MLM

Nå men bliver nødt til at spørge mht graviditet

22 indlæg i dette emne

Igår havde vi besøg af et holde venner som også venter sig og de sad hele tiden og sagde vi er gravide og vi dit og dat.

Derfor blev jeg nødt til at spørge vores kammerat om han havde haft kvalme, ømme bryster og kastet op.

Øhhh svarede han og sagde nej der havde han ikke. Hvorpå jeg måtte spørge hvordan de kunne sidde og sige at de var gravide?

Der blev min ´veninde liiidt pigesur for hun mener at det er de begge og skal gå op i det på ligefod.

>>>>>Måske er det mig som er mærkeligt men vi skal "kun" have et barn til Oktober og såidt jeg ved er det mig der skal føde så derfor er det mig som er gravid.

Min mand høre på hvad jeg siger og følger med i det vi begge har lyst, men herhjemme dyrker vi heller ikke MIN graviditet som så mange andre.

Herhjemme hedder det min graviditet og vores barn kan i følge mig.

Men jeg syntes bare det lyder dumt når folk siger vi skal skannes hmm nej der vil ikke bliver fundet noget barn hvis mandne mødt op alene og jeg tror det er kvinden med barnet sygehuset er mest intresseret i griner(ok nok min dårlige humor)

Dette indlæg er ikke for at støde nogle men bare for at få nogle synspunkter, måske er det mig som er fjollet eller ander som overreagere hvem ved men det kommet jo an på meinger.

Hvis denne tråd skulle føre til ueningheder vil jeg gerne at alles holdninger respekteres

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er det også mig som har været gravid og ikke os, han har leveret sin del, og hans job har så været at varte mig op.. :badgirl Det er selvfølgelig vores barn, men han vil jo aldrig kunne sætte sig ind i de ting som jeg som kvinde går igennem.. Derfor kommer hans arbejde faktisk først i gang når barnet er ude.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm - tror ikke jeg ville studse over det, hvis nogen fortalte mig, at de var gravide - tænker det lidt er en dårlig oversættelse af "vi venter os". Så ikke noget jeg ville tage ilde op, tror dog ikke selv jeg kunne finde på at bruge termen.

Men tilgengæld synes jeg det da bare det er fedt, hvis manden gerne vil være en del af det så meget som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG er gravid og VI venter barn :) Jeg kan ikke rigtig klare den sætning "Vi er gravide" ..

Men jeg hører det ofte, kommenterer dog ikke på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil det også være, at det er MIG der er gravid og det er VI der venter barn.

Det der med vi er gravide - det er for sukkersødt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG er gravid og VI venter barn :) Jeg kan ikke rigtig klare den sætning "Vi er gravide" ..

Men jeg hører det ofte, kommenterer dog ikke på det...

Meget enig her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG var den gravide, JEG fødte og JEG havde alle hormonsvingningerne, problemerne, osv. IKKE manden! Jeg får, helt ærligt, fnidder når der sidder sån et kommende forældrepar og siger VI er gravide.

Mig bekendt har manden ikke en livmoder ergo er det KVINDEN der er gravid, ikke manden ^_^ :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vil det også blive MIG som er gravid. Skal man have manden flettet ind i det, kan man sige at VI venter os, eller VI skal have et barn. Det andet kan jeg også få pip over ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger "JEG er gravid" eller "VI venter barn nr. 3".

Men hvis andre har lyst til at sige "Vi er gravide" så lad dem dog. Det kan ikke hidse mig op og jeg kunne ikke drømme om at kommentere det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG er gravid og VI venter barn :) Jeg kan ikke rigtig klare den sætning "Vi er gravide" ..

Men jeg hører det ofte, kommenterer dog ikke på det...

Helt det samme her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var den gravide :) Manden var den "stakkel", der skulle bære over med mig og alle graviditetsgenerne. Men gravid var han skutte :D

Han ville nok også få et lettere anfald, hvis der var nogen der spurgte om VI var gravide- ville nok ikke falde i så god jord hos ham ;)

Jeg kan godt finde på at sige det til andre- altså "Nå så I er gravide hvá", men det er med et glimt i øjet, fordi jeg selv synes det lyder sådan liiiidt som en talefejl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var den gravide :) Manden var den "stakkel", der skulle bære over med mig og alle graviditetsgenerne. Men gravid var han skutte :D

:lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg engang bliver gravid, så tror jeg både at der flyver "jeg er gravid" og "vi er gravide" ud af munden på mig... Jeg er godt klar over at det kun er mig, der har barnet i maven, men jeg tager måske ikke ordet "gravid" så bogstaveligt, og tænker mere på det som en samlebetegnelse for at man skal have et barn (lur mig, om jeg ikke også kunne finde på at kalde det "gravid", hvis jeg var på venteliste til et adoptivbarn?) - det er nok lidt det, som TiaK er inde på, med at det er en dårlig oversættelse af "vi venter os".

Jeg kunne godt forestille mig, at jeg ville sige jeg, når jeg var alene, og vi når jeg var sammen med manden. Er dog ikke sikker... Uanset hvad ville jeg være ret ligeglad med om andre omtalte det som om at VI var gravide eller at JEG var. :)

(Iøvrigt bliver jeg garantrisse så hormonel og umulig, at manden også får kvalme og ondt i kroppen ;) Og så har han tilbudt at spise en masse, så han kan blive "sympati-tyk" med mig, når jeg får mave på. Så han kan da LIGNE en der er gravid sammen med mig :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger "JEG er gravid" eller "VI venter barn nr. 3".

Men hvis andre har lyst til at sige "Vi er gravide" så lad dem dog. Det kan ikke hidse mig op og jeg kunne ikke drømme om at kommentere det.

Er helt enig! Jeg er gravid men min mand og jeg venter jo (på) barnet sammen. :loveshower Vil ikke selv bruge udtrykket "vi er gravide", men hvis andre har lyst til at bruge det om deres situation, rører det mig ikke.Det er jo helt op til dem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG er gravid og VI venter barn :) Jeg kan ikke rigtig klare den sætning "Vi er gravide" ..

Men jeg hører det ofte, kommenterer dog ikke på det...

Den hopper jeg med på..

kan ikke klare at høre "vi er gravide". :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg betegner "Vi er gravide" som en talefejl, men jeg kommenterer det ikke, når jeg hører det... (Men synes det er ret komisk at tænke på en mand som gravid med diverse gener der ofte hører til :lolhit )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var det MIG som var gravid og OS som ventede barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg siger "vi er gravide" som en spøg, da min kæreste af og til er sympati gravid :P

Ellers kan jeg krumme tæer over det - og retter gerne på par som siger "vi er gravide" - jeg kan gå med til "vi venter barn" men ikke at man er gravid sammen - det er skønt at manden vil tage del i graviditeten, men han vil ALDRIG nogensinde kunne være gravid sammen med kvinden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er gravid, min mand er ikke ;) Selvom han brugte det som undskyldning en dag han havde meget luft i maven "Jamen gravide har meget luft i maven og vi er jo gravide" :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEG er gravid og VI venter barn :) Jeg kan ikke rigtig klare den sætning "Vi er gravide" ..

Men jeg hører det ofte, kommenterer dog ikke på det...

Sådan har jeg det også, hvis VI er gravide, ville det da være super om manden bare havde nappet lidt af morgenkvalmen og de ekstra kg :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også mig der er gravid og vi der venter barn/skal være forældre. Jeg blev på et tidspunkt spurgt om "Nå, så I er gravide?" Mit svar var "Nej, vi er ikke gravide, men jeg er" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gravid, men vi skulle være forældre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER