Solskin

Trodsealderen

39 indlæg i dette emne

"Trodsalderen" er egentlig et sjovt ord, for egentligt helt basalt er det mere "personligheddannelse", men lad os kalde det hvad vi vil, jeg synes bare det er mere til at tage at føle på hvis man HELE TIDEN holder sig for øje at det er HELT almindeligt og en stor del af deres personlighedannelse.

Hvis det er et barn ikke udviser bare en lille smule form for trods eller egen vilje, så vil jeg først være bekymret, selvom det klart ville være det hyggeligste! ;) :D

Min datter på 1½ snart 2 år til september udviser den vildeste trods i de her dage....det startede for omkring 3-4 uger siden stille og roligt med jeg fik revet hendes ske ud af min hånd, da jeg forsøgte at skrabe hendes havregryn sammen i hendes skål så hun bedre ku tage det op....og det var ikke blidt ala "jeg vil gerne selv",

det var mere sådan mometan sindssyge hvor hun forvandlede sig til en vild ulv og FLÅEDE den ud af min hånd med et NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!.... :o øh ok, nej siger du...!! Løven brølede og jeg fik koldsved ned af ryggen fordi jeg simpelthen sad i min morgendøs og blev skideforskrækket over den decibel

der væltede ud af min ellers søde datters mund. :o

Siden der er det ikke kun morgenmaden der er "kan selv vil selv", det er også påklædningen....sko-påtagningen....lyne jakken :o og det sidste nye i dag var at hun ville ha at hendes storebror fjernede sig fra HENDES computer for nu ville hun se teletubbies på youtube. Det er faktisk MIN computer som han låner til at spille spil på.

MEn trutfisen mente dælmer pludselig at nu var det hendes!!!

Hun skreg i nok 30 minutter med enkelte afbrud når der kom noget spændende i tv....så glemte hun lige hun var sur, men altså, det er jo bare om at være cool og gøre op med sig selv om hvor meget man vil lade sig piske rundt i manegen af det lille barn. Og husk...det er et sundhedstegn! ;)

Jeg er helt enig med det du skriver, særlig det i rødt, men behøver de og vise det SÅ meget og så højt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hahhaha!! :D Ja jeg forstår ikke at det behøves at være med en decibel ala kampfly i krig.....de må opfatte os som værende MEGET dumme og tunghøre siden de skal brøle os sådan i ansigtet før vi fatter en hentydning... :D

I dag fik min datter ingen morgenmad for i dag ville hun ikke have havregryn....det får hun hver morgen men i dag ville hun ikke ha det og sad og spyttede det ud og sagde AD osv....ok, jamen så kører vi da bare i DP uden morgenmad,

jeg er da ligeglad.....og så ville hun heller ikke ha sko på....nej ok, jeg er også ligeglad, så kan hun gå på vores granitsten over til bilen på strømpefødder....NØJ hvor var hun SUUUUUUUUR!!!! Storebror forbarmede sig så over hende og

bar hende hen til bilen hvorefter hun så var blid som en engel.... :rolleyes: Og hun ville forresten heller ikke i dp....og hun ville heller ikke gi mig hendes sut da jeg sku køre....Nai hun var sur...

Surt show....fårk det er hårdt! Men almindeligt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahhaha!! :D Ja jeg forstår ikke at det behøves at være med en decibel ala kampfly i krig.....de må opfatte os som værende MEGET dumme og tunghøre siden de skal brøle os sådan i ansigtet før vi fatter en hentydning... :D

I dag fik min datter ingen morgenmad for i dag ville hun ikke have havregryn....det får hun hver morgen men i dag

ville hun ikke ha det og sad og spyttede det ud og sagde AD osv....ok, jamen så kører vi da bare i DP uden morgenmad,

jeg er da ligeglad.....og så ville hun heller ikke ha sko på....nej ok, jeg er også ligeglad, så kan hun gå på vores

granitsten over til bilen på strømpefødder....NØJ hvor var hun SUUUUUUUUR!!!! Storebror forbarmede sig så over hende og

bar hende hen til bilen hvorefter hun så var blid som en engel.... :rolleyes: Og hun ville forresten heller ikke i dp....og hun ville heller ikke gi mig hendes sut da jeg sku

køre....Nai hun var sur...

Surt show....fårk det er hårdt! Men almindeligt! :D

:D Hun lyder til, at være from som et lam :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Hun lyder til, at være from som et lam :D

Hehe....det mest frustrerende er at hun ER from som et lam når jeg så er gået min vej...dp moren oplever hende slf aldrig sådan! :D

Vi har fået lortetjansen med at være den væg de spiller bold op ad....

Men igen, det er et tryghedstegn vist fra deres side.....skal man bare huske ;) LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke fra de bliver født hil ca 25 år <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe....det mest frustrerende er at hun ER from som et lam når jeg så er gået min vej...dp moren oplever hende slf aldrig sådan! :D

Vi har fået lortetjansen med at være den væg de spiller bold op ad....

Men igen, det er et tryghedstegn vist fra deres side.....skal man bare huske ;) LOL

Her oplever dp moren det "heldigvis" lidt :rolleyes I mandags var der kun Tilde og et andet barn og de skulle så på tur. Tilde fik lov til, at få nogle bamser og dukker med. På et tidspunkt smider Tilde en bamse ud af vognen og bliver bedt om, at samle den op igen og ikke om tøsen vil gøre det :D Hun sad så på fortovet i 5 min og var tøsesur og NÆGTEDE at samle bamsen op :rolleyes Tilsidst gad det andet barn ikke vente mere, så han samlede bamsen op - altså en lille diva jeg har :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe! Min mand han siger at det aldrig hører op fra kvindens side ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe! Min mand han siger at det aldrig hører op fra kvindens side ;) :D

Han er da ikke så kvik :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er da ikke så kvik :rolleyes :D

Hehe...neeej....og så kan jeg så fortælle ham hvorfor kvinder altid er på tværs og skidesure.....se fx på de sokker der nu ligger og flyder på gulvet og opvasken der står og venter osv osv osv ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe...neeej....og så kan jeg så fortælle ham hvorfor kvinder altid er på tværs og skidesure.....se fx på de sokker der nu ligger og flyder på gulvet og opvasken der står og venter osv osv osv ;) :D

HAHAH Mette.. præcis derfor vi altid er så "sure"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe...neeej....og så kan jeg så fortælle ham hvorfor kvinder altid er på tværs og skidesure.....se fx på de sokker der nu ligger og flyder på gulvet og opvasken der står og venter osv osv osv ;) :D

Præcis :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dog befriende og sjov læsning i denne tråd:) Selvom jeg er klar over at det er hårdt...

Silke er 15 måneder og allerede nu en lille skrapsak - en bestemt lille dame. Så det skal nok blive spændende mår hun bliver større;)

Heldigvis er hun en engel, når hun er i vuggestuen og mine forældre synes, at hun er så nem og glad. Men når mor her så viser sig, så begynder balladen. Men hun er stadig en fantastisk og lækker lille unge <3

Mange hilsener fra Anne Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trods alderne er også ramt Isabella og hun bliver 2 d. 28 okt. Men nøj hvor bliver vi sat på prøve! Hun vil alt selv og bliver TOSSET hvis man prøver at hjælpe den mindste smule... Hvis hun ikke får sin vilje smidder hun ned på gulvet og hyler for lungernes fulde krafter, stopper lige og se om vi kigger på hende hihiiii... Sikke et temperament vores ellers så stille og rolige pige har! :sm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I give nogle konkrete eksempler på hvordan det kommer til udtryk?

Andreas startede omkring de 2 år, men det er blevet værre meget værre... hvis man siger til ham han skal noget nu og det ikke passer ham, så får man af vide at man skal holde mund og han bliver meget sur, når man så ikke overholder det ham bestemmer.

Han vil alting selv også selvom han ikke kan, samtidig må man ikke hjælpe med ting han godt kan, så hvis jeg løfter ham op i barnevognen, så kravler han selv ned igen for selv at kravle op. Det foregår nogen gange i frem-tilbage-frem herhjemme :P

Men elsker ham nu alligevel :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER