SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Skulle bare lige have en lille lur.

Her 3,5 time efter, er jeg da liiiidt rundt på gulvet. Ups!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kunne I prøve at regne på om det kunne betale sig at få en varmepumpe i stedet? De er ikke monster dyre. Vi sparer i hvert fald mange penge i forhold til at have elopvarmning i hele huset :)

Der er ofte tilskud at hente, hvis man sløjfer en olietank!

 

tror at huset er for stort til en varmepumpe (223 m2 fordelt på 2 plan), så har siddet og leget lidt med at man så skulle have solceller og varmepumpe eller jordvarme, men så er det jo en større investering. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vokset op i Reerslev! :)

Så må du jo fortælle om det er godt/skidt :)? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke er god til at shoppe til mig selv når jeg har brug for noget <_< Jeg er kun god når jeg ikke har brug for det og ikke må.....og så er jeg god til at shoppe til pigerne <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

tror at huset er for stort til en varmepumpe (223 m2 fordelt på 2 plan), så har siddet og leget lidt med at man så skulle have solceller og varmepumpe eller jordvarme, men så er det jo en større investering.

Ja, det er muligt. Vi har kun 118 kvm i stue + 1. Sal og klarer os fint med luft til luft varmepumpe.. En luft til vand kunne måske bruges, men så skal der måske nye radiatorer til :chin:

Men kender flere, der har jordvarme og er super glade for det - men ja, det er en større udskrivning fra starten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke er god til at shoppe til mig selv når jeg har brug for noget <_< Jeg er kun god når jeg ikke har brug for det og ikke må.....og så er jeg god til at shoppe til pigerne <_<

:ditto <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må du jo fortælle om det er godt/skidt :)? 

Det var et godt barneland. I hvert fald dengang. Måske er nutidens børn mere krævende ;) Jeg var meget glad for skolen, som nu kun går til 6 klasse - dengang var det til 7. Så skal man til Hedehusene derefter.

Generelt er det ressourcestærke familier, der bor der (hader det udtryk!) Og man kan sagtens dyrke landsbyheden og naboskabet ved at involvere sig i diverse udvalg, landsbylaug osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man ved at man er mor til en tigerramt/ked baby når man ikke føler behovet for at vaske sig mellem brysterne når førnævnte baby har gylpet ned i mellem dem - en stofble må da være nok-når baby endelig er rolig i armene på en :rolleyes

Jeg må bade i aften :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh du - find lige lidt penge til en taxa :kram

Tak for kram - ej men det går ikke med taxakørsel fra nu af, jeg skal til dit og dat læge, hospital og jm hver 2. uge nu og snart hver uge. Vi har virkelig ikke råd :(

 

Det gik heldigvis lidt bedre med at komme hjem efter at ha siddet hos meget sød og empatisk JM. Men jeg er stærkt i tvivl om cykel eller bus + gå er mest skånsomt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha hvor er jeg lige pt træt af at have en dreng med klumpfødder og som er hybermobil samtidig...det er jo noget nær umuligt at få grønt lys til ordentligt fodtøj til ham til årstiden...de gode sandaler han har dur jo ikke udenfor mere nu...kondiskoene er ikke vandtætte og fys/ bandagist siger nej til gummistøvler...og vinterstøvler er for tidligt...buh...gider ikk at min dreng får våde og kolde fødder hver dag i dp...:-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af at sidde og fylde mig med mad.

Hvad sker der os lige for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har såden en virkelig fæl fornemmelse af, at jeg aldrig bliver gravid igen :(

Jeg burde ikke brokke mig når jeg har to skønne piger, men vi ønsker os så meget et barn mere, men det vil bare ikke lykkes :(

Og jeg magter snart ikke at være så påvirket af alle de hormoner mere... Jeg bliver sådan en dårlig udgave af mig selv, og jeg er konstant en tude Marie :(

:kram

 

Øv at det skal være så svært. Ønsket kan jo stadig være stort selv om man allerede har været heldig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var et godt barneland. I hvert fald dengang. Måske er nutidens børn mere krævende ;) Jeg var meget glad for skolen, som nu kun går til 6 klasse - dengang var det til 7. Så skal man til Hedehusene derefter.

Generelt er det ressourcestærke familier, der bor der (hader det udtryk!) Og man kan sagtens dyrke landsbyheden og naboskabet ved at involvere sig i diverse udvalg, landsbylaug osv.

Lyder også som det indtryk vi har og nok også det vi gerne vil have :)

Landsby men stadig mulighed for at komme rimelig nemt til by :-) og acceptabel afstand til kbh hvor manden arbejder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha hvor er jeg lige pt træt af at have en dreng med klumpfødder og som er hybermobil samtidig...det er jo noget nær umuligt at få grønt lys til ordentligt fodtøj til ham til årstiden...de gode sandaler han har dur jo ikke udenfor mere nu...kondiskoene er ikke vandtætte og fys/ bandagist siger nej til gummistøvler...og vinterstøvler er for tidligt...buh...gider ikk at min dreng får våde og kolde fødder hver dag i dp...:-/

Altså vores datter har heller ikke nogle gummistøvler og har aldrig set at hendes regntøj er blevet brugt i dagplejen.

Lea har bare et par ecco ankelstøvler, og har ikke manglet noget mere vandtæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er muligt. Vi har kun 118 kvm i stue + 1. Sal og klarer os fint med luft til luft varmepumpe.. En luft til vand kunne måske bruges, men så skal der måske nye radiatorer til :chin:

Men kender flere, der har jordvarme og er super glade for det - men ja, det er en større udskrivning fra starten..

Og det tror jeg alligevel ikke banken er helt med på :-s synes selv at prisen er på grænsen i forvejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vores datter har heller ikke nogle gummistøvler og har aldrig set at hendes regntøj er blevet brugt i dagplejen.

Lea har bare et par ecco ankelstøvler, og har ikke manglet noget mere vandtæt.

Ecco ankel støvler er det vinter eller ?

Vores bandagist snakkede om man måske kan få en overgangs støvle...

Men vores dp bruger flittigt regntøj og termo tøj....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram - ej men det går ikke med taxakørsel fra nu af, jeg skal til dit og dat læge, hospital og jm hver 2. uge nu og snart hver uge. Vi har virkelig ikke råd :(

 

Det gik heldigvis lidt bedre med at komme hjem efter at ha siddet hos meget sød og empatisk JM. Men jeg er stærkt i tvivl om cykel eller bus + gå er mest skånsomt :(

 

Kan du cykle til bussen måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det tror jeg alligevel ikke banken er helt med på :-s synes selv at prisen er på grænsen i forvejen

Øv altså :(

Jeg håber I finder noget andet (eller kan leve med olie i en periode og spare op til skift af oliefyret) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er giga snottet med hovedpine, ondt i halsen og hoste!

Ungerne er snottede - dog bedre idag end igår.. A har snot-øjenbetændelse og er pylret!

Og manden er stadig ikke hjemme, fordi han skulle til MR skanning kl 17.20 (men kom dog ind til tiden - yay for at det offentlige ikke altid er lort).. Jeg hentede ungerne sådan lidt tidligt, fordi de jo også er lidt slatne, så nu er er jeg virkelig træt og helt færdig :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ecco ankel støvler er det vinter eller ?

Vores bandagist snakkede om man måske kan få en overgangs støvle...

Men vores dp bruger flittigt regntøj og termo tøj....

 

Kan jo også bare være vores ikke er så meget ude i dårligt vejr :). Ved at de tit går tur i regnvejr, men der sidder de i barnevognen.

 

Er noget lignende dem her som Lea har, kan dog ikke lige finde de rigtige. De er rimelig varme, men ikke rigtig vintervarme, men hendes begyndersko sled hun igennem så måtte jo købe nogle nye(lad ikke baby kravle rundt på fliser, så går tærene i stykker på sko) :).

60005074-04.png?anchor=center&mode=crop&

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åha hvor er jeg lige pt træt af at have en dreng med klumpfødder og som er hybermobil samtidig...det er jo noget nær umuligt at få grønt lys til ordentligt fodtøj til ham til årstiden...de gode sandaler han har dur jo ikke udenfor mere nu...kondiskoene er ikke vandtætte og fys/ bandagist siger nej til gummistøvler...og vinterstøvler er for tidligt...buh...gider ikk at min dreng får våde og kolde fødder hver dag i dp...:-/

Kan du ikke få kondisko der er vandtætte? Det havde drengen jeg passede sidste år, som også har klumpfod :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, søde :kiss

Ja en baby bliver bestemt ikke mindre ønsket af, at man har børn i forvejen. Så ved man jo virkelig hvad man har at glæde sig til :biglove

Da vi gik i gang med behandling aftalte vi, at vi kun ville forsøge i et år, og hvis ikke det var lykkes indenfor det år, så ville vi opgive. Men nu er der gået lige knap 6 måneder, og jeg tror virkelig ikke at jeg bare vil kunne opgive at få et barn mere :unsure

Håber du og din mand ka blive enige. Men håber nu at I slet ikke behøver forsøge i et år :kram2

 

Det er ikke så lige til at lukke den dør og lægge det bag sig, når først ønsket er der, det er nærmest en sorg at sige farvel til drømmen om endnu et ønskebarn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, søde :kiss

Ja en baby bliver bestemt ikke mindre ønsket af, at man har børn i forvejen. Så ved man jo virkelig hvad man har at glæde sig til :biglove

Da vi gik i gang med behandling aftalte vi, at vi kun ville forsøge i et år, og hvis ikke det var lykkes indenfor det år, så ville vi opgive. Men nu er der gået lige knap 6 måneder, og jeg tror virkelig ikke at jeg bare vil kunne opgive at få et barn mere :unsure

Årh, det er da også vildt svært at skulle opgive den drøm, hvis man har forsøgt at opnå den i et år :( Det lyder for mig ikke rigtig holdbart :unsure Men jeg håber slet ikke, I når dertil! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke få kondisko der er vandtætte? Det havde drengen jeg passede sidste år, som også har klumpfod :)

Hmm skal ringe og snakke med hende der har godesko.dk hvor vi handler og forhøre mig ad...dem han har er ihvertfald ikke vand tætte :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.