Guest

Positiv test, hvad var så det første i købte?

29 indlæg i dette emne

Ja da i endelig stod med en positiv graviditets test, og vidste, at nu var den der. Hvad var så det første i gik ud og invisterede i??

Det er jo ikke billigt at få børn og der skal mange ting til. Jeg er jo adminstrativt gravid, da jeg skal adoptere, så jeg har jo 36 mdr til at gå at købe babyting osv.

Men hvad var det første i købte?

og hvad har været den bedste investing indtil nu??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første vi købte var vores Stokke Xplory barnevogn/klapvogn (brugt) og det må absolut også siges at være vores bedste køb - en genial transport løsning til vores behov. Det var min praktiske mand der overtalte mig og jeg var noget skeptisk, men jeg må sige at det hurtigt fortog sig. Efter det gik der faktisk lang tid før vi købte andet.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnevognen (Odder), puslebord (Brio væg) og tøj var nogle af de første ting :) Derudover fødekar, havde de fleste klar rimelig tidligt begge gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har indtil videre kun købt 2 hvide bodyer, men er også kun 9+2, så vi venter lidt med de store ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det kan jeg jo ikke huske nu :o

Jeg ventede til efter MD-scanningen med overhoved at købe noget, jeg turde simpelthen ikke :P

Men da vi fik at vide vi ventede en pige, så blev der købt lyserødt tøj :P

Det var nogle bodyer i neutrale farver jeg købte som det første.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tøj! Begge gange. Det bliver på én eller anden måde mere virkeligt for mig, hvis jeg har noget af det første tøj til baby. Jeg har dog begrænset mig meget i forhold til sidst- i hvert fald indtil jeg kender kønnet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første jeg købte var to hagesmække - en med teksten "Giv mig min vilje, eller jeg ringer til Farfar" og en med teksten "Mormors lille prinsesse"... Det var vha dem vi fortalte de kommende bedsteforældre, at jeg var gravid!

Det første egentlige indkøb jeg købte til Lærke var Stokke sengen (købt brugt til 1000 kr - med små ridser!) Den bedste investering må være barenevognen. Det er guld værd, at det er en med letvægtsstel, for har prøvet at løfte på Lærkes fætters barnevognsstel, og det er tungt som bare pokker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener også det var lidt tøj ;) Alt andet blev nærmest købt på én gang - januarudsalg :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det førsteårs. Jeg købte med August var ca 6,andre tests griner.

Men så var det barnevogn og så kom det andet løbende :loveshower :loveshower

Ved du hvor gammelt jeres kommende barn er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det førsteårs. Jeg købte med August var ca 6,andre tests griner.

Men så var det barnevogn og så kom det andet løbende :loveshower :loveshower

Ved du hvor gammelt jeres kommende barn er

jamen barnet kan være alt fra 36 mdr og nedefter. Men oftest er børnene fra Korea 8 mdr, når de kommer i forslag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit allerførste køb var en Mei tai, som jeg købte inden vi overhovedet var godkendte, jeg købte den inden vi gik i gang med 2. fase i adoptionsgodkendelsen.

Og mens vi ventede på afgørelsen af vores adoptionssag, købte jeg barnesengen en Junoseng, som jeg købte brugt, og til mange penge, men den er pengene værd, især fordi den jo kan trækkes ud i takt med, at barnet bliver større, og når vi ikke på forhånd ikke kender barnet alder, så synes vi, at det var det rigtigste køb for os...

n2g0m9.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit allerførste køb var en Mei tai, som jeg købte inden vi overhovedet var godkendte, jeg købte den inden vi gik i gang med 2. fase i adoptionsgodkendelsen.

Og mens vi ventede på afgørelsen af vores adoptionssag, købte jeg barnesengen en Junoseng, som jeg købte brugt, og til mange penge, men den er pengene værd, især fordi den jo kan trækkes ud i takt med, at barnet bliver større, og når vi ikke på forhånd ikke kender barnet alder, så synes vi, at det var det rigtigste køb for os...

n2g0m9.jpg

Åhh, den er SÅÅÅÅÅ FED Gitte! Sådan en ville jeg også gerne have haft til Lærke, men synes de var lige dyre nok - selv som brugt!<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, den er SÅÅÅÅÅ FED Gitte! Sådan en ville jeg også gerne have haft til Lærke, men synes de var lige dyre nok - selv som brugt!<_<

ja tak dyre det er vist ikke ordet. Vi gav 3000 for vores, men tænkte, at det godt kunne betale sig, når vi jo ikke kender alderen på barnet, og derfor har det stadig mulighed for at vokse i sengen, da den jo kan trækkes ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja tak dyre det er vist ikke ordet. Vi gav 3000 for vores, men tænkte, at det godt kunne betale sig, når vi jo ikke kender alderen på barnet, og derfor har det stadig mulighed for at vokse i sengen, da den jo kan trækkes ud...

Vil du så male den når i kender kønnet på junior??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du så male den når i kender kønnet på junior??

den skal slibes ned og males hvid. Den trænger til en ny gang maling :) tænker, at det er noget af det jeg skal få tiden til at gå med, mens vi venter på ventelisten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved Tobias var det første jeg købte noget tøj og ved Annika var det flere tests :D Kunne ikke helt få det til at passe med at jeg skulle være gravid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var noget tøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en hæklenål og noget uldgarn med det samme, jeg fandt ud af, jeg var gravid, og hæklede et tæppe til mit lille barn. Det gjorde den lange ventetid så meget hyggeligere, for hver gang, jeg sad og hæklede, lukkede jeg mig inde i min egen lille tænke-på-min-baby skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Graviditets-vitaminpiller og efter noget tid, to sæt neutralt babytøj (body, bukser, t-shirt + hue), som jeg ikke kunne stå for. Sidenhen en brugt autostol. Ellers har vi slet ikke købt noget til babyen endnu... Men når vi er over brylluppet på lørdag, bliver der nok mere tid til at tænke på alle de fine ting, vi skal have til babyen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille body :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitaminpiller, fiskeolie og en concealer uden parabener... Og "Far på færde" til den kommende far... Tør ikke købe at købe noget til baby før vi har været til scanning, det er jeg lidt for meget pessimist til hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det allerførste var en puslepude :) og derefter en lille hvid dragt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første jeg købte var noget tøj. Den første store ting var barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det allerførste var vel gravitamin og fra 10. uge gravijern...

Men til baby som sådan var det lige efter NF-scanningen, der købte vi en hvid, langærmet body. Turde ikke købe mere før MD-scanningen...der fik vi så kønnet at vide og købte mere tøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha jeg købte forresten også en badevægt. Det har jeg aldrig ejet, men nu skal jeg jo lige vide hvad jeg vejer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER