Sandie

Hvordan sover jeres børn

21 indlæg i dette emne

Synes jeg kunne forstår i spise-tråden at mange børn bliver puttet kl. 19. Nadja bliver puttet ca. 19.30, men hun er simpelthen ikke særlig træt når vi putter hende..

Hun står op ca. kl. 7 og sover middagslur 12.30 til 15.00 og det har ikke været noget problem før end da sommertiden kom.. ?

Vil i ikke skrive jeres tider ned, stå op, middag og go nat ??

Andre der har "problemer" med putning efter sommertid ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min dreng bliver 3 i maj - han sover til middag fra 12-14 - og bliver puttet til natten mellem 19-19.30 - han sover til han vågner dagen efter, vi er ikke afhængige af at skal møde på jobs på et bestemt tidspunkt, så det svinger hvornår han står op, men mellem 6-8.30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng bliver 3 i maj - han sover til middag fra 12-14 - og bliver puttet til natten mellem 19-19.30 - han sover til han vågner dagen efter, vi er ikke afhængige af at skal møde på jobs på et bestemt tidspunkt, så det svinger hvornår han står op, men mellem 6-8.30 :)

er han træt når i putter ham der 19-19.30?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er han træt når i putter ham der 19-19.30?

Det er meget forskelligt synes jeg, vi har lige skåret hans middagslur med en time, og efter vi gjorde det, synes jeg han er mere træt end før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak.. nogle dage har hun faktisk også fået lov til at sove mere end de 2½ time, der skal jeg nok være bedre med at skære ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna på 2,9 er ved at droppe luren faktisk så hendes sovetider er lidt ustabile....

Hun har altid været B menneske, og det er faktisk ikke mere end et halvt år siden, at vi har kunne sætte hendes sengetid ned til kl. 20 istedet for 21!!!

Anna sover som sagt faktisk slet ikke altid til middag, hun sover ofte sent, og er oppe kl. 7 - 8 er det i hverdagen kommer hun i institution, og der kan hun bare ikke sove når de vil ligge hende!!! hvis hun har været sent oppe, andre dage har hun været oppe ved en 6 tiden, der kan de få hende til at sove 1 time max, sovetiden er selvfølgelig fra 12.30 - 13.30, nogen gange er hun ikke træt når hun kommer hjem, hvis hun er får hun lov til at falde i søvn, men vi gir hende max 30 min, fordi ellers sover hun ikke om aftenen.

I weekenden, hvor der jo ikke på samme måde er en tvungen sove rutine:

står hun også op kl 7-8 stykker også får hun lov til at lege til en 14-14.30 stykker, så ligger vi hende, og der sover hun gerne 1-2 timer....

Jeg synes faktisk det kan være lidt frusterende, at hun ikke altid får sovet i institutionen, for vi kan godt mærke det på hende jo (nogengange), men vi kan også godt mærke at hun er ved at springe den lur over, fordi hun går meget lang tid før hun ligger sig.

redigering: obs men vi kan mærke at de dage, hvor hun ikke har sovet, er hun i stigende grad begyndt at ville ligges tidligere så vi håber at det betyder at hun måske er ved at få droppet luren helt og istedet går i seng kl 19 ??? (måske?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hverdagene bliver Christina vækket kl. 5:45.

I institutionen sover hun som regel 1-1,5 time til middag. Nogle gange fordelt på 2 lure, andre gange er det af én omgang.

Hun bliver hentet kl. 16:00 og hvis hun er meget træt når hun kommer hjem får hun lige en powernap på en halv time, så hun ikke ligefrem falder i søvn inden aftensmaden.

Hun bliver puttet til natten 18:30-19:00. Der er hun træt, men det er ikke altid at hun vil overgive sig alligevel. Så af og til tager det 20-30 minutter før hun overgiver sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med forskellige syn på det.. :)

Jeg har slet ikke problem med at få hende til at sove, hvis hun har brokkede sig så det max par min. og hun falder stadig i søvn.. Jeg har det bare sådan lidt at snupse hende midt i hendes hyggelige lege når hun stormer rundt og leger og glad og så bare putte hende.. hun virker slet ikke træt.. men hun sover gerne 12 timer om natten så når hun skal op kl 7 synes jeg også det synd at putte hende senere end 19.30 ellers for hun jo for lidt søvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yngste vågner senest kl 7 på hverdage, sover middagslur på godt 2 timer i vs og er putterklar et sted mellem 19 - 19.30 enkelte gange først kl 20 alt efter om hun har sovet længere i vs.

Den store kan puttes kl 19.30 HVIS han ikke har sovet middagslur. og vågner så ved 6.30 - 7 tiden. Og sover så længere hvis han komemr sent i seng. Men han bliveer sådan et mosle hovede når han sover lur og er umulig at få til at falde i søvn til ordentlig tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V sover fra 19-07:15, han vågner 1 gang omkring 24 og får sutten.. I weekenden sover han fra 20-8:30

F sover fra 20-6:30, det samme i weekenden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie bliver lagt på tidspunkter mellem 18:15 - 19:00 alt efter hvor træt hun er og så sover hun til kl ca 07 når hun skal op og i dagpleje :)

Nogle gange kan hun godt finde på at vågne kl 05 og tro at det var det, men så kommer hun ind i vores seng og ligger indtil uret bimler...nogle gange falder hun faktisk i søvn igen! :D

PS Hun sover til middag i dp fra kl lidt i 12 til 15... og ja hun har da bemærket vi har lagt hende i seng mens der var lyst på hendes værelse, men sådan er det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi er gået over til sommertid, tager det Sofie et sted ml. 20-40 min at falde i søvn.

Vi har intet ændret. Hun bliver stadig lagt kl. 19 og ligger så bare og snakker/synger/lege i sengen til hun falder i søvn. Normalt vågner hun et sted ml. kl. 5-6 og vågner hun ikke selv (de få gange det er sket) bliver hun vækket kl. 6.

I dagplejen får hun stadig sin formiddagslur på 1 lille time og så sin middagslur kl. 12- 14/15.

Så jo vi kan godt mærke en ændring efter vi har stillet urene til sommertid, men kun fordi hun er længere om at falde i søvn (heldigvis uden brok og hyl ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alma sover ikke ret meget kan jeg se :)

Hun står op kl ca 6.15 i hverdagene, sover så fra 12 til 13 i vuggestuen om aftenen bliver hun puttet mellem 19.30 og 20.00 og jeg syntes bestemt ikke det er blevet nemmere at putte hende efter det er blevet lyst udenfor om aftenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luca bliver puttet kl. 19 - 19.30. Han er træt, men kan godt sidde i sin seng i 30 min tid og læse i en bog eller synge nogle sange, inden han går om kuld.

Han vågner ved 7 tiden, sover middagslur omkring kl. 12 - 15 (nogle dage kun 1 time).

Sommertiden har ikke gjort den vilde forskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meeeget forskelligt. Silke blir puttet mellem 19 og 19.30. og sover hurtigt og så står hun op mellem 6 og 6.30. Hun sover indimellem formiddagslur - nogen dage blir den droppet, men ellers max en time. Så sover hun fra 11.30/12 og så alt mellem 1½ og 3½ time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uffe står op ca 6.30-7

Sover middagslur ca 12.15 - 15-15 (vågner sommetider før - sommetider senere...han får lov at sove til han vågner, for det er så fordi han har brug for den ekstra søvn den dag.)

Kommer i seng ca kl 19. Der er han klar til at sove. Sommetider trækker vi den til 19.30, men kun hvis han ikke er dødtræt. Og så sover han hele natten, til den ny dag starter ca 6.30.-7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter blir 3 i juli - hun sover ikke længere til middag.

hun vågner kl. 7 om morgenen og kommer i seng kl. 19-19.30.

Inden hun smed lure havde vi så mange problemer med putningen, men nu er der bare ingen problemer.

Det er så fantastisk og hun klarer bare hele dagen så flot uden at blive træt.

Hun kunne sove 2-2½ time til middag, men det sidste stykke tid var vi nødt til at sige maks 1 times lur, da

det bare ødelagde alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Martin sover nogle gange mellem 9 - 10 hos dp og så igen fra 12 - 14.30. Eftermiddagsluren kan være kortere eller længere, han sover til han vågner.

Han bliver puttet for natten mellem 19.30 og 20. Nogle gange før, vi aflæser hans signaler, klør han sig i øjnene klokken 19.15 så ryger han ind og sove.

Han sover til ca. 6.30 næste morgen, Sommertid har ikke haft en indvirkning på ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie bliver lagt på tidspunkter mellem 18:15 - 19:00 alt efter hvor træt hun er og så sover hun til kl ca 07 når hun skal op og i dagpleje :)

Nogle gange kan hun godt finde på at vågne kl 05 og tro at det var det, men så kommer hun ind i vores seng og ligger indtil uret bimler...nogle gange falder hun faktisk i søvn igen! :D

PS Hun sover til middag i dp fra kl lidt i 12 til 15... og ja hun har da bemærket vi har lagt hende i seng mens der var lyst på hendes værelse, men sådan er det.

Det er nøjagtig som hjemme ved os :P lige med undtagelse af at Isabella ikke vågner kl. 5 og tror vi skal op hihiiii:P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi putter også Mathias 19-19.30 og efter det er blevet lysere om aftenen tager det lidt længere tid før han sover, men som regel tager det maks. ½ time og vi behøver sjældent gå ind til ham.

Vi havde lidt problemer i starten efter sommertid hvor han vågnede 5.20 sharp de første 4 dage - GAB - men det er overstået, nu sover han til ca. 6.30-7

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo er 2 år og 3 måneder nu.

Han kommer i seng omkring 19.30 og sover så til kl. 6 ca.

Hvis vi er heldige 6.30, men det er ikke så tit.

Han sover 2 timer til middag ovre i vuggestuen, i week-enderne sover han 2½-3 timer, men det ændrer ikke på, at han stadig er træt 19.30 om aftenen.

Så det er rimelig faste sengetider.

Det er sket et par gange, at han er længe oppe til fx 21-21.30, hvis vi har gæster eller er ude, og så sover han gerne en time ekstra om morgenen.

:easter1:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER