NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Vi blev gift i maj for to år siden og var 54 i alt. Vores allervigtigste kriterie var, at alle gæster kunne overnatte, fordi det blev holdt lidt langt væk, og der var vigtigt for os, at halvdelen ikke skulle holde sig ædru for at køre hjem. Vi valgte derfor en feriekoloni, og har udelukkende hørt positivt om stedet fra gæsterne.

Vi blev viet kl 14. Eller var det 15? :chin: Det var ikke helt ønskescenariet, men pga konfirmationer var det den eneste mulighed, og det fungerede fantastisk. Vi havde så også valgt at holde det fuldstændig børnefrit.

Efter vielsen kørte alle gæsterne ud til feststedet og fandt deres værelse, skiftede tøj, nød sommervejret, spiste kage, som jeg selv havde bagt, drak øl osv, mens vi fik taget billeder på selve feststedet.

Lidt efter kl 17 holdt vi velkomsttale, fik velkomstdrinks og gik til bords. Det var en smule presset, og vi måtte også ændre det sådan, så forresten stod klar, da vi satte os, så vi kunne holde tidsplanen.

Vi havde MANGE indslag! Der var vistnok 14 i alt, så vores toastmaster var på hårdt arbejde. Men vi nåede at skære kagen, inden midnat.

Vi fik mad fra Riccos Køkken, og det var absolut fantastisk. De kom med tre kokke og stod for det hele. Vi havde tre piger til at servere, og udover at informere om at slikket skulle serveres sammen med kagen, havde jeg ingen tanker på noget som helst praktisk. Jeg havde skrevet en liste til pigerne med relevant info, og så kørte det bare. De fik vist 120 i timen.

Maden kostede samlet omkring 20.000 og var absolut hver en eneste krone værd. Samtlige gæster kommenterede maden og taler stadig om det mu. Vegetarerne fik særlig mad til dem, så de var også glade. Vi fik fire retter og så var bryllupskagen dessert. Fordi der var så mange indslag, havde det været rigtig øv med færre retter. Der var et indslag før og efter hver ret. Til sidst kom der dog et par stykker tættere på hinden.

Vi skar kagen, dansede brudevals lidt i tolv, og så fik gæsterne kage og kaffe bagefter.

Vi havde den fedeste fest med dj og masser af dans. Det var SÅ sjovt og lige præcis, som vi havde drømt om.

Til natmad fik vi pølsehorn og pizzasnegle, som mine to brudepiger havde bagt. Folk kunne dog ikke spise særlig meget ;)

Vi havde købt alle drikkevarer i Tyskland, og sparede rigtig mange penge på den måde.

Jeg brugte en del tid på pynt og sådan, fordi det var en feriekoloni, som derfor krævede noget ekstra.

Min brudekjole blev købt i Virum hos Bride Fashion. Den kostede 6500 på halv pris, sløret 1500, og så gav jeg vist 500 for tilretning af kjolen. Hurra for at få det gjort på landet :D Mine sko var ikke noget særlig, men behagelige og fuldstændig lige mig. De kostede 400.

Manden lejede sit tøj for 1500, tror jeg nok.

Brudepigekjolerne købte jeg på en kinahjemmeside, og de var SÅ flotte :)

Det var verdens bedste dag, og vi er så trætte af, at vi ikke kan gøre det igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gav I for jeres kjoler? :)

Mener 8000kr inkl slør, tilretning (der var dyr for jeg fik sat en snørreryg i en alm ryg), og så tilføjede hun dansesnore også.. Jeg brugte den skrædder de anbefalede i butikken og var derude et par gange og prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg elsker din stil, LilleMi! :biglove

Hvis jeg skulle giftes igen, var jeg også endt i sådan en. Det er fordi jeg aldrig fik prøvet en helblonde-havfrue-kjole, at jeg stadig overvejer at fake at være ugift :blush :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvis du kommer til BrideFashion i Virum, så sig lige til :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vil lige anbefale Vintage Girl på Østerbro. De har flotte (men brugte) kjoler til en rimelig pris. Man kan være heldig at finde den man gerne vil have men ikke har råd til der:) Jeg købte selv hos House of Brides ved Kongens Nytorv, og fik super service. Solgte så min kjole igen via Vintage Girl! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej hvor sjovt :o :biglove

Nu vil jeg da vildt gerne se et billede af dig i den :toot Hvor købte du den henne?

Jeg så faktisk, at de har én til salg lige nu hos vintagegirl på Østerbro :wub Til kun 6000 kr. Men det er en str. 38, og det kan jeg nok ikke passe, før jeg har tabt mig lidt.

Jeg vil nu også gerne være lidt tættere på den store dag, før jeg beslutter mig endeligt :)

 

Åh, jeg elsker den kjole  :loveshower  (klart nok :D)

Det er ellers en fin pris. Mener jeg gav 7000. Jeg købte den hos Skott i Rold (Nordjylland  ;) )

 

Forstår godt du gerne vil lidt tættere på først. Jeg havde kun 6 måneder til at planlægge, hvilket generelt var fint, men det var liiige ved at være sent nok i forhold til kjolen. Hvis det var noget der skulle bestilles hjem, så kunne de kun lige nå det, men det var så også fordi sommerferien kom i vejen (blev gift i september)

 

Et par billeder  :blush

post-10317-0-25810100-1469732944_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har beskåret det for at få det mindre

post-9188-0-58936700-1469733562_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw hvor er du fin i den :wub :toot

Nu bliver jeg lidt nysgerrig efter, hvilken str. du købte? Hvis du altså vil skrive det :blush

 

Åh, ja det er jo spørgsmålet. Kan simpelthen ikke huske om det var 34 eller 36 :chin:  Er lige i Lalandia, men jeg kan da tjekke når jeg kommer hjem, hvis det er  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har beskåret det for at få det mindre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh den er også fin. Sødt han holder dig på maven :wub

Ja han er en dejlig mand :wub

Kjolen havde oprindeligt lange ærmer, men jeg ville gerne have trekvart og det fiksede hun bare lige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaaa det gør vi :loveshower

Under 1 år til nu :yay ^_^

Ja, det er der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole kostede 8000 kr, købt i Luxux i Nordjylland. En skøn rosa prinsessedrøm :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kjole kostede 8000 kr, købt i Luxux i Nordjylland. En skøn rosa prinsessedrøm :wub

Må man se den? Overvejer nemlig en farvet kjole

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man se den? Overvejer nemlig en farvet kjole

Jeg elskede (elsker!) min kjole. Så vidt jeg ved, er det den eneste i DK :kuller

sVk0Nwg.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede (elsker!) min kjole. Så vidt jeg ved, er det den eneste i DK :kuller

sVk0Nwg.jpg

Åh den er virkelig også smuk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede (elsker!) min kjole. Så vidt jeg ved, er det den eneste i DK :kuller

sVk0Nwg.jpg

Hvor er den fin :biglove Så smuk altså og en tyldrøm lige som min :loveshower Min var bare i en helt anden farveskala :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den er virkelig også smuk

Tak :kiss Jeg elskede den! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den fin :biglove Så smuk altså og en tyldrøm lige som min :loveshower Min var bare i en helt anden farveskala :D

Tsk :kiss Jeg havde ikke troet jeg skulle i så stor en kjole, men de små fine, lignede jeg ved ikke hvad på mig. Og denne, ja, den var bare perfekt :7himmel Og ja, helt anden farve end dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så sige at jeg fik fantastisk behandling hos Nicolai, tror det kommer meget an på ekspedienterne....

I Lilly gik jeg tilgæld derfra i chok over behandlingen og mistede helt lysten til at blive gift

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER