MforMor

Baby-smalltalk III

5,350 indlæg i dette emne

Ja det er træls... Vi skal også meget snart en størrelse op for at undgå det igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes ikke W spiser meget om dagen, og det gør han så om natten.

Hvordan vender man lige det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke W spiser meget om dagen, og det gør han så om natten.

Hvordan vender man lige det

Har du mælk nok om dagen? Ellers tænker jeg at tilbyde lidt oftere om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger bleer fra Rema. Aksel var også pludselig begyndt at tisse igennem næsten hver nat. Efter vi skiftede har der ikke været noget. Det er også str 5, han bruger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mælk nok om dagen? Ellers tænker jeg at tilbyde lidt oftere om dagen?

Hsn får flaske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J er 6 måneder gammel i dag. Jeg forstår det ikke helt. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger str 5 til begge drenge så håber da ikke jeg skal op i str ;-)

Haha, nej mon dog så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. de sidste 3-4 dage har josefine ikke spist op når hun får flaske, og når jeg siger spist op så mener jeg at der er 50-60ml tilbage i flasken... og det sker næsten hver gang hun får mad, max en gang om dagen tager hun en hel flaske med det hun gerne skal have.

vi har prøvet at trække det lidt mere mellem måltiderne og vi har prøvet at tilbyde oftere, men intet af det har nogen effekt.  Det virker ikke til hun kører træt i flasken så det ku være fordi hun skal have større suttehoved på, hun gider bare ikke spise mere..

¨Kan ikke helt finde en grundt til hvorfor det kører sådan med hende...? overvejer meget at give SP et kald imorgen tidlig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke W spiser meget om dagen, og det gør han så om natten.

Hvordan vender man lige det

Tilbyde flasken oftere om dagen. Evt prøve med Max 3 timer imellem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville I efterlade en baby på 4 måneder, der sover i slyngevuggen med babyalarm, for at smutte på vaskeri Ca 60 meter væk for at sætte en maskine eller 2 over? Det drejer sig om Ca 5 minutter, med babyalarm på ham.. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme om det er ok eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk har lige fundet ud af at Niklas vist er i det 6. Tigerspring kombineret med at få en tand/ tænder....Argh det forklarer måske lidt af hysteriet her i weekenden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville I efterlade en baby på 4 måneder, der sover i slyngevuggen med babyalarm, for at smutte på vaskeri Ca 60 meter væk for at sætte en maskine eller 2 over? Det drejer sig om Ca 5 minutter, med babyalarm på ham.. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme om det er ok eller ej.

Altså der vil jo nok ikke ske noget ved det... Men jeg ville aldrig selv kunne få mig til det... Jeg har det bedst med at blive i nærheden... Men jeg har også svært ved at stille min baby for langt væk i haven til lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville I efterlade en baby på 4 måneder, der sover i slyngevuggen med babyalarm, for at smutte på vaskeri Ca 60 meter væk for at sætte en maskine eller 2 over? Det drejer sig om Ca 5 minutter, med babyalarm på ham.. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme om det er ok eller ej.

Så længe der alarm på kan jeg ikke se problemet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville I efterlade en baby på 4 måneder, der sover i slyngevuggen med babyalarm, for at smutte på vaskeri Ca 60 meter væk for at sætte en maskine eller 2 over? Det drejer sig om Ca 5 minutter, med babyalarm på ham.. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme om det er ok eller ej.

Hmm, hvad siger din mavefornemmelse? Altså der sker garanteret ingenting! Og du har jo alarm!

Du kan ikke have ham i barnevogn/bæresele og så bære ham i vuggen, når I kommer hjem igen? (Eller er han så en "irriterende" en, der ikke kan flyttes? Ligesom V :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville I efterlade en baby på 4 måneder, der sover i slyngevuggen med babyalarm, for at smutte på vaskeri Ca 60 meter væk for at sætte en maskine eller 2 over? Det drejer sig om Ca 5 minutter, med babyalarm på ham.. Vi kan ikke helt blive enige herhjemme om det er ok eller ej.

Det ville jeg gøre uden at blinke :) Jeg ville have været i tvivl ved min første baby men her ved nummer to ville jeg klart gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg gøre uden at blinke :) Jeg ville have været i tvivl ved min første baby men her ved nummer to ville jeg klart gøre det.

:ditto

Hvis du har alarm på er det da ikke anderledes end at stille barnevognen med sovende baby i gården og gå op på 3. sal og det havde jeg også gjort med Anna uden at blinke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg gøre uden at blinke :) Jeg ville have været i tvivl ved min første baby men her ved nummer to ville jeg klart gøre det.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok bare mig, der er en pyldrerøv :D

Han kan ikke flyttes, når han sover om dagen, uden at han vågner helt op. Og det bøvlede har været, at jeg skal op til Vasketøjet 3 gange for at sætte over, tage ud og smide det, der skal i tørretumbler over, og bagefter for at hente det i tørretumbleren. Og med faste tider er der næsten altid en af de 3, der rammer ind i sovetid. Jeg har før haft ham i bæresele med derop, fordi det ikke er til at komme til med barnevogn, men det er også bare tungt og bøvlet.

C kan slet ikke se problemet i at lægge alarmen ned til ham, jeg har bare ikke selv tænkt, at det var en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok bare mig, der er en pyldrerøv :D

Han kan ikke flyttes, når han sover om dagen, uden at han vågner helt op. Og det bøvlede har været, at jeg skal op til Vasketøjet 3 gange for at sætte over, tage ud og smide det, der skal i tørretumbler over, og bagefter for at hente det i tørretumbleren. Og med faste tider er der næsten altid en af de 3, der rammer ind i sovetid. Jeg har før haft ham i bæresele med derop, fordi det ikke er til at komme til med barnevogn, men det er også bare tungt og bøvlet.

C kan slet ikke se problemet i at lægge alarmen ned til ham, jeg har bare ikke selv tænkt, at det var en mulighed.

Prøv!

Altså du kan jo også låse døren, hvis det ville hjælpe. Men jeg har før haft Vega til at sove i bv, hvor jeg ikke nødvendigvis kunne se hende (fx hjemme hos andre), men så havde jeg jo alarm på (og tjekkede indimellem).

Nu kender jeg jo afstanden og der er jo vitterligt ikke langt, og hvis nu alarmen ikke virkede, så ville du uanset hvad ikke være væk i mange minutter! Altså den alarm vi har kan række langt, har I prøvet om det virker?! Altså I kan jo lege "walkie talkie" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok bare mig, der er en pyldrerøv :D

Han kan ikke flyttes, når han sover om dagen, uden at han vågner helt op. Og det bøvlede har været, at jeg skal op til Vasketøjet 3 gange for at sætte over, tage ud og smide det, der skal i tørretumbler over, og bagefter for at hente det i tørretumbleren. Og med faste tider er der næsten altid en af de 3, der rammer ind i sovetid. Jeg har før haft ham i bæresele med derop, fordi det ikke er til at komme til med barnevogn, men det er også bare tungt og bøvlet.

C kan slet ikke se problemet i at lægge alarmen ned til ham, jeg har bare ikke selv tænkt, at det var en mulighed.

Altså rationelt set er jeg med på C's hold.. Og samtidig forstår jeg dig fuldstændig!

Men altså 60 m - det kan man altså tilbagelægge virkelig hurtigt ved et vræl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Hvis du har alarm på er det da ikke anderledes end at stille barnevognen med sovende baby i gården og gå op på 3. sal og det havde jeg også gjort med Anna uden at blinke :)

Jeg havde nok blinket, men gjort det det alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har efterladt J både sovende og vågen her på første sal, for at løbe i kælderen efter vasketøj. Max 2-3 minutter - og det endda uden alarm. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

60 meter ville svare til den ene ende af min have eller sådan noget så ja for så kort tid med alarm på så ville jeg ikke tøve ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter ikke at være flaskemor.. Da jeg ammede, tog amningerne appetit fra måltiderne med fast føde, så til sidst blev han kun tilbudt om aftenen inden han skulle sove. Jeg producerede efterhånden så lidt, at han blev mega sur over at der for det første gik evigheder før det løb til, og så var der bare heller ikke meget at komme efter, så vi gik over til flaske. Men nogle dage ville han kun have 30-40ml, andre dage ville han have 90ml. Nu skriger han over at blive tilbudt flasken. Skal han så slet ikke have noget? :unsure han får lidt sødmælk på grød, men ellers får han vand til måltiderne (ved faktisk ikke hvad han får i DP :chin: ). Ifølge flere sider burde han jo få 1-2 flasker om dagen nu (10,5 måned).

Lige nu er han snotforkølet og vågner 400 gange om natten, og appetitten er nedsat, så vi var nærmest sikre på at han ville tage flasken, men næ nej. Samme sure flaske-nægtende lille dreng der bare vil have sutten og så falder i søvn i armene på os i løbet af 2 min.. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fatter ikke at være flaskemor.. Da jeg ammede, tog amningerne appetit fra måltiderne med fast føde, så til sidst blev han kun tilbudt om aftenen inden han skulle sove. Jeg producerede efterhånden så lidt, at han blev mega sur over at der for det første gik evigheder før det løb til, og så var der bare heller ikke meget at komme efter, så vi gik over til flaske. Men nogle dage ville han kun have 30-40ml, andre dage ville han have 90ml. Nu skriger han over at blive tilbudt flasken. Skal han så slet ikke have noget? :unsure han får lidt sødmælk på grød, men ellers får han vand til måltiderne (ved faktisk ikke hvad han får i DP :chin: ). Ifølge flere sider burde han jo få 1-2 flasker om dagen nu (10,5 måned).

Lige nu er han snotforkølet og vågner 400 gange om natten, og appetitten er nedsat, så vi var nærmest sikre på at han ville tage flasken, men næ nej. Samme sure flaske-nægtende lille dreng der bare vil have sutten og så falder i søvn i armene på os i løbet af 2 min.. :blink

Kan du ikke prøve st give ham mme af kop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER