mille1981

Kan du blive dansker?

37 indlæg i dette emne

Har du prøvet at teste for at se om du kan blive dansker?

Test for statsborgerskab

Synes godt nok der er mange mærkelige spørgsmål! Man skal have 32 for at blive dansker.

Jeg fik 38 ud af 40 - mange af dem nok mere held end forstand ;) Den ene fejl jeg havde var jeg dog sikker på jeg havde sat svaret i det rigtige, men må have ramt forkert med musen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bestod ikke <_< Hvor er det dog godt jeg ikke skal tage den test :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad os bare sige det sådan - jeg er åbenbart ikke dansker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede den for et par måneder siden.

Jeg bestod også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt, fik 36 ud af 40 rigtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm gad vide hvornår der bliver banket på døren, og jeg bliver bedt om at forlade landet ;) Fik kun 30 ud af 40 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Niks jeg bestod heller ikke. Fik kun 31 rigtige!

Altså... har jeg mistet noget i historietimerne, men hvorfor var det lige relevant at vide hvad den tyske læge hed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik 34

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik 36, så det kan jeg godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37 rigtige ;)

Dem jeg faldt på var spørgsmål omkring valgdeltagelse, valgprocent og def. af mindre/flertalsregeringer. Det er godt jeg ikke er politiker. Synes måske også det er nogle liiiidt underlige spørgsmål- altså man skal vide hvad Caroline Wosniaki (staveplade) laver, for at blive dansker :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 ud af 40 :) Men der var da et par steder hvor jeg måtte gætte mig til svaret :unsure og der skal ikke være ret mange af den slags spørgsmål og man så gætter forkert for at man får sparket ud af landet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik 38 ud af de 40 så jeg må vist gerne blive... lol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk hvis alle danskere skulle igennem sådan en test og straffen for ikke at have nok rigtige svar ville være at blive forvist til Grønland.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk hvis alle danskere skulle igennem sådan en test og straffen for ikke at have nok rigtige svar ville være at blive forvist til Grønland.....

Så tror jeg der ville blive ret overbefolket ^_^ ^_^ Tror der er rigtig mange der ville dumpe den...

Jeg har tilfældigvis næsten lige læst samfundsfag og vidste derfor mange af dem og så selvfølgelig pga mit studie nu, men hvis jeg ikke gjorde det, var jeg lost på mange af dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg der ville blive ret overbefolket ^_^ ^_^ Tror der er rigtig mange der ville dumpe den...

Jeg har tilfældigvis næsten lige læst samfundsfag og vidste derfor mange af dem og så selvfølgelig pga mit studie nu, men hvis jeg ikke gjorde det, var jeg lost på mange af dem...

Det samme her... jeg læser historie på seminariet, men havde jeg nu haft musik eller geografi (fx) i stedet for havde der da nok lige været mange af spørgsmålene jeg var faldet igennem på....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er fuldstændige tåbelige spørgsmål, nogle af dem....!!

Fx Caroline-fidusen.. Hvorfor skal man vide det?? Og den tyske læges navn.. Du godeste?? Der var nogle flere hvor jeg tænkte at det bare er underligt at man skal vide DET..

Kan se der er noget historie, som måske e rmeget relevant.. Men jeg kan fx heller ikke se det er nødvendigt at vide at HC andersen boede i Odense.. Hvad skal man bruge den oplysning til?? Man går jo ikke rundt og leder i alle byer hvis man vil se hans hus..! Så googler man... :badgirl Jeg kan ikke se det er vigtigt.. Og synes det er latterligt de skal vide "så meget" om politik - jeg aner INTET om politik - og det gør da ikke en til mindre dansker, at man vælger at sige man ikke vil bruge sin energi på at huske politikeres navne.... <_<

Lorte test.

Fik i øvrigt 38 ud af 40..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37 ud af 40. Det er da meget godt, er det ikke? :balloon Sjovt nok at prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan godt blive dansker, for havde 37 rigtige, men jeg interesser mig også for historie og samfundsfag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope det er jeg så ikke hhhhmmmmm...... Men jeg er enig de der spørgsmål, hvor relevante var de alle lige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må gerne blive, jeg havde 37 ud af 40 rigtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde 38 rigtige... Synes nogen af spørgsmålene er virkelig hul i hovedet! Og jeg gad godt se resultatet, hvis man f.eks. bad alle danske gymnasieelever om at tage den! Jeg tror, at maks halvdelen ville bestå! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nope jeg skal smides ud :D

Hvor skal vi flytte hen.. jeg nemlig også smidt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal vi flytte hen.. jeg nemlig også smidt ud :)

Kan være at vi skal lave vores eget land, for de udstemte dansker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER