Ezri

Sort på til bryllup

20 indlæg i dette emne

Vi skal til bryllup d. 14. maj hos nogen af vores gode venner.

Jeg har fundet en kjole, jeg rigtig gerne vil have på. Men den er kul sort! Jeg blev selv gift sidste år, og jeg var totalt ligeglad med, om folk havde sort på eller jeans. Jeg så det slet ikke... Men det er jo bare mig :)

Kan jeg tillade mig at have denne kjole på?

Jeg tager selvfølgelig smykker på med en masse farver :)

image1xxl.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville høre bruden, hvad hun siger. Da jeg blev gift i 2009 kom der en i sort læder kjole... Den skulle jeg lige sluge da jeg så hende, men det var også et meget hårdt look i forhold til den kjole du påtænker at tage på!

- Den er forresten MEGET flot synes jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg var også fuldstændig ligeglad til mit bryllup - og da den viser så meget hud som den gør, så synes jeg sagtens du kan have den på. Specielt med farvede smykker, måske farvede sko og så en af dine fine hjemmelavede hårbøjler! :loveshower

Men det skader aldrig at spørge bruden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en sort kjole på til min venindes bryllup - den var lidt kortere end den du viser, men ellers minder den lidt om i stilen. Jeg havde smykker til, og så et lyserødt sjal/tørklæde som brød det lidt op. Kan ikke huske det præcis, men tror jeg havde sorte højhælede sandaler til.

Det var der ikke nogen der kommenterede, og bruden virkede glad og tilfreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville høre bruden hvad hun mener om sort til hendes bryllup. Personligt synes jeg ikke sort hører til, når det er et bryllup og jeg ville aldrig selv tage det på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er personligt ligeglad, bare det ikke er samme farve som brudens ;)

Men spørg da- så er du på den sikre side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den måtte du gerne have haft på til mit bryllup! Jeg var fuldstændig ligeglad, også da svigerfar kom i Hawaii skjorter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spørg hende - hun er den eneste der ved om det betyder noget. Personligt var jeg ligeglad - var selv ude og købe kjole med min mor inden mit bryllup, og det blev en sort kjole, med en farvet bolero til :)

Men jeg synes den kjole du har fundet er rigtig fin! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville også lige runde bruden og spørge hende ad, for i princippet siger man jo, at dem som kommer i sort til bryllupper ønsker at brudeparret går fra hinanden eller lignende...

Men vil heller have en gæst i sort end hvid som brud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var helt ligeglad hvad farve gæsterne havde på bare de ikka bar hvidt, da jeg blev gift.

men spørg så gør du intet forkert- og fed kjole :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Jeg har bestilt kjolen nu. Den kostede kun 170,- så om ikke andet kan jeg altid bruge den på et andet tidspunkt. cheerleader3.gif

Jeg har faktisk slet ikke overvejet at spørge bruden, hvad hun synes...

Et andet spørgsmål... Kan jeg godt bruge det samme sjal, som jeg bar til mit eget bryllup? Det er ikke særligt "bryllupsagtigt" Det bløder jo også den sorte kjole lidt op...

IMG_7348.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig flot kjole og rigtig flot sjal! :)

Hvis det var mit bryllup så måtte du hjertens gerne komme i sort kjole. Såvidt jeg lige har forstået, så "må" man ikke have sort på, fordi det er en "sørgefarve", men kjolen er jo festlig og slet ikke sørgeagtig = helt ok IMO. :)

Sjalet er jeg tilgengæld i tvivl med... Er lidt hys mht. kvindelige gæster og hvidt må jeg nok indrømme. :rolleyes Jeg kan gdot følge din pointe i at det ikke som sådan er bryllupsagtigt, meeeeen... Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg nok studse over det som brud alligevel. :blush

Men som de andre så klogt siger, så vil jeg klart anbefale at du spørger bruden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes sagtens du kan bruge det hvide/lilla sjal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig kan du bruge sjalet til hendes bryllup

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du måtte gerne have den på til mit bryllup :)

ifølge traditionerne er svigermødrene de eneste der ikke må bære sort :)

hvis du stadig er i tvivl så stemmer jeg i med flertallet, spørg bruden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det til mit bryllup måtte du gerne have sjalet på. Synes det er rigtig fint!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke se noget problem i at du kan have både kjole og sjal på til bryllup :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser absolut heller intet problem i at du kan have begge dele på til brylluppet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne aldrig finde på at tage sort på til bryllup! Og jeg blev noget skuffet over at svigermor havde sort på til vores...

Jeg ville spørge bruden, HVIS jeg ikke selv kunne finde på andet, for så er du ihvert tilfælde sikker på ikke at træde hende over tæerne.

Jeg synes det er et flot sjal, men det passer overhovedet ikke til den sorte kjole...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft en flot sort kjole på til et bryllup, som også havde en masse fine palietter på, så jeg HÅBER da at min veninde ikke blev sur over det! ;) Hehe...

Ai jeg synes det er petitesse-agtigt at skulle blive sur over såååå gammel en tradition...

Tænker kun lidt at hvid er brudens farve, så der ville jeg nok lige kigge lidt, hvis en anden kom i en hvid kjole....

Jeg er desværre enig med Micro i at det fine sjal desværre ikke passer til den smukke kjole! :) Næsten alt andet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER