man jo også brug for at snakke om dét, så får folk det jo at vide alligevel !!

Så jeg synes man skal fortælle det hvis man føler for det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid var jeg overbevist om at jeg ikke kunne holde mund, men da jeg så rent faktisk blev gravid, havde jeg ikke lyst til at fortælle det til nogen! Det var vores lille hemmelighed og jeg skulle først lige vænne mig til tanken selv, før jeg var klar til at dele den med nogen.

Desværre var manden af en anden mening, så han overtalte mig til at hans tætte familie godt måtte få det at vide, testede positivt søndag og torsdag skulle vi spise med dem, så der fortalte vi det. Og så synes vi ligesom at mine forældre også skulle have det at vide. Desværre skete der "lækager" fra begge sider af familien og flere vennepar gættede det af sig selv, så alt for mange fik det at vide før NF og det var jeg ret ked af, skulle det nu gå galt så var det alt for mange der vidste det og det kunne jeg ikke overskue.

Heldigvis gik der ikke noget galt!

Men jeg har allerede overvejet hvordan jeg vil tackle det næste gang og har mest lyst til at holde det hemligt for ALLE indtil NF, dem der så eventuelt skal trøste en, hvis det går galt kan jo altid få det at vide når det er gået galt.

Jeg tror ikke, at jeg har lyst til at holde en SA hemmelig, jeg vil bare gerne vente med at dele den med folk til JEG er klar til det - og der kan sikkert godt gå nogle måneder kunne jeg forestille mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til vores døtre sidste onsdag. Min søster og mine forældre fik besked i fredags 6+4, mine svigerforældre fik besked i går 7+0

Resten må vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældre fik det at vide den dag jeg testede positivt. Det var ikke planlagt, så vi var lidt chokerede og havde brug for at tale med dem.

De nærmeste venner og familie fik det at vide nytårsaften (10.uge), da jeg ikke gad at digte en forklaring på manglende indtag af alkohol.

Efter NF offentliggjorde jeg det på facebook.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til vores forældre da jeg var 7+0, efter den tidlige skanning. Vi overraskede dem med en lille æske hvor der stod "kære mormor og morfar, vil I venligst passe godt på min sut, indtil jeg kommer ud til august. Kærligst baby" I æsken var der en sut, hvor skiltet sat på. De nåede ikke at læse teksten før de hylede begge to, og vi måtte flere gange sige, "altså læs nu lige teksten" :rolleyes

Min veninde blev dog ved med at tale om hvad vi ville gøre hvis vi ikke kunne af os selv, nu hvor det blev for egenbetaling efter nytår at få hjælp. Så jeg endte med at sige til hende "jeg er gravid, men det ved du ikke" for at få hende til at holde mund :klap Og så stod hun og "så ud af vinduet" og glædestårerne piplede ud af hende, men hun måtte intet sige da vi var til julefrokost med vores venner, så det var rimelig svært at give et kæmpe knus osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til nærmeste familien kort efter vi fandt ud af det :)

Vi havde så sagt at det gerne måtte være hemmeligt udenfor familien (vores forældre) lidt endnu.

men min fars kone kunne ikke holde sin mund, allerede 2 min. efter ringede min faster

og ønskede tillykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forældre samme dag, da morfar var på besøg og Augyst kom løbende med en test fra vores bord på badeværelset og råbt.

Morfar hvad er det ? Hmm så var det jo ude, men jeg havde nok fortalt det alligevel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi havde hver især 1 vi fortalte det til og resten fik det at vide da jeg var i 12. uge (inden scanning)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER