Hilde

Hvornår mærkede i liv første gang?

21 indlæg i dette emne

Hej allesammen!

Jeg er nu i uge 22+1 og har ikke mærket liv endnu.

Mine veninder, der allerede har børn, har allesammen kunnet mærke liv på dette tidspunkt i graviditeten i et stykke tid (også ved første graviditet). Jeg er lidt nysgerrig (og utålmodig)...hvornår kunne I mærke liv? Jeg håber så meget, at det snart begynder ved mig! Kan næsten ikke vente :gravid

Knus og god påske til allesammen :easter2: :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærkede liv første gang omkring uge 16. Men det var kun meget lidt i form af små bobler.

Omkring uge 18 tog det til med flere bobler og omkring uge 20 begyndte det med små puf.

Håber snart du kommer til at mærke din lille baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var til MD scanning i 20. uge havde jeg heller ikke mærket liv endnu og havde det på samme måde som dig :) Jeg mærkede liv ca 14 dage senere, så det var også omkring uge 22 eller 23 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede boblerne omkring uge 13 og de første rigtige spark omkring uge 19 - men det er jo forskelligt fra person til person :)

Det kan være at din moderkage ligger foran - dermed vil det tage lidt længere tid førend du kan mærke den lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik at vide at min moderkage lå forholdsvist højt, så jeg ville mærke liv sent.

Men det skal jeg da love for er en løgn!

Jeg er i uge 21 i dag og har mærket liv siden uge 13 eller 14 i form af små champagnebobler der bevægede sig op mod min navle. - ikke hver dag og hele tiden, men af og til :)

Spark og slag har jeg kunne mærke siden uge 20 (kommer i 21 i dag), igen, det er ikke hele tiden og heller ikke hver dag, men af og til :)

Jeg ved ikke hvordan man kan beskrive det at mærke liv og spark.

Jeg mærker det som, en lille bold der kører hen over maven på indersiden.. Sådan som en bobbel som de andre beskriver.

Det kan godt føles som en prut der sidder i klemme, bare at du kan mærke at lokationen er anderledes og inde i din livmoder i stedet for i tarmene :P

Jeg tror også at, hvis man fokusere for meget på at mærke efter om babyen gør opmærksom på sig selv, så kan man godt gå glip af meget.

men hvis du rigtigt gerne vil, kan du jo prøve at ligge dig på maven, det virker for mig, hvis jeg ikke har mærket noget til hende i et par dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang i uge 21 anden gang i uge 15!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første graviditet mærkede jeg min søn i uge 14 :kuller

I min anden graviditet, med min datter, mærkede jeg hende i uge 17 eller 18 :gravid .... 18 tror jeg :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi var til MD scanning i 20. uge havde jeg heller ikke mærket liv endnu og havde det på samme måde som dig :) Jeg mærkede liv ca 14 dage senere, så det var også omkring uge 22 eller 23 :)

Det var det samme for mig. Jeg havde mærket lidt bobler inden men overhovedet ikke nogen puf/spark. Jeg fik at vide at det var pga. moderkagen lå foran og at det ville nok stille og roligt komme. Det begyndte at puffe omkring uge 21 eller 22 og i dag hvor jeg er 25+? mærker jeg den lille hver dag, men mest om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både første og anden gang var det omkring uge 20.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Hilde

Jeg mærkede jo liv fra omkring uge 15-16. Kan huske jeg var meget i tvivl om det var "ham" jeg kunne mærke, det føltes som luft i maven, eller "bobler". Og man skal mærke meget godt efter :) jeg husker ihvertfald at jeg til JM første gang nævnte det, og hun sagde det var baby jeg kunne mærke. Det er bare sjældent man mærker babyen så tidligt første gang, fordi man ikke helt kender følelsen, men William vil altså gøre opmærksom på sig selv helt fra dengang.

Håber du snart mærker jeres lille spunk. Det er bare det skønneste at mærke de små spark og bevægelser. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sidste scanning viste det sig, at jordemoderen ligger foran, så det er nok derfor, jeg er "bagud". Men i søndags i uge 22+1 kunne jeg for første gang mærke det boble i maven :loveshower . Det var faktisk kort tid efter jeg har spurgt jer andre herinde :P .

Hvor er det dejligt, at så mange svarer! Tak skal I have :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne mærke ham udenpå huden under navlen fra uge 15-16 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det var uge 17-18 stykker, som bobler/snorren, men der er jo mange ting der spiller ind, så ingen grund til nervøsitet fordi du mærkede det senere :) Men dejligt du nu kan mærke det, det er jo en skøn følelse.. (lige indtil han/hun sparker meget hårdt ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sidste scanning viste det sig, at jordemoderen ligger foran, så det er nok derfor, jeg er "bagud". Men i søndags i uge 22+1 kunne jeg for første gang mærke det boble i maven :loveshower . Det var faktisk kort tid efter jeg har spurgt jer andre herinde :P .

Hvor er det dejligt, at så mange svarer! Tak skal I have :kram2

Hehe det var et sjovt sted for jordemoderen at ligge :lol Jeg regner med at du mener moderkagen ligger foran? ;)

Men dejligt at du er begyndt at kunne mærke den lille nu. Det bliver kun bedre :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bobler fra uge 14 og første spark kom 16+2..

Synes det er vildt at jeg mærkede det så tidligt når det er første barn. Men skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det var et sjovt sted for jordemoderen at ligge :lol Jeg regner med at du mener moderkagen ligger foran? ;)

Men dejligt at du er begyndt at kunne mærke den lille nu. Det bliver kun bedre :glad

Ha ha, ja selvfølgelig er det moderkagen og ikke jordemoderen der ligger foran :oops :lol

Det er rigtig dejligt at mærke liv...selvom man først skal vænne sig til det. Jeg kan mærke babyen hver dag nu :kuller

Knus :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i uge 21 og jeg begyndte at mærke liv tidligt i denne uge.. vildt fed følelse...:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk det er MEGET individuelt hvornår man mærker den lille sparke/slå!

Jeg tror jeg mærkede det for første gang, sådan rigtigt, da vi var i Kina, dvs. uge 20/21. :loveshower

Men før det, var der mange mindre spark fra uge 17. og små bobler i mavsen fra uge 15. sådan ca. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er i uge 21 og jeg begyndte at mærke liv tidligt i denne uge.. vildt fed følelse...:loveshower

Du er faktisk i uge 22 (21+6= uge 22) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

gud ja Miss-Mette, det har du da ret i.. havde jeg ikke lige set:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv første gang i uge 16, det var små bobler. I uge 18-19 kunne jeg mærke meget mere. siden uge 21 har der været markante spark og det har jeg haft hver dag siden :)

Men tror det er meget forskelligt fra person til person. Har en veninde og hun har stadig intet mærket og hun er i uge 22 nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER