NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Uh ja bryllupsklar.dk var bare så dejligt at begrave sig i dengang man gik og planlagde bryllup tilbage i 2007

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja alle gode råd er velkommen... Vi skal have booket kirken, men jeg er i tvivl om tidspunktet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver nødt til at spørge, hvornår man er en 'garvet' brud :D Er ét bryllup nok? :D :kiss

:D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der nogen, der er blevet gift efter de fik børn? Hvor pokker gør man af dem? :unsure Altså de skal være med i kirken i hvert fald :wub

Men om aftenen/natten? Alle dem der kan passe dem er jo med til festen :chin: :help

Jeg er ikke men en veninde er. De havde godt kun en som var knap 2 år. Det blev en pædagog fra vs der passede hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja alle gode råd er velkommen... Vi skal have booket kirken, men jeg er i tvivl om tidspunktet

Vi gik i kirken kl 15.30 og derefter lige til fest;) vi havde ingen reception:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja alle gode råd er velkommen... Vi skal have booket kirken, men jeg er i tvivl om tidspunktet

Det kommer nok også an på om I gerne vil have en reception. Vi havde fx en masse venner og bekendte som vi rigtig gerne ville have med til reception men som vi ikke kunne have med om aftenen, så derfor var det vigtigt for os. Vi blev viet kl 13.30 og så reception og så fest om aftenen. Men ellers er det mest populære tidspunkt jo kl 14 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 31/3/2016 at 10:47 PM, Tumlepigen said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Kan man have en stor hvid kjole på når nu man bliver viet ved vandet eller i haven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man have en stor hvid kjole på når nu man bliver viet ved vandet eller i haven?

Sagtens :) Jeg havde kæmpe kjole på til vores udendørs vielse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror kl 14 vil være passende, tænker vi gerne vil have vores arbejdskollegaer og FDF'ere med til en lille reception..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til børn, så skal vores med i kirke og til reception og så regner jeg med at et vennepar tager dem med hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagtens :) Jeg havde kæmpe kjole på til vores udendørs vielse

Den er ikke kæmpe, men det er i hvert fald ærgerligt ikke at bruge den når den er købt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift kl. 14.

 

Afhængigt af planer bagefter, skulle det ihvertfald ikke have været senere. Vi havde så hele det store forkromede kirkebryllup.

 

Program ca.:

 

Vielse 14-15

Lykønskninger, div indslag (f.eks. duer, der blev sluppet løs ved kirken) og billeder i kirken + stort gruppebillede af gæster 15-15,30

Reception med bryllupskage (hotellet lå heldigvis 200 meter fra kirken, så man kunne gå derover) 15.30-16.15. Gæsterne fortsatte hyggen mens vi kørte efterfølgende

Bryllupsbilleder On location. 16.30-17.30

Middag og kaffe 18.00-23.00 (Ja - den slags tager LANG tid, for der er flere pauser og indslag undervejs end man forventer)

Brudevals 23.00

Dans og fest 23.15-02.00

Natmad 02.00

 

Programmet gik SÅ stærkt - man var nærmest forpustet bagefter.

 

Det bedste råd jeg næsten kan give er, at være ude i meget god tid. Vi bookede f.eks. feststed næsten to år i forvejen - og det var kun lige på et hængende hår, at de kunne passe os ind på den ønskede dato. Selvom man ikke vælger en "mode-dato" rammer man altid ind i en eller anden form for højsæson alligevel. Enten er der konfirmationer, eller også holder firmaer sommerfester, der er bryllupper, sølvbryllupper og guldbryllupper. Og kobberbrylluppet falder jo 6 måneder senere end bryllupssæsonen - så der ligger alle festerne jo nov-dec-jan-feb. Så er der julefrokoster...

 

Det er især Kirke, feststed og fotograf, hvor man skal rubbe neglene ;-)

 

Et andet godt råd kunne være at sørge for at der på selve dagen er udelegeret alt ansvar. Festen er så kort, man har så travlt og man skal også nå både at hilse på gæster (nogle ser man jo kun sjældent) og nyde det. Så har man simpelthen ikke tid til at bekymre sig om, hvorvidt maden er varm, ungerne er underholdt eller om man er ved at løbe tør for rødvin. Enten kan man betale sig fra bekymringerne ved at hyre professionelt folk - eller også kan man alliere sig med en mor eller søster, der kan tænke hurtigt og ikke forventer at feste igennem og drikke sig under bordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange var I henholdsvis til reception og om aftenen? :)

 

Hm, vi var 41 til festen om aftenen og tænker vi var omkring de 70 til receptionen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. tidspunkt blev vi gift 14.30. Jeg ville egentlig gerne have haft tid kl. 13, men da vi bookede et år i forvejen var den tid allerede taget. Gæsterne (som var de samme til reception og fest) virkede til at synes, der var fin tid til middagen, som startede ca. kl. 18. Selv kunne jeg godt have brugt lidt mere tid, for den løb fra os under fotograferingen. Bare den halve time, hvis vi kunne være blevet gift kl. 14, havde været fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies ved vandet eller i haven - gad vide om man allerede nu bør tage fat i kommunen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies ved vandet eller i haven - gad vide om man allerede nu bør tage fat i kommunen?

Det ville jeg klart gøre. 

 

Nu har jeg selv prøvet at arrangere en udendørs vielse, og godt nok var det i 2008 og der kan være sket ændringer, men det var faktisk rigtig svært at få styr på. Dengang nægtede de at komme ud og vie os fra kommunen (Aalborg), så vi måtte finde på alternativer.

 

Har du tjekket om de vil det i din kommune?

 

Det er for øvrigt helt fantastisk at være udenfor :biglove Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift kl.14.

Efterfølgende kørte vi hestevogn til photolocation og igen derfra med hestevogn og til feststedet.

Vi ankom til feststedet omkring kl.16, her havde gæsterne fået kaffe osv. Vi brugte de 2 timer på at hilse på folk og pakke de første gaver op (der er mange).

Vi spiste fra 18-23 og så var der brudevals kl.24 og bryllupskage.

Natmad kl.1.30.

Musikken pakkede sammen til natmaden, vi forlod selskabet kl.2.45-3.

Som Maustique skriver går tiden vanvittig hurtig - nyd det!

Uddelegere ansvar til en I ved der har styr på det. Vi havde min svigerinde som er tjener, til toastmaster, så hun havde fuldstændig styr på indslag og køkkenet, så vi skulle ikke tænke over noget på dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ville jeg klart gøre.

Nu har jeg selv prøvet at arrangere en udendørs vielse, og godt nok var det i 2008 og der kan være sket ændringer, men det var faktisk rigtig svært at få styr på. Dengang nægtede de at komme ud og vie os fra kommunen (Aalborg), så vi måtte finde på alternativer.

Har du tjekket om de vil det i din kommune?

Det er for øvrigt helt fantastisk at være udenfor :biglove Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning :glad

Ja, jeg mener det er muligt i vores kommune. Hvem skal man mon have fat i? Ku' være ret relevant at gå igang med det nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER