SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Normalt gør det mig intet at vente 10-15 min.

Men jeg går for tiden til læge minimum en gang i ugen - næste uge 3 gange. Så synes jeg faktisk det er jævnt kedeligt at skulle vente op mod 45 min hver gang.

Nu er jeg heldigvis arbejdsløs..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I mit lægehus svinger det meget med forsinkelser, men jeg oplever at det er fordi, de tager sig den nødvendige tid til patienterne og så synes jeg det er fint. Jeg tænker, at det kan være svært altid på forhånd at vide, hvor lang tid en konsultation tager :)

Men irriterende med ventetid uanset :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det hvor man nærmest kan dufte/smage den kage man har mest lyst til? I dag kan jeg både dufte kokostoppe, træstammer og brownies  :( Det skal jeg jo ikke ha

 

Men hvad er det egentlig kokostoppe dufter af  :unsure og er de overhovedet så lækre...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det hvor man nærmest kan dufte/smage den kage man har mest lyst til? I dag kan jeg både dufte kokostoppe, træstammer og brownies :( Det skal jeg jo ikke ha

Men hvad er det egentlig kokostoppe dufter af :unsure og er de overhovedet så lækre...?

Jeg er ked af at sige det, men kokostoppe ER virkelig lækre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det hvor man nærmest kan dufte/smage den kage man har mest lyst til? I dag kan jeg både dufte kokostoppe, træstammer og brownies :( Det skal jeg jo ikke ha

Men hvad er det egentlig kokostoppe dufter af :unsure og er de overhovedet så lækre...?

Kokos? ;) :P

Jeg bryder mig ikke om dem ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det hvor man nærmest kan dufte/smage den kage man har mest lyst til? I dag kan jeg både dufte kokostoppe, træstammer og brownies :( Det skal jeg jo ikke ha

Men hvad er det egentlig kokostoppe dufter af :unsure og er de overhovedet så lækre...?

Kender du bloggen "helenes sunde køkken" ? Hun udvikler opskrifter på sundere alternativer til bagværk og slik. Hun har en sukkerfri opskrift på træstammer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores læge har akuttid fra 8.30-9.00 hver dag og der kommer man bare... Venter sjældent mere en 10-15 min.

Mht. Til en bestilt lægetid, så tror jeg max han har været 10 min forsinket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det hvor man nærmest kan dufte/smage den kage man har mest lyst til? I dag kan jeg både dufte kokostoppe, træstammer og brownies :( Det skal jeg jo ikke ha

Men hvad er det egentlig kokostoppe dufter af :unsure og er de overhovedet så lækre...?

Adderbadder til både kokostoppe og træstammer. Brownies? Mja... can do without. It's all in your head ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender du bloggen "helenes sunde køkken" ? Hun udvikler opskrifter på sundere alternativer til bagværk og slik. Hun har en sukkerfri opskrift på træstammer

Nu svarer jeg lige for Saga74 :blush opskrifter, hvor raffineret sukker er erstattet af fx dadler osv er ikke de bedste, da det er svært at erstatte med sødestoffer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender du bloggen "helenes sunde køkken" ? Hun udvikler opskrifter på sundere alternativer til bagværk og slik. Hun har en sukkerfri opskrift på træstammer

Ej hvor er du sød  :kiss tak for tippet, jeg må hellere lægge vejen forbi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adderbadder til både kokostoppe og træstammer. Brownies? Mja... can do without. It's all in your head ;)

Jeg veeed godt det er i mit hoved. Og ved du hvad, normalt kan jeg ikke li træstammer, i blame it on the baby!! :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu svarer jeg lige for Saga74 :blush opskrifter, hvor raffineret sukker er erstattet af fx dadler osv er ikke de bedste, da det er svært at erstatte med sødestoffer :)

Åh ja, den slags "sunde" er desværre lidt besværlige  :( øv for diabetes

 

PS jeg blev ringet op af en sygeplejerske i dag som sagde at mit langtidsblodsukker mål er i området 31-44, så 45 er super flot i betragtning af  hvor højt det har ligget. Men jeg blir ringet op af en læge på torsdag så blir jeg måske endnu klogere, selv om jeg kan ha mine tvivl om min evne til at lære det her efterhånden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror sku bare jeg laver mine egne sukkerfri havregrynskugler igen så... de dufter da lidt af kokos og vanilie og kakao trods alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, den slags "sunde" er desværre lidt besværlige :( øv for diabetes

PS jeg blev ringet op af en sygeplejerske i dag som sagde at mit langtidsblodsukker mål er i området 31-44, så 45 er super flot i betragtning af hvor højt det har ligget. Men jeg blir ringet op af en læge på torsdag så blir jeg måske endnu klogere, selv om jeg kan ha mine tvivl om min evne til at lære det her efterhånden...

:kiss godt du fik snakket med dem :kram2 og har du en opskrift på havregrynskugler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss godt du fik snakket med dem :kram2 og har du en opskrift på havregrynskugler?

Nej det er bare nogen jeg har fundet på:

1 spsk smør

1-2 spsk fløde/mælk (måske kan vand bruges?)

1 spsk sukrin gold/rørsukker

1-2 spsk kakao (jeg kan li kakaosmagen stærk)

koges et øjeblik til en tyk chokoladesovs og hældes i en skål

½ tsk vanillepulver

1 spsk kokosmel

2-3 spsk havregryn røres i/til konsistensen er ok

køles af og trilles eller spises som snask af skålen  :badgirl  det er en fin lille portion acceptabelt syndighed

 

Undskyld for snask-spam i brokketråden  :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er bare nogen jeg har fundet på:

1 spsk smør

1-2 spsk fløde/mælk (måske kan vand bruges?)

1 spsk sukrin gold/rørsukker

1-2 spsk kakao (jeg kan li kakaosmagen stærk)

koges et øjeblik til en tyk chokoladesovs og hældes i en skål

½ tsk vanillepulver

1 spsk kokosmel

2-3 spsk havregryn røres i/til konsistensen er ok

køles af og trilles eller spises som snask af skålen :badgirl det er en fin lille portion acceptabelt syndighed

Undskyld for snask-spam i brokketråden :blush

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er bare nogen jeg har fundet på:

1 spsk smør

1-2 spsk fløde/mælk (måske kan vand bruges?)

1 spsk sukrin gold/rørsukker

1-2 spsk kakao (jeg kan li kakaosmagen stærk)

koges et øjeblik til en tyk chokoladesovs og hældes i en skål

½ tsk vanillepulver

1 spsk kokosmel

2-3 spsk havregryn røres i/til konsistensen er ok

køles af og trilles eller spises som snask af skålen :badgirl det er en fin lille portion acceptabelt syndighed

Undskyld for snask-spam i brokketråden :blush

Man skal ALDRIG undskylde for snask-spam!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅÅÅHHHH IRONI  :shooter

 

Sund snask - og nu føling, 2,8

 

Det kan da ikke passe?!

 

GIDER IKKE MERE! PISSE INSULIN PIS FANDME NÅ!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅÅÅHHHH IRONI :shooter

Sund snask - og nu føling, 2,8

Det kan da ikke passe?!

GIDER IKKE MERE! PISSE INSULIN PIS FANDME NÅ!

Der er vist noget insulin der skal justeres... :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅÅÅHHHH IRONI :shooter

Sund snask - og nu føling, 2,8

Det kan da ikke passe?!

GIDER IKKE MERE! PISSE INSULIN PIS FANDME NÅ!

Hvad er føling? :chin:

Det lyder virkelig ikke rart :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke lægehus i Tarm længere? :)

Nej, vi bor jo i Sørvad nu ;) så vi har læge i Vildbjerg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er føling? :chin:

Det lyder virkelig ikke rart :kram

Føling er når man får for lavt blodsukker pga insulin og man mærker det - jeg har haft det mellem 2,1 - 3,2 stykker, mit blodsukker skal helst ligge mellem 4-6 ca. Jeg ryster, føler mig nervøs/angst og da det var lavest havde jeg svært ved at tale og følte mig uklar i hovedet. Det er hurtigt fixet med et glas juice eller lignende, men den ubehagelige følelse varer 1-2 timer for mit vedkommende. Lidt som følelsen af at være blevet vækket meget brat af meget dyb søvn, sådan lidt "ved siden af mig selv" ubehageligt.

 

Nope ikke rart. Og jeg ville virkelig ønske jeg efterhånden havde lært at undgå det, but no :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føling er når man får for lavt blodsukker pga insulin og man mærker det - jeg har haft det mellem 2,1 - 3,2 stykker, mit blodsukker skal helst ligge mellem 4-6 ca. Jeg ryster, føler mig nervøs/angst og da det var lavest havde jeg svært ved at tale og følte mig uklar i hovedet. Det er hurtigt fixet med et glas juice eller lignende, men den ubehagelige følelse varer 1-2 timer for mit vedkommende. Lidt som følelsen af at være blevet vækket meget brat af meget dyb søvn, sådan lidt "ved siden af mig selv" ubehageligt.

Nope ikke rart. Og jeg ville virkelig ønske jeg efterhånden havde lært at undgå det, but no :(

Jeg går altid rundt med druesukker :) måske det var en ide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føling er når man får for lavt blodsukker pga insulin og man mærker det - jeg har haft det mellem 2,1 - 3,2 stykker, mit blodsukker skal helst ligge mellem 4-6 ca. Jeg ryster, føler mig nervøs/angst og da det var lavest havde jeg svært ved at tale og følte mig uklar i hovedet. Det er hurtigt fixet med et glas juice eller lignende, men den ubehagelige følelse varer 1-2 timer for mit vedkommende. Lidt som følelsen af at være blevet vækket meget brat af meget dyb søvn, sådan lidt "ved siden af mig selv" ubehageligt.

Nope ikke rart. Og jeg ville virkelig ønske jeg efterhånden havde lært at undgå det, but no :(

Føj! Er det så fordi du får for lidt sukker (eller for meget insulin)?

Altså, Jeg tænker, at det tager lang tid at få styr på diabetes under normale omstændigheder, men det må da være sværere som gravid! Tænker bestemt ikke at du skal slå dig selv oveni hovedet pga det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går altid rundt med druesukker :) måske det var en ide?

Ja måske. Jeg går rundt med en juice i tasken, men jeg har kun oplevet at få følinger når jeg er hjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.