NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Vores budget var 30.000, men vi endte på 40.000-ish (kan ikke huske det præcise beløb)...

Brudekjoler er dyre fordi der er et marked for det ;)

Ej, og selvfølgeligt også pga. håndværket.

Generelt koster alt der hedder noget med "bryllup", "brude-" eller "forlovelse" bare det blåviolette ud af øjnene!

Fx. en brudebuket - hold nu op, de er dyre! (Og ja: jeg er helt med på, at teknikken til at lave den og den arbejdstid, der bliver brugt, er i en helt anden liga end til en alminelig buket, men stadig! Uff, det er mange penge!) Så jeg besluttede at lave den selv i stedet for at købe den (og endte så med at lave en af knapper i stedet for blomster, men det er en anden snak :p )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at turde kloge mig alt for meget på det, så forestiller jeg mig, at H&M kan lave billigt tøj fordi de producerer ekstremt meget af det, mens brudekjoler produceres i noget mindre antal, dels fordi de fleste kun skal bruge én og dels fordi der bliver mindre salg i en brudekjole, hvis det er "sådan en alle har". Og måske det der med at være unik tror jeg at h&m falder lidt på. Altså absolut intet galt i, hvis man gifter sig i en h&m kjole. Jeg tror bare ikke, der er så stort et marked for det, jeg tror der er for lidt prinsesse og for lidt "den er bare MIG"-individualisme over det.

Jeg tror sagtens h&m kunne sælge brudekjoler, men nok kun som "limited edition" og så ville de være dyrere og så røg pointen måske lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte i øvrigt budget ligesom dig, LilleMi. Eller rettere, jeg lavede et budget, og så voksede det løbende :lol Jeg kan ikke huske, hvad vi endte på. Jeg tror det var noget 130-ish men jeg kan ikke huske om det var inkl eller ekskl bryllupsrejsen (som var gaven fra min far, men eftersom han alligevel betalte det meste, så figurerede den også i budgettet).

Edit: Sådan frit fra hukommelsen havde følgende poster vistnok nogenlunde denne pris:

Restaurant: 50.000

Ringe: 18.000

Brudekjole: 9000

Make-up, negle, hår: 5000

Musik: 13.000 (inkl betaling for overtid :D)

Fotograf: 8000 for den ene som filmede og tog billeder gennem dagen. Den anden - som tog portræt og gruppebillede - har jeg glemt prisen på, men jeg tror faktisk det var 15-20-ish (Vi fik er mega tykt læderalbum med mange meget smukt printede billeder)

Brians tøj: 6000

Kørsel: 5000

Derudover brugte vi penge på mit tilbehør (sko, slør, ekstra slør, taske, strømper, undertøj, natkjole...), diverse papirsager, børneposer, overnatning til bryllupsnatten, morgengaver og ja sikkert mere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte omkring 75.000kr.

De 30.000kr var feststedet (som var inklusiv mad, drikke, pynt, 3 hotelværelser og prøvesmagning af maden).

Så brugte vi omkring 8.000kr på musik.

Nok omkring 7-8000kr på ringe.

Bryllupskage 1500kr.

Og så var der alt mulig diverse.

Min kjole kostede 7.500 + tilretning (min forældre betalte det meste af kjolen).

Slør 1800kr

Sko (2 par høje og flade) 500kr.

Så det løb hurtigt op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

30.000 for alt det? Det er da godt nok billigt? :) Hvad var kuvertprisen og hvad fik I at spise?

Vi var 48 og kurvet prisen var 600kr - så det rigtige beløb var sådan set 28.800kr, alt var inkluderet i den pris.

Menuen var:

Eftermiddagskaffe med småkager

Forret: 3 forskellige slags laks

Hovedret: Kalveculotte med madagascarsovs og årstidens grønt.

Dessert: Flamberede brombær med iscreme (hvor de flamberede brombærene i salen med slukket lys, det var sejt :D )

Aftenkaffe (kage havde vi selv med)

Natmad: Pølsebord (aka boller med pålæg).

Vin, øl og vand var inkluderet i prisen.

Og morgenmad til os og vores forældre dagene efter (de 3 hotelværelser var til os og vores forældre (der var champagne på vores værelse da vi kom derind om natten).

Vi ville egentlig have haft cognac og bailey til aftenskaffe, men de glemte det og vi betalte ikke for det (det havde været 30kr ekstra pr kurvert).

Velkommen til Sønderjylland :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre ;)

Betalte din far det meste af brylluppet?

Jeg er også ret sikker på, at vi vil få tilskud af begge hold forældre, når de hører, at vi skal giftes. Men det er ikke noget jeg vil forvente/regne ind i budgettet.

Ja det gjorde han. Han overførte penge til os i god tid inden, så vi var sikre på at beløbet pr år ikke blev så stort, at der skulle betales skat. Jeg tror, vi brugte knap 50.000 selv (Jeg tænkte det sådan, at vi selv havde betalt ringene og bryllupsnatten fx), og min mor gav brudekjolen. Resten betalte min far. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten redigeret mit indlæg og sat ca priser på nogle af vores poster. Jeg kan lidt fornemme at de 130-ish må have været ekskl rejsen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder lækkert med nogen der sørgede for alt det :yay

Hvad kostede det?

Ja Sys det pludselig var noget nemmere at planlægge det hele når de stod for så meget.

Uh kan ikke lige huske prisen helt præcist men mener vi havde betalt for 50 personer og det var cirka 25000 vi gav for den del af det.

Vores bryllup kostede i alt cirka 54000...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men stik modsat hvad jeg ellers lige har skrevet om H&M og billige kjoler (:p), så lurer jeg selv på at få specialsyet min kjole hos Karim design. Har hørt rigtig godt om deres service :)

Nogen der har erfaringer med dem?

Ja - han syede både min kjole og mandens tøj... Og efterfølgende en del skjorter...

Han er fantastisk dygtig, pålidelig og en behagelig person.

Min kjole endte med at koste 13.000 kr inkl skørt og fint lang slør. Alt sammen syet kun til mig i den blonde jeg havde valgt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg blev gift i en vente/ammekjole fra pomkin. Og havde kjolen på både da vi blev gift på rådhuset og da vi holdt festen og navngivningen 8 uger efter fødslen.

P127001822_zps3286a3f5.jpg

022-1_zps0842fa87.jpg

Vi holdt frokost den dag vi blev viet og fest senere på året og brugte ca 30.000 i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

B vil helst ikke have jakkesæt på, hvad ku' alternativet være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte omkring 130.000 kr på vores bryllup selvom vi ikke syntes vi fråsede.

De store poster var ringe (inkl min forlovelsesring) 50.000 kr, hotel 45.000 kr (reception 80 stk, middag 55 stk, brunch 40 stk, drikkevarer og brudesuiten) og så vores tøj og udstyr ca 20.000 kr.

Den professionelle fotograf gjorde det gratis som vennetjeneste - det samme gjalt DJen. Bryllupskagen var lavet meget billigt (og smukt!) af en dygtig kollega og bryllupsrejsen ønskede vi os penge til (og fik dækket) af gaverne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies ved vandet eller i haven - gad vide om man allerede nu bør tage fat i kommunen?

Vi blev viet i haven, på en lørdag. Det var ret problemfrit at få sat i stand. Jeg kan ikke rigtig huske hvad proceduren egentlig var, men det var ikke kompliceret ihvertfald. Det var Vordingborg kommune i øvrigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50 kg for ringe? Geez! Jeg beholder altså min forlovelsesring. Den ryger over på den anden finger :-) Kan godt se at jeg er meget low-key

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 48 og kurvet prisen var 600kr - så det rigtige beløb var sådan set 28.800kr, alt var inkluderet i den pris.

Menuen var:

Eftermiddagskaffe med småkager

Forret: 3 forskellige slags laks

Hovedret: Kalveculotte med madagascarsovs og årstidens grønt.

Dessert: Flamberede brombær med iscreme (hvor de flamberede brombærene i salen med slukket lys, det var sejt :D )

Aftenkaffe (kage havde vi selv med)

Natmad: Pølsebord (aka boller med pålæg).

Vin, øl og vand var inkluderet i prisen.

Og morgenmad til os og vores forældre dagene efter (de 3 hotelværelser var til os og vores forældre (der var champagne på vores værelse da vi kom derind om natten).

Vi ville egentlig have haft cognac og bailey til aftenskaffe, men de glemte det og vi betalte ikke for det (det havde været 30kr ekstra pr kurvert).

Velkommen til Sønderjylland :D

Sønderjylland FTW :D Vi holdt bryllup på Restaurant Knapp - så fint og SÅ rimeligt i pris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomster til 31/3 og brudebuket 800 kr

Blomster til 21/7 200 kr

Bordløbere 240 kr

Brudekjole og trøje 1400 kr

Brudesko 200 kr

Brudesmykker og øvrigt brudetilbehør 400 kr

Cocio 125 kr

Duge og servietter 1350 kr

Ekstra stofdug og havespil 400 kr

Glas til slik buffet 120 kr

Haveblus og alkoholfri vin 500 kr

Helstegt pattegris 4500 kr

Hvidvin Chablis 320 kr

Hvidvin Riesling 225 kr

Ikea glas til blomster og lysestager 150 kr

Lambrusco og div. special øl 1165 kr

Lokaler 1900 kr

Mad og drikkevarer til 31/3 1000 kr

Mad – Aldi 300 kr

Mad – Grønsager 150 kr

Mad – Netto 150 kr

Portvin 254 kr

Rødvin 1600 kr

Serveringspiger 4500 kr

Skjorte Jacob 400 kr

Slik til slikbuffet 400 kr

Stearinlys 60 kr

Tøj til Simon 100 kr

Vielsesringe (Aveny) 4000 kr

Øl og sodavand fra Tyskland 470 kr

I alt brugt på vores bryllup og 2 fester: 28.029 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det får minder frem om vores bryllup i 2010 - shit det er snart 6 år siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomster til 31/3 og brudebuket 800 kr

Blomster til 21/7 200 kr

Bordløbere 240 kr

Brudekjole og trøje 1400 kr

Brudesko 200 kr

Brudesmykker og øvrigt brudetilbehør 400 kr

Cocio 125 kr

Duge og servietter 1350 kr

Ekstra stofdug og havespil 400 kr

Glas til slik buffet 120 kr

Haveblus og alkoholfri vin 500 kr

Helstegt pattegris 4500 kr

Hvidvin Chablis 320 kr

Hvidvin Riesling 225 kr

Ikea glas til blomster og lysestager 150 kr

Lambrusco og div. special øl 1165 kr

Lokaler 1900 kr

Mad og drikkevarer til 31/3 1000 kr

Mad – Aldi 300 kr

Mad – Grønsager 150 kr

Mad – Netto 150 kr

Portvin 254 kr

Rødvin 1600 kr

Serveringspiger 4500 kr

Skjorte Jacob 400 kr

Slik til slikbuffet 400 kr

Stearinlys 60 kr

Tøj til Simon 100 kr

Vielsesringe (Aveny) 4000 kr

Øl og sodavand fra Tyskland 470 kr

I alt brugt på vores bryllup og 2 fester: 28.029 kr

Det kommer nok til at ligne vores

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte ca 60.000 i det hele, inkl ca 20.000 kr på bryllupsrejse.

Vi blev gift i haven i mit barndomshjem, så ingen betaling for lokaler, min mor lavede min brudebuket, mit hår og makeup og min mormor lavede kagen. Vi havde et par af min plejesøsters veninder til at servere, jeg kan ikke huske hvad de fik for det.

Min kjole og sko ca 9000 kr tror jeg. Min mands ca 4000. Musik 8000 mener jeg. Fotograf 1000 kr, mad 12000 på selve dagen og så lidt til for dagene inden, men det har jeg ikke tal på. Drikkelse havde vi med fra Tyskland, men jeg kan heller ikke huske hvor meget vi brugte på det :p og så lidt bordpynt, papirduge og sådan, jeg mener det blev 58.000 kr i det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER