Elisamus

Indkøb ved barn nr 2

19 indlæg i dette emne

Hvad købte i da i ventede barn nr 2???

Tremmeseng er sådan lige det eneste jeg kan komme i tanke om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, ikke så meget tror jeg :chin:

Lidt tøj da den store er sommerbarn og den lille vinterbarn. Den store fik også ny seng og reol til værelset da vi ville genbruge til den lille.

Det kommer lidt an på køn, årstid og aldersforskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puslepude.

Alt andet havde vi stadigvæk fra den første :)

Og fordi de begge var piger, kunne alt genbruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke noget særligt... Der er 2 år mellem mine 2 piger så de er begge vinterbørn. Købte en ny seng til den store og et søskende sæde til barnevognen.

Til nummer 3 har jeg købt en bedside crib den drømte jeg også om til nummer 2 og så noget nyt sengetøj og tøj da det er en dreng. Ellers bliver det meste genbrugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte søskende sæde til barnevognen og en søskende vogn som vi er mega glade for.

Efter lillebror er kommet har vi så købt en bæresele som vi ikke havde til storebror.

En lille smule tøj og en ekstra spise smæk...og Self en seng...nogle flere lagner og så junior dyne til storebror så lillebror kunne overtage baby dynerne :-)

Vi havde Avent flasker fra storebror men har så købt mam flasker efter lidt tid da lillebror ikke kunne bruge de flasker uden at suge for meget luft.

Men ja til nr 2 vil jeg mene man kan genbruge og ikke behøver købe noget før baby er kommet til verden ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bredside crib, slyngevugge, lift til barnevogn (det savnede jeg til den første), tøj, nye babyalarmer, puslebord, der kunne stå på badeværelset (vi er flyttet siden den første var lille), ny pusletaske, og ergobaby og en ringslynge (når man også har en stor at tage sig af, er der et større behov for nemme bæreløsninger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til nr 2 skal vi have købt en stor pusletaske, så der er plads til ting til to børn, et søskendesæde til barnevognen, et rullebræt og en voksipose. Tøj genbruger vi. De er begge vinterbørn, men med 3 mdr imellem, men tror bestemt vi kan bruge tøjet. Skal lige have kigget det igennem. Køber nok et enkelt sæt tøj til lillesøster, men kun fordi jeg virkelig har lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tøj jeg har købt er os kun fordi jeg havde lyst og Sys han ikke kun skulle bære iklædt storebrors brugte. Dertil har vi fået en smule i barsels gaver såå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der blir ca 2,5 år i mellem dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt hvad vi havde i drengeversion blev købt i pigeversion ;) Og så købte vi nye alarmer, bedsidecrib, en ny barnevogn (den første blev stjålet) og en kravlegård.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en kravlegård.

Sådan en købte vi også og var glade for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fastvikle, ergobaby, nye puslepuder, tøj (da nr.2 var dreng og nr.1 var pige), ny autostol, bedsidecrib, slyngevugge ( blev dog solgt igen da det ik var en succes) nye babyalarmer. Tror det var det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bumprider, ny baby alarm (var så træt af den gamle..), spejl til bilen så vi kan se baby, autostol (vi lånte til den første), alt udstyr til juniorseng til den store. En lille smule tøj (modsat køn og modsat årstid).

Derudover får vi en ny tripp trapp stol med baby indsats i barnedåbsgave.

Derudover ønsker vi os en beco gemini bæresele, en sengerand (den store bruger stadig sin i juniorseng) som vi nok køber hvis vi ikke får. Jeg burde også købe en ny ammepude og et par nye amme bh'er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lækker flet-hængevugge fra purebaby.

Nye Stofbleer ( var kommet til at bruge de andre til at gøre rent med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Supplerende tøj i lyserødt og en voksi (hun kommer til at sove mere ude for at få fred)...

Ellers nogle ting der er blevet slidte. Dyner og puder, flasker, puslepude - og så overvejer jeg stadig om jeg skulle investere i en vikle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh jo - og så en babyindsats til trip trap..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tøj (nr 1 dreng og nr2 pige), ny tremmeseng(den fra nr 1 var brugt af 3 børn og meget slidt), en vikle, sengetøj, og en masse små ting som trængte til udskiftning. der er 4 år imellem vores 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Materialer til babynest.. Nogle få stykker tøj og så tror jeg ellers at det er genbrug fra den første. Der bliver lige under 3 år imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er to år i mellem vores børn. Så der blev ikke rigtig købt noget til nummer 2. Vi kendte ikke køn, så viste ikke om tøjet kunne genbruges. Det kunne det så ikke. Der blev købt ny seng til storebror,så lillesøster kunne overtage tremmesengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER