SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Haha måske har I ret :biglove

Planen er/var faktisk også, at de begge skulle over til deres farmor på lørdag, men nu har V fået skoldkopper, så jeg ved ikke om planen holder :unsure

Typisk! :rolleyes

OT: hvordan gør du lige med skoldkoppebarn i hjemmet? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Typisk! :rolleyes

OT: hvordan gør du lige med skoldkoppebarn i hjemmet? :chin:

Og sygt barn i hjemmet i det hele taget? Det kom jeg til at tænke på forleden :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så heldige, at svigermor bor meget tæt på, så når Brian tager barn-syg, så tager de derover. Det har de gjort idag, og det har fungeret upåklageligt, V har det ikke værre end at han godt orker at komme derover. :)

Men ellers har jeg også mulighed for at tage barnets 1. og 2. sygedag, så det kan jeg jo trække på, hvis han fx kaster helt vildt op og jeg derfor ikke synes, det er ok at han skal møffes ud :)

Mht at mit hjem evt stadig smitter, så spurgte jeg kontoret idag, og fik at vide, at det var fint at nævne det overfor forældrene, men at der ikke blev stillet anden dp til rådighed for det, fordi virus som sådan kan være overalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er så heldige, at svigermor bor meget tæt på, så når Brian tager barn-syg, så tager de derover. Det har de gjort idag, og det har fungeret upåklageligt, V har det ikke værre end at han godt orker at komme derover. :)

Men ellers har jeg også mulighed for at tage barnets 1. og 2. sygedag, så det kan jeg jo trække på, hvis han fx kaster helt vildt op og jeg derfor ikke synes, det er ok at han skal møffes ud :)

Mht at mit hjem evt stadig smitter, så spurgte jeg kontoret idag, og fik at vide, at det var fint at nævne det overfor forældrene, men at der ikke blev stillet anden dp til rådighed for det, fordi virus som sådan kan være overalt :)

Det er da en super løsning :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en super løsning :super

Ja, jeg er umiddelbart også tilfreds med den ^_^ Altså idag har jo været første gang, den blev testet, men jeg tror, det bliver sådan fremover også. Såvidt jeg husker, må V også gerne være hjemme, hvis bare B også er, og hvis vi "passer på", men altså, det er jo også træls for V hvis han skal "bures inde" på sit værelse. Når han er ovre ved farmor er der ingen at smitte (hun er selv på job), så han kan tulle rundt og vælge om han vil sove i hendes seng, dase i sofaen eller rende og lege i stuen osv. Og så skal jeg ikke gå og have dårlig samvittighed over at se på mit syge barn men ikke sådan for alvor tage mig af ham. Det er bare meget skønnere for alle parter sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly er begyndt at sove virkelig længe. Hun kommer i seng 19.30 senest og er rimelig god til at falde i søvn. I går vækkede jeg hende kl 9. Tænker hun bare har godt af søvnen - eller hvad? Hun gir den jo virkelig gas i børnehaven og kommer hjem udmattet og dækket af skidt efter 6 timer der ovre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly er begyndt at sove virkelig længe. Hun kommer i seng 19.30 senest og er rimelig god til at falde i søvn. I går vækkede jeg hende kl 9. Tænker hun bare har godt af søvnen - eller hvad? Hun gir den jo virkelig gas i børnehaven og kommer hjem udmattet og dækket af skidt efter 6 timer der ovre.

Jeg tænker hun må ha brug for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man mon fra sit forsikringsselskab få en oversigt over hvor meget man betaler årligt i forsikringer? Og hvilket selskab er mon det bedste,, og billigste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man mon fra sit forsikringsselskab få en oversigt over hvor meget man betaler årligt i forsikringer? Og hvilket selskab er mon det bedste,, og billigste

Jeg kan i hvert fald nemt hente en oversigt over mine forsikringer i Codan.

Der er flere ting, det spiller ind ved pris mv, så det er svært at svare generelt på, hvad der er bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man mon fra sit forsikringsselskab få en oversigt over hvor meget man betaler årligt i forsikringer? Og hvilket selskab er mon det bedste,, og billigste

Pris mæssigt, kan du gå ind og søge efter de billigste.

Der findes en side, der finder de billigste tilbud til jer.

Bedste, tja, det kan de nok ikk fortælle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man mon fra sit forsikringsselskab få en oversigt over hvor meget man betaler årligt i forsikringer? Og hvilket selskab er mon det bedste,, og billigste

Billigst er ikke altid bedst jo.. Det kommer an på 100 ting.

Feks er ting som højde af selvrisiko, risiko appetit etc jo meget individuelt. Plus at det kommer an på lige præcis dit behov. Og at det tit kan betale sig at samle forsikringerne :)

Hvilken forsikring tænker du på at ændre da?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle. Har top dk og synes vi betaler kassen for alle de forsikringer vi har. Pinligt nok er jeg så ikke klar over hvad det løber op i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm

Jeg skal til jobsamtale og har ingen til at passe C

Manden siger at jeg enten kan efterspørge en samtale i weekenden eller tag C med.

Er du crazy? ???

Men tager sgu da ikke sit barn med til en samtale altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm

Jeg skal til jobsamtale og har ingen til at passe C

Manden siger at jeg enten kan efterspørge en samtale i weekenden eller tag C med.

Er du crazy? ???

Men tager sgu da ikke sit barn med til en samtale altså

Nej, det kan man ikke!

Er der slet ingen der kan passe den korte tid? En bedste, en veninde - hvorfor kan manden ikke? Hvor gammel er C?

Mht samtale i en weekend tænker jeg det kommer an på branchen. Os kontorfolk ville bestemt sige nej ;) men måske det kan være en mulighed hvis de alligevel er på job i weekenden.

Jeg spørger så meget fordi jeg ikke kender din situation :)

EDIT: i øvrigt tillykke med at være kommet til samtale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det kan man ikke!

Er der slet ingen der kan passe den korte tid? En bedste, en veninde - hvorfor kan manden ikke? Hvor gammel er C?

Mht samtale i en weekend tænker jeg det kommer an på branchen. Os kontorfolk ville bestemt sige nej ;) men måske det kan være en mulighed hvis de alligevel er på job i weekenden.

Jeg spørger så meget fordi jeg ikke kender din situation :)

EDIT: i øvrigt tillykke med at være kommet til samtale :)

Problemet ligger i at C aldrig er blevet passet før. Manden er lige startet på nyt job så han kan ikke rigtigt tag fri allerede. C er snart 1 år.

Dem jeg skal til samtale hos, er nemlig kontor folk der ikke arbejder i weekenden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg er kaldt til en jobsamtale, og først nu indser jeg, at det tager mig 1,5 time hver vej med offentlig transport. En ekstra bil kunne løse problemet, men det er en 30-timers ufaglært stilling, så det giver absolut ingen økonomisk gevinst på den måde. Åååååh! :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, jeg er kaldt til en jobsamtale, og først nu indser jeg, at det tager mig 1,5 time hver vej med offentlig transport. En ekstra bil kunne løse problemet, men det er en 30-timers ufaglært stilling, så det giver absolut ingen økonomisk gevinst på den måde. Åååååh! :chin:

Hmmmm, den er ikke nem. Giver det dig noget med jobbet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm, den er ikke nem. Giver det dig noget med jobbet?

Næh :D

Jeg trænger til at have et arbejde, uden tvivl. At være andet end mor og kone, og det ville være skønt at arbejde i børnehave. Jeg er så splittet, fordi det både ville være godt og skidt;

Jeg ville komme ud og få nogle kollegaer - men få meget begrænset tid med A.

Jeg ville tjene mine egne penge - men det ville være en seriøs nedgang i indtægt.

Jeg ville optjene flere "point" til jordemoderuddannelsen - men ville samtidig ikke kunne arbejde som doula.

Og sådan fortsætte listen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh :D

Jeg trænger til at have et arbejde, uden tvivl. At være andet end mor og kone, og det ville være skønt at arbejde i børnehave. Jeg er så splittet, fordi det både ville være godt og skidt;

Jeg ville komme ud og få nogle kollegaer - men få meget begrænset tid med A.

Jeg ville tjene mine egne penge - men det ville være en seriøs nedgang i indtægt.

Jeg ville optjene flere "point" til jordemoderuddannelsen - men ville samtidig ikke kunne arbejde som doula.

Og sådan fortsætte listen....

Er det en børnehave? :chin: jeg tænker det det er godt med point til JM uddannelsen, men giver doula ikke også det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet ligger i at C aldrig er blevet passet før. Manden er lige startet på nyt job så han kan ikke rigtigt tag fri allerede. C er snart 1 år.

Dem jeg skal til samtale hos, er nemlig kontor folk der ikke arbejder i weekenden.

Hvor og hvornår skal du til samtale? Du har jo lige gjort mig opmærksom på at vi bor i samme by, og hvis det bare er kort tid (en times tid eller to) passer jeg gerne. Send mig en pb hvis det er noget vi skal finde ud af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor og hvornår skal du til samtale? Du har jo lige gjort mig opmærksom på at vi bor i samme by, og hvis det bare er kort tid (en times tid eller to) passer jeg gerne. Send mig en pb hvis det er noget vi skal finde ud af

Åhh hvor er det sødt af dig.

Jeg har lige snakket med firmaet og fik rykket samtalen til når C er startet i vg.

Men tusind tak for tilbudet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor er det sødt af dig.

Jeg har lige snakket med firmaet og fik rykket samtalen til når C er startet i vg.

Men tusind tak for tilbudet.

Godt med en løsning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det en børnehave? :chin: jeg tænker det det er godt med point til JM uddannelsen, men giver doula ikke også det?

Jep, en børnenehave

Doula giver klart flest point ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, en børnenehave

Doula giver klart flest point ;)

Så er der ingen tvivl for mig, hvis jeg var dig! Nej tak til det job :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der ingen tvivl for mig, hvis jeg var dig! Nej tak til det job :kram2

Jeg har også besluttet mig! Det giver ingen mening at tage et deltidsjob med så lang transporttid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER