MrsMe

Smalltalk...

956 indlæg i dette emne

Jeg har desværre aborteret. Så er ude af denne gruppe igen. Ønsker jer allesammen held og lykke

Øv! Håber alt er vel :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har desværre aborteret. Så er ude af denne gruppe igen. Ønsker jer allesammen held og lykke

Åh nej dog! Også dig! Kæmpe kram :kram2 Jeg håber snart det lykkedes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh de her tidlige uger... Jeg er såååå træt og nu er kvalmen også begyndt at komme på besøg om aftene. Kan vi ikke lige spole et par uger frem :rolleyes

Hvordan går det med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh de her tidlige uger... Jeg er såååå træt og nu er kvalmen også begyndt at komme på besøg om aftene. Kan vi ikke lige spole et par uger frem :rolleyes

Hvordan går det med jer andre?

Fint, på nær svimmelhed og sult  :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft rigtig mange ligamentsmerter, som jeg heldigvis tror er på vej retur. Så har jeg fået de her kæmpe tunge bryster der i aftes mærkedes HELT anderledes end de plejer. I weekenden var jeg til min bedste vens bryllup, som jeg ikke fik det store ud af da jeg havde dårlig mave med VILDT mange smerter og toiletbesøg to hele døgn i streg med et minimum af søvn med i pakken. Kan det være graviditetsrelateret? Jeg har godt nok irriteret tyktarm, men kan ikke mindes hvornår det sidst har været så slemt.

Derudover har jeg altid været kronisk træt pga irriteret tyktarm og PCOS, men mærker ingen forværring. Heller ingen kvalme andet end her med maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tabt 1,5 kg den sidste uge pga kvalme. Ingen katastrofe i min vægtklasse men det er lidt hårdt at få lavet noget ordentlig aftensmad til familien for tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft rigtig mange ligamentsmerter, som jeg heldigvis tror er på vej retur. Så har jeg fået de her kæmpe tunge bryster der i aftes mærkedes HELT anderledes end de plejer. I weekenden var jeg til min bedste vens bryllup, som jeg ikke fik det store ud af da jeg havde dårlig mave med VILDT mange smerter og toiletbesøg to hele døgn i streg med et minimum af søvn med i pakken. Kan det være graviditetsrelateret? Jeg har godt nok irriteret tyktarm, men kan ikke mindes hvornår det sidst har været så slemt.

Derudover har jeg altid været kronisk træt pga irriteret tyktarm og PCOS, men mærker ingen forværring. Heller ingen kvalme andet end her med maven.

Jeg ved det ikke men det lyder ikke sjovt :kram2 er det blevet bedre igen med maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF den 13/7  :7himmel

 

Min mand tager med og vi har snakket om, hvad vi regner med at ville gøre - afhængigt af udfaldet på scanning og blodprøve. Men lige nu glæder vi os bare til at kommet il scanning og få et bevis for, at der sker noget! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til NF den 13/7 :7himmel

Min mand tager med og vi har snakket om, hvad vi regner med at ville gøre - afhængigt af udfaldet på scanning og blodprøve. Men lige nu glæder vi os bare til at kommet il scanning og få et bevis for, at der sker noget!

Edit: flot jeg læste det lige som 13/6 :rolleyes nå men skønt at ha en dato allerede. Fik du indkaldelse eller hvordan foregår det hvor du bor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edit: flot jeg læste det lige som 13/6 :rolleyes nå men skønt at ha en dato allerede. Fik du indkaldelse eller hvordan foregår det hvor du bor?

 

haha det ville nok være lige lovlig tidligt! 

Jeg fik den faktisk bare på mail! Havde fået at vide fra lægen, at jeg skulle ind og bestille tid og det prøvede jeg så hver dag, men fik besked om, at jeg ikke var langt nok henne. Og så i dag kom der bare en mail om, at jeg havde fået tid den 13/7 kl. 9 og en liste over datoer, hvor jeg skal have taget blodprøve. 

 

Jeg føder i Region Hovedstaden, men har ikke besluttet om det er på Rigshospitalet eller herhjemme :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh de her tidlige uger... Jeg er såååå træt og nu er kvalmen også begyndt at komme på besøg om aftene. Kan vi ikke lige spole et par uger frem :rolleyes

Hvordan går det med jer andre?

Jeg har egentligt haft det rigtig fint til nu.  Synes ikke jeg er i sådan en kostant tilstand. Nogle dage er jeg meeeeeget træt og kan sove 3-5 gange i løbet af dagen, og får ikke lavet en døjt, og andre dage er jeg superfrisk og har overskud til at træne lidt og løbe lidt, lave mad og ordne hjem og børn. Kvalmen kommer og går, men er sjældent slem. Ømme bryster nogle dage og andre dage mærker jeg ikke noget til det. Igår havde jeg lige en rigtig øvdag, og kunne slet ikke overskue at vi skal til at være forældre igen, at skulle begynde "forfra", og det er egentlig første gang jeg havde de tanker igen, efter at vi fandt ud af det for en måneds tid siden, men det hjalp med en god nattesøvn, og at få snakket tingene igennem med manden igen.. :) Har foreløbigt ikke taget på.. Men de andre graviditeter har jeg taget 20 kg på hver gang, så det skal nok komme  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft rigtig mange ligamentsmerter, som jeg heldigvis tror er på vej retur. Så har jeg fået de her kæmpe tunge bryster der i aftes mærkedes HELT anderledes end de plejer. I weekenden var jeg til min bedste vens bryllup, som jeg ikke fik det store ud af da jeg havde dårlig mave med VILDT mange smerter og toiletbesøg to hele døgn i streg med et minimum af søvn med i pakken. Kan det være graviditetsrelateret? Jeg har godt nok irriteret tyktarm, men kan ikke mindes hvornår det sidst har været så slemt.

Derudover har jeg altid været kronisk træt pga irriteret tyktarm og PCOS, men mærker ingen forværring. Heller ingen kvalme andet end her med maven.

Det lyder godt nok ikke rart. Jeg har selv været generet af irriteret tyktarm, og deraf træthed. Jeg begyndte for ca 10 år siden at tage naturmidlet DIDA, og tager jeg dem regelmæssigt, mærker jeg ikke i nærheden af samme træthed, eller gener i tarmen. Måske det var værd at give dem en chance? De kan fås i Matas.  Hvis jeg glemmer at tage dem i en periode, vender den der overmandende træthed tilbage, så på mig har de virkelig god effekt, og de indeholder ikke andet end forskellige urter. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke men det lyder ikke sjovt :kram2 er det blevet bedre igen med maven?

Ja det er gået fuldstændig over. Gad godt vide hvad det gik ud på?

Til gengæld bruger jeg min fridag og vores 2 års bryllupsdag pakket godt ind under dynen for at prøve at tage årets 4 forkølelse lidt i opløbet inden en ny 6 dages arbejdsuge starter i morgen. Adr.. Er virkelig taknemmelig for at jeg ikke har kvalme. Det ville virkelig have væltet læsset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok ikke rart. Jeg har selv været generet af irriteret tyktarm, og deraf træthed. Jeg begyndte for ca 10 år siden at tage naturmidlet DIDA, og tager jeg dem regelmæssigt, mærker jeg ikke i nærheden af samme træthed, eller gener i tarmen. Måske det var værd at give dem en chance? De kan fås i Matas. Hvis jeg glemmer at tage dem i en periode, vender den der overmandende træthed tilbage, så på mig har de virkelig god effekt, og de indeholder ikke andet end forskellige urter.

Årh! Det er et mega godt fif! Det skal ihvertfald prøves. Tak! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er gået fuldstændig over. Gad godt vide hvad det gik ud på?

Til gengæld bruger jeg min fridag og vores 2 års bryllupsdag pakket godt ind under dynen for at prøve at tage årets 4 forkølelse lidt i opløbet inden en ny 6 dages arbejdsuge starter i morgen. Adr.. Er virkelig taknemmelig for at jeg ikke har kvalme. Det ville virkelig have væltet læsset!

God bedring! Og tillykke med bryllupsdagen  :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De seneste dage har jeg fået så ondt i bagdelen, når jeg har siddet på arbejde (er kontormus :)).

 

Førhen har jeg også kunnet få ondt, hvis jeg har siddet meget længe uden at være oppe at stå.

 

Nu kommer det meget hurtigere og gør mere ondt.

 

Kan det mon have med graviditet at gøre? Nogen der har hørt/oplevet noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De seneste dage har jeg fået så ondt i bagdelen, når jeg har siddet på arbejde (er kontormus :)).

 

Førhen har jeg også kunnet få ondt, hvis jeg har siddet meget længe uden at være oppe at stå.

 

Nu kommer det meget hurtigere og gør mere ondt.

 

Kan det mon have med graviditet at gøre? Nogen der har hørt/oplevet noget?

Er ikke helt sikker på hvor du har ondt? Jeg har haft bækkenløsning og det er altid startet med at gøre ondt i de to bagerste bækkenled (skyldes jeg har en lille skævhed i bækkenet og mit ene led er mere stramt end det andet, har en fysioterapeut forklaret mig). Men sådan præcist så sidder de led oppe på hver side af korsbenet, ca der hvor man har "smilehuller" lige over ballerne. 

 

Jeg vil sige at styrketræning er noget af det bedste jeg har gjort for mine bækkensmerter. Og derudover er det zoneterapi der har hjulpet mig mest. Massage/fysioterapi har ikke rigtig gjort noget godt. 

 

Uanset om det er bækkenet eller noget andet, så tænker jeg du skal lytte til din krops signaler og prøve at skifte stilling eller bevæge dig lidt, evt lave lidt stræk øvelser i løbet af dagen, hvis det er muligt. Det kan blive en lang graviditet hvis man først skal sygemeldes pga smerter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået svar på min anden blodprøve idag og tallet er steget så fint ❤️ Lægen mener at det passer fint med sidste mens dag, så idag er jeg 5+4 Har bestilt tid til tidlig scanning D. 3/6 hvor jeg er 6+5, det glæder vi os meget til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten ømme bryster og max kvalme, men det har jeg også haft i mine andre graviditeter så det var forventet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået svar på min anden blodprøve idag og tallet er steget så fint ❤️ Lægen mener at det passer fint med sidste mens dag, så idag er jeg 5+4 Har bestilt tid til tidlig scanning D. 3/6 hvor jeg er 6+5, det glæder vi os meget til!

Dejligt at tallet stiger som det skal :glad det blir dejlig med et kig ind til spiren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at tallet stiger som det skal :glad det blir dejlig med et kig ind til spiren

Ja, det bliver skønt at se, selvom jeg ved det ikke er nogen garanti for sidste gang jeg mistede var fosteret gået til 8+ :-(

Har du bestemt dig for om du vil have en tryghedsscanning? Jeg har bestilt ved Cyclus i Århus, der var ingen tider den dag det passede os ved Signes scanning som jeg ellers har fået anbefalet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det bliver skønt at se, selvom jeg ved det ikke er nogen garanti for sidste gang jeg mistede var fosteret gået til 8+ :-(

Har du bestemt dig for om du vil have en tryghedsscanning? Jeg har bestilt ved Cyclus i Århus, der var ingen tider den dag det passede os ved Signes scanning som jeg ellers har fået anbefalet

Jeg kender ikke Cyklus men siden ser da fin ud. Jeg har booket en tid til tryghedsscanning 9+5 men jeg har ikke besluttet om jeg skal afsted... min mand syns det er helt overflødigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke Cyklus men siden ser da fin ud. Jeg har booket en tid til tryghedsscanning 9+5 men jeg har ikke besluttet om jeg skal afsted... min mand syns det er helt overflødigt.

Jeg tror også vi ender med en scanning senere hen, min mand synes også det er unødvendigt, men 500kr for min nattesøvn synes jeg ikke der er galt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til diætist i dag og hun roste mig for min kost og sagde jeg bare skal fortsætte sådan, og så må jeg godt spise et lille stykke kage e.l ved særlige lejligheder. Jeg har tabt 1,5kg på 2 uger :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke helt sikker på hvor du har ondt? Jeg har haft bækkenløsning og det er altid startet med at gøre ondt i de to bagerste bækkenled (skyldes jeg har en lille skævhed i bækkenet og mit ene led er mere stramt end det andet, har en fysioterapeut forklaret mig). Men sådan præcist så sidder de led oppe på hver side af korsbenet, ca der hvor man har "smilehuller" lige over ballerne. 

 

Jeg vil sige at styrketræning er noget af det bedste jeg har gjort for mine bækkensmerter. Og derudover er det zoneterapi der har hjulpet mig mest. Massage/fysioterapi har ikke rigtig gjort noget godt. 

 

Uanset om det er bækkenet eller noget andet, så tænker jeg du skal lytte til din krops signaler og prøve at skifte stilling eller bevæge dig lidt, evt lave lidt stræk øvelser i løbet af dagen, hvis det er muligt. Det kan blive en lang graviditet hvis man først skal sygemeldes pga smerter...

 

Hmm, det kunne måske godt være dernede.

 

For nogle år siden faldt jeg på noget is, hvilket gik meget ud over halebenet. Bækkenet blev også forskubbet, hvilket kiropraktoren fik sat på plads igen. Men når det først en gang, har været skubbet, så skal der ikke så meget til, før det sker igen (er sket allerede en gang for et par år siden).

 

Så jeg vil da ikke udelukke, at det måske kan have noget med det at gøre.

 

Må have fat i kiropraktoren på mandag.

 

Ved du noget om, om det måske giver større risiko for bækkenløsning?

Om jeg måske lige skulle høre lægen ad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER