Guest LilleMig

Ser i Melodi Grand Prix??

16 indlæg i dette emne

Jah jeg gør, og må indrømme at jeg faktisk synes vores sang er en af de bedste, så tror vi har en udemærket chance :)

Hvem tror i vinder? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk også DK har en ok chance i år .. på trods af at jeg syntes den manglede lidt power.

Har ikke noget bud på en vinder .. endnu ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes der har været mange med "nemme" omkvæd, som godt kunne gøre sig som vindere...

Er total sucker for Blue som skal på nu feks!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og jeg synes dk er klart i fører feltet, ellers kunne jeg godt lide nr 5..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ser det. Jeg synes at Danmark har en god chance og så tror jeg også at Irland ender i top.

Der har været en del sange som jeg synes var kedelige/dårlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk at sang nr. 25 var maget god.

Synes DK var lidt kedelig, den var ikke dårlig, men der måtte have været lidt mere gang i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi midlertidigt foran

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay, så fik vi da en 5.plads, synes klart vores var bedre end Sverige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig at det var en fin vindersang :) og det var flot at DK endte i top 5 men jeg synes nu også at DK's sang var bedre end Sverige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er chokeret - ikke skuffet over vi ikke vandt, heller ikke sur.

Men chokeret over alle de "venne-og nabostemmer" der kom.

Havde jeg siddet i komiteen havde jeg lyttet til publikums buh'en og fra i morgen af indstævnet en ny grandprix regel om at venne og nabonationer kunne afgive højeste stemme op til 7 point. 8, 10 og 12 skal kunne fordeles fair rundt til andre nationer.

Hvis et land har en god nok vinder-sang, burde andre lande også stemme med høje point uden "særlig" hjælp fra vennenation eller naboland.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er chokeret - ikke skuffet over vi ikke vandt, heller ikke sur.

Men chokeret over alle de "venne-og nabostemmer" der kom.

Havde jeg siddet i komiteen havde jeg lyttet til publikums buh'en og fra i morgen af indstævnet en ny grandprix regel om at venne og nabonationer kunne afgive højeste stemme op til 7 point. 8, 10 og 12 skal kunne fordeles fair rundt til andre nationer.

Hvis et land har en god nok vinder-sang, burde andre lande også stemme med høje point uden "særlig" hjælp fra vennenation eller naboland.

Helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er chokeret - ikke skuffet over vi ikke vandt, heller ikke sur.

Men chokeret over alle de "venne-og nabostemmer" der kom.

Havde jeg siddet i komiteen havde jeg lyttet til publikums buh'en og fra i morgen af indstævnet en ny grandprix regel om at venne og nabonationer kunne afgive højeste stemme op til 7 point. 8, 10 og 12 skal kunne fordeles fair rundt til andre nationer.

Hvis et land har en god nok vinder-sang, burde andre lande også stemme med høje point uden "særlig" hjælp fra vennenation eller naboland.

nu skal vi jo huske at feje for vores egen dør først, Danmark og deres nabolande stemte jo også på hinanden, og da Finland ikke stemte på os, blev vi skuffet :D.

Og det handler jo også om, at man jo kender og har mere samme musiksmag i det nærområde, hvor man bor, så kulturelt set, så vil man automatisk stemme på sine nabolande, da deres smag minder om ens egen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når der er så mange lande, så synes jeg hele ideen går af.... Synes alt omkring melodi granprix er ØDELAGT..

221 point.. Og "taberen" fik 19?!! Ej, det er bare et for stort spring...!! De sidste hvad 5-6-7 lande havde slet ikke behøver stemme - der var flere 12taller hvor kommentatoren endda sagde at "endnu en ligegyldig stemme på ****"

Synes det er SÅ tåbeligt og så ringe... Vennestemmer, fint nok... Men tjenestestemmer - IKKE okay.. Alle de der "nye" lande, stemmer jo hinanden op - simpelthen fordi de tror at de er nye og skal hjælpe hinanden. De er IKKE nye mere, og de burde holde sig væk.. er SÅ ærgerlig over de er kommet med.. Synes IKKE de gør noget positivt.. Synes showet bliver aaaaalt for langt og aaaaalt for kedeligt med alle de sange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu skal vi jo huske at feje for vores egen dør først, Danmark og deres nabolande stemte jo også på hinanden, og da Finland ikke stemte på os, blev vi skuffet :D.

Og det handler jo også om, at man jo kender og har mere samme musiksmag i det nærområde, hvor man bor, så kulturelt set, så vil man automatisk stemme på sine nabolande, da deres smag minder om ens egen...

Jeg synes netop ikke det er fair at vi i Danmark også giver venne stemmer, specielt når vi har en jury der sidder og vurdere også - så er det jo spild af deres tid!

- og mine penge på smser derind, hvis jeg alligevel ved at vi vil give 8-10-12 til Sverige, Norge, Irland eller Finland.

Jeg blev bestemt ikke skuffet da Finland ikke stemte på os, nærmere lykkelig over at se der var et land der kunne finde ud af at afgive stemmer nogenlunde fair!

Ser du, var vi ikke gået videre til finalen, havde jeg da fulgt med og set hvordan Sverige klarede sig, men jeg havde ikke stemt.

Jeg synes at Grandprixet er blevet for 7 klassespræget af vennetjenester og uretfærdige stemmer.

Igen - det her er min mening.

Jeg synes da selv at vindersangen var og er en super god popsang, hvis de havde fundet en sangerinde der kunne finde ud af at synge - hun ødelagde da godt nok det hele for mig, ved den sang.

Men igen - bare min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Irland er da ikk et naboland til DK... det er vel fair nok at vi gav dem 12 point, når vi fik 12 fra dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Irland er da ikk et naboland til DK... det er vel fair nok at vi gav dem 12 point, når vi fik 12 fra dem.

Irland er en vennenation, samlet med resten af os fra Norden.

Jamen så er det igen en vennetjeneste, lad os sige, Irlands sang var en lorte sang, fortjener den så 12 point, fordi de gav os 12?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER