NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Hov, jeg glemte ringene. Var det mon ca 3000 kr de kostede tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

B vil helst ikke have jakkesæt på, hvad ku' alternativet være?

Jeg skal nok ikke foreslå kjolesæt ;) Ej altså, så bliver det vel bare ikke så meget "sæt", som det bliver at gå i en tøjbutik og finde et fedt sæt tøj, som han/(I) kan lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt :super

Kan du huske, hvad mandens kostede? :)

Jeg mener han gav omkring 5.500 kr for jakkesæt, vest og den der klud-ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte 97.000 kr. og fik 10.000 kr. af Sørens forældre.

Festen blev holdt på Sonnerupgaard gods, hvor man lejer lokaler inkl. borde og stole og et fuldt udstyret køkken og alt service. Resten står man selv for.

Jeg har holdt kontakten med køkkenchefen fra min tjenertid og det var ham der lavede mad, så vi fik virkelig god mad for pengene! Han kom også og lavede brunch næste morgen.

 

Alle drikkevarer havde vi selv købt efterhånden som vi fandt gode tilbud - og selv slæbt dem hjem til 2. sal uden bil! :rolleyes

 

Serveringspersonalet fra 3 hold af Sørens forældres venner. 

 

Transporten var en vennetjeneste. Min svoger kendte en med en gammel Chevrolet, som kørte os for 500 kr. fordi han synes det er hyggeligt ^_^

 

Mht. blomster fandt jeg en lille lokal blomsterhandler, der ikke tog hjernedøde priser bare fordi det var til bryllup. Jeg ELSKEDE min brudebuket og den kostede 'kun' 400 kr. mod de 1.000 kr.+ den kostede andre steder jeg spurgte.

 

Søren valgte at leje 3 ens kjolesæt til ham, hans far og hans lillebror, der var forlover - det var billigt!

 

 Vores budget er her (har det jo selvfølgelig i excel :P)

post-549-0-85999500-1459535185_thumb.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg mener han gav omkring 5.500 kr for jakkesæt, vest og den der klud-ting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

50 kg for ringe? Geez! Jeg beholder altså min forlovelsesring. Den ryger over på den anden finger :-) Kan godt se at jeg er meget low-key

De to ting jeg er mest glad for ved vores bryllup idag er at vi fik taget nogle ordentlige billeder - og så vores ringe. Der hænger en serie billeder og vores soveværelse og dem og ringene glæder vi os over hver dag.

Budgettet er faktisk næsten udelukkende min forlovelsesring. Den er sådan i amerikaner-stil med en hel karat diamanter fordelt på 3 stk. Min vielsesring er kun et par mm tyk og sidder udenpå... Manden har også en helt simpel - dog en del tykkere end min :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi ikke se et billede af de der ringe til 50k? ^_^ Jeg er mega ring entusiast, og kunne sagtens have brugt have brugt det samme, hvis vi havde kunnet overskue det budgetmæssigt og hvis jeg da ikke var faldet for de - stadig dyre, men dog ikke så dyre - ringe, vi endte med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De to ting jeg er mest glad for ved vores bryllup idag er at vi fik taget nogle ordentlige billeder - og så vores ringe. Der hænger en serie billeder og vores soveværelse og dem og ringene glæder vi os over hver dag.

Budgettet er faktisk næsten udelukkende min forlovelsesring. Den er sådan i amerikaner-stil med en hel karat diamanter fordelt på 3 stk. Min vielsesring er kun et par mm tyk og sidder udenpå... Manden har også en helt simpel - dog en del tykkere end min :-)

Åhh nu har jeg endnu mere lyst til at se den :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte 140.000,- på vores inkl bryllupsrejse. Vi fik samlet set 15.000 i gave, som bl.a. betalte for stedet. Min far sørgede derudover for drikkevarer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte omkring 70.000 så vidt jeg husker.

Jeg kan ikke huske hvordan posterne er fordelt men vi holdt slotsbryllup med overnatning til alle gæster, brugte omkring 2000 på invitationer, manden brugte vist 5000 på tøj, min kjole kostede 12.000, vi tog på bryllupsrejse i Lalandia ( :D ), omkring 8000 på fotograf og så en god slat på gaver tll vores hjælpere og diverse småting såsom gaveæsker, bordplan osv.

LilleMi: Jeg kender ikke noget til Karim, men jeg kan virkelig anbefale at få kjolen skræddersyet. Det var en fantastisk oplevelse og ikke noget jeg sådan lige kommer til at prøve igen. Jeg er virkelig glad for at jeg gjorde det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde heller ikke som sådan noget budget. Altså jo, selvfølgelig havde vi da tænkt lidt over hvad vi ville bruge på de forskellige ting, men det var ikke sådan at vi skulle holde os inden for noget bestemt. Vi valgte også det vi gerne ville mere eller mindre. Alle spurgte efterfølgende "hvad endte det hele så på" og det kan jeg faktisk ikke give noget præcist svar på. Og så har de kigget på mig som om jeg var sindssyg :D

Tror vi endte omkring de 50.000 men mine forældre betalte så for brudekjolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sønderjylland FTW :D Vi holdt bryllup på Restaurant Knapp - så fint og SÅ rimeligt i pris :)

Vi holdt også på knapp, vi kom af med 45.500 ca for 73 personer og et værelse. Synes jeg at huske.. Prisen var helt rimelig og oplevelsen og maden var bare helt eventyrlig.. Kan stadig huske hvordan sommerbukken bare smeltede på tungen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men stik modsat hvad jeg ellers lige har skrevet om H&M og billige kjoler (:p), så lurer jeg selv på at få specialsyet min kjole hos Karim design. Har hørt rigtig godt om deres service :)

Nogen der har erfaringer med dem?

Jeg har!

Kan ikke lige skrive så meget nu men skriver en pm i weekenden ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte vist alt inkl (også 40000kr til bryllupsrejsen) omkring 110000 kr. Vi fik vist 22-23000 af vores forældre, men de er med i de 110000.

Jeg lavede selv kagen (og sparede flere 1000kr), vi købte drikkevarer på tilbud/i Tyskland, jeg lavede også selv min buket+ de andre blomster, vi fik ringene lavet i Canada til 1/3 af prisen og så købte jeg alt nips på etsy og ebay ;)

Den dyreste udgift var vores fantastiske fest på restaurant Studenterkilden i Dyrehaven :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Brugte ca 100.000 på selve festen, altså stedet/maden incl bar og natmad. Udover det kjolen til ca 11.000, makeup/hår 3500, bil lånte vi af en ven, 6000 til mandens tøj,4000 til kagen fotograf 10000, det var de store poster, eksklusiv ringe,- forlovelsesringen er jo fra manden, dvs den betaling har jeg heldigvis ikke noget at gøre med hehe, mener min vielsesring kostede 14 og mandens 9.000 eller sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nu har jeg endnu mere lyst til at se den :biglove

Ved ikke helt om det kan lade sig gøre fra telefonen, med det eneste billede jeg lige har på facebook... Vinklen er lidt dum - men kan du se den?

post-2386-0-59714300-1459572232_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke helt om det kan lade sig gøre fra telefonen, med det eneste billede jeg lige har på facebook... Vinklen er lidt dum - men kan du se den?

Det kan jeg. Den er smuk :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi fik tilbagemeldning fra kirken i går, vi kan ikke få klokken 14, men 13 - 14.30 - 16 hvilken ville I vælge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi fik tilbagemeldning fra kirken i går, vi kan ikke få klokken 14, men 13 - 14.30 - 16 hvilken ville I vælge?

Uden tvivl kl. 13!

Jo mere tid jo bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi fik tilbagemeldning fra kirken i går, vi kan ikke få klokken 14, men 13 - 14.30 - 16 hvilken ville I vælge?

Vi valgte 14.30 da vi blev gift. Vi synes kl 13 var for tidligt, men vi havde heller ikke reception og kl 16 synes vi var for sent når vi også skulle have tager billeder. Så for os var 14.30 helt perfekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden tvivl kl. 13!

Jo mere tid jo bedre :)

:ditto blev selv gift kl 13 første gang og kl 14 anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi fik tilbagemeldning fra kirken i går, vi kan ikke få klokken 14, men 13 - 14.30 - 16 hvilken ville I vælge?

Hvis I skal have reception kl 13, hvis ikke kl 14:30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået læst alle svar ift. Det med brudekjoler, men jeg købte min brudekjole i lille på udsalg i januar 2010 (gift oktober 2010). Kjolen kostede 1000 kr, normalprisen var 3500 :0 Dertil kom godt nok også skørt som jeg tilkøbte.

Den samlede pris for vores bryllup var 42000 kr. Vi holdte det på en lokal restaurant med en kuvertpris på 435 kr inkl. Øl, vin og vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER