Nitzen1987

Hvordan har I det med at gå til tandlæge?

22 indlæg i dette emne

Skal til tandlæge om tre kvarter og som altid er jeg nervøs, dog er det ikke så slemt som før jeg skiftede tandlæge for tre pr siden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hader at gå til tandlæge, men det er ligeså meget fordi det bliver så frygtelig dyrt - og jeg kan ligesom ikke helt se det gode i noget som både er dyrt og ubehageligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen problemer med det. Synes bare det er dyrt, når man kun behøver en tandrensning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke bange for tandlægen overhoved, men jeg er altid bange for regningen

:rolleyes Jeg knækkede et stykke af min tand fredag aften og var til tandlæge i går for at få noget fylde på.. Der blev intet gjort da jeg hverken må bedøves eller blive ryntgenfotograferet lige nu,andet end at jeg fik lidt fulde i, så jeg var inde i alt 6 minutter og det kostede små 400 kroner :o Jeg skal ned til ham igen sidst i april og der slipper jeg ikke med det beløb, men det er alt for dyrt synes jeg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heller ikke bange for tandlægen overhoved, men jeg er altid bange for regningen

:rolleyes Jeg knækkede et stykke af min tand fredag aften og var til tandlæge i går for at få noget fylde på.. Der blev intet gjort da jeg hverken må bedøves eller blive ryntgenfotograferet lige nu,andet end at jeg fik lidt fulde i, så jeg var inde i alt 6 minutter og det kostede små 400 kroner :o Jeg skal ned til ham igen sidst i april og der slipper jeg ikke med det beløb, men det er alt for dyrt synes jeg..

Jeg vil også være tandlæge, når jeg bliver stor med, de timepriser de holder sig :o

Jeg er glad for at vi er medlem af Danmark, så de betaler lidt at det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg har en eller anden fejl i min hjerne når det kommer til tandlæger.... For jeg eeeeeeelsker det! :loveshower

Altså det hører da med til historien, at jeg aldrig har oplevet noget "forfærdeligt" ved tandlægen. Har haft et par huller i mælketænderne, og har en gang skulle have rykket en tand ud (uden bedøvelse, fordi jeg ikke turde få sprøjten - Av av av! Dér elskede jeg ikke at være ved tandlægen). I mit voksne liv, har tandlægeturen altid været forbundet med tandpudsning (som jeg synes er lidt behageligt faktisk + tænderne føles SÅ lækre bagefter), ros for mine fine rene bisser, og en nærmest semi-terapeutisk samtale med min totalt søde tandlæge, der altid nynner når man har munden for proppet af sager, til at kunne snakke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke fordrage det, og skal til tandlæge på torsdag. Det er underligt nok min opgave hver gang at have pigerne med, så jeg ligger der i stolen og kæmper med min skræk for at vise dem, man ikke skal være bange for tandlægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke nogen problemer med at gå tiltandlægen.

Min tandlæge mener kun, at jeg bør gå en gang om året, da mine bisser er fine.

Men jeg insisterer på at komme hver 4. måned, for jeg kan som Meggers godt lide fornemmelsen af de lækre rene tænder bagefter :P

Min mor er tandlæge, men jeg aldrig har gået hos hende (hun er børnetandlæge).

Men det gør måske, at jeg ikke har været angst for tandlæger ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg hader at gå til tandlæger, ikke fordi der er noget galt, jeg går kun en gang om året medmindre jeg har ondt eller sådan noget.. Men jeg kan kun give jer andre ret i at det er alt for dyrt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke noget imod det, men har heller aldrig fejlet noget. En enkelt gang har jeg fået hevet en visdomstand ud, men aldrig huller, bøjle eller andet end alm tandrensning.

Hader dog smagen af plastikhandskerne i min mund!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft bøjle på, så ved ikke om det er det der gør, at jeg bliver nevøs hver gang jeg sidder i tandlægestolen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvorfor er det man ALTID skal synke 200 gange, så man føler man sluger instrumenter og tandlægens finger :sm :sm :sm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader hader hader det.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke det store imod det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke noget imod det, kun noget imod prisen :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke sige jeg hader det, men jeg holder absolut heller ikke af det.. Kan simpelthen ikke slappe af i stolen, uanset hvor god tandlægen er..

Jeg synes dog min nye tandlæge er rar, og god til patienter med tandlægeskræk, jeg har bare så nogle dumme tænder, at det gerne bliver en træls oplevelse :(

Men det kan tandlægen jo ikke gøre for, der må jeg sg nok klage til mine forældre istedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft bøjle på, så ved ikke om det er det der gør, at jeg bliver nevøs hver gang jeg sidder i tandlægestolen...

Jeg har det omvendt... Jeg har også været HELE møllen igennem med ganebøjle, nakketræk, togskinner og ganebøjle og jeg tror, at de MEGET hyppige besøg i tandlægestolen, hvor det jo sjældent gjorde ondt, men bare var tjek og stramning, har givet mig et mere afslappet forhold til det. Jeg har kun noget imod når tænder skal ud, da jeg fik hevet 4 tænder ud hos skoletandlægen inden togskinnerne kom på - og det var altså med en for gammel bedøvelses-kanyle, hvor det næsten føltes som om der var modhager på når han stak :blink Og så har jeg længere rødder en gennemsnittet, så han skulle virkelig arbejde for at få dem ud. Og det ville ikke holde op med at bløde bagefter. NUJ, det var ikke sjovt som 13-årig! :(

Jeg fik så meget traume af det, at da jeg skulle have fjernet en visdomstand besvimede jeg i tandlægestolen mens de ventede på (den totalt smertefrie!) bedøvelse skulle virke :rolleyes.

Det var heldigvis så god (som det nu kan blive) en oplevelse at få fjernet alle 4 vidsomstænder, at jeg i dag ingen problemer har med tandlæger. Måske fordi der snart ikke er flere tænder at hive ud :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det omvendt... Jeg har også været HELE møllen igennem med ganebøjle, nakketræk, togskinner og ganebøjle og jeg tror, at de MEGET hyppige besøg i tandlægestolen, hvor det jo sjældent gjorde ondt, men bare var tjek og stramning, har givet mig et mere afslappet forhold til det. Jeg har kun noget imod når tænder skal ud, da jeg fik hevet 4 tænder ud hos skoletandlægen inden togskinnerne kom på - og det var altså med en for gammel bedøvelses-kanyle, hvor det næsten føltes som om der var modhager på når han stak :blink Og så har jeg længere rødder en gennemsnittet, så han skulle virkelig arbejde for at få dem ud. Og det ville ikke holde op med at bløde bagefter. NUJ, det var ikke sjovt som 13-årig! :(

Jeg fik så meget traume af det, at da jeg skulle have fjernet en visdomstand besvimede jeg i tandlægestolen mens de ventede på (den totalt smertefrie!) bedøvelse skulle virke :rolleyes.

Det var heldigvis så god (som det nu kan blive) en oplevelse at få fjernet alle 4 vidsomstænder, at jeg i dag ingen problemer har med tandlæger. Måske fordi der snart ikke er flere tænder at hive ud :lolhit

Jeg hr selv fået rykket to tænder ud og det havde jeg ingen problemer med... Men til gegæld var jeg i et smertehelvede hver gng jeg havde været ved bøjletandlægen, hvor jeg kun kunne spise yoghurt de efterfølgende dage (morgen, middag og aften) Der hvor mit virkelige problem er ved tandlægen er når jeg skal have renset tænder, min tidligere tandlæge gjorde det med maskine, og det gjorde så ondt at tårerne trillede på mig, og på et tidspunkt gik der 1½ år inden jeg tog mig sammen til et kontrol besøg hos tandlægen pga. de skide tandrensninger :( Jeg fik så ny tandlæge for et par år siden og her fortalte jeg med det samme jeg kom ind første gang at jeg havde et anstregt forhold til tandlæger og at det især er tandrensning jeg har det dårligt med, så her får jeg renset tænderne for tandsten "manuelt" undtagen på bagsiden af fortænderne i undermunden hvor hun er nødt til at bruge maskine, fordi jeg har bøjleståltråd til at sidde der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke det store imod tandlæger. Synes ikke det er sjovt, men frygter det heller ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hader hader hader det.. :(

ENIG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har ikke noget imod at være hos tandlæge... har kun noget imod den store regning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet imod tandlæger,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER