NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Blev gift i 2012...vi havde et forsamlingshus med personale der stod for mad og drikke...borddækning...pynt..rengøring osv...vi skulle bare vælge hvad vi ville have af mad og drikke...min mand valgte blomster til brudebuket som de så os havde på bordene osv...så vi skulle faktisk ikke foretage os noget....de havde en person som styrede hele showet med ryge pauser

..taler...sange og det hele. Så for os var en toast master overflødig :-)

Vi sparre lidt på fotograf....hvilket er det eneste vi idag fortryder...vi havde hyret en til kirken og billeder efter kirke...men ikke hyret ham til selve festen. Det er dumme penge vi sparede da hans billeder var så meget bedre end dem gæsterne fik taget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg klart gøre.

Nu har jeg selv prøvet at arrangere en udendørs vielse, og godt nok var det i 2008 og der kan være sket ændringer, men det var faktisk rigtig svært at få styr på. Dengang nægtede de at komme ud og vie os fra kommunen (Aalborg), så vi måtte finde på alternativer.

Har du tjekket om de vil det i din kommune?

Det er for øvrigt helt fantastisk at være udenfor :biglove Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning :glad

Ej jeg er nysgerrig efter, hvad jeres alternativ var? :D

Men ja, det er rigtigt, at det ikke er alle kommuner, der vier udenfor rådhus/kirke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg kan se skal jeg have fat i en embedsmand fra kommunen... Det blir' sgu da besværligt. Nå, forsøger mig med en kontakt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg er nysgerrig efter, hvad jeres alternativ var? :D

Men ja, det er rigtigt, at det ikke er alle kommuner, der vier udenfor rådhus/kirke. :)

Vi blev viet på Københavns rådhus præcis en uge inden i al hemmelighed bare os to. Fantastisk og total romantisk :biglove Også selvom det egentlig bare handlede om at få det formelle på plads.

Og så fandt vi en fantastisk alternativ præst, som var lige i vores ånd, som gerne ville vie os udenfor og syntes rammerne var lige så skønne som vi gjorde :biglove Hans kirke er ikke godkendt og derfor var vi nødt til at tage på rådhuset først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet på Københavns rådhus præcis en uge inden i al hemmelighed bare os to. Fantastisk og total romantisk :biglove Også selvom det egentlig bare handlede om at få det formelle på plads.

Og så fandt vi en fantastisk alternativ præst, som var lige i vores ånd, som gerne ville vie os udenfor og syntes rammerne var lige så skønne som vi gjorde :biglove Hans kirke er ikke godkendt og derfor var vi nødt til at tage på rådhuset først.

Ej hvor fint :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fint :biglove

Ja :biglove

Det blev så meget vores drømmebryllup. Og selv her så lang tid efter er der intet vi ville gøre om eller fortryder. Det var helt perfekt :biglove

Ha ha, er det kun mig der bliver mega nostalgisk? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvorfor mon brudekjoler egentlig er så dyre? Altså jeg tænker hvorfor er der ikke firmaer som fx H&M, der laver brudekjoler? Det kunne de da sikkert tjene godt på :)

Jeg har købt min brugt i genbrugen til 500.- fra lily med alt til og i pose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon brudekjoler egentlig er så dyre? Altså jeg tænker hvorfor er der ikke firmaer som fx H&M, der laver brudekjoler? Det kunne de da sikkert tjene godt på :)

H&M har da i hvert fald lavet sådan en fin blondekjole. Hvem var det nu der blev gift i den samme tid som mig? (mener da det er en som også er herinde?) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Der er masser af fine at købe brugt :) Jeg undrer mig bare over, at der ikke er nogle af de store kæder, der har set fidusen i brudekjoler.

Asos har fx lanceret en kollektion med kjoler til 2000-3000 kr. :)

Jeg tror, de fleste gerne vil have noget andet end H&M lige den dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, de fleste gerne vil have noget andet end H&M lige den dag ;)

De fleste. Jeg ku' ikk være mere ligeglad. Jeg har sat 20.000 af til vores bryllup. Jeg "gider" ikke bruge mere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har i andre sat af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste. Jeg ku' ikk være mere ligeglad. Jeg har sat 20.000 af til vores bryllup. Jeg "gider" ikke bruge mere ;-)

Det var også derfor, jeg ikke skrev "alle". For jeg ved jo godt, at der er masser, der gerne vil holde et lidt mindre budget, men min fornemmelse er klart, at rigtig mange kvinder gerne vil gå all in den dag, og derfor gerne vil bruge mange penge på kjolen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget har i andre sat af?

Vi brugte 120.000.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

On 1/4/2016 at 6:29 PM, Cmathilde said:

Hvor meget har i andre sat af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tja det ved jeg egentlig ikke om jeg tror :chin: :)

Hvis de kan lave noget der er pænt og falder i folks smag, så er det vel lige meget hvilket mærke det er. Der må alligevel være en del kvinder, der ikke kan/vil betale 10.000+ for en brudekjole :)

Jeg tænker bare, at man ikke som brud ønsker noget "masseproduceret".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører "omvendt budget". Hvis der da er noget, der hedder det :D

Det betyder i min verden, at vi vælger de løsninger vi ønsker, og så kommer det til at koste det det koster :) Så det vil tiden vise ;) (Er der mon andre, der har tænkt sådan eller er jeg bare skør? :blush)

Men vi kender en caterer, der kan give en god pris på maden, vores location er gratis, svigerfar har en smuk veteranbil vi kan blive kørt væk i osv.

Så det er alligevel nogle halvdyre poster, der er billigere eller gratis :)

Sådan gjorde vi også. Altså med at vælge de ting, vi ville, og så kostede det det, det kostede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER