NSEllekilde

Lille bitte bryllupssmall-talk

787 indlæg i dette emne

Vi brugte ca 90.000 på vores bryllup, og så fik vi fotograf og limosine betalt af svigerforældrene. (Vi fik også 10.000 af mine forældre, de er medregnet i de 90 vi brugte ;) ).

Vi brugte 11.000 på ringe. Min er vidst de 9 eller sådan :lol vi var så heldige at få rabat via en messe, så vi sparede omkring 4000!

Jeg købte brudekjole i Lily, hvilket jeg hurtigt var meget skuffet over! Valget stod i mellem Lily kjolen og een fra en lille butik. Der var 5000 kr i prisforskel og derfor valgte jeg Lily kjolen. Jeg endte dog næsten i samme pris med tilretninger - som var inkl i den anden butik <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan man have en stor hvid kjole på når nu man bliver viet ved vandet eller i haven?

 

Ja, det kan man. Man kan, hvad man har lyst til, når det kommer til bryllup :) Jeg havde stor hvid kjole til havebryllup :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor mon brudekjoler egentlig er så dyre? Altså jeg tænker hvorfor er der ikke firmaer som fx H&M, der laver brudekjoler? Det kunne de da sikkert tjene godt på :)

 

Monsoon har en brudekollektion, som jeg synes er lidt fin (men det kommer jo også an på, hvad man går efter). Og som er mindre dyr end mange andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver flere jo før jo bedre.

Min storbror blev gift kl.11 og festen varede til 3-4 tiden... Det var altså alt for lang tid.

Ja brudeparret syntes det var fantastisk, men de fleste gæster mistede altså gejsten i løbet af aften.

Ja, brudeparret skal have en god dag, men man vil da også gerne have at gæsterne husker dagen som god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det kan også være en fordel at have god tid til at gøre sig klar. Vi valgte kl. 12 til vielse, men det kunne sagtens have været kl. 13. Vi skulle så også nå at have taget billeder og holde reception inden festen, men hvis man har de samme gæster med fra vielse til middag, så ville jeg nok også have valgt noget i retning af kl. 15:00.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet 14.59 og holdt ikke reception. Det passede rigtig fint. Vores fest var så samme sted som vielsen så der var heller ikke nogen transport eller noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver flere jo før jo bedre.

Min storbror blev gift kl.11 og festen varede til 3-4 tiden... Det var altså alt for lang tid.

Ja brudeparret syntes det var fantastisk, men de fleste gæster mistede altså gejsten i løbet af aften.

Ja, brudeparret skal have en god dag, men man vil da også gerne have at gæsterne husker dagen som god.

Det er også meget tidligt... Det kræver ihvertfald at man laver en god planlægning så festen ikke dør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver flere jo før jo bedre.

Min storbror blev gift kl.11 og festen varede til 3-4 tiden... Det var altså alt for lang tid.

Ja brudeparret syntes det var fantastisk, men de fleste gæster mistede altså gejsten i løbet af aften.

Ja, brudeparret skal have en god dag, men man vil da også gerne have at gæsterne husker dagen som god.

Det ville jeg dog alligevel ikke vælge. Det er jo hen over endnu et måltid og gæsterne når at blive godt utilpasse, hvis de ikke får andet end kafe og bobler inden middag kl. 18 :blink

Vi fik bryllupskagen om eftermiddagen med bobler, da vi synes det ville være synd til midnat, hvor alle var helt mætte. Så eftermiddagen gik med fotografering, kagespisning, hygge med gæsterne og gaveoppakning. Vi nåede faktisk dem alle sammen i fin stil og det var vi rigtig glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det ville jeg dog alligevel ikke vælge. Det er jo hen over endnu et måltid og gæsterne når at blive godt utilpasse, hvis de ikke får andet end kafe og bobler inden middag kl. 18 :blink

Vi fik bryllupskagen om eftermiddagen med bobler, da vi synes det ville være synd til midnat, hvor alle var helt mætte. Så eftermiddagen gik med fotografering, kagespisning, hygge med gæsterne og gaveoppakning. Vi nåede faktisk dem alle sammen i fin stil og det var vi rigtig glade for :)

:ditto bortset fra vi blev viet kl 14 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sørme præcist :D

Ja :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto bortset fra vi blev viet kl 14 :)

Det gjorde vi vist også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg dog alligevel ikke vælge. Det er jo hen over endnu et måltid og gæsterne når at blive godt utilpasse, hvis de ikke får andet end kafe og bobler inden middag kl. 18 :blink

Vi fik bryllupskagen om eftermiddagen med bobler, da vi synes det ville være synd til midnat, hvor alle var helt mætte. Så eftermiddagen gik med fotografering, kagespisning, hygge med gæsterne og gaveoppakning. Vi nåede faktisk dem alle sammen i fin stil og det var vi rigtig glade for :)

Der var sandwich, da vi kom til feststedet og så bryllupskage til eftermiddagskaffe. Men ja som gæst var det meget lang tid fra vielse til aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg. Den er smuk :biglove

Her er et forfra. Se lige bort fra hævede, trætte hænder... De er gravide og har været i haven hele dagen

post-2386-0-29410900-1459619094_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et forfra. Se lige bort fra hævede, trætte hænder... De er gravide og har været i haven hele dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha dine "hævede" hænder er meget slankere end mine everyday-hænder :D

Og ringene er godt nok smukke :kuller

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er et forfra. Se lige bort fra hævede, trætte hænder... De er gravide og har været i haven hele dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også vi blevet viet kl 14. Og så fik vi også bryllupskage om eftermiddagen. Derudover havde vi sørget for gratis overnatning til alle gæster, så der var også brunch dagen efter.

Vi var rigtig glade for at have så meget tid - og umiddelbart har vi heller ikke hørt andet fra gæsterne (men jeg er nu heller ikke sikker på jeg havde hørt andet, hvis de var utilfredse ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor kommunen har lagt vores vielse ved vandet ind i borgmesterens kalender, så kommer det sjove - Det er et sted hvor mange vil ligger i telt i sommerperioden, fordi det er ved en sø hvor der sejles kano. Hvordan hulen sørger man lige for at der er bare lidt plads? Havde overvejet at lave nogle sedler og hænge derud dagen før....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor kommunen har lagt vores vielse ved vandet ind i borgmesterens kalender, så kommer det sjove - Det er et sted hvor mange vil ligger i telt i sommerperioden, fordi det er ved en sø hvor der sejles kano. Hvordan hulen sørger man lige for at der er bare lidt plads? Havde overvejet at lave nogle sedler og hænge derud dagen før....

 

 

Gør da det - det kan i da sagtens. 

Alternativt skal i købe nogle billige pavilloner og smække op -  og så bare sætte en seddel på om hvornår de fjernes.

 

(når vi satte noget op med spejderne sørgede vi altid for at der var: en seddel med opsætningstidspunkt, nedtag

ningstidspunkt og et kontakt telefon nummer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal kun vies derude, og der skal vi bare bruge det stykke ved bredden, så pavilloner kommer ikke på tale :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal kun vies derude, og der skal vi bare bruge det stykke ved bredden, så pavilloner kommer ikke på tale :-)

Dem, du snakkede med ved kommunen, ville du kunne spørge dem, hvad folk "plejer" at gøre? Hvis de har viet folk der før? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lød ikke som et sted de havde viet før - Men altså, lige nu ville jeg skulle ringe et halvt år før, og få de sidste detaljer på plads :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER