Guest cupiditas

Hvordan får man det lige sagt?

13 indlæg i dette emne

Hej alle søde BK-piger

håber i kan hjælpe mig lidt her, ja overskriften siger jo det meste.

vi har nu prøve i et år uden held, og har lidt overbevist mig selv om at når/hvis (håber ikke) at jeg får mens. næste gang (om en uges tid) så bliver jeg nød til at have min kæreste til at få testet sine :cell .....

men hvordan får jeg ham afsted?

problemet er jo nødvendigvis ikke ham, kan lige så godt være mig :boo

men vi skal jo starte et sted med at finde problemet.

men hvordan fik i sagt det til ham eller var det ikke noget problem?

:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som du selv siger, kan det være jer begge... Man skal starte et sted - men man kan jo starte med jer begge ;)

Sig til ham at du synes I skal gå til lægen, og få tjekket om I kan få børn - så kan I tale med lægen om det, også skal han nok få sagt din kæreste jo også skal tjekkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo også sige, at du bestemt ikke tror at der er noget galt med ham, men at det er nemmere at få tjekket manden, så derfor kunne I gøre det først. Og så sige at du selvfølgelig også vil blive undersøgt efterfølgende.

Håber at I begge er fuldt i stand til at lave børn :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig det som de er, og jeg har hørt at man kan købe en hjemmetrst til det.

I er jo sammen fordi I elsker hinanden og så er det jo en fælles kamp og ligemeget hvem den er gal med ik

:goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

Det skal nok gå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, I sammen burde tage til lægen og få en snak om mulighederne for undersøgelser. Måske der efter vil det blive nemmere for dig, at sige til manden: Vi bør få dig tjekket og så bliver jeg også tjekket. Vi står sammen om dette ønske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er jo to om og ville have børn (forhåbentligt)... Og derfor er der også to der kan fejle noget... -_-

Det tager ikke megen tid for en mand at blive undersøgt - for det er jo bare én ting der skal klares og så er det det. Så bestemt et smart sted og starte.

Man er ikke mindre mand af og have dårlig sædkvalitet eller af og blive undersøgt. ^_^

Så tag en snak som de voksne mennesker i nu er... og sig i starter ud der - hvis lægen vil gå med til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg vil da lige sige at man altså begge SKAL undersøges ligemeget hvad..

Min lillesøster har været gravid en gang ved et uheld, men mistede barnet.. Hun gik fra kæresten(4-5 år siden). For 3-4 år sidne finder hun hendes nuværende kæreste, og de beslutter sig for at prøve at få et barn. De prøver i 1-1½ år, og han bliver tjekket og har ENORMT dårlig sædkvalitet, men de kan blive kunstig befrugtet.

Alt klapper som det skal, men da de skal tjekke hendes æg og det egentlig er den dag hun skal befrugtes, har hun "kun" lavet 2 æg og ingen af dem store og gode nok til de kan befrugtes!! Så det viste sig at der faktisk også var noget"galt" med hende jo.. Det tager lang tid at få kvinden tjekket - så jeg ville gå i gang med at blive tjekket HURTIGST mulig af den grund... Også kan du også ligesom gå forrest, så han ikke føler det kun er ham.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige at det altså ik er alle mænd der frygter at blive testet. Jeg har PCO og når man ved at den ene part skal have hjælp, så skal den anden tjekkes for at man kan finde den rette behandlingsform. Så da jeg sagde til manden at han skulle tjekkes for at jeg kunne få hjælp, synes han det var fedt. For han var nemlig overbevist om de ik virkede ;)

Han vil helt sikkert stejle hvis du ud af det blå siger du synes han skal testes, så snak om jeres projekt baby, og kom lige så stille ind på enmet :)

Pøj pøj med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig nogle gode råd - jeg ville bare lige advare på det kraftigste imod at købe hjemmestests til brug for at måle fertiliteten på din mand.

Jeg købte en dyr test, og alle instruktioner blev fulgt meget nøje. Resultatet var, at min mands sædprøve viste, at han nærmest var steril! Kort derefter blev hans sædkvalitet testet ordentligt på et sygehus, og hans sædkvalitet fejler ikke noget overhovedet! Den er fin fin. Så det var en fuldstændig unødvendig "nedtur" han måtte igennem med den hjemmetest.

Der ligger følelser i det med at blive testet, også for manden. Men der er jo nok ingen vej uden om.

:goodluck:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige tilføje, at jeg synes manden skal testes af nogen der har forstand på det/arbejder med det til hverdag. Jeg synes man har hørt flere eksempler på at lægen har undersøgt prøven og kommet med nogle konklusioner som var misvisende i forhold til hvad fertilitetsklinikker konkluderer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige tilføje, at jeg synes manden skal testes af nogen der har forstand på det/arbejder med det til hverdag. Jeg synes man har hørt flere eksempler på at lægen har undersøgt prøven og kommet med nogle konklusioner som var misvisende i forhold til hvad fertilitetsklinikker konkluderer.

Enig. Man skal ikke nødvendigvis lytte til egen læges konklusioner på sædprøver - de ved ikke nok om det. Min mand fik også stemplet 'stærkt nedsat' af egen læge, men gynækologens konklusion ud fra de samme tests var blot 'nedsat'. Sidenhen fik han taget to prøver hos gynækologen og den anden var helt normal :)

Jeg synes også du skal foreslå, at I begge bliver testet. Jeg blev henvist til gynækolog og der skulle min mand automatisk henvises og tjekkes samtidig, som Girl Next Door skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores proces startede med at vi tog en snak om det og efter at have læst herinde hvordan og hvorledes, tog jeg selv op til lægen (manden var på arbejde) og bad om at få en henvisning til en fertilitetklinik hvor vi så skulle starte en udredning. derefter blev vi indkaldt til et møde hvor manden skulle aflevere en prøve dagen før. i mellemtiden havde jeg fået konstateret PCO og vi fik på mødet ordineret methformin til mig og så kunne vi selv sige til når og hvis vi fik brug for hjælp fra klinikken altså hormoner også videre.

KH

Karina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lovebk mange mange tak for alle jeres svar og erfaringer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER