Guest Majkat

Tv på værelset

21 indlæg i dette emne

Min datter fylder 5 år i april og min mand mener absolut at hun skal ha et tv til sit eget værelse. Jeg derimod er meget i mod det.

Jeg synes slet ikke hun er klar til det og kan godt li at hun ser tv i stuen, så jeg altid er i nærheden og kan følge med i hvad hun ser. Hun synes stadig at nogle tegnefilm på Ramasjang eller lignende kanaler er uhyggelige. Mit skræmmeksempel er mine niecer, som dagligt har deres tv kørende på værelset og så ser de lige lidt på det engang imellem. Jeg synes bare at man også har godt af ro i hovedet og leg uden baggrundsstøj.

Jeg synes sagtens det kan vente til de er en del ældre måske omkring 10 år + -.

Har jeres børn på værelset - hvorfor/hvorfor ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skifter helt sikkert mening på et tidspunkt har jo meget ung datter.. men udgangspunkt vil jeg sige så sent som overhoved mulig..

Hvis hun har adgang til det i stuen må det da være fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke tv på ungernes værelse men har lige fået det i soveværelset. Så kan jeg nemlig lægge mig derind og se voksenfilm mens de ser Disney, X-factor eller andet kedeligt.

TIl gengæld får de lov til at se film på deres computere eller små DVD-skærme. Med den aldersspredning vi har er det faktisk sjældent tv'et er tændt. Som regel kun fredag og lørdag aften og efter Disney er det kun de to store der sidder og ser det, hvor de små er puttet og manden og jeg gået i seng med en god film.

Ved at de har hver deres skærm med hovedtelefoner kan de se film der passer til deres egen aldersgruppe. En teenagepige på 13 gider ikke altid se Teletubbies og Xander på 6 får mareridt af Harry Potter som Kristoffer ser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander har haft tv på værelset siden han var 2 år. Men han bruger det aldrig. Jeg tror vi undgår at det bliver spændende senere ved at han allerede har det derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias har fladskærm på sit værelse, men det er fordi han overtog vores gamle soveværelse og det fjernsyn vi havde lod vi hænge. Men han bruger det sjælen, en gang i mellem en lørdag morgen får Tobias og Annika lov til at se noget der på, mens mor og far putter lidt længere under dynen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander har haft tv på værelset siden han var 2 år. Men han bruger det aldrig. Jeg tror vi undgår at det bliver spændende senere ved at han allerede har det derinde.

jeg har jo ikke selv børn, men jeg synes du har en god pointe i, at når han har tv´et så bliver det ikke en spændende ting, det at få fjernsyn. Ellers ville jeg jo også tænke, at tv først var noget man fik på værelset, når man var de 10 år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille har et lille 17" fladskærm,men hun bruger det nu mest til at høre musik på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer hvis børn der har tv på værelset. Styrer I så hvornår der må tændes eller kan de selv når fjernbetjeningen og se tv når det passer dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte lige at skrive at hun kun kan se dvd film på det, der er ikke tilsluttet anntennekabel..Hvis hun vil se fjernsyn foregår det i stuen og så hænde det hun vil se en dvd film og det må hun gerne på værelset, men så ved vi også hvad hun ser.. Hun kan nemlig ikke endnu selv tænde det og slet ikke nå det, for det hænger højt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer hvis børn der har tv på værelset. Styrer I så hvornår der må tændes eller kan de selv når fjernbetjeningen og se tv når det passer dem?

Vi styrer det, hun har ikke adgang til fjernbetjeningen.. Men som sagt er det sjældent hun bruger det.. Det er mest musik der bliver spillet på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng er jo stor ifht jeres, 10½ år, og han har haft tv på sit værelse siden han var ....7 år....Det står aldrig og kører i baggrunden, han slukker altid når han er færdig med at se noget....

Men han har så heller aldrig opholdt sig så meget på sit værelse at der har været behov for regler og restriktioner....det er nu hyggeligere når man selv kan finde ud af det, ikke at misbruge det.

Nu hvor han er 10 år er han klart mere på sit værelse og se tv, fordi voksen-tv er kedeligt....Men stadig ikke så meget at vi behøves at styre det for ham... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte lige at skrive at hun kun kan se dvd film på det, der er ikke tilsluttet anntennekabel..Hvis hun vil se fjernsyn foregår det i stuen og så hænde det hun vil se en dvd film og det må hun gerne på værelset, men så ved vi også hvad hun ser.. Hun kan nemlig ikke endnu selv tænde det og slet ikke nå det, for det hænger højt..

Jamen jeg svare lige :ditto til det hele her, for det passer med Tobias og hans fjernsyn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte lige at skrive at hun kun kan se dvd film på det, der er ikke tilsluttet anntennekabel..Hvis hun vil se fjernsyn foregår det i stuen og så hænde det hun vil se en dvd film og det må hun gerne på værelset, men så ved vi også hvad hun ser.. Hun kan nemlig ikke endnu selv tænde det og slet ikke nå det, for det hænger højt..

Måske det var en idé ikke at tilslutte tvet til antennekabelet, så hun bare kan se en film engang imellem derinde. Den tager jeg med i overvejelserne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store har haft tv på værelset siden han var knap 5 år. Han bruger den til at se dvd og spille playstation på. MEN han bestemmer IKKE selv hvornår og hvor meget han må se/spille. Vi har nemlig kvoter på, og tv/spillefri dage- ellers kan han ikke styre det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har haft tv på værelset siden han blev 2 år

han ser kun tv på det om aftenen. Han elsker at blive putte og så få lov til at se cartoon 1 times tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sneg der lige en bette skræm med dvd på troldens værelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi indtil videre udskudt det et års tid. Der blev indkøbt en stor trampolin til haven i stedet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det ikke og regner ikke med at det kommer i den nærmeste fremtid. Vi har i soveværelset og der må Lucas gerne putte i sengen og se fjernsyn/film hvis han har lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har ikke, har heller ikke tænk at han skulle have det i nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores piger på 3 og 6 har ikke tv på værelset endnu.

Vi har tv i soveværelset, der får de lov at se tv af og til. Jeg synes det er for tidligt med tv på værelset. Jeg tror de ville se meget mere fjernsyn hvis det var let tilgengængeligt på værelset.

Jeg har ikke taget stilling til hvornår det er ok, men behovet er der ikke endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dimitrij har haft tv på værelset siden han var 2-3 år, kan ikke rigtig huske det faktisk. Det er sådanne et kombi et, med indbygget DVD. Det er ikke tilsluttet antenne, så der kan kun ses film på det, og han kan ikke selv nå fjernbetjeningen, så det er os der styrer det.

Han er ikke særlig interesseret i det, han vil hellere sidde sammen med os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER