Girl Next Door

Sylter i?

12 indlæg i dette emne

Sommerens frugter høstes efterhånden. Nogen i spandevis, noget kan man ikke spise på én gang. Så noget skal koserveres. Sylter i? Hvad sylter i? Og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik en bærepose for store agurker af min far. De blev skrællet og kernerne fjernet, skåret i skiver og syltet som asier. I lagen blev der fyldt en masse kron dildi oppe fra min bonus søster og mand = det har kostet mig tid, eddike og sukker ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nja... fryser ned og bruger efterhånden. Rødbeder, asier osv gider min mand ikke spise og så gider jeg ikke lave det ;) men jeg har bær og rabarber i fryseren til dessert og kage. (The important stuff, you know! ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige lavet paradisæblegele :)

Ellers sylter jeg rødbeder og græskar hvert år. Jeg spiser ikke så mange syltede ting, bryder mig ikke om den der eddikesmag.

Men jeg laver meget marmelade og så har vi jo en dejlig stor køkkenhave hvor jeg blancherer en masse grønsager fra, så vi har en masse i fryseren til gryderetter og bagning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kogt jordbærmarmelade af bær fra sidste år :lol

Agurker og tomater fra drivhuset kan vi godt følge med til at spise. Men jeg kunne måske godt finde på at sylte et glas tomater. Det kan jeg nemlig godt lide til tapas :D

Når vores blommer er modne vil jeg forsøge mig med noget marmeladen og chutney! :yay Sidstnævnte har jeg absolut ingen erfaring med, så det skal nok blive spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sylter, laver saft, laver marmelade og fryser ned.

Noget bliver også gemt i spisekammeret, men det er jo ikke alt der kan det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver en masse marmelade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sylter asier, rødbeder, græskar og lavet agurkesalat - gider ikke spise marmelade selv men min mand elsker det, så det leveres af min mor og bedstemor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lavet marmelade og saft af solbær fra storesøster :) til efteråret laver jeg æblegele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver i saft i sådan en saftkoger eller koldpresset ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver i saft i sådan en saftkoger eller koldpresset ?

Jeg har en saftkoger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver i saft i sådan en saftkoger eller koldpresset ?

Hvis det er saft-saft, så i en saftkoger, hvis det er til gele, så ryger det igennem viskestykke natten over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER