SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Jeg øver ikke - jeg lader det helt komme an på hendes interesse og initiativ. Men altså, nu er Inger så også majet verbal og sprogligt ret langt fremme. Men til gengæld er hun ikke lige pt. ikke særlig interesseret i at skrive, og det gider jeg altså ikke bruge tid på. Generelt er mit barn sådan ét, der ikke rigtig gider øve. Hun venter, til hun kan tingene. Doven type.

Så ja, med mindre jeg var bekymret for, om der var nogle områder, hvor hun var bagud, ville jeg tage det helt roligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke særligt meget.... Farver har han fået styr på, i børnehaven. Vi tæller med ham nogen gange... Bogstaver gør vi ikke så meget i endnu... Jeg fik at vide af nogen lærer venner at det med at lære dem en masse før skolestart, ikke var SÅ vigtigt, fordi de lærer i børnehaven og hvis de kan for meget når de kommer i skole, kan de komme til at kede sig... Så uden at lyde doven eller noget så har jeg taget det lidt til mig... Og lader ham slappe af herhjemme, indtil videre i hvertfald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg øver ikke - jeg lader det helt komme an på hendes interesse og initiativ. Men altså, nu er Inger så også majet verbal og sprogligt ret langt fremme. Men til gengæld er hun ikke lige pt. ikke særlig interesseret i at skrive, og det gider jeg altså ikke bruge tid på. Generelt er mit barn sådan ét, der ikke rigtig gider øve. Hun venter, til hun kan tingene. Doven type.

Så ja, med mindre jeg var bekymret for, om der var nogle områder, hvor hun var bagud, ville jeg tage det helt roligt.

:ditto

Bortset fra min bullerbasse ikke venter på noget som helst :lol

Hun har haft en lang periode hvor bogstaver var et hit, not so much lige nu..

Hun er mega interesseret i tal for tiden og havde spillet et talspil hos en veninde og ville gerne have det.. Så det har jeg købt og hun synes det er en fest..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres mange svar :kiss

Jeg kom bare lige pludselig til at tænke på om det var noget man skal :Blush Vi gør nemlig ikke noget sådan super bevidst, forstået på den måde at vi sidder ikke og siger 'sådan her ser et A ud, kan du sige A' eller sådan noget.

Vi gør jo en masse i hverdagen, sådan flettet ind. Fx har han lært farverne (men kan stadigvæk ikke se forskel på rød og gul - kan man være specifikt farveblind på de 2 farver? Han kan alle de andre :) ) ved at vi snakker om 'ej så du den der gule gravemaskine?' eller 'tager du ikke lige dine underbukser på, de der blå der hænger på tørresnoren'.

Bogstaver interesserer ham ikke rigtigt, men kan da kende W. Vi læser den der ABC bog (og andre bøger selvfølgelig), så på en måde træner vi det vel alligevel?

Tal er han til gengæld mega interesseret i. Ikke så meget det at tælle, men mere hvordan de ser ud. Han spørger altid hvis vi står i kø, hvilken nummer kasse det er. Og kan genkende de fleste mellem 0 og 9.

Vi skal til at øve sprog noget mere koncentreret, vi skal snart snakke med en tale/hørepædagog og så tænker jeg at vi får nogle øvelser :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ikke noget specielt herhjemme nu er drengene heller ikke så store endnu...

Men har nok været lidt for doven og ikke introduceret bøger ret meget som måske ville være en god idé....vi er dog igang med at forsøge at bruge bøger lidt mere :-)

Ellers tænker jeg vi tager det hen af vejen i takt med han lærer flere ord osv så vi bedre kan kommunikere :-)

Men når jeg taler siger jeg ofte fx til de magneter vi har at det er en rød bil, grøn traktor osv og det forstår han egentlig når det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld ved mit barn, at hun vil være jordemoder og tigger og beder om at se børnefødsler på youtube! Forleden havde hun selv fremfundet en svensk undervisningsfilm til jordemødre om, hvordan man bedst muligt understøtter mellemkødet og undgår bristninger.

"Inger - er det ikke lidt voldsomt?"

"Nej jeg skal lige se det færdigt"

Personligt synes jeg, at det ville være fint at kunne skrive sit eget navn, før man bliver færdiguddannet jordemoder, men der er delte meninger på matriklen! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld ved mit barn, at hun vil være jordemoder og tigger og beder om at se børnefødsler på youtube! Forleden havde hun selv fremfundet en svensk undervisningsfilm til jordemødre om, hvordan man bedst muligt understøtter mellemkødet og undgår bristninger.

"Inger - er det ikke lidt voldsomt?"

"Nej jeg skal lige se det færdigt"

Personligt synes jeg, at det ville være fint at kunne skrive sit eget navn, før man bliver færdiguddannet jordemoder, men der er delte meninger på matriklen! :rolleyes

:lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld ved mit barn, at hun vil være jordemoder og tigger og beder om at se børnefødsler på youtube! Forleden havde hun selv fremfundet en svensk undervisningsfilm til jordemødre om, hvordan man bedst muligt understøtter mellemkødet og undgår bristninger.

"Inger - er det ikke lidt voldsomt?"

"Nej jeg skal lige se det færdigt"

Personligt synes jeg, at det ville være fint at kunne skrive sit eget navn, før man bliver færdiguddannet jordemoder, men der er delte meninger på matriklen! :rolleyes

Hold kæft, hun er sjov :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld ved mit barn, at hun vil være jordemoder og tigger og beder om at se børnefødsler på youtube! Forleden havde hun selv fremfundet en svensk undervisningsfilm til jordemødre om, hvordan man bedst muligt understøtter mellemkødet og undgår bristninger.

"Inger - er det ikke lidt voldsomt?"

"Nej jeg skal lige se det færdigt"

Personligt synes jeg, at det ville være fint at kunne skrive sit eget navn, før man bliver færdiguddannet jordemoder, men der er delte meninger på matriklen! :rolleyes

Hvor er hun altså sej hende Inger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld ved mit barn, at hun vil være jordemoder og tigger og beder om at se børnefødsler på youtube! Forleden havde hun selv fremfundet en svensk undervisningsfilm til jordemødre om, hvordan man bedst muligt understøtter mellemkødet og undgår bristninger.

"Inger - er det ikke lidt voldsomt?"

"Nej jeg skal lige se det færdigt"

Personligt synes jeg, at det ville være fint at kunne skrive sit eget navn, før man bliver færdiguddannet jordemoder, men der er delte meninger på matriklen! :rolleyes

Hun er utrolig :D Hold da op en gang personlighed og charme.

 

Melissa var fuldstændig hypnotiseret af en fødselsfilm jeg havde lånt på dvd da Mathilde skulle komme til verden (Den hed vist bare "fire fødsler"), der har hun været 7½. Ikke det mindste forskrækket eller noget men dybt fascineret, sad og lavede vejrtrækningsøvelser ved skærmen. Jeg tror vi i voksenverden nogen gange undervurderer hvor naturligt det egentlig er med fødsler, og nogle børn kan jo bare fornemme hvor vigtigt og dermed spændende det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tak piger :lol jeg synes også, hun er herlig men hun er simpelthen kugleskør :lol

Saga - jamen ja! I starten var jeg lidt påpasselig, men nu får hun altså lov, med mig ved siden, for hun er nemlig bare helt på det naturlige i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kravler ALDRIG ind gennem C's lege tunnel igen.

Vi skulle lege på gulvet og jeg besluttede at kravle gennem hans tunnel, som så resulter i at C vil kravle med ind, samtidig. Så mens jeg prøve at kravle igennem, kravler han op ad mig inden i den tunnel så han sidder fast. Så mor her må hold fast i ham og møve sig baglæns ud af den igen.

Slet ikke særlig sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kravler ALDRIG ind gennem C's lege tunnel igen.

Vi skulle lege på gulvet og jeg besluttede at kravle gennem hans tunnel, som så resulter i at C vil kravle med ind, samtidig. Så mens jeg prøve at kravle igennem, kravler han op ad mig inden i den tunnel så han sidder fast. Så mor her må hold fast i ham og møve sig baglæns ud af den igen.

Slet ikke særlig sjovt

Undskyld med fnis :D det ku jeg lige se for mig.

 

Nej det lyder ikke sjovt at sidde fast med bette bøllen :kram2 håber I begge kommer videre uden traumer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine veninder har i går født en dreng, efter i 5 måneder at have troet hun skulle have en pige. Dét må simpelthen være så syret :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine veninder har i går født en dreng, efter i 5 måneder at have troet hun skulle have en pige. Dét må simpelthen være så syret :O

:o øh hov for den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine veninder har i går født en dreng, efter i 5 måneder at have troet hun skulle have en pige. Dét må simpelthen være så syret :O

Crazy! :o Hvordan har hun det med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine veninder har i går født en dreng, efter i 5 måneder at have troet hun skulle have en pige. Dét må simpelthen være så syret :O

Shiiit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået det vildeste sugemærke ca 3 fra min brystvorte. Så tror da pokker, at E var utilfreds i nat :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine veninder har i går født en dreng, efter i 5 måneder at have troet hun skulle have en pige. Dét må simpelthen være så syret :O

Wow! Har hun fået at vide ved scanning, at det var en pige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Crazy! :o Hvordan har hun det med det?

Jeg har ikke talt med hende endnu, så jeg ved det faktisk ikke :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow! Har hun fået at vide ved scanning, at det var en pige?

Jeps, til md-scanningen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, til md-scanningen :rolleyes

Og det er grunden til, at vi ikke vil vide kønnet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, til md-scanningen :rolleyes

Holdkæft, det er sindssygt!!! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Holdkæft, det er sindssygt!!! :O

Jeg er virkelig også chokeret. Lille Josephine var en dreng :O tænk at man kan overse en tissemand :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er virkelig også chokeret. Lille Josephine var en dreng :O tænk at man kan overse en tissemand :D

:lolhit

Jeg glæder mig til at høre om hendes reaktion ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER