SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Det er altså lidt kedeligt med regn når jeg er alene hjemme med drengene! Jeg ville gerne slæbe os på legeplads <_<

En sommer hvor det øs regnede gav min mor mig badetøj på og så fik jeg lov til at gå amok i vandpytter - med bare tæer!!

Det var så sjovt :D

Men jeg ved ikke hvor koldt det er idag :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jeg ikke :boo

 

:kram

Må man spørge hvilken uddannelse det var du søgte ind på? Er der nogen af dem der stadig har plads der kunne friste i stedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg har bare så svært ved at lade være med at tælle kalorier og fløde, nødder, chokolade og avocado er jo egentlig bandlyst i mit hoved :(

Men jeg vil gøre alt for Nova.. Jeg frygter bare en vægtøgning :(

De tanker om mad er forfærdelige - hader hader hader mit forhold til mad

Har du snakket med nogen om det? Så eller lægen? Det er jo ikke holdbart, at du ikke tillader dig selv at få de nærringsstoffer, som du og Nova har brug for. Du skal jo spise en del flere kalorier end normalt, når du ammer. Og hvis ikke du får nok at spise, så hjælper hud-til-hud, hyppige amninger og alt det der kok så meget, hvis din krop ikke har noget at danne mælk af.

Du er nødt til at spise nok, hvis du vil amme, søde. Det duer ikke, at du sulter dig selv, men det duer slet ikke at Nova ikke får mad nok. Jeg siger det ikke for at give dig dårlig samvittighed eller noget, men du er nødt til at få styr på det, og hvis ikke du selv kan (og det er helt ok), så bed om hjælp af fagfolk.

Vil det hjælpe, hvis du laver en portion af det, der er "forbudt" og tænker på det som mad til Nova - altså ikke noget, der skal ernære dig, men noget, der skal til at fylde brysterne op? Og så visualisere på en eller anden måde, at maden går i brystbenet, og ikke i maven? Det lyder måske fjollet, men måske kunne det virke.

Eller lav en regel om, at hver gang hun græder af sult, så tager du noget af det gode ammemad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du snakket med nogen om det? Så eller lægen? Det er jo ikke holdbart, at du ikke tillader dig selv at få de nærringsstoffer, som du og Nova har brug for. Du skal jo spise en del flere kalorier end normalt, når du ammer. Og hvis ikke du får nok at spise, så hjælper hud-til-hud, hyppige amninger og alt det der kok så meget, hvis din krop ikke har noget at danne mælk af.

Du er nødt til at spise nok, hvis du vil amme, søde. Det duer ikke, at du sulter dig selv, men det duer slet ikke at Nova ikke får mad nok. Jeg siger det ikke for at give dig dårlig samvittighed eller noget, men du er nødt til at få styr på det, og hvis ikke du selv kan (og det er helt ok), så bed om hjælp af fagfolk.

Vil det hjælpe, hvis du laver en portion af det, der er "forbudt" og tænker på det som mad til Nova - altså ikke noget, der skal ernære dig, men noget, der skal til at fylde brysterne op? Og så visualisere på en eller anden måde, at maden går i brystbenet, og ikke i maven? Det lyder måske fjollet, men måske kunne det virke.

Eller lav en regel om, at hver gang hun græder af sult, så tager du noget af det gode ammemad?

Altså det er ikke fordi at jeg ikke spiser, men jeg spiser nok bare ikke helt nok.

Jeg har sådan nogenlunde kontrol over det, det værste er bare min evige dårlige samvittighed overfor min krop. Jeg vil jo gerne være sund og kunne producere det mælk hun skal have, men samtidig vil jeg også gerne være tynd og lille. Min fornuft ved godt at det ene ikke udelukker det andet, men det er nok den del i mit hoved som er sygt... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Må man spørge hvilken uddannelse det var du søgte ind på? Er der nogen af dem der stadig har plads der kunne friste i stedet?

Jordemoder. Jeg har allerede en uddannelse, så jeg vælger ikke en eller anden "tilfældig" uddannelse. Jeg brænder virkelig for jordemoderfaget, så det er kun det, jeg vil læse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder. Jeg har allerede en uddannelse, så jeg vælger ikke en eller anden "tilfældig" uddannelse. Jeg brænder virkelig for jordemoderfaget, så det er kun det, jeg vil læse.

Kan du komme på venteliste? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må prøve at kigge på at optimere mælken for min mavefornemmelse er at det er fordi der ikke er nok mælk :(

Hun er ikke slem om dagen først ved en 16 tiden starter helvedet :( -når Nichlas selvfølgelig er taget på arbejde..

Jeg håbede sådan at jeg kunne skyde skylden på en tiger, men der er vidst 2 uger igen - fordi hun kun er 1 måned og 2 dage og blev hun født 8 dage før termin :chin:

Mandler og chokolade og mælk må jeg få købt ind :(

Prøv at Google mælkebomben. Den har jeg haft super meget gavn af og den er nem og lave. Jeg laver 50 g af hver ingrediens og jeg har til drys på yoghurt på ca 1 uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far og hans ikke-eksisterende planlægningsgen!!! For fuck sake!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er ikke fordi at jeg ikke spiser, men jeg spiser nok bare ikke helt nok.

Jeg har sådan nogenlunde kontrol over det, det værste er bare min evige dårlige samvittighed overfor min krop. Jeg vil jo gerne være sund og kunne producere det mælk hun skal have, men samtidig vil jeg også gerne være tynd og lille. Min fornuft ved godt at det ene ikke udelukker det andet, men det er nok den del i mit hoved som er sygt... :(

Det må ikke være nemt :kram Kan du evt snakke med dig sundhedsplejerske? Det er jo det de er der for. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du komme på venteliste? :)

Der findes ingen venteliste :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Markus har tynd mave for anden uge i træk men fejler ikke noget ifølge lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Familie tur til Aros uden hensyn til vores drenge...Ihh hvor ærgerligt...

De havde nok hygget sig mere ved farmor og farfar tror jeg...

Vi skulle have været i maseilsborg slots park men det gad de andre pludselig ikke så Tobias har enten siddet i auto stol eller klapvogn det meste af dagen fremfor han kunne ha leget i slots parken og brugt lidt energi...suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Der findes ingen venteliste :(

:kram :kiss :kram2 øv sødeste du øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først at smadre forruden på min bil, nu er min tlf som er helt ny også gået i stykker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40,4 det er det man kalder høj feber... Hvornår skal man som voksen reagere på det??

Jeg har taget to panodiler og går i seng om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40,4 det er det man kalder høj feber... Hvornår skal man som voksen reagere på det??

Jeg har taget to panodiler og går i seng om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40,4 det er det man kalder høj feber... Hvornår skal man som voksen reagere på det??

Jeg har taget to panodiler og går i seng om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40,4 det er det man kalder høj feber... Hvornår skal man som voksen reagere på det??

Jeg har taget to panodiler og går i seng om lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoder. Jeg har allerede en uddannelse, så jeg vælger ikke en eller anden "tilfældig" uddannelse. Jeg brænder virkelig for jordemoderfaget, så det er kun det, jeg vil læse.

Ok, det kan jeg godt se. Ikke lige den nemmeste uddannelse at komme ind på :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, det kan jeg godt se. Ikke lige den nemmeste uddannelse at komme ind på :(

Nej, det ville være synd at sige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooooog så er vi indlagte - igen. Denne gang grundet kraftig diarré og opkast på nu 3. Døgn (startede torsdag morgen). Hun er ikke dehydreret (endnu) fordi vi har hældt vand på hende udover maden løbende, men her til aften begyndte hun også at kaste vandet op så snart vi gav hende det.

Så da vi havde skiftet 15 bæ-bleer på 2 timer og hun kastede alt op så snart det nåede maven, så turde manden ikke mere, så vi ringede ind og bad om at få hende tjekket.

Så der er vi nu. Venter på svar på afføringsprøven, men vi skal blive natten over. Hun skal som udgangspunkt ikke have noget natten over i maven, og så ellers holde øje med hende, jo. Hun havde 39,7 da vi kom ind, mod 38,3 en time tidligere. Så et eller andet er der på færde.

Lille pus :-(

Og stakkels mor som muligvis SLET ikke får mulighed for at sove i nat...

 årh, crap altså! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooooog så er vi indlagte - igen. Denne gang grundet kraftig diarré og opkast på nu 3. Døgn (startede torsdag morgen). Hun er ikke dehydreret (endnu) fordi vi har hældt vand på hende udover maden løbende, men her til aften begyndte hun også at kaste vandet op så snart vi gav hende det.

Så da vi havde skiftet 15 bæ-bleer på 2 timer og hun kastede alt op så snart det nåede maven, så turde manden ikke mere, så vi ringede ind og bad om at få hende tjekket.

Så der er vi nu. Venter på svar på afføringsprøven, men vi skal blive natten over. Hun skal som udgangspunkt ikke have noget natten over i maven, og så ellers holde øje med hende, jo. Hun havde 39,7 da vi kom ind, mod 38,3 en time tidligere. Så et eller andet er der på færde.

Lille pus :-(

Og stakkels mor som muligvis SLET ikke får mulighed for at sove i nat...

I har da rigtig ramt en storm af modgang pt! :kram Håber det snart vender igen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dommen hedder rota-virus... Ingen anelse om hvad planen er, om vi kommer hjem imorgen eller hvad de tænker.

Lige nu er jeg absolut grædefærdig. Har ikke sovet endnu, og der er ikke umiddelbart mulighed for at personalet kan tage over noget af natten. Så jeg er on my own med baby med maveproblemer som ikke helt har forstået konceptet med at man sover mere når man er syg. Hun tror det hedder 'sover slet ikke når man er syg :boo :boo :boo

For pokker, hvor er I hårdt ramt :kram Jeg håber, at det ender med noget søvn til jer begge. God bedring til E og en masse varme tanker til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dommen hedder rota-virus... Ingen anelse om hvad planen er, om vi kommer hjem imorgen eller hvad de tænker.

Lige nu er jeg absolut grædefærdig. Har ikke sovet endnu, og der er ikke umiddelbart mulighed for at personalet kan tage over noget af natten. Så jeg er on my own med baby med maveproblemer som ikke helt har forstået konceptet med at man sover mere når man er syg. Hun tror det hedder 'sover slet ikke når man er syg :boo :boo :boo

:(

Er der ikke noget familie/ven, der kan være hos hende, mens du får sovet lidt?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.