SaraLK

Voksen-smalltalk vol. 2

4,428 indlæg i dette emne

Vi har også været til nogle møder, enten med leder eller pædagoger. Og der har "døren stået åben", de gange hun har set os inden mødet, ellers har vi forsøgt at skjule os.

Og det var ikke optimalt at hun rendte frem og tilbage, men når vi først var "opdaget", måtte det være sådan.

Synes det er noget underligt at gøre, og håber hun har gjort det i bedste mening.

Jeg tror bare jeg ville sige pænt/glad "ved du hvad, en anden gang må du gerne lukke ham ind, han havde jo set os, og så måtte han bare være hos os", eller noget i den dur.

Enig :)

Hvordan gik mødet ellers?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror bare mest af alt at jeg ikke forstår det! William blev ked af det fordi han troede at vi var gået uden ham. Det var der ingen tvivl om at pågældende (og alle de andre) vidste. Hvis ikke det virker at sige 'mor er lige derinde, hun kommer ud om lidt', så kunne det jo være fint at tage William hen og se mig. Ja det ville måske være bøvlet for mødet, men mødet var for hans skyld. Og jeg måtte jo alligevel fise ud da han blev så ked af det.

Grunden til at han vendte væk, var at den ansatte var ved at snakke med nogle andre børn. Så William blev udelukkende fastholdt, ikke talt til (det blev han måske øjeblikket forinden, det ved jeg jo ikke, men uanset så synes jeg at han skulle have fuld fokus når han bliver fastholdt uden sin vilje!).

Men hvorfor overhovedet holde ham fast, hvis ikke det er for at trøste ham?

Han troede ikke vi var der. Han ville jo ikke stikke af. Måske fordi han nægtede at sidde på sin stol og spise frokost - men gæt selv hvor meget han fik spist ved at blive fastholdt.

Det er virkelig ikke for at skabe en orkan i et glas vand. Slet ikke. Jeg er ikke engang sur på den der holdte ham, jeg er sikker på at det ikke var ondt ment eller noget.

Men jeg har lyst til lige at nævne det. For jeg synes ikke at det er ok, så sådan i ønsket om at det ikke sker igen, tænkte jeg på at nævne det.

Grunden til at jeg spørger jer, er fordi jeg bliver usikker og tænker på om det er mig der er ondsvag. De ser iforvejen på mig som om jeg er bindegal dernede.

Selvfølgelig er du ikke åndssvag!!!

Min umiddelbare tanke var at for Vitus er et par minutter ret lang tid, hvis han er blevet hysterisk. Hvis han er det, kan det være svært for mig at forstå hvad han siger, hvorimod det er lettere for min mand (hvis han ikke er direkte involveret.) Så jeg tænkte at pædagogen måske ikke havde opdaget at det drejede sig om at give dig et kram?

Når det så er sagt ville jeg da også selv få totalt ondt i maven over at se mit barn sådan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi, jeg synes det er MEGET rimeligt at nævne!! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der for, at min tre-årige søn med alvor i stemmen siger "det er svært at gøre dig glad, mor", imens han sidder og spiller memory på ipad'en - sprælleunge! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der for, at min tre-årige søn med alvor i stemmen siger "det er svært at gøre dig glad, mor", imens han sidder og spiller memory på ipad'en - sprælleunge! :rolleyes

:D I hvilken sammenhæng kom det lige ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der for, at min tre-årige søn med alvor i stemmen siger "det er svært at gøre dig glad, mor", imens han sidder og spiller memory på ipad'en - sprælleunge! :rolleyes

Ahr, den må han længere ud på landet med! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D I hvilken sammenhæng kom det lige ud?

 uden at tage øjnene fra padden, da jeg satte mig hen til ham, imens han spillede :rolleyes 

Ahr, den må han længere ud på landet med! ;)

. :p

Jeg skyndte mig naturligvis at kramme ham og forsikre ham om, at han da altid gør mig glad ved at være min dejlige søn. Han var nu optaget af spillet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :)

Hvordan gik mødet ellers?

Det er svært!

Det handlede mest om hans sprog, som ikke er så godt som det kunne være. Og det er jo fint at de er opmærksomme og det er jo fint at han får hjælp, hvis det er det der skal til.

Men det er faktisk virkelig svært for mig, at jeg i næsten 3 år har været ene (ok Jon har også lidt :P ) om at passe på ham, vurdere hvordan han har det, hjælpe ham med at lære ting osv osv.

Og så sidder de her 2 og ligepludselig er så kloge på min William. Altså han er der allermaks 24 timer om ugen (4 dage, 6 timer). Og de ser ikke alle sider af ham. At de så kan sidde og fortælle mig hvordan han er og sådan, som om de kendte ham bedre end jeg gør. Det er altså svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer allesammen for svar :kiss

Det fylder i min mave og jeg synes at det var en forkert måde at det blev håndteret. Jeg ved ikke om jeg siger noget i morgen :unsure jeg er ikke god til det og alt hvad jeg siger dernede bliver opfattet forkert. Og jeg er også bange for at blive ked af det, jeg har følelserne ret langt ude på tøjet for tiden. Så måske er det bedre at jeg lader være. Jeg ved det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til jer allesammen for svar :kiss

Det fylder i min mave og jeg synes at det var en forkert måde at det blev håndteret. Jeg ved ikke om jeg siger noget i morgen :unsure jeg er ikke god til det og alt hvad jeg siger dernede bliver opfattet forkert. Og jeg er også bange for at blive ked af det, jeg har følelserne ret langt ude på tøjet for tiden. Så måske er det bedre at jeg lader være. Jeg ved det ikke.

Kan Jon ikke sige noget i stedet for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/stoejberg-om-haandtryk-naegtelse-jeg-bliver-harm/6244392?ref=lokalavisen

Jeg tror, jeg vil holde op med at give håndtryk. Aldrig nogensinde igen :rolleyes

Ork! De skal simpelthen få sig noget mere vigtigt at gå op i! Jeg kan hurtigt nævne ting som politikerne burde bruge deres tid og kræfter på. Jesus! :rolleyes :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde noget og det kom faktisk ud på en fin måde OG det blev modtaget på en fin måde :super

Som jeg sagde så havde jeg brug for at sige det højt, fordi det gav mig ondt i maven! Og knuden i maven har løsnet sig lidt, så det var den helt rigtige beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde noget og det kom faktisk ud på en fin måde OG det blev modtaget på en fin måde :super

Som jeg sagde så havde jeg brug for at sige det højt, fordi det gav mig ondt i maven! Og knuden i maven har løsnet sig lidt, så det var den helt rigtige beslutning :)

:super dejligt knuden har løsnet sig :kram2 jeg læste om det i går, men fik ikke lige skrevet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde noget og det kom faktisk ud på en fin måde OG det blev modtaget på en fin måde :super

Som jeg sagde så havde jeg brug for at sige det højt, fordi det gav mig ondt i maven! Og knuden i maven har løsnet sig lidt, så det var den helt rigtige beslutning :)

Du er sej! :respekt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sådan Stephi! :respekt

@JustMe: I teorien er jeg enig med dig. Men i praksis synes jeg bare kort og kontant, at det er noget pjat :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tak hvor er i søde :kiss jeg synes også selv jeg var lidt go', for jeg bryder mig virkelig ikke om det! Men jeg har jo lovet mig selv at øve mig på at åbne munden og sige fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha tak hvor er i søde :kiss jeg synes også selv jeg var lidt go', for jeg bryder mig virkelig ikke om det! Men jeg har jo lovet mig selv at øve mig på at åbne munden og sige fra.

:super al begyndelser er træls, men klap dig selv på skulderen for du sagde noget :glad :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal sende A i dp i morgen :chin: Jeg skal afsted hele weekenden (fredag sidst på eftermiddagen til søndag eftermiddag), og skal derfor undvære ham. Jeg kunne bare holde ham hjemme i morgen, så vi kan hygge, men omvendt er han rigtig glad for sin dp, og har trods alt kun gået der i tre uger. Det er ikke rigtig en mulighed at hente ham tidligt eller aflevere ham senere, fordi han i forvejen kommer så sent som muligt og bliver hentet lige efter lur kl 15. Åh, jeg er i tvivl! :unsure :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal sende A i dp i morgen :chin: Jeg skal afsted hele weekenden (fredag sidst på eftermiddagen til søndag eftermiddag), og skal derfor undvære ham. Jeg kunne bare holde ham hjemme i morgen, så vi kan hygge, men omvendt er han rigtig glad for sin dp, og har trods alt kun gået der i tre uger. Det er ikke rigtig en mulighed at hente ham tidligt eller aflevere ham senere, fordi han i forvejen kommer så sent som muligt og bliver hentet lige efter lur kl 15. Åh, jeg er i tvivl! :unsure :chin:

Jeg havde holdt ham hjemme. :) Jeg tror ikke, at den fridag ødelægger noget særligt ved indkøringen, når han har gået der i tre uger og er glad for hende. Omvendt tror jeg, at I begge vil sætte pris på en hyggedag, når du er væk resten af weekenden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde holdt ham hjemme. :) Jeg tror ikke, at den fridag ødelægger noget særligt ved indkøringen, når han har gået der i tre uger og er glad for hende. Omvendt tror jeg, at I begge vil sætte pris på en hyggedag, når du er væk resten af weekenden :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger! Jeg holder ham sgu hjemme så. Vi må en tur i svømmehallen, tror jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, piger! Jeg holder ham sgu hjemme så. Vi må en tur i svømmehallen, tror jeg :)

Astrid er også hjemme i dag (har gået i DP i 2 uger) DP skulle have fri i dag så A skulle have været i gæste DP som skulle i legestue. Det var lidt for mange nye ting for moderen ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Astrid er også hjemme i dag (har gået i DP i 2 uger) DP skulle have fri i dag så A skulle have været i gæste DP som skulle i legestue. Det var lidt for mange nye ting for moderen ^_^

Så er det da ærgerligt, vi bor så langt fra hinanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER