Guest

størrelse 86

13 indlæg i dette emne

Jeg har jo idag købt den første body og i en størrelse 86. Det slog mig ret hårdt da jeg stod med den, at den jo ikke er særlig stor. Jeg ved slet ikke, hvad jeg egentlig havde forstillet mig. Men jeg blev virkelig chokeret over, hvor lille den er.

Hvordan har i andre haft det, når i har været ude og købe noget børnetøj sådan for første gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev ret chokeret over hvor lille str. 50 er. Jeg er vant til at arbejde i vuggestue og pludselig virkede vuggestuebørnenes bodyer ret store :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var sikker på, at Tilde ikke kunne passe str. 50, så det havde vi ikke ret meget i ;) Men da hun så kom ud svømmede hun i str. 52 :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står og undre mig hver gang jeg skal købe noget tøj til den lille. Jeg synes det ser så småt ud og kan overhovedet ikke forestille mig at der snart kommer sådan et lille menneske ud til os :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh ja, de størrelser.

Jeg undrede mig meget over, at de små kommer ud som en størrelse 50/56 (de fleste i hvert fald) men jeg kan slet ikke forstå, at Lærke inden længe skal i str. 86... Kan slet ikke forstå, at hun så hurtigt, er blevet så stor.

Men jeg kan sagtens følge dig Gitte... Det må være underligt, at du/ i inden længe står med en lille trold, som er i den størrelse. Det bliver fantastisk!!!:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halvdelen af gangene synes jeg en str 50 i lille lille bitte. Men nogle gange, så synes jeg faktisk også den er stor! Jeg kan ikke forholde mig til, at den baby jeg har inde i maven er så stor! Og hun skal rent faktisk ud af mig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Halvdelen af gangene synes jeg en str 50 i lille lille bitte. Men nogle gange, så synes jeg faktisk også den er stor! Jeg kan ikke forholde mig til, at den baby jeg har inde i maven er så stor! Og hun skal rent faktisk ud af mig!!!

Det kan jeg altså godt følge dig i. Nogen gange så fatter jeg heller ikke at man faktisk skal føde noget, der er SÅ stort :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe...ja, jeg havde også købt en del str 50 og 52 til Jonas....det ku jeg så pakke væk for han målte 57 cm ved fødslen og hoppede direkte i en str 62 :) Mors brumbasssss :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde det fuldstændige ligesådan. Rystet og emotionel og kunne slet ikke forstå at inden længe ville vi have et lille menneske der passede ind i tøjet. Det kommende forældreskab blev faktisk først rigtig virkeligt for mig, da jeg begyndte at købe babyudstyr og tøj og stod med tingene i hånden. Nu er vores søn 2 år men jeg kan stadig blive helt rørt når jeg lægger rent vasketøj sammen og står med hans små sokker og bukser...

Vi har flere venner der har adopteret og der blev jeg også overrasket over hvor små de var da de kom. Selvom de var mellem 6-9 måneder og det føltes som om vi havde ventet og kigget på billederne af dem i en evighed, så var det altså bare stadig en meget lille baby, der havde rejst den lange vej til mor og far...

Mange hilsner

Thursir

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia fik rigtig meget str 80 tøj i dåbsgave og det synes jeg også stadig er meget småt, men når jeg finder tøj frem fra Mille synes jeg også str 92 er småt :)

Hvor er det bare spændende og det første stykke tøj er bare noget helt specielt :loveshower :loveshower Nu går der ikke længe før jeres trold får bodyen på hos jer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, man bliver overrasket!

Da vi ventede Josephine, sorterede jeg i drengenes gamle tøj for at se hvad jeg kunne bruge og hvad der er for drenget og der syntes jeg også både 50 og 56 var vildt småt. Så fandt jeg Kaspers første sæt tøj... i str. 44, f*ck, det er småt! Og når jeg ser samme størrelse i butikkerne, kan jeg slet ikke fatte hvor lille han var. Han passede lige, i fuld længde, på min underarm. Hovedet ved min albue og hans fødder i min håndflade. Hans fod var samme længde som min tommelfinger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes str. 50 var vildt lille, da vi skulle have den første, men han passede det fint, og de har de 3 andre også gjort - tænk så små mennesker, og alligevel så perfekte og færdige :loveshower

Nu er jeg ny, og kender dig ikke - så jeg måtte lige lede for at finde ud af, hvorfor det er str. 86 og ikke str. "nyfødt" nu kigger efter ... og sikke en fantastisk tråd om jeres adoption :biglove - jeg ønsker jeg al mulig held og lykke med det.

Og så en lille ting - jeg kender flere par, som har adopteret, og børnene er altså som regel ikke så store, som danske børn - så med mindre I får et barn over et år, så tror jeg måske, at str. 86 endda er for stor :) Mine børn er først rykket i str. 86, når de har været ca. 15 mdr.

En barselsgave vi gav til et hold nybagte adoptivforældre var et sæt i str. 74, og det var endda rigeligt stort til deres nye datter på 9 mdr.

Så måske du skal shoppe noget endnu mindre, når I engang finder ud af, hvor gammel jeres søn/datter vil være, når I får ham/hende i armene :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man kigger på str. 86 nu så er det utroligt lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER