Tumlepigen

Hvor sidder I, når I ammer derhjemme?

18 indlæg i dette emne

Man ved jo endnu ikke, om man er en af dem, der kan amme, men kan jeg, så forestiller jeg mig også at skulle det. Nu er jeg så begyndt at overveje, hvor søren det vil være rart at sidde henne?

Hvor sidder I, når I ammer hjemme?

Har I en ammestol på babyværelset? Sidder I i sofaen eller dobbeltsengen? Eller et tredje sted?

Jeg ved godt, at det kommer an på alt muligt, men kom med jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde ammestol på baby-værelset... og så brugte jeg også bare sofaen med ammepude.. begge steder lige hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lidt forskelligt - alt efter hviljen tid på døgnet det var. Jeg sad enten i en gyngestol på babyværelset, eller i sofaen eller i sengen - alle steder med ammepude!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en gyngestol hvor jeg ofte sad :) Ellers var det ligesom Sandie, sofaen med ammepude ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad hvor det lige passede :) På gulvet med mit andet barn, i sofaen, liggende i sengen, i gyngestolen eller stående :) Amningen har været nem for mig, og det var nok derfor det var ligemeget for mig hvor det var :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad typisk i sofaen med en ammepude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sidde på en sten og amme :) Arj, jeg sidder typisk i sofaen men lige så gerne ved middagsbordet så jeg kan få lidt mad sammen med min mand. Om natten ammer jeg liggende. Jeg kan også finde på at sidde i skrædderstilling på gulvet og amme. Ammepude har jeg aldrig brugt, syntes det er vildt meget i vejen og fortryder sådan jeg har købt den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sidde på en sten og amme :) Arj, jeg sidder typisk i sofaen men lige så gerne ved middagsbordet så jeg kan få lidt mad sammen med min mand. Om natten ammer jeg liggende. Jeg kan også finde på at sidde i skrædderstilling på gulvet og amme. Ammepude har jeg aldrig brugt, syntes det er vildt meget i vejen og fortryder sådan jeg har købt den..

Hvad gør du så? Bruger du kræfter på at holde Carl mens du ammer? Eller hvad ligger han på?

Hilsen Tia - der aldrig har prøvet at amme - men ikke kan forestille sig man kan undvære en ammepude/normal pude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sidde på en sten og amme :) Arj, jeg sidder typisk i sofaen men lige så gerne ved middagsbordet så jeg kan få lidt mad sammen med min mand. Om natten ammer jeg liggende. Jeg kan også finde på at sidde i skrædderstilling på gulvet og amme. Ammepude har jeg aldrig brugt, syntes det er vildt meget i vejen og fortryder sådan jeg har købt den..

Det var det samme med mig, den gang jeg ammede. Fik heldigvis aldrig købt en pude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad på sofa'en, en alm stol og på sengekanten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør du så? Bruger du kræfter på at holde Carl mens du ammer? Eller hvad ligger han på?

Hilsen Tia - der aldrig har prøvet at amme - men ikke kan forestille sig man kan undvære en ammepude/normal pude

Jeg syntes ikke det er et problem, har bare armen under ham, det er ikke hårdt eller akavet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liggende: På siden i sengen (ultra behageligt og så slipper man for at skulle vågne ret meget ved natamningen). Siddende: Sidder som regel i skrædderstilling på gulv, seng eller lignende med ham i skødet. Da han var lille brugte jeg en ammepude og kunne slet ikke undvære den. Da han blev større var den ikke nødvendig længere.

Med venlig hilsen

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer i sengen...

jeg har så stor barm at det er svært at sidde ordentlig i sofaen.. og så kommer jeg til at spænde for meget i ryg og nakke ved at sidde.

så hjemme foretrækker jeg sengen.

Sommetider sidder jeg også i sofaen, men så skal jeg sidde i skrædder stilling og med amme pude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad oftest i sofaen i skrædderstilling. Ved 1. barn havde jeg ingen ammepude, så jeg brugte babydynen (og senere juniordynen). Ved 2. barn havde jeg anskaffet mig en ammepude med speltskaller. En KÆMPE pude og den var alle pengene værd (kan købes hos www.aniel.dk :)

Om natten blev jeg nødt til at sidde op i sengen og amme. Min bryster var så store og faste (i modsætning til nu), at børnene ikke kunne nå op til brystvorten, hvis jeg lå ned :blush :hophop:

Jeg har aldrig prøvet at benytte en ammestol, så skal ikke kunne sige om den er pengene værd :rolleyes

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder i vores sofa og bruger heller ikke ammepuden endnu.. Synes også den er rigtig besværlig at sidde med, men når hun bliver større kan det da godt være jeg finder den frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sidde på en sten og amme :) Arj, jeg sidder typisk i sofaen men lige så gerne ved middagsbordet så jeg kan få lidt mad sammen med min mand. Om natten ammer jeg liggende. Jeg kan også finde på at sidde i skrædderstilling på gulvet og amme. Ammepude har jeg aldrig brugt, syntes det er vildt meget i vejen og fortryder sådan jeg har købt den..

det samme her. jeg køte dog aldrig en ammepude til trods for at min mor gerne ville give mig en, jeg brugte babydynen hvis behovet skulle være for det.

ellers kunne jeg amme overalt, sofa, seng, gulv, have stol, middagsbordet (mumler noget om en bænk i zoo's abehus) Freja var nu også ret lille, og jeg blev på ingen måde træt i armen eller kroppen. Og uden pude/dyne gav det frihed til, at jeg med den frie arm kunne holde om den store eller læse bog med ham :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de 3 uger jeg ammede, hvert barn, foregik siddende med en pude eller babydyne under armen. Jeg havde en ammepude, men kunne ikke finde mig til rette med den - så den blev foræret væk igen.

Natteamning foregik for det meste liggende på siden med tøsen godt ind til kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det meste af dagen er det gerne i sofaen, på chaiselongue-delen, enten i skrædderstilling eller med benene strakt frem. Det svinger lidt, om jeg bruger ammepuden eller ej.

Om natten sidder jeg på kanten af sengen med ammepuden.

Og om morgenen er det enten på kanten af sengen igen med ammepuden eller siddende oppe i sengen i skrædderstilling uden den, men med min dyne over benene.

Ligge ned og amme forsøger jeg ind imellem om morgenen, hvis vi alle tre ligger i sengen (Roald i midten), og jeg ikke gider sætte mig op, men jeg ender altid med at skifte over til at sidde. Hvis han skal kunne få ordentligt fat, skal jeg op at læne mig på den ene arm og holde ved brystet med den anden, for mine bryster har åbenbart den forkerte form til at ligge passende, hvis de bare ligger ned mod underlaget. Og Roald har det gerne med at ligge uroligt, og det går bare slet ikke i den stilling, hvorimod jeg har nogenlunde styr på ham, når jeg sidder.

Jeg er glad for min ammepude, men klarer mig også fint uden - det er bare rart at have begge muligheder. Men jeg er glad for, det går fint uden, for det er jo smartest til, når vi ikke er hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER