Guest baby2011

Kan du anbefale en gryde ??

19 indlæg i dette emne

Vi har to gryder fra Jamie Oliver som vi har haft i lidt over to år og de er begge total færdige :( Synes det er rigtig dårligt at give 899 + 399 for to gryder og de så kun holder så kort tid... De er godt nok brugt meget, men jeg har altid brugt piskeris med silicone, men de er helt skallet i bunden og siderne... Æv...

Så vi skal på grydejagt..

Kan du anbefale en gryde, billig som dyr ?? Vil gerne have en med teflon, men det er ok hvis den ikke har...

Og Jamie Olivers køber vi ikke igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved hvad du ikke skal købe og det er ScanPan

Jeg vil ikke bruge teflon pga. de hormonforstyrrende stoffer i det. Ikea har vundet en pris for bedste gryder. Det er dem der hedder 365+ eller sådan..... De er uden Teflon og ret gode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Scanpan grydesæt (købt i Føtex) de er nok ved at være 4 år gamle og dem er vi meget glade for... De har tyk bund, så der skal noget til før maden brænder på ;)

Vi har også en enkelt Raadvad gryde og den er vi også meget glad for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har eva trio og de er ret gode med hensyn til holdbar og maden ikke brænder på... men men men de er dårlige til at aktivere vores induktionskogeplade. selve blusset skal være fyldt helt ud, man kan ikke bruge en gryde/pande der er meget mindre, hvor der kan jeg sagtens bruge mine herstal gryder selvom de er små på et stort blus..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil helt klart anbefale dig raadvadgryder..deres blanke serie... det er en super god gryde, hvor der er en tyk bund... de er uden belægning... og de fås ofte på tilbud i diverse isenkram forretning... har selv arbejdet inden forisenkram faget i 3 år...

jeg har lidt forskellige gryder, bl.a nogen eva trio duraline gryder og pander.. lad være med at købe dem, de er vildt lang tid om at blive varme, så bruger yderst sjældent mine... men eva trio rustfri stål serie er faktisk også okay....

Jeg har oplevet flere som ikke er tilfreds med Jamie Oliver gryderne og som kommer med dem inden for nogen år... hvis i har en bon, så ville jeg helt klart gå ned og snakke med butikken om det, for i er sikkert ikke de eneste som kommer derned...

Håber du kan bruge mit svar til noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) Grunden til jeg vil have med teflon er netop for at undgå at bruge så meget fedtstof :) Men hvis jeg køber en god tykbundet en kan det også lade sig gøre..

Det er super...

Der er jo enormt stor forskel på prisen på diverse gryder, så tænker om kvaliteten også følger med, eller en billig gryde er lige så god som en dyr...

Jeg må prøve at kigge på i Bilka, Imerco, Kop og Kande osv.. For det er rigtigt, der er egentlig ofte tilbud på dem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var mig er skulle ud at have gryder igen så ville jeg kigge efter om Føtex eller Bilka måske skulle have tilbud på en kasse med Scanpan, hvori der er 3 gryder og en sauterpande... Vi købte vores til knap 1000 kr, mener jeg... Min svigerinde og hendes mand fik i øvrigt sådan et sæt i julegave af os i 2008 (fordi vi selv er RIGTIG glade for vores)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også på grydejagt og har indtil videre måtte opgive, da vi ikke kan finde nogle, der opfylder alle vores krav.

Vores krav er:

- Gryden skal være helstøbt = ikke være påsat bund, da de nemmere slår sig samt at ved påsat bund har man kun varmekilde i bunden af gryden og ikke i siderne. Derudover reagerer de hurtigere på varmeskift (der går ikke en krig fra man skruer ned, til maden rent faktisk stopper med at koge)

- Gryden skal ikke have teflon - synes der er super godt det første år, derefter er det værste bras, lige meget hvor godt man har behandlet det...

- Kasserollen skal have et godt håndtag - og her falder de to mærker som har opfyldt de to øverste krav...

Så vi er ikke nået længere...

Hilsen Tia - hvis mand er kok og derfor ikke går på kompromis i køkkenet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige fået obh nordica gryder og er rigtig glad for dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har EvaTrio og dem er vi superglade for :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget lidt på diverse hjemmesider og der er jo en kæmpe prisforskel og den ene gryde ser jo bedre ud end den anden :)

Vi skal til meget snart i Næstved storcenter, så håber jeg der er tilbud et eller andet sted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Scanpan - Fusion 5 og jeg ELSKER dem!

Panden af ikke det største hit .. men der vil jeg nok også helst ha' teflon .. men gryderne er fantastiske! :D

74252000_74252400_free.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt sikkert anbefale raadvad royal. Jeg har haft mine siden jeg flyttede hjemmefra i 2003 og de fejler absolut ingenting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt i byder ind :) Nu er der nogle og vælge imellem...

Så håber jeg bare der er tilbud på nogle af dem :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ønsket mig- og fået gryderne fra OBH Nordica, Supreme Non Stick serien.

Jeg synes varmefordelingen er rigtig god, og jeg kan tydeligt "mærke" forskel fra vores gamle ScanPan gryder. Desuden har de sådan et smart låg, så man kan hælde vand fra uden at bruge et dørslag eller sigte (smart til f.eks. spaghetti som vi får en del)

De er lidt dyre, men de er ofte på tilbud. Alle mine er købt på tilbud ved jeg, og jeg har selv købt panden- også på tilbud :)

post-210-074283600 1302286683_thumb.jpg

post-210-007085400 1302286735_thumb.jpg

post-210-028821500 1302286799_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ønsket mig- og fået gryderne fra OBH Nordica, Supreme Non Stick serien.

Jeg synes varmefordelingen er rigtig god, og jeg kan tydeligt "mærke" forskel fra vores gamle ScanPan gryder. Desuden har de sådan et smart låg, så man kan hælde vand fra uden at bruge et dørslag eller sigte (smart til f.eks. spaghetti som vi får en del)

De er lidt dyre, men de er ofte på tilbud. Alle mine er købt på tilbud ved jeg, og jeg har selv købt panden- også på tilbud :)

post-210-074283600 1302286683_thumb.jpg

post-210-007085400 1302286735_thumb.jpg

post-210-028821500 1302286799_thumb.jpg

Det sandt :) Dem har jeg også kigget på og synes låget er super smart.. Men de er lidt dyre, men de er ofte på tilbud.. Håber de også er det, når vi skal afsted..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har jamie oliver gryder og pander og jeg har ikke nogen probelemr med dem (de er 4 år gamle), men min kæreste havde eva trio med da han flyttede ind og de er altså også super gode :) dem vil jeg gerne anbefale til alle :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Scanpan Fusion 5 - og de er helt fantastiske, vi har også nogle fra IKEA, og de er gode til prisen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også 2 Eva Trio-gryder i den rustfri serie og dem er vi RIGTIG glade for :)

Vi har også Jamie Olivers sauce-gryde og den er sådan set fin nok... Men der er ikke teflon i. Vi bruger den til at koge grønne bønner og lave sovs ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER