MrsMe

Smalltalk...

956 indlæg i dette emne

Hmm, det kunne måske godt være dernede.

 

For nogle år siden faldt jeg på noget is, hvilket gik meget ud over halebenet. Bækkenet blev også forskubbet, hvilket kiropraktoren fik sat på plads igen. Men når det først en gang, har været skubbet, så skal der ikke så meget til, før det sker igen (er sket allerede en gang for et par år siden).

 

Så jeg vil da ikke udelukke, at det måske kan have noget med det at gøre.

 

Må have fat i kiropraktoren på mandag.

 

Ved du noget om, om det måske giver større risiko for bækkenløsning?

Om jeg måske lige skulle høre lægen ad?

Altså hvis vi definerer bækkenløsning som smerter i bækkenet under graviditet så vil jeg da sige ja! Smerterne skyldes at alle led bliver løsere af graviditetshormonerne, og derfor vil et skævt eller ustabilt led jo være ekstra udsat og man får smerter fordi det kommer til at bevæge sig for meget/forkert når man fx går. Det er også derfor at styrketræning kan gøre en forskel, fordi stærke muskler kan hjælpe med at holde leddet stabilt og i ro. 

 

Jeg ved ikke hvordan det lige er med kiropraktik og graviditet - men det ved din kiropraktor sikkert. Men ellers har jeg haft stor glæde af zoneterapi, selv om det måske lyder lidt mærkeligt at tryk på fødder (og underben) kan løsne smerter i lænd og bækken.

 

I øvrigt - det lyder som en ret smertefuld omgang du har været igennem. Avs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså hvis vi definerer bækkenløsning som smerter i bækkenet under graviditet så vil jeg da sige ja! Smerterne skyldes at alle led bliver løsere af graviditetshormonerne, og derfor vil et skævt eller ustabilt led jo være ekstra udsat og man får smerter fordi det kommer til at bevæge sig for meget/forkert når man fx går. Det er også derfor at styrketræning kan gøre en forskel, fordi stærke muskler kan hjælpe med at holde leddet stabilt og i ro. 

 

Jeg ved ikke hvordan det lige er med kiropraktik og graviditet - men det ved din kiropraktor sikkert. Men ellers har jeg haft stor glæde af zoneterapi, selv om det måske lyder lidt mærkeligt at tryk på fødder (og underben) kan løsne smerter i lænd og bækken.

 

I øvrigt - det lyder som en ret smertefuld omgang du har været igennem. Avs!

 

Hmm, jeg må hellere tage fat i enten læge eller kiropraktor på mandag...

 

Og ja, det gjorde pænt ondt, dengang jeg faldt. Smertestillende, en speciel pude at sidde på og en tur til kiropraktoren kurerede det heldigvis, men som sagt kommer bækkenet hurtigere ud af position, når det først har været det en gang.

 

Har ikke ligefrem lyst til en bækkenløsning, så må hellere forebygge lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med frygt for at lyde overfladisk i hele snakken om bækkenløsning så er jeg ved at stresse mig selv noget op over tøjkrise til min bedste venindes bryllup. Jeg købte jo ellers KJOLEN sidst i marts, men allerede et par dage efter ægoplægning var det udelukket at komme i den igen pga. babsernes størrelse. Så idag købte jeg en rigtig fin faconsyet Mamalicious ventekjole som jeg har sat i lid til. Det der så er angstprovokerende ved den er at jeg normalt aldrig ville købe så stram en kjole da jeg er meget blufærdig omkring min mavedælle og min oppustethed, så den kræver virkelig at der er kommet en graviditetsmave frem inden, og brylluppet er 12+1. Hvad er mine chancer som førstegangsfødende?

En hel anden ting er, hvis I var mig ville I så prøve at få en nakkefoldsscanning i hus inden brylluppet så der er ro på, eller ville I frygte et dårligt svar for meget til at turde?

Det skal sige at jeg skal fungere som brudens højre hånd, både dagen inden, på dagen osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med frygt for at lyde overfladisk i hele snakken om bækkenløsning så er jeg ved at stresse mig selv noget op over tøjkrise til min bedste venindes bryllup. Jeg købte jo ellers KJOLEN sidst i marts, men allerede et par dage efter ægoplægning var det udelukket at komme i den igen pga. babsernes størrelse. Så idag købte jeg en rigtig fin faconsyet Mamalicious ventekjole som jeg har sat i lid til. Det der så er angstprovokerende ved den er at jeg normalt aldrig ville købe så stram en kjole da jeg er meget blufærdig omkring min mavedælle og min oppustethed, så den kræver virkelig at der er kommet en graviditetsmave frem inden, og brylluppet er 12+1. Hvad er mine chancer som førstegangsfødende?

En hel anden ting er, hvis I var mig ville I så prøve at få en nakkefoldsscanning i hus inden brylluppet så der er ro på, eller ville I frygte et dårligt svar for meget til at turde?

Det skal sige at jeg skal fungere som brudens højre hånd, både dagen inden, på dagen osv.

Åh en smalltalk skulle da gerne være til både småt og stort :D

 

Altså jeg ville nok ikke selv hoppe i en ventekjole før uge 20+ men jeg er også overvægtig og her går længe før man ikke er i tvivl om at det er gravid-form eller bare deller, selv om min mave allerede nu er større end før. Sidst jeg var gravid nåede min livmoder til lige under navlen i uge 20 til første JM besøg, og det er vist i den store ende som flergangsmor (fordi det hele giver sig hurtigere når man har været højgravid før)... så en førstegangsmor i uge 12 har sjældent den der rigtig runde form endnu. Undskyld min pessimisme mht ventetøjet :)

 

Jeg har læst mig til at NF scanningen skal laves mellem 11+4 og 13+6 men at det er lettest at måle nakkefolden når man er lige 12+0 (det kræver vel så man ved at ens termin passer tænker jeg) Nu er jeg jo over 40 så chancen for at jeg får en dårlig risiko vurdering er noget større end for yngre mødre, så jeg er egentlig indstillet på at jeg måske skal have lavet en moderkagebiopsi umiddelbart efter, derfor håber jeg at jeg kan få en tid i starten af en uge hvor vi ikke har planer - ugen inden har vi nemli en student der skal fejres og en 65 års fødselsdagsfest i familien, så selv om det ville være rart at føle sig sikker på et sundt barn og dele nyheden med alle der så kan jeg bare ikke risikere at være i krise pga uvished eller skulle på hospitalet en ekstra gang lige på det tidspunkt. Men altså, de fleste får jo gode nyheder til NF scanningen. (Og endnu flere får gode nyheder efter en evt biopsi, så jeg er skam også optimist trods alt). 

 

Du får vist travlt til det bryllup, håber det blir en fantastisk dag med din veninde og familie uanset :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten Finemor, du kan jo prøve at google eller søge på BK efter mavebilleder i uge 12 og 13 - det er meget forskelligt hvordan man ser ud, måske du kan finde nogle damer med en kropsbygning der minder om din og få en ide om hvordan det måske vil se ud - hvis man har en gravid mave er der jo intet smukkere end at vise den frem med noget flot tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Saga. Jeg har prøvet at Google maver, og det er meget forskellige maver der kommer frem, men nu er det jo heller ikke sikkert at Google holder sig til uge 13 maver. Den kører sommetider lidt sit eget løb. Men jeg må vente of se. Det er lige præcis det! Det kunne være så dejligt med klarhed inden en stor begivenhed, men tør man?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Saga. Jeg har prøvet at Google maver, og det er meget forskellige maver der kommer frem, men nu er det jo heller ikke sikkert at Google holder sig til uge 13 maver. Den kører sommetider lidt sit eget løb. Men jeg må vente of se. Det er lige præcis det! Det kunne være så dejligt med klarhed inden en stor begivenhed, men tør man?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svar på blodsukker blodprøven, det ligger stadig for højt men er faldet flot ifht for 5 uger siden. Jeg er blevet sat lidt op i metformin og skal fortsætte med den kost diætisten har sagt god for. Der ud over blir jeg nu henvist til Skejby svangreambulatorium og det blir spændende hvornår de vil se mig. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg svar på blodsukker blodprøven, det ligger stadig for højt men er faldet flot ifht for 5 uger siden. Jeg er blevet sat lidt op i metformin og skal fortsætte med den kost diætisten har sagt god for. Der ud over blir jeg nu henvist til Skejby svangreambulatorium og det blir spændende hvornår de vil se mig. :glad

Tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været til første scanning idag 7+5. Alt så ud som det skulle, vi fik set hjerteblink og baby havde den størrelse den skulle  :loveshower

Det var simpelthen så fantastisk at få lov til at se  :kuller

Fik også bestilt tid til lægen d. 15/6 og nakkefold 6/7, bliver så spændende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været til første scanning idag 7+5. Alt så ud som det skulle, vi fik set hjerteblink og baby havde den størrelse den skulle  :loveshower

Det var simpelthen så fantastisk at få lov til at se  :kuller

Fik også bestilt tid til lægen d. 15/6 og nakkefold 6/7, bliver så spændende :D

Tillykke! Hvor dejligt med at få bekræftet at alt er som det skal være. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke! Hvor dejligt med at få bekræftet at alt er som det skal være. :glad

Ja det var super dejligt, nu har vi 90% chance for blivende graviditet  :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været til første scanning idag 7+5. Alt så ud som det skulle, vi fik set hjerteblink og baby havde den størrelse den skulle  :loveshower

Det var simpelthen så fantastisk at få lov til at se  :kuller

Fik også bestilt tid til lægen d. 15/6 og nakkefold 6/7, bliver så spændende :D

 

Ej hvor dejligt! 

Har I selv betalt for en scanning? Og er lidt misundelig over, at du skal til NF allerede 6/7! Men du er selvfølgelig også lige en lille uges tid længere henne end mig ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt! 

Har I selv betalt for en scanning? Og er lidt misundelig over, at du skal til NF allerede 6/7! Men du er selvfølgelig også lige en lille uges tid længere henne end mig ;)

nej, vi betalte ikke selv. Jeg har været igennem et behandlings forløb og de tilbyder en tidlig scanning for at se alt er som det skal være :)

glæder mig også som et lille barn til NF :D se hvor meget den har udviklet sig og ligner et barn og ikke en aflang plet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg været til første scanning idag 7+5. Alt så ud som det skulle, vi fik set hjerteblink og baby havde den størrelse den skulle :loveshower

Det var simpelthen så fantastisk at få lov til at se :kuller

Fik også bestilt tid til lægen d. 15/6 og nakkefold 6/7, bliver så spændende :D

Ih hvor dejligt :loveshower Hvor har du de 90% fra? Sagde de det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt :loveshower Hvor har du de 90% fra? Sagde de det?

ja, det var lægen der sagde det. Fordi den havde vokset som den skulle, den er på str med en der normalt er 7+6 ;) og det at hjertet blinkede fint og jeg var så langt henne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, det var lægen der sagde det. Fordi den havde vokset som den skulle, den er på str med en der normalt er 7+6 ;) og det at hjertet blinkede fint og jeg var så langt henne :D

Åh! Jeg håber at jeg får samme besked på onsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var oppe hos sygeplejersken i går og få startet vandrejournal og taget en million blodprøver. Det var meget lidt spændende :D den skal først gøres færdig om en uge når blodprøvesvarene kan skrives ind, og så sender de den videre til Skejby som indkalder mig til NF scanning. Jeg har lidt stress over det for jeg syns virkelig det nærmer sig og jeg kunne ret godt tænke mig at få en tid snart så jeg kan planlægge bare lidt :rolleyes syns systemet her er lidt tumpet, når jeg kan høre at flere af jer allerede har fået jeres NF tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kan berolige dig, har jeg slet ingen tid til noget som helst endnu - hverken vandrejournal, blodprøver eller nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kan berolige dig, har jeg slet ingen tid til noget som helst endnu - hverken vandrejournal, blodprøver eller nf

Hvis alt fortsat går som "planlagt", ringer jeg i næste uge engng og får en tid til lægen. Hvordan det så derefter kommer til at foregå, ved jeg ikke, for vi er flyttet siden sidste gang, så jeg skal både til ny læge, ny jordemoder og nyt fødested

Joh men jeg er altså 3 uger længere henne end dig... ikke for at være streng ;) derfor er jeg lidt utålmodig. Jeg rammer 12+0 d 22/6 og syns det er lidt snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Joh men jeg er altså 3 uger længere henne end dig... ikke for at være streng ;) derfor er jeg lidt utålmodig. Jeg rammer 12+0 d 22/6 og syns det er lidt snart

Ha ha - jeg er selv den meget planlæggende type, så jeg forstår dig godt ;-) og ja den 22 er om ikke ret længe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har idag set et fint lille hjerteblink ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har idag set et fint lille hjerteblink ❤️

stort tillykke! Virkelig et stort øjeblik :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - jeg er selv den meget planlæggende type, så jeg forstår dig godt ;-) og ja den 22 er om ikke ret længe :-)

Jamen jeg blir vanvittig :D men det her graviditets game kan man ikke ha fuld kontrol over.

 

Spændende hvordan tingene fungerer i din nye landsdel. Det lyder som om kotumen er lidt forskellig rundt om i landet. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har idag set et fint lille hjerteblink ❤️

:loveshower tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER