Guest Smilla

Baby i bilen...hvad har de på i det her kolde vejr?

20 indlæg i dette emne

Vi har købt en rigtig fin Molo regnbuejakke til Emilie her til vinter som hun har på nu når hun skal transporteres fra hjemmet, ud i bilen og om i dagplejen. Omme i dagplejen har hun sit fleecetøj og flyverdragt.

Men altså....hun er RIMELIG tæt pakket ind når hun sidder der i sin autostol...især hvis vi skal køre længere end de 10 min det tager at køre i dp. Da er det næsten for meget for hun kan næsten ikke røre sig med den

store vinterjakke på.

Sidste vinter, da hun sad i babyautostol havde jeg sådan en fed puttepose fra Cuddle som sad fast i autostolen og jeg så pakkede hende ind i når hun kom ind i bilen, som en lækker sovepose. Men den er for lille nu....

Hvad gør man så?

Hvad har jeres på? Det er jo for koldt når det er frostvejr ude og bilen er iskold bare at sidde i sit almindelig tøj med et tæppe på? Er det ikke???

Hvad har jeres på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en Hummel fleecedragt hun har på. Også selvom vi køre længere.. vi har dog været max været oppe på 35 min. Vi har selv vores store jakker på så temperaturen i bilen passer til det.. Ellers må man ud og forvarme bilen lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi bare lige kører kort har de det overtøj på der passer til vejret.

Men skal vi ud og kører langt blir bilen forvarmet og ungerne får tøjet af ude i bilen så de ikke skal sidde så tæt pakket på den langekører tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jakke :)hue og evt vanter afhængig af kulde og så en dyne ovenpå, og så kan man skrælle af i lag! tihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fleecedragt! Det var super godt til Alexander da han var lille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.....ok...jamen vi gør som i gør kan jeg høre...de dage der har været is på bilen har manden forvarmet den så Emilie ikke kom derud i en ISKOLD bil...det tager alligevel lidt før den er nogenlunde lun! :s

Åhhh hvorfor bor man ikke i Miami eller Spanien eller sådan nowe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille forslag fra mig, en lidt lettere jakke, synes jeg, fylder ikke så meget, og varmer godt :) ellers er det jo altid godt med et tæppe over, det luner jo også fint...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille forslag fra mig, en lidt lettere jakke, synes jeg, fylder ikke så meget, og varmer godt :) ellers er det jo altid godt med et tæppe over, det luner jo også fint...

Nej den ser dejlig ud, men kan en baby holde varmen i den i en frossen bil? Ja...det ender med et tæppe, jeg hører at du har et super godt tæppe/svøb i din shop også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, altså - det er jo altid svært at love noget 100% men det er en "sove-ude" barnevogns jakke tilsvarende flyverdragten. Så den er godt varm, men man kan jo godt synes, at bukserne ville være gode til. Men så er du jo ude i en dragt igen og det hører jeg måske bliver lidt klemt i stolen. Et tæppe og jakken vil jeg mene er længe nok - tæpperne fra Disana er rigtig lækre og nærmest skabt til lige at lægge over og lune lidt. Eller er der også det her, som er lidt tættere, men tror at det er det strikkede du har "hørt" om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, altså - det er jo altid svært at love noget 100% men det er en "sove-ude" barnevogns jakke tilsvarende flyverdragten. Så den er godt varm, men man kan jo godt synes, at bukserne ville være gode til. Men så er du jo ude i en dragt igen og det hører jeg måske bliver lidt klemt i stolen. Et tæppe og jakken vil jeg mene er længe nok - tæpperne fra Disana er rigtig lækre og nærmest skabt til lige at lægge over og lune lidt. Eller er der også det her, som er lidt tættere, men tror at det er det strikkede du har "hørt" om :)

Ja det er rigtigt :)

Uhhh det der prinsessetæppe!!! Aiii hvor er det FLOT <3 Ellers er jeg fuldstændig skudt i det her tæppe Det måtte bare godt lige være en tand større, ligesom juniortæppet er. Jeg går lige i tænkeboks :) Tak for al hjælpen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi skal på korte ture har hun jakke på, hvis det er meget koldt - frost på bilen er det flyverdragten..

Hvis det er længere ture, starter jeg bilen lidt før, og så får hun bare en fleece trøje på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi skal på korte ture har hun jakke på, hvis det er meget koldt - frost på bilen er det flyverdragten..

Hvis det er længere ture, starter jeg bilen lidt før, og så får hun bare en fleece trøje på :)

Det kunne have været mig der skrev det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille forslag fra mig, en lidt lettere jakke, synes jeg, fylder ikke så meget, og varmer godt :) ellers er det jo altid godt med et tæppe over, det luner jo også fint...

Nej den ser dejlig ud, men kan en baby holde varmen i den i en frossen bil? Ja...det ender med et tæppe, jeg hører at du har et super godt tæppe/svøb i din shop også?

Isabella har den, og hun kan fint holde varmen. Hætten er rigtig god også. Isabella sover også i den i voksiposen. Den er altså bare rigtig god! Men du kan jo selvfølgelig bare komme på besøg, og så kan Emilie prøve den inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi putter en dyne over ham, som nemt kan fjernes når bilen er blevet varm. Victor koger i autostolen hvis han har for meget tøj på. Indtil videre har han haft en dejlig temperatur. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for alle de gode råd :) I er verdens bedste!! :loveshower:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vælge en puttepose og en lun/varm jakke og hue

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg en mand der altid går ud og starter bilen først :) Men mine har deres plysfleece på, som er lidt varmere end alt fleece. V har den fra katvig som dragt og F har den som jakke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg en mand der altid går ud og starter bilen først :) Men mine har deres plysfleece på, som er lidt varmere end alt fleece. V har den fra katvig som dragt og F har den som jakke :)

Åhhh de er SÅ FINE de plysfleece fra Katvig!! Har haft sådan en fleecejakke i lilla til Emilie, men guess what, hun kunne IKKE få sine hænder ud gennem ærmerne på den!! Og vi taler altså om en str 92!!

Så den måtte jeg desværre sælge :(

Som det er nu så har hun sit almindelige tøj på, en trøje og sin molo vinterjakke på, og et tæppe over benene. Så kan jeg altid lyne op hvis vi skal køre længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig at svar selvom tråden er gammel.

Tykt overtøj er en rigtig skidt ide. Selen kan simpelthen ikke spændes ordenligt om barnet, stolenes synes at være udvokset længe inden de rent faktisk er det, dermed skiftes de hurtigere og for tidligt over i den næste størrelse og sidst men ikke mindst, så sidder selen helt forkert på barnet.

Prøv at lave en test ved at sætte barnet ind i autostolen med sin flyverdragt eller vinterjakke på, spænd selen så meget som I kan. Mærk derpå efter hvor skulderselen sidder (gøres ved at sætte en finger ind på barnets skuldre udefra og se hvor langt ind under fingere kommer. tag barnet ud af stolen uden at løsne selen. Tag overtøjet af og sæt barnet tilbage i autostolen og luk selen uden at stramme den. SÅ LØS kan selen nemt blive hvis uheldet er ude. Merevbehøver jeg nok ikke at sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER