Rebecca9000

Smalltalk: april 2017

391 indlæg i dette emne

14 minutes ago, Cathla said:

Ja man kan blive så bekymret over ikke at mærke noget. 

MD var så dejligt :wub efter alle de dumme drømme var det skønt at se ham hoppe rundt. Han er glad i live, meget aktiv og så fin! Da jeg får medicin blev jeg tjekket ekstra, så det tog 45min. Vi fik set det hele,  men det var svært for ham at ligge stille:D bagefter læge, og så besked om at vi skal scannes igen i uge 32. Men så dejligt at medicinen ikke havde haft indvirkning på ham...iisær var jeg bekymret for hjertet. Men alt var perfekt og to glade mødre:kuller

 

 

Nåå hvor godt med er dejligt besøg og en skønt han var så aktiv :) og fedt at medicin ikke påvirker ham. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, AnneDam said:

 

Det er så vigtigt med en forstående jordemoder, det handler jo om at vi skal være trygge. Min jordemoder gjorde meget ud af at fortælle hvilke forholdsregler der ville blive taget hvis jeg valgte vaginal fødsel, og også hvad kejsersnittet vil kunne have af konsekvenser.  Det hele blev sagt på en god og ordentlig måde, så jeg følte mig på ingen måde presset eller gjort forkert, og det var så rart. Hun sagde også at der handlede om at jeg fik en god oplevelse og hvis mit ønske var kejsersnit, så var det selvfølgelig det jeg skulle have. 

 

Spændende med dit næste besøg, og at få tingene snakket igennem. Spændende om det bliver en hjemmefødsel, men igen så handler det om at du skal have det godt med det og være tryg.  

Det er nemlig rigtig vigtigt! Hun lyder virkelig som en man føler sig i gode hænder hos, det virker som om, at hun bare er forstående, ligemeget hvilken vinkel, man ser det fra og er ærlig omkring både fordele og ulemper ved begge dele! Hvor er det dejligt! :)

Og ja ligepræcis, jeg kan ikke helt endnu finde ud af det! Så håber meget på, at det hjælper med en god snak, med min jordemoder! 

4 hours ago, Cathla said:

Ja man kan blive så bekymret over ikke at mærke noget. 

MD var så dejligt :wub efter alle de dumme drømme var det skønt at se ham hoppe rundt. Han er glad i live, meget aktiv og så fin! Da jeg får medicin blev jeg tjekket ekstra, så det tog 45min. Vi fik set det hele,  men det var svært for ham at ligge stille:D bagefter læge, og så besked om at vi skal scannes igen i uge 32. Men så dejligt at medicinen ikke havde haft indvirkning på ham...iisær var jeg bekymret for hjertet. Men alt var perfekt og to glade mødre:kuller

Årh, hvor er det skønt at høre! 

Bare vent, inden du ser dig om, så mærker du ham pludselig! ;-) 

Men du har så ret, det er så dejligt endelig at se guldklumpen igen.. Det kan man bare ikke få nok af! :kuller Og så forståeligt at i er glade! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt, at kunne mærke noget til de små bebser? :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ... ingenting.:gal jeg er stadig sådan lidt små deprimeret og sur. Øv det er altså lidt hårdt. Glæder mig dog til jordemoder på onsdag.. så håber jeg at vi kan høre ham derinde og få snakket lidt om det.  Så dødede min kat også lige som jeg så skrabede op fra vejen. Fed uge:numse jeg tænker det kun kan gå fremad :dance:

 

Håber i andre er mere gravide og glade og nyder det! Og ikke mindst mærker jeres små bebser:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg mærker små bobler og små puf, men ikke noget voldsomt endnu. Glæder mig til at manden og Caroline også kan mærke ham :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en uge, Cathla :-(

Her hjemme venter vi også på, at farmand snart får lov til at mærke liv! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til jordemoder idag. Det gik fint og mit blodtryk og urinprøve var super. Baby havde det fint og vi hørte hans fine lille hjerte igen. Jordemoderen er super sød, og kunne godt forstå jeg har været lidt trist. Hun sagde heldigvis også at det var ok at man ikke syntes det var en fest at være gravid,  og det var et dumt tabu, for mange er små deprimerende. Det var lidt dejligt.  Men selvfølgelig mærkede jeg ham for første gang i går aftes, og flere gange idag. Jordemoder mener han ligger og sparker ind i moderkagen, og jeg derfor ikke mærker vildt meget. Men  jeg tror det begynder nu, det har jeg brug for og det er dejligt:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Cathla said:

Var til jordemoder idag. Det gik fint og mit blodtryk og urinprøve var super. Baby havde det fint og vi hørte hans fine lille hjerte igen. Jordemoderen er super sød, og kunne godt forstå jeg har været lidt trist. Hun sagde heldigvis også at det var ok at man ikke syntes det var en fest at være gravid,  og det var et dumt tabu, for mange er små deprimerende. Det var lidt dejligt.  Men selvfølgelig mærkede jeg ham for første gang i går aftes, og flere gange idag. Jordemoder mener han ligger og sparker ind i moderkagen, og jeg derfor ikke mærker vildt meget. Men  jeg tror det begynder nu, det har jeg brug for og det er dejligt:wub

Hvor er det dejligt at høre! :kuller

Jeg var til jordemoder i går, det var så rart lige at få en snak og høre det lille hjerte banke.. Det var lige det jeg havde brug for! 

Men vil give dig ret i, at der ikke skal meget til før man bliver lidt små deprimeret! I hvert fald ikke her hjemme, bliver hurtig bekymret og stresser op over næsten ingen ting.. Men jeg vil jo bare så gerne have, at ham guldklumpen der inde har det godt!:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til jordemoder idag. Det gik fint og mit blodtryk og urinprøve var super. Baby havde det fint og vi hørte hans fine lille hjerte igen. Jordemoderen er super sød, og kunne godt forstå jeg har været lidt trist. Hun sagde heldigvis også at det var ok at man ikke syntes det var en fest at være gravid,  og det var et dumt tabu, for mange er små deprimerende. Det var lidt dejligt.  Men selvfølgelig mærkede jeg ham for første gang i går aftes, og flere gange idag. Jordemoder mener han ligger og sparker ind i moderkagen, og jeg derfor ikke mærker vildt meget. Men  jeg tror det begynder nu, det har jeg brug for og det er dejligt:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra den ene yderlighed til den anden... shit han er aktiv nu:D var til julefrokost på job igår..  julemad og aktiv baby er en virkelig dårlig cocktail om natten.  Puha jeg var dårlig.  En million alminox og en flytning til sofaen gjorde dog til sidst at jeg fik 4 timers søvn:hurra hehehe... gang ham derinde:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, her kommer en lidt trist post, som jeg håber, ikke tager al baby- og juleglæden fra jer andre:boo

I sidste uge mistede vi desværre min svigerfar meget pludseligt - ingen sygdom eller anden varsel, han var så frisk og glad. Det er selvsagt rigtigt hårdt for min svigermor og min mand, men i stedet for at gå i detaljer med det, tænker jeg, at jeg egentlig vil bruge jer til noget andet. For samtidig med denne tragiske nyhed, har jeg jo en lille pige i maven, som for 14 dage siden begyndte at sparke lystigt og jeg er helt pjattet med det. Det er bare enormt hårdt at håndtere sorgen over at miste samtidig med at jeg mærker liv. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig og forhåbentlig er det heller ikke noget I har erfaring med. 

Samtidig siger alle, at det er helt vildt fantastisk for min svigermor, at hun til foråret får sit første barnebarn og det kommer til at give hende så meget glæde. Det er jeg sikker på det gør, men jeg har også en form for frygt for, at min datter skal være hendes redning. Det lyder nok lidt egoistisk, men jeg er så glad for at jeg skal have en pige og ikke en dreng, da jeg er sikker på hun se det som en mere direkte erstatning. 

Jeg har vildt dårlig samvittighed over at tænke disse tanker og jeg deler dem selvfølgelig ikke med hverken svigermor eller mand.. men nu trængte jeg bare til at få luftet mine tanker lidt.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh sikke noget! Det er jeg ked af at høre. Ikke at man på nogen måde kan sammenligne et menneske og en kat, men da min kat dødede glemte jeg næsten min graviditet i sorgen... så det må være super svært for dig! Jeg kan godt forstå dine tanker, men et barn  kan jo aldrig erstatte en ægtefælle. Men man fødes og man dør. Og på sin vis kan det give glæde med en fødsel midt i sorgen.  så jeg tænker ikke du skal være bekymret for det:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, DOFR said:

Nå, her kommer en lidt trist post, som jeg håber, ikke tager al baby- og juleglæden fra jer andre:boo

I sidste uge mistede vi desværre min svigerfar meget pludseligt - ingen sygdom eller anden varsel, han var så frisk og glad. Det er selvsagt rigtigt hårdt for min svigermor og min mand, men i stedet for at gå i detaljer med det, tænker jeg, at jeg egentlig vil bruge jer til noget andet. For samtidig med denne tragiske nyhed, har jeg jo en lille pige i maven, som for 14 dage siden begyndte at sparke lystigt og jeg er helt pjattet med det. Det er bare enormt hårdt at håndtere sorgen over at miste samtidig med at jeg mærker liv. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig og forhåbentlig er det heller ikke noget I har erfaring med. 

Samtidig siger alle, at det er helt vildt fantastisk for min svigermor, at hun til foråret får sit første barnebarn og det kommer til at give hende så meget glæde. Det er jeg sikker på det gør, men jeg har også en form for frygt for, at min datter skal være hendes redning. Det lyder nok lidt egoistisk, men jeg er så glad for at jeg skal have en pige og ikke en dreng, da jeg er sikker på hun se det som en mere direkte erstatning. 

Jeg har vildt dårlig samvittighed over at tænke disse tanker og jeg deler dem selvfølgelig ikke med hverken svigermor eller mand.. men nu trængte jeg bare til at få luftet mine tanker lidt.

 

 

Årh øv.. Den er hård! :-(

Ved godt, at dette heller ikke på nogen måde, kan sammenlignes.. Min mor gik ned med både depression og stress for 2 måneder siden, jeg har brugt alt min energi på, at hjælpe og tænke på hende.. Så på den måde glemte jeg lidt, at nyde graviditeten.. Men for ikke så længe siden, var jeg simpelhen nød til, at tænke mere på mig selv ellers ville jeg selv ende som hende.. Tænk på, at denne graviditet du er igennem, den kan ikke erstattes og lige netop denne graviditet kommer ikke tilbage igen, det er en tid vi skal huske, at nyde og se tilbage på med glæde! :wub

Selvfølgelig har din svigermor brug for jer, det er slet ikke det jeg siger! Du skal bare huske på, at tænke på dig selv og alt det gode! 

Som Cathla også siger, så kan en ægtefælle og baby (kommende barnebarn) ikke erstattes! Og det tror jeg bestemt heller ikke hun vil.. Selvfølgelig vil hun da være ked af, at hendes mand ikke nåede at opleve det, men han nåede, at glæde sig over nyheden! Til foråret så skal hun nyde sine nye titel og det bliver slet ikke, som en erstatning for sin mand! Det er jeg helt sikker på! :-) 

Nyd du, at du kan mærke den lille aktive prinsesse!:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej begge to

 

Tak for jeres input. I har selvfølgelig ret i det I siger, og jeg ville jo egentlig også gerne bare bekræftes I at det er ok at tænke på sig selv.. Men som I begge er inde på, er det også svært. 

Jeg glæder mig faktisk lidt til at komme i gang på arbejde og få fast hverdag igen, selvom jeg også har dårlig samvittighed over at tænke sådan. 

Midt i alt dette synes jeg at den lille er begyndt at være mindre aktiv - det er sikkert indbildning for de sidste to dage har hun sparket på livet løs. Men det har gjort at jeg er endnu mere opmærksom på at mærke liv nu.. men det kender I sikkert godt, for det er jo en fantastisk følelse:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke have dårlig samvittighed over at tænke sådan.. Igen, det er jo ikke kun for dit eget bedste, men også din lille pige! :-) 

Jeg har haft det på samme måde med hensyn til aktiviten fra lillemanden af, jeg synes ikke, at han var så aktiv som han plejede.. Har haft weekendvagt og derefter julehygge med familien + julegaveindkøb, og i forvejen lige for tiden, skal der ikke ret meget til at stresse mig (igen kan det på ingen måde sammenlignes med din situation!).. Havde en snak med min veninde om det, hun havde haft det på samme måde i sin graviditet.. Hun spurgte mig, om jeg havde haft meget, at tænke på, på det sidste. Hvilket jeg jo havde! Hun sagde, at han garanteret er ligeså aktiv som han plejer, men at jeg ikke var opmærksom på det, fordi at jeg havde mine tanker mange andre steder! 

Ja, en helt fantastisk følelse.. Kan slet ikke få nok af det!:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er det ok at tænke på sig selv...især når man  er gravid! Hverdagen er er god ting, og kan være befriende når man  er omgivet af sorg. Og det er der ingen skam i! Det kender jeg ganske godt.

Min lille dreng sparker så jeg bliver helt søsyg.. har udviklet er seriøst forbrug af alminox...Han losser mig i mavesækken:dance: Men de vil jo svinge lidt i aktivitet tænker jeg. Måske har du haft så meget om ørene at du ikke har været lige så opmærksom.  Det skal nok være fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var til mdscanning i går aftes, alt var helt perfekt :wub så nu skal han bare vokse sig stor og stærk :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, AnneDam said:

Vi var til mdscanning i går aftes, alt var helt perfekt :wub så nu skal han bare vokse sig stor og stærk :kuller

Hvor dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, DOFR said:

Hvor dejligt!

 

Ja det var så dejlig at få bekræftet at alt er som det skal være. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er helt fantastisk! Stort tillykke med Det! :hurra

Er der nogen som have lavet 3D scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten har jeg hygget mig med at lave denne her til baby. Det er bare mega hyggeligt at lave ting til ham:wub

1481315711519.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 hours ago, Cathla said:

Forresten har jeg hygget mig med at lave denne her til baby. Det er bare mega hyggeligt at lave ting til ham:wub

1481315711519.jpg

Ej, hvor er den bare fin! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, Cathla said:

Forresten har jeg hygget mig med at lave denne her til baby. Det er bare mega hyggeligt at lave ting til ham:wub

1481315711519.jpg

 

 

Nåå hvor er den fin 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak:wub

 

Vil i have lavet 3D scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ikke have 3D scanning, jeg synes der er mange penge, og vil heller bruge pengene på noget andet. Samtidig synes jeg nogengange de 3D billeder ser lidt uhyggelige ud :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER