Solvej99

Hvad savner I mest?

31 indlæg i dette emne

Nu kører der jo en tråd om de ting, man ikke må spise, mens man er gravid.

Hvad savner I mest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg savner egentlig ikke alkohol sådan helt vildt meget, men da jeg blev færdig med min eksamen i torsdag, må jeg indrømme at jeg godt kunne have drukket nogle øl... eller måske en tempt cider med jordbær... uhm :)

Ellers så savner jeg at kunne spise en rigtig lækker bøf, der IKKE er helt gennemstegt.

Når jeg har været forkølet har jeg i den grad savnet den fantastiske virkning af en næsespray.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Høfeberpiller!!!! Helt klart! jeg lider meget af høfeber og det er forfærdeligt for mig ikke at kunne tage noget medicin! Ellers savner jeg faktisk ikke så meget andet. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

he he eh det er igen fordelen ved at være adminstrativ gravid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Høfeberpiller!!!! Helt klart! jeg lider meget af høfeber og det er forfærdeligt for mig ikke at kunne tage noget medicin! Ellers savner jeg faktisk ikke så meget andet. :-)

man kan altså godt tage høfeberpiller.. du skal bare høre din læge ad hvilke.. der er ingen grund til at gå og lide i disse dage hvor græs er på sit højeste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kold sommersby og en rød steak fra grillen :P

Ej, jeg ved det virkeligt ikke..

Savner umiddelbart ikke noget og gør jeg er lysten væk i løbet af ingen tid igen alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig savnet noget i løbet af min graviditet, men nu her hvor den snart er ovre er jeg virkelig begyndt at glæde mig til at kunne nyde en flaske god rødvin med min mand og ikke bare nippe til at halv glas...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha - jeg er netop hjemvendt fra sommerfest med arbejdet og jeg må indrømme, at rødvinen og de super lækre mojitos var vældig fristende! :whistling

Jeg savner mine upasteuriserede oste på arbejdet, men det går okay at spise nogen andre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsespray og skimmelost!!!!! helt klart ost ost ost ost ost!!! (bryder mig ikke om kedelig guls skæreost- ææææælsker skimmelost af enhver art, og det må man åbenbart IKKE få).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

man kan altså godt tage høfeberpiller.. du skal bare høre din læge ad hvilke.. der er ingen grund til at gå og lide i disse dage hvor græs er på sit højeste

Min læge siger jeg ikke må. Jeg har også snakket med en allergilæge der siger det samme. Jeg har fået en næsespray jeg må tage men den er slet ikke nok. Jeg glæder mig bare over at det regner så meget for tiden! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner egentlig ikke rigtig noget. Men da der blev holdt polterabend for os og til vores bryllup, ville jeg da gerne have skålet med andet end sodavand... ;)

Men det var ikke værre, end at jeg ville gøre det hele præcis på samme måde igen, hvis det skulle gøres om. :gravid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Savner mest, at kunne spise og nyde en god middag :P Lider af madlede i forhold til varm mad og kød, og kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har nydt et måltid varm mad. :rolleyes Det er især irriterende, når vi er til fest, hvor der jo ofte bliver serveret lækker mad. Sidder bare og stikker i maden, fordi jeg bare ikke kan få det ned <_< Til gengæld er kold frugt og grønt fra køleskabet et HIT!! :glad :rolleyes

Før jeg blev gravid synes jeg det var hyggeligt at slappe af i weekenden med lidt Asti sammen med vennerne, men kan mærke at jeg overhovedet ikke savner det, eller har lyst til nogen form for alkohol nu. Det er jo meget godt at jeg ikke mangler det, men det overrasker mig, at jeg finder lugten og tanken om at drikke det så frastødende! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg ved det faktisk ikke, har aldrig været den der har drukket helt vildt meget ;) og skimmeloste er ikke noget jeg spiser, men måske en god tartar mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsespray!!! Jeg er i mere end ½ år nu stoppet til i næsen HVER nat og det er bare belastende!!!!!

Ellers kan jeg ikke rigtig komme i tanke om noget... At sove på maven måske ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste medium stegt bøffer når vi var ude og spise på resturanter da jeg var gravid..

Og lille manden fejler bestemt ikke noget, han har ihvertfald ikke taget skade af de par bøffer jeg har fået igennem graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baileys når jeg er ude med tøzerne, og rødvin til en god bøf!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røde bøffer. Jeg savner helt klart røde bøffer mest <_<

Er så sulten efter det, at jeg har aftalt med manden, at vi kører forbi slagteren på vej hjem fra sygehuset med lillepigen efter fødslen, og så står den på helt rød steak og et glas asti :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt at se, hvor mange der savner en rød bøf :D Det er lige præcis også dét, jeg savner mest!

I weekenden var vi hjemme ved mine forældre, og fredag havde min mor lavet fyldt dyrekølle, som hun havde gennemstegt for min skyld :biglove .

Dagen efter var vi til 60 års fødselsdag hos en kvægavler, som lagde højreb, tyndsteg og oksefilet af egen avl på grillen :sandie . Jeg synes, det var lidt træls kun at tage det gennemstegte kød, når jeg nu ved, at kvaliteten er prima og jeg ELSKER rødt kød.. Men var dygtig og holdt mig til det gennemstegte, som for øvrigt også var meget lækkert og på ingen måde sejt eller tørt ;).

Alkohol savner jeg ikke overhovedet, kan ellers normalt godt lide et godt glas vin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig savnet noget i løbet af min graviditet, men nu her hvor den snart er ovre er jeg virkelig begyndt at glæde mig til at kunne nyde en flaske god rødvin med min mand og ikke bare nippe til at halv glas...

Og her tilsidst i graviditeten, så savner jeg at få mine egne mavemuskler tilbage!! Istedet for de kronisk ømme og uduelige jeg har nu!! :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ss jamen jeg har så den fordel st jeg er vegetar, så jeg mangler ingen røde bøffer... Men jeg savner allerede min skimmelost

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsespray!!! Jeg er i mere end ½ år nu stoppet til i næsen HVER nat og det er bare belastende!!!!!

Ellers kan jeg ikke rigtig komme i tanke om noget... At sove på maven måske ^_^

Åh ja. Det savner jeg virkelig også. Sov næsten kun på maven før jeg blev gravid, men måtte desværre stoppe med det tidligt i graviditeten.

Røde bøffer. Jeg savner helt klart røde bøffer mest <_<

Er så sulten efter det, at jeg har aftalt med manden, at vi kører forbi slagteren på vej hjem fra sygehuset med lillepigen efter fødslen, og så står den på helt rød steak og et glas asti :biglove

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh jaeh, tilføjer lige, at sove på maven og kunne sidde flere timer i streg uden en pude ved lænden.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsespray, antihistaminer og at ligge på maven. Specielt at ligge på maven kommer jeg til at savne. Jeg kan stadig godt- til dels. Men jeg kan huske fra sidst, at det var fantastisk, da man kunne ligge på maven igen, da baby endelig var kommet ud :D

Ellers er der ikke særlig meget jeg sådan "savner". Jeg kan i forvejen ikke tåle alkohol, røde bøffer og sådan noget. Kaffen har jeg pt ikke lyst til. Det er mest fysiske ting ved min krop jeg savner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så 2 gange drømt at jeg har drukket en kold øl :D

Må jo indrømme at her om sommeren, når vi sidder på terrassen og nyder solen, så kunne jeg virkelig godt drikke et glas koldt hvidvin eller en god øl. Men har været total afholdende siden jeg blev gravid, og er helt indstillet på at det bare må vente, til jeg er færdig med at amme engang :rolleyes

Jeg må dog indrømme, at selvom jeg har begrænset indtaget meget, så har jeg spist lidt rødt (okse)kød, da jeg har læst at det er ved rødt svine-, lamme- og vildtkød at der er størt risiko for at få toxoplasmose:

http://www.ssi.dk/Service/Sygdomsleksikon/T/Toxoplasmose.aspx

"Hovedsmittekilden i vores del af verden er vævscyster i muskulatur og organer fra Toxoplasma-smittede dyr, specielt fra svin, lam og vildt, i mindre grad fra oksekød og kyllinger."

Savner også en god nats søvn, hvor jeg ikke skal op på toilet, og hvor jeg ikke behøver at sove med en pude under maven, men nu er der heldigvis ikke så lang tid til vores lille pige kommer til verden og jeg får min krop igen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh jo, og så lige IKKE at skulle på toilettet flere gange om natten ;) Skulle jeg også sidste gang gennem hele graviditeten- og jeg kan ellers godt lide at sove om natten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER