NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Vi overvejer seriøst at gå på rådhuset og blive gift. Med hus, biler og dine-mine børn, er det bare så usikkert ikke at være gift. Det er kun et år vi skal vente, men tænk hvis der skete noget... Men man man sige det til de nærmeste, og så senere om et år eller to, bare holde festen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi overvejer seriøst at gå på rådhuset og blive gift. Med hus, biler og dine-mine børn, er det bare så usikkert ikke at være gift. Det er kun et år vi skal vente, men tænk hvis der skete noget... Men man man sige det til de nærmeste, og så senere om et år eller to, bare holde festen

Umiddelbart synes jeg det er en virkelig god idé. Det kan jo evt være Jeres hemmelighed indtil I holder festen og evt bliver viet af præsten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke holde på den slags hemmeligheder.... Og jeg er sikker på, at min mor og søskende gerne vil være der når vi siger ja, men jeg kan sgu ik finde ud af om det så bliver for meget med en fest også :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi overvejer seriøst at gå på rådhuset og blive gift. Med hus, biler og dine-mine børn, er det bare så usikkert ikke at være gift. Det er kun et år vi skal vente, men tænk hvis der skete noget... Men man man sige det til de nærmeste, og så senere om et år eller to, bare holde festen

 

Har I lavet testamente? For det er det ALLERVIGTIGSTE (altså når vi taler praktik). 

 

Og ja, jeg kender til par der har lavet den finte dér. Det synes jeg er ens personlige valg, og man kan gøre lige ,hvad man har lyst til. Der står man da ikke til regnskab overfor andre (måske hvis man har nogle meget fortrolige omkring sig). Der er intet moralsk forkert i det - så længe i ikke forventer gaver begge gange :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke testamente, men det er billigere at få lavet den slags når man er gift. Har jeg ladet mig fortælle.

Jeg kan sgu ikke finde ud af det. Har det som dig lillemi, også derfor det stritter lidt på mig... Og jeg ikke er helt sikker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke testamente, men det er billigere at få lavet den slags når man er gift. Har jeg ladet mig fortælle.

Jeg kan sgu ikke finde ud af det. Har det som dig lillemi, også derfor det stritter lidt på mig... Og jeg ikke er helt sikker

 

Du må i hvert fald bare ikke tro at en vielsesring gør det ud for et testamente:) Jeg ved ikke mht. pris, men det er pengene værd uanset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg ved godt det ikke er lig med, men der er en relativ stor prisforskel.... :-) lige nu har vi ikke 12.000 til den slags papirer ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis der ikke er nogen særbørn, er der ikke grund til at gøre yderligere end ægteskab vel? :chin:

 

Det er en smagssag ift. arv og den efterladtes "skifte", hvis han/hun finder en ny partner. Jeg er desværre ikke så skarp på detaljerne, at jeg på nogen måde kan rådgive om det, så måske en anden kan?

Men vi har ikke lavet testamente; vi er gift og har kun børn sammen. Vi har nogle OK store livsforsikringer, hvor vi har begunstiget hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en smagssag ift. arv og den efterladtes "skifte", hvis han/hun finder en ny partner. Jeg er desværre ikke så skarp på detaljerne, at jeg på nogen måde kan rådgive om det, så måske en anden kan?

Men vi har ikke lavet testamente; vi er gift og har kun børn sammen. Vi har nogle OK store livsforsikringer, hvor vi har begunstiget hinanden.

:ditto her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bedsteforældre er skilt på begge sider og har begge mine og dine børn (de glade 70'ere). De har lavet er testamente som betyder, at alle børn først kan arve når de begge er døde. På den måde har de sikret hinanden. De er også gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi fik mad få den lokale slagter da Vi holdt bryllup.. Det kom i varme kasser og var virkelig lækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik mad få den lokale slagter da Vi holdt bryllup.. Det kom i varme kasser og var virkelig lækkert!

Det var da en god idé, den skal vist med i idepuljen herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En hurtig opgørelse viser at vi indtil videre har brugt 10300 kroner på bryllup. Det er med mine kjoler, diverse fejlkøb fra wish, invitationer, alkohol og velkomstdrink alt lige fra en enkelt limstift og spraydåse og rigtig meget pynt!

Jeg er spændt på om hvad det kommer til at løbe op i :D

Vi mangler stadigvæk store poster som mad, kage og øl, vin og sodavand og slik..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

En hurtig opgørelse viser at vi indtil videre har brugt 10300 kroner på bryllup. Det er med mine kjoler, diverse fejlkøb fra wish, invitationer, alkohol og velkomstdrink alt lige fra en enkelt limstift og spraydåse og rigtig meget pynt!

Jeg er spændt på om hvad det kommer til at løbe op i :D

Vi mangler stadigvæk store poster som mad, kage og øl, vin og sodavand og slik..

Har I lavet et budget? Ellers kan det meget hurtigt blive meget dyrt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende hvad I ender på :)

Skal I have fotograf?

Nej desværre. Vi har ikke råd :( men heldigvis er der mange i min familie som fotograferer på amatør plan, så jeg ved der kommer gode billeder alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I lavet et budget? Ellers kan det meget hurtigt blive meget dyrt

Vores opsparing stod på 40.000 så vi skal holde os indenfor det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kuller så lige vores lokale genbrug havde en kopi af min brudekjole :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der ikke er nogen særbørn, er der ikke grund til at gøre yderligere end ægteskab vel? :chin:

Vi har ægtepagt, således at vores pensioner feks bliver delt 50/50 hvis vi en dag skulle gå fra hinanden ( det gør de altså ikke Per automatik )

Jeg håber jo aldrig det bliver relevant men tænk et scenarie hvor manden tjener betydeligt mere gennem alle årene og de i fælleskab beslutter at konen skal gå hjemme eller på 20 timer /ugen - ergo er hendes pension minimal.. Så finder manden en anden efter 30 år og så står konen uden særlig meget. ( det kunne også være omvendt -kvinde tjener kassen manden går hjemme )

En anden ting man kan få ordnet hos advokaten er at den del børnene skal have i tilfælde af den ene partner dør bliver minimeret. Tror de skal have en 1/4 del og man kan så sænke det til 1/8. For os var det vigtigt at sikkre partneren.

( børnene får jo den dag begge er død selfølgelig )

Så jeg synes det giver god mening at tale med en advokat- så kan man altid vudere med sin partner om man vil gøre mere ud af det. så træffer man et informeret vand :) Jeg vil personligt bare ikke stå på et tidspunkt og tænke- havde vi nu haft det testamente etc! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER