Solskin

Trodsealderen

39 indlæg i dette emne

Hvornår satte trodsealderen ind for jeres børn og hvordan kunne I mærke at den var på vej?

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den kom da han var lidt over 2, mener jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tilslutter mig de knap 2 år. Det gælder og har gjort sig gældende ved begge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er begyndt at vise sig herhjemme ;) Isabella bliver 2 om 14 dage :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men aldrig forvent trodsalderen, du ved når den er der, så ønsker du bare at ynglet bliver hurtigere større :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi må have ramt den for fuld skrue i dag :blink :D Og hun er lige blevet 2 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I give nogle konkrete eksempler på hvordan det kommer til udtryk?

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da de blev to år kom det, da de blev 3 blev det lige et hak værre ;) Da Tobias blev 4 og 5 år fik det lige nogle hakker op igen, så håber, håber virkelig at det går modsat vej, når han bliver 6 år. Ellers bliver han givet væk :D Frygter virkelig når Annika bliver 4 og 5 år, så strid som hun allerede er nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I give nogle konkrete eksempler på hvordan det kommer til udtryk?

Mange hilsner

Solskin

Det er svært at forklar, men det er lige som veer, man VED det er det der er der :D

De bliver nemmere sure, høre SLET ikke efter, vil selv også selvom de ikke kan selv. Jamen bare fuldstændig modsat af hvad man beder dem om :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da de blev to år kom det, da de blev 3 blev det lidt et hak værre ;) Da Tobias blev 4 og 5 år fik det lige nogle hakker op igen, så håber, håber virkelig at det går modsat vej, når han bliver 6 år. Ellers bliver han givet væk :D Frygter virkelig når Annika bliver 4 og 5 år, så strid som hun allerede er nu ;)

NEEEJJJ det skal jo stoppe igen ikke blive værrer :D Jeg var klar til, at give Tilde væk i dag :lol Hvordan skal det ikke blive :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel er også begyndt, han fyldte 2 den 7 maj.

Ja tak den med ikke at høre efter kender vi kun alt for godt. Pyha............. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEEEJJJ det skal jo stoppe igen ikke blive værrer :D Jeg var klar til, at give Tilde væk i dag :lol Hvordan skal det ikke blive :rolleyes :D

Bare vent, det bliver værre. Bare vent til hun skal af med bleen og IKKE vil tisse på toilettet. Eller hun SELV vil bestemme tøj :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært at forklar, men det er lige som veer, man VED det er det der er der :D

De bliver nemmere sure, høre SLET ikke efter, vil selv også selvom de ikke kan selv. Jamen bare fuldstændig modsat af hvad man beder dem om :angry

Jep det er LIGE PRÆCIS sådan :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep det er LIGE PRÆCIS sådan :blink

Og jo ældre de bliver, jo mere "døve" bliver de.

Nej hvor lyder mine unger dog forfærdelige :lol Men lige så umulige de kan være, lige så søde og kærlige kan de være, i de 5 min de ikke slås :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vent, det bliver værre. Bare vent til hun skal af med bleen og IKKE vil tisse på toilettet. Eller hun SELV vil bestemme tøj :rolleyes

Nøj hvor jeg ikke glæder mig :rolleyes :D I morges fik hun faktisk øje på en t-shirt og så SKULLE hun bare have lige præcis den på :D Puh lyder som om, at det er startet herhjemme :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor jeg ikke glæder mig :rolleyes :D I morges fik hun faktisk øje på en t-shirt og så SKULLE hun bare have lige præcis den på :D Puh lyder som om, at det er startet herhjemme :D

Ja det lyder som om du godt kan begynder at stryge tålmodigheden, og købe ekstra hårfarve :D man får brug for det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jo ældre de bliver, jo mere "døve" bliver de.

Nej hvor lyder mine unger dog forfærdelige :lol Men lige så umulige de kan være, lige så søde og kærlige kan de være, i de 5 min de ikke slås :D

Herligt :lol

:D De lyder bestemt ikke forfærdentlige, men som børn :D De er jo skønne uanset hvad :loveshower Og specielt når de hører efter :D Nogle gange må jeg bare lige minde mig selv om det :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder som om du godt kan begynder at stryge tålmodigheden, og købe ekstra hårfarve :D man får brug for det ;)

Der er ikke andet for :D Puh tror jeg bliver 10 år ældre på meget kort tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke andet for :D Puh tror jeg bliver 10 år ældre på meget kort tid :D

Føler mig også 10 år ældre en gang imellem, tit faktisk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

omkring de 2 år - og man fortrænger det hver gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig også 10 år ældre en gang imellem, tit faktisk :D

Kan jeg sagtens forestille mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da de blev to år kom det, da de blev 3 blev det lige et hak værre ;) Da Tobias blev 4 og 5 år fik det lige nogle hakker op igen, så håber, håber virkelig at det går modsat vej, når han bliver 6 år. Ellers bliver han givet væk :D Frygter virkelig når Annika bliver 4 og 5 år, så strid som hun allerede er nu ;)

GIIIISP!! Hvad mener du egentlig med det??!! Troede det var noget der var overstået på nogle uger eller et par måneder max??

Du laver sjov, ikke? - IKKE???!!! o.0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Trodsalderen" er egentlig et sjovt ord, for egentligt helt basalt er det mere "personligheddannelse", men lad os kalde det hvad vi vil, jeg synes bare det er mere til at tage at føle på hvis man HELE TIDEN holder sig for øje at det er HELT almindeligt og en stor del af deres personlighedannelse.

Hvis det er et barn ikke udviser bare en lille smule form for trods eller egen vilje, så vil jeg først være bekymret, selvom det klart ville være det hyggeligste! ;) :D

Min datter på 1½ snart 2 år til september udviser den vildeste trods i de her dage....det startede for omkring 3-4 uger siden stille og roligt med jeg fik revet hendes ske ud af min hånd, da jeg forsøgte at skrabe hendes havregryn sammen i hendes skål så hun bedre ku tage det op....og det var ikke blidt ala "jeg vil gerne selv",

det var mere sådan mometan sindssyge hvor hun forvandlede sig til en vild ulv og FLÅEDE den ud af min hånd med et NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!.... :o øh ok, nej siger du...!! Løven brølede og jeg fik koldsved ned af ryggen fordi jeg simpelthen sad i min morgendøs og blev skideforskrækket over den decibel

der væltede ud af min ellers søde datters mund. :o

Siden der er det ikke kun morgenmaden der er "kan selv vil selv", det er også påklædningen....sko-påtagningen....lyne jakken :o og det sidste nye i dag var at hun ville ha at hendes storebror fjernede sig fra HENDES computer for nu ville hun se teletubbies på youtube. Det er faktisk MIN computer som han låner til at spille spil på.

MEn trutfisen mente dælmer pludselig at nu var det hendes!!!

Hun skreg i nok 30 minutter med enkelte afbrud når der kom noget spændende i tv....så glemte hun lige hun var sur, men altså, det er jo bare om at være cool og gøre op med sig selv om hvor meget man vil lade sig piske rundt i manegen af det lille barn. Og husk...det er et sundhedstegn! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt skrevet Smilla ;) :sc

Gisp hvor jeg ikke glæder mig til at Nadja bliver 2 så .. Hun vil allerede selv tage tøj og sko af og på. selv give ble på, selv spise også selvom man ikke kan, og gerne med mors gaffel.. SELV kravle op på hunden og bruge den som hest.. og der en ting der går galt så skriger hun og banker hovedet eller foden i gulvet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Trodsalderen" er egentlig et sjovt ord, for egentligt helt basalt er det mere "personligheddannelse", men lad os kalde det hvad vi vil, jeg synes bare det er mere til at tage at føle på hvis man HELE TIDEN holder sig for øje at det er HELT almindeligt og en stor del af deres personlighedannelse.

Hvis det er et barn ikke udviser bare en lille smule form for trods eller egen vilje, så vil jeg først være bekymret, selvom det klart ville være det hyggeligste! ;) :D

Min datter på 1½ snart 2 år til september udviser den vildeste trods i de her dage....det startede for omkring 3-4 uger siden stille og roligt med jeg fik revet hendes ske ud af min hånd, da jeg forsøgte at skrabe hendes havregryn sammen i hendes skål så hun bedre ku tage det op....og det var ikke blidt ala "jeg vil gerne selv",

det var mere sådan mometan sindssyge hvor hun forvandlede sig til en vild ulv og FLÅEDE den ud af min hånd med et NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!.... :o øh ok, nej siger du...!! Løven brølede og jeg fik koldsved ned af ryggen fordi jeg simpelthen sad i min morgendøs og blev skideforskrækket over den decibel

der væltede ud af min ellers søde datters mund. :o

Siden der er det ikke kun morgenmaden der er "kan selv vil selv", det er også påklædningen....sko-påtagningen....lyne jakken :o og det sidste nye i dag var at hun ville ha at hendes storebror fjernede sig fra HENDES computer for nu ville hun se teletubbies på youtube. Det er faktisk MIN computer som han låner til at spille spil på.

MEn trutfisen mente dælmer pludselig at nu var det hendes!!!

Hun skreg i nok 30 minutter med enkelte afbrud når der kom noget spændende i tv....så glemte hun lige hun var sur, men altså, det er jo bare om at være cool og gøre op med sig selv om hvor meget man vil lade sig piske rundt i manegen af det lille barn. Og husk...det er et sundhedstegn! ;)

Er SÅ meget enig med dig Mette! Puha!

Emma er præcis sim Emilie og hun er kun et par uger yngre. Emma bliver 21 mdr her d. 27. juni og jeg kan godt love dig for at der er gang i decibelen herhjemme også. Her det også min, min min miiiiiiiiiin der kommer på tale og nej nej neeeeeeeeej!

Synes det er så godt skrevet for kan næsten ikke beskrive det bedre end dig lige pt. :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER