januar2017

Dåb/navngivning/fødselsdage/højtider m.m.

118 indlæg i dette emne

Vi bestiller det hele. Men vi bliver også 45. Ej Fuck det er mange. Det har taget fuldstændig overhånd. Jeg ved ikke engang om vi har penge nok til overhovedet at holde det. totalt kaos. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kia... said:

 

De er hæklet :) utrolig nemme at lave! 

 

Vi har jo navngivning d. 27. Maj, så det er vitterligt lige om lidt! 

 

Vi laver også selv maden, måske jeg kan lokke min svigermor til at lave lidt tarteletter :) 

De er så fine! Er helt vilde med dem :kuller

ja puha, det er jo lige om lidt. Vi ville have holdt det D 22 april - men synes lige pludselig at det var lige om hjørnet, og blev lidt stresset over at skulle lave indbydelser og alt det, men ville faktisk have været perfekt, for, for 27 år siden den 22april blev jeg døbt - så ku ha været lidt sjovt at hun også skulle døbes den dag (-: 

 

vi laver herregårdskinke, med flødekartofler og alt hvad der er af salat, 

 

dessert bliver chokolade kage, banan kage, jordbærtærte og kæmpe frugt bord. Og så vil jeg lave en barnevogn ud af en stor vandmelon :wub

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, Nans said:

De er så fine! Er helt vilde med dem :kuller

ja puha, det er jo lige om lidt. Vi ville have holdt det D 22 april - men synes lige pludselig at det var lige om hjørnet, og blev lidt stresset over at skulle lave indbydelser og alt det, men ville faktisk have været perfekt, for, for 27 år siden den 22april blev jeg døbt - så ku ha været lidt sjovt at hun også skulle døbes den dag (-: 

 

vi laver herregårdskinke, med flødekartofler og alt hvad der er af salat, 

 

dessert bliver chokolade kage, banan kage, jordbærtærte og kæmpe frugt bord. Og så vil jeg lave en barnevogn ud af en stor vandmelon :wub

 

 

Mums en menu!!

 

Du må i gang med hæklenålen :) 

http://mestvirkat.blogspot.dk/2012/10/virkad-rosreflex-med-beskrivning.html?m=1

 

mine svigerforældre har tilbudt deres hjælp, min svigermor med madlavning og bagning og pasning af ungerne (hun har fri i forbindelse med kr himmelfarst dag), min svigerfar der har eget rengøringsfirma har tilbudt at ordne alle vores vinduer både ude og inde! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Kia... said:

Mums en menu!!

 

Du må i gang med hæklenålen :) 

http://mestvirkat.blogspot.dk/2012/10/virkad-rosreflex-med-beskrivning.html?m=1

 

mine svigerforældre har tilbudt deres hjælp, min svigermor med madlavning og bagning og pasning af ungerne (hun har fri i forbindelse med kr himmelfarst dag), min svigerfar der har eget rengøringsfirma har tilbudt at ordne alle vores vinduer både ude og inde! 

 

 

Haha! Har aldrig hæklet før! Det kommer til at tage mig et år før jeg er færdi:D

 

Fedt at de vil hjælpe (-: mine forældre hjælper også os.. Så det er super dejligt med et par ekstra hænder.. 

 

Fedt med vask af vinduer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, Nans said:

Haha! Har aldrig hæklet før! Det kommer til at tage mig et år før jeg er færdi:D

 

Fedt at de vil hjælpe (-: mine forældre hjælper også os.. Så det er super dejligt med et par ekstra hænder.. 

 

Fedt med vask af vinduer :)

 

Det er nemt at hækle, og allt typer masker kan youtubes :D (sådan lærte jeg at hækle). 

 

Ja det er fedt når de vil hjælpe! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, Kia... said:

 

Det er nemt at hækle, og allt typer masker kan youtubes :D (sådan lærte jeg at hækle). 

 

Ja det er fedt når de vil hjælpe! :) 

Må se om jeg kan lære det inden så :D for kunne forestille mig vores bord med sådan nogen, og måske på ta selv bordet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også se om jeg kan lave de der, jeg kan godt hækle, spørgsmålet er bare om jeg har tid, men jeg kan forstille mig at det giver ro. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår bare ikke 100% hvad der står i opskriften. Jeg er så dårlig til at forstå svensk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en veninde der hækler OG bor sammen med en svensker. Send mig opskriften så prøver jeg at sende den til hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, januar2017 said:

Har en veninde der hækler OG bor sammen med en svensker. Send mig opskriften så prøver jeg at sende den til hende

Det er den her :) http://mestvirkat.blogspot.dk/2012/10/virkad-rosreflex-med-beskrivning.html?m=1

 

tak :kiss Så kan jeg måske få skabt lidt ro i mit pænt stressede hoved. Der er ro på Ellie efter vi øgede dosis, men der går nok tid før min krop og hoved falder til ro. Jeg kan mærke min krop er i konstant alarmberedskab. Jeg er træt, men kan ikke finde ro, det tager lang tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Maj 2014 said:

Jeg forstår bare ikke 100% hvad der står i opskriften. Jeg er så dårlig til at forstå svensk. 

 

1 hour ago, Nans said:

Må se om jeg kan lære det inden så :D for kunne forestille mig vores bord med sådan nogen, og måske på ta selv bordet :wub

 

Haha de er blevet populære! Dejligt jeg kunne inspirere :) 

 

nej jeg måtte også bruge en oversætter http://designbydalkaer.blogspot.dk/p/hkle-og-strikkeordbog.html?m=1

 

Slå 30 lm op

hækle en stgm i 3. maskeled, hækle stg helvejen retur

vend med 3 lm 

hækle 4 stgm i første maskeled (de 3 udgør en stg) 

hækle en fm i næste maskeled

hækle 5 stgm i næste og dernæst en fm, fortsæt sådan resten af vejen retur. 

Slut af med en km, klip garnet så der er nok til at sy den sammen. 

 

Hvordan den snoes og sys kan ses på billederne på linket :) 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du se det ud fra det ovenstående @Maj 2014? For så venter jeg med at sende det videre til veninden

 

kan sagtens forstå hvad du mener med alarmberedskab. Jeg føler, jeg er i fængsel. Alt hva jeg gør, gør jeg med Karoline i baghovedet. Men det er nok bare sådan det er at blive forælder. Og det  bliver sikkert værre, når de begynder at gå i byen og til fest. 

 

Hvornår går amningen og produktionen @Maj 2014?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Kan du se det ud fra det ovenstående @Maj 2014? For så venter jeg med at sende det videre til veninden

 

kan sagtens forstå hvad du mener med alarmberedskab. Jeg føler, jeg er i fængsel. Alt hva jeg gør, gør jeg med Karoline i baghovedet. Men det er nok bare sådan det er at blive forælder. Og det  bliver sikkert værre, når de begynder at gå i byen og til fest. 

 

Hvornår går amningen og produktionen @Maj 2014?

Jeg står og tripper hele tiden. Når Ellie ligger i vuggen vugger jeg den ubevidst hele tiden selvom hun sover. Jeg har virkelig ikke ro i min krop. 

 

Jeg forstår den nu tak. 

 

Det går bedre. Jeg føler ikke min produktion er steget vildt meget, men Ellie virker tilfreds, sover fint, er glad, tisser og gylper, så hun får jo hvad hun skal bruge. Jeg har ammet 100% de sidste 4 dage. Det er faktisk en lettelse at slippe af med de flasker, dog er jeg ikke klar til, at forlade hjemmet uden i ved, just in case.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 minutes ago, Kia... said:

 

 

Haha de er blevet populære! Dejligt jeg kunne inspirere :) 

 

nej jeg måtte også bruge en oversætter http://designbydalkaer.blogspot.dk/p/hkle-og-strikkeordbog.html?m=1

 

Slå 30 lm op

hækle en stgm i 3. maskeled, hækle stg helvejen retur

vend med 3 lm 

hækle 4 stgm i første maskeled (de 3 udgør en stg) 

hækle en fm i næste maskeled

hækle 5 stgm i næste og dernæst en fm, fortsæt sådan resten af vejen retur. 

Slut af med en km, klip garnet så der er nok til at sy den sammen. 

 

Hvordan den snoes og sys kan ses på billederne på linket :) 

 

 

Tak :kiss må prøve mig frem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Maj 2014 said:

Tak :kiss må prøve mig frem. 

 

Ellers siger du til :) 

 

så længe hun er glad og tilpas maj!! 

Og fedt du sådan har kunne amme uden flasker! 

 

Ida blev jo mere og mere grædende, og selv om jeg lagde hende til vil hun jo ikke spise - men de få flasker hun har fået har åbenbart give hende (og mig) ro, og hun spiser pludselig meget bedre og ligger mere stille ved mig også :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Kia... said:

 

Ellers siger du til :) 

 

så længe hun er glad og tilpas maj!! 

Og fedt du sådan har kunne amme uden flasker! 

 

Ida blev jo mere og mere grædende, og selv om jeg lagde hende til vil hun jo ikke spise - men de få flasker hun har fået har åbenbart give hende (og mig) ro, og hun spiser pludselig meget bedre og ligger mere stille ved mig også :chin:

Blokeringen har kun været i mit hoved. Ellie er min lille babse konge :biglove

 

måske hun har kunnet fornemme din uro? 

 

Tak det vil jeg gøre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 minutes ago, Maj 2014 said:

Blokeringen har kun været i mit hoved. Ellie er min lille babse konge :biglove

 

måske hun har kunnet fornemme din uro? 

 

Tak det vil jeg gøre. 

 

Ja jeg tænker det var blevet en ond cirkel :) men de sidste 1,5 dag har hun godt nok været dejlig anderledes, vi håber det fortsætter :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver fortsat en flaske til natten. Og selvom det er min egen mælk. Tør ikke "kun" at amme hende. Så forstår. Ville aldrig gå udenfor hjemme uden mme. Altså kan godt gå i Bilka uden men aldrig besøge nogen uden. Bare hvis man ikke kan amme et roligt sted osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Jeg giver fortsat en flaske til natten. Og selvom det er min egen mælk. Tør ikke "kun" at amme hende. Så forstår. Ville aldrig gå udenfor hjemme uden mme. Altså kan godt gå i Bilka uden men aldrig besøge nogen uden. Bare hvis man ikke kan amme et roligt sted osv. 

Det tør jeg heller ikke. Af erfaring ved jeg mælken ikke løber under pres og det er altså pres at man skal leverer! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis! Dog er jeg lidt træt af at skolde flasker, altid sørge for at have nykogt - dog afkølet, vand. Thomas sørger slet ikke for de ting. 

Men jeg tør ikke undvære flasken til natten da hun stadig sover igennem hver nat og tænk nu hvis det kun er pga den flaske. Men giver som regel kun 100 ml. vand og så ammer jeg bagefter så hun falder i søvn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, januar2017 said:

Præcis! Dog er jeg lidt træt af at skolde flasker, altid sørge for at have nykogt - dog afkølet, vand. Thomas sørger slet ikke for de ting. 

Men jeg tør ikke undvære flasken til natten da hun stadig sover igennem hver nat og tænk nu hvis det kun er pga den flaske. Men giver som regel kun 100 ml. vand og så ammer jeg bagefter så hun falder i søvn. 

Jeg sørger også for det for det meste. Lauritz gør hvis han bliver bedt om det. De må få vand fra hanen når de bliver 4 mdr. Det er jo snart. Så slipper man for at køle på forhånd. 

 

100 ml er også meget for en ammebaby. Hvis Ellie får 100 ml gylper hun helt åndssvagt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Really??? Fra hanen??? Okay fedt nok. Tak for info. Det er fedt. Så skal man ikke slæbe termokopper med rundt. 

 

De skal da have 180 ml. mme/vand når de er på denne størrelse vores børn er? Det står der bag på mme dåsen. 100 ml. vand svarer jo kun til lidt over tre skefulde mme. Men har hun fået en flaske spiser hun heller ikke meget ved mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal lige præcis gøre det der falder en rigtig! Jeg har ikke haft problemer med at mælken ikke vil løbe, heller ikke i byen, for det har sprøjtet ud når hun er blevet sur og har sluppet :) 

 

Men ja jeg synes det har været træls at sidde steder hvor man ikke lige kan trække for sig selv :/ 

 

men hun spiser ikke vildt meget fra flasken, kan huske Laura kværnede 80 ml efter amning som 3 ugers, ida tager ca 60-120 og det er altså til et normalt måltid uden at have ammet først :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov den med vand, yes 4 mdr så behøver det ikke være kogt mere :) 

 

jeg bruger tupperware drikkedunke, det er nemt at opbevare i køleskabet :) 

 

Når jeg havde laura med på tur havde jeg altid en tuppervare med kogt koldt vand og en termoflaske med kogt varmt vand, så kan man nemlig blande en flakse alle stedder uden mikro ovn ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

11 minutes ago, januar2017 said:

Really??? Fra hanen??? Okay fedt nok. Tak for info. Det er fedt. Så skal man ikke slæbe termokopper med rundt. 

 

De skal da have 180 ml. mme/vand når de er på denne størrelse vores børn er? Det står der bag på mme dåsen. 100 ml. vand svarer jo kun til lidt over tre skefulde mme. Men har hun fået en flaske spiser hun heller ikke meget ved mig

Du kan ikke regne med hvad der står på dåsen, fordi flaskebørns mavesæk hurtigere bliver udvidet, de kan derfor spise meget mere af gangen. Det der står på dåsen er ca. Mængder for en baby der kun får mme. Man skal jo også gå ud fra vægt, men det gælder som sagt kun for flaskebørn.

 

ja altså du må tage det kolde fra hanen, lunkent vil jeg ikke anbefale, det er jo ret bakterie fyldt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER