SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Røv!

Håber morgenbrødet og kaffen løfter humøret :kram2

Humøret er allerede løftet lidt af mine kollegaer og tanken om brød og kaffe ;)

Nu skal jeg bare forsøge ikke at blive sur, når vi kommer hjem.. Men det er svært, for jeg er sådan en, der bærer nag <_< Også selvom jeg prøver at slippe det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:(

Kan far ikke aflevere? :unsure

:kram

:ditto

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morgensur mand og fluer der er alt for nærgående.. Dertil tilsættes snacksult og behov for at smide nogle kg.. :rolleyes

Ikke tænk på vægt når du ammer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Humøret er allerede løftet lidt af mine kollegaer og tanken om brød og kaffe ;)

Nu skal jeg bare forsøge ikke at blive sur, når vi kommer hjem.. Men det er svært, for jeg er sådan en, der bærer nag <_< Også selvom jeg prøver at slippe det!

Det er jeg også <_<

Total bitterfisse nogle gange :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:(

Kan far ikke aflevere? :unsure

:kram

 

 

:ditto

:kram2

Det kan han jo blive nødt til... jeg kæmper bare lidt for at holde fast i rutinen og komme lidt ud trods alt, det er jo i hvert fald 3 mdr endnu. Og han er ikke særlig god om morgenen så det blir svært nok når han blir nødt til at ta over. Det er hans tjans at hente om eftermiddagen normalt.

 

Jeg må nok bare vælge om jeg kan tage mig sammen og overvinde smerterne eller ikke... i mellemtiden er jeg så lidt ynkelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke tænk på vægt når du ammer :kiss

Jeg spiser det der er behov for - men jeg er ved at være deroppe hvor jeg er nødt til at tænke over det.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke tænk på vægt når du ammer :kiss

Det kan man da sagtens! Jeg har tabt 10 kg under amningen - og det er altså ikke pga. amningen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser det der er behov for - men jeg er ved at være deroppe hvor jeg er nødt til at tænke over det.. :(

Hvor slemt er det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor slemt er det :kram

Mit BMI har rundet 40... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man da sagtens! Jeg har tabt 10 kg under amningen - og det er altså ikke pga. amningen ;)

Enig, men Pada har givet udtryk for bekymring over A's vægtøgning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit BMI har rundet 40... :boo

Puha, det forstår jeg godt gør dig ked :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit BMI har rundet 40... :boo

:kram :kram :kram

Kan du få støtte fra manden? Det har betydet meget hos os at vi har været sammen om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Kan du få støtte fra manden? Det har betydet meget hos os at vi har været sammen om det.

Ja han har også taget på mens jeg var gravid, så vi gør det sammen :) vi er desværre begge to nogle hyggetrolde.. Og når man hygger skal man jo spise :rolleyes men det må vi arbejde på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja han har også taget på mens jeg var gravid, så vi gør det sammen :) vi er desværre begge to nogle hyggetrolde.. Og når man hygger skal man jo spise :rolleyes men det må vi arbejde på!

Vi er også big time hyggetrolde hjemme hos os!

Tror på det er godt I er sammen om det. For os har det handlet om at finde den rette måde og selvfølgelig lidt timing hvornår man er motiveret. Vi har prøvet mange gange før uden særlig succes men nu har jeg tabt 8,3 kg og min mand omk 15 kg udelukkende på kostændringer.

Jeg hepper på dig (jer) :yay :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle tiders lorte morgen. Har bare brug for ro, men sp kommer snart!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor som skulle se efter Niklas....så skifter hun en bonus ble imens jeg er afsted med storebror til dagpleje...så kommer jeg hjem og hun har ikke en gang skyllet tøjet hvor der var kommet uheld på...oprydning efter morgenmaden stod os bare...og så var hun faktisk på vej hjem så snart jeg trådte ind af døren...rolig nu mormor ! Argh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i evt tjekket pejsegården i Brædstrup? Vi giver ihvertfald vores anbefaling

Nej, det har vi ikke... Men primært fordi vi gerne vil kunne feste længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den vuggestue altså :prik

Jeg afleverer pigerne klokken 8.50-8.55 om morgenen, så de lige når at komme inden morgensamling.

De sidste par uger har jeg gået og været ret irriteret på vuggestuen, fordi de er startet på morgensamling inden Alba er kommet, så vi nogle gange er kommet brasende ind, mens de sidder og synger. Det er bare sådan en træls start på dagen, og jeg har virkelig været træt af at de ikke ventede til klokken 9 med at starte, som de jo ellers altid har gjort førhen, men jeg troede at det var fordi de havde planer de skulle nå, og de derfor bare var startet før ligesom Theas stue nogengange gør hvis de skal på udflugt eller til fødselsdag.

Men i dag hang der så en SUR seddel udenfor døren om, at de frabeder sig at forældre afleverer mellem 8.45 og 9.00, da det er der der er morgensamling, og at fremover skal forældre vente udenfor døren til den bliver åbnet... Og så er der tegnet 3-4 sure smileyer :O

Det er 100% henvendt til mig! Årh jeg er så træt af dem altså! Vi har nada kommunikation, selvom jeg virkelig prøver. Og de kunne da for po**er bare lige have fortalt mig at de havde ændret tiden for morgensamling, så havde det da slet ikke været noget problem!

Men ikke et eneste ord har de sagt :prik

Ej? :o

Der skal vist et møde på plads, med nogle afstemmelser osv.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et møde ville bestemt være en god ide, men jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det ville foregå :unsure jeg kender slet overhovedet ikke de mennesker der passer mit barn 4 dage om ugen! Jeg er heldig hvis der bliver sagt godmorgen/farvel til mig, og udover det kan jeg lige så godt lade være med at prøve at snakke med dem, for de er så ultra pædagogiske i deres kommunikations måde, at det er ligesom at snakke til en dør <_<

F.eks i går havde jeg en samtale med en af pædagogerne som forløb således:

Mig - "Alba har virkelig svært ved at sove om aftenen"

Pædagog - "Alba har svært ved at sove om aftenen"

Mig- "hun falder ofte først til ro ved 22 tiden"

Pædagog- "hun falder først til ro ved 22 tiden"

Mig- "jeg tror hun har brug for, at få lidt mindre indtryk om dagen, for hun er meget ked og overgearet og virker overstimuleret om eftermiddagen og aftenen"

Pædagog: "hun virker overstimuleret"

Mig- "i tager jo ofte på gåture igennem byen og til salmesang på samme formiddag, jeg ved ikke om det måske er det der er lidt for meget for hende?"

Pædagog- "du ved ikke om det er det der er for meget for hende".

Seriøst, de få samtaler jeg har med dem gør mig totalt rundforvirret i hovedet, og bagefter står jeg bare og tænker "wtf?" :blink

Det er fuldstændig som at snakke til et spejl, og det virker ikke som om de overhovedet prøver at have en dialog med mig omkring hvad vi kan gøre for at gøre albas liv lidt nemmere :unsure

Kan du ikke flytte dem? Det lyder jo totalt langt ude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jon skylder godt nok nogle pluspoint i dag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mareridt konstant :(

Det er nu over en mdr siden at jeg har sovet uden mareridt om natten. Hver eneste lorte nat har jeg mareridt.

Både virkelighedstro og de der total syrede slags. :(

Jeg hader det, for det gør at jeg er helt udkørt og træt hver dag. Plus det skubber til min angst, så jeg render rundt med middelhøj angst hele tiden.

Der er intet ro i mit hoved og jeg har svært ved at finde ro.

Jeg føler snart at jeg drukner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mareridt konstant :(

Det er nu over en mdr siden at jeg har sovet uden mareridt om natten. Hver eneste lorte nat har jeg mareridt.

Både virkelighedstro og de der total syrede slags. :(

Jeg hader det, for det gør at jeg er helt udkørt og træt hver dag. Plus det skubber til min angst, så jeg render rundt med middelhøj angst hele tiden.

Der er intet ro i mit hoved og jeg har svært ved at finde ro.

Jeg føler snart at jeg drukner

:kram2 Det lyder som nogle onde cirkler med angst og dårlig søvn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Det lyder som nogle onde cirkler med angst og dårlig søvn :(

Jeps virkelig onde cirkler, som jeg ikke ved, hvordan de skal brydes :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram J&D det lyder godt nok op af bakke! Jeg tænker også at et møde vil være en god idé, og jeg er enig i at deres kommunikation er ret dårlig (ud fra hvad du fortæller - især det med sure smileys, WTF?!), men jeg tænker også, at god kommunikation jo går begge veje, og at man faktisk kan kommunikere rigtig godt med selv de mest tungnemme mennesker hvis man selv får "luret" hvordan. Jeg kender dig jo slet ikke, så jeg er ikke ude på at sige, at din kommunikation (også) er dårlig. Men når jeg læser dit indlæg, ser jeg en masse "dem, dem, dem" og jeg tænker på, om du måske er kørt så sur i dem, at din egen kommunikation også lider under det?

Jeg tænker fx, at hvis de flere gange har startet morgensamling tidligt, så kunne du jo også have sagt "Hov, det var tidligt? Undskyld vi kommer brasende, er det bedre, hvis vi kommer før?". Igen, jeg aner jo ikke, hvordan du har sagt det. Men jeg ved, at det oftere er lettere at ændre sig selv end andre ;)

Og ud fra en, der arbejder med at passe børns, synsvinkel, så ville jeg egentlig også være ked af at børnene blev afleveret 8.55, hvis der er morgensamling kl 9. Min egen erfaring siger, at alt under et kvarter til bare at "tulle" inden en aktivitet, er for lidt... Måske har de det anderledes i børnehaven, men SPØRG :) :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jon skylder godt nok nogle pluspoint i dag <_<

Så er det godt, der er fredag imorgen, så han kan score nogle billige med noget slik :D

Ej, håber du er ok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.