SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Jeg tror gerne de må spørge, men du er ikke forpligtiget til at svare.

Det er ulovligt at spørge om, hvad du fejler. Men arbejdsgiver må gerne spørge om, hvornår du forventer at vende tilbage.

 

Der er så en gråzone, hvis man har en paragraf 56 aftale. For hvis nu man har det fordi man ofte lider af migræne og så brækker benet. Så er man jo "almindeligt" sygemeldt pga benet og ikke i kraft af paragraf 56, da sygdommen ikke skyldes migræne. Det vil jo så nok blive noget bøvlet, hvis man ikke taler nogenlunde åbent om, hvad årsagen til sygdommen er. 

 

Men ellers  - nej - arbejdsgiver må ikke spørge. Og man er heller ikke forpligtet til at sige "jeg har fået influenza og melder mig syg".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg slår fuldstændig ud med bumser!!!

Alle på hagen oveni hinanden og uanset hvor mange gange jeg har "trykket" dem (:badgirl) så er de klamme og meget tydelige :puke forsvind nuuuuu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi: Selvfølgelig er det du gør, godt nok.

Jeg er ikke en perfekt mor, og jeg prøver heller ikke på at være det. Jeg vil gerne være en god en af slagsen, men jeg har ingen abitioner om at køre mig selv helt i sænk for at være en mor, der opfylder alle betingelser for at være den helt perfekte mor. Og det er der flere grunde til

1) Den perfekte mor er en illusion. Hun bager speltboller samtidig med at hun ikke giver sine børn gluten. Hun går til babysvømning, salmesang, rytmik, og alt hvad nærområdet kan tilbyde, samtidig med at hun bliver hjemme i de trygge rammer for ikke at forstyrre babyens rytme. Hun samsover og bruger "godnat og sov godt"-metoden. Hun syr selv det designertøj hun giver børnene på. Hun findes ikke

2) Mine børn spejler sig i mig, og lærer af mig. De kan ikke begå alle fejl selv, så de lærer også af andres. Hvis jeg råber og siger undskyld bagefter, så er der faktisk også en lektion i, at de kan mærke, hvordan det føles, når nogen er sure på dem, og hvorfor det ikke er godt at råbe af andre, samtidig med at de mærker, hvor godt det føles at få en undskyldning. Selvfølgelig stræber jeg efter at undgå at råbe, men når det en gang i sker, så prøver jeg at dulme den dårlige samvittighed med, at der var en mulighed for at snakke om det og lære af det

3) En perfekt mor er en fjern mor. En perfekt mor, der ikke viser den side af sig sev, der er ked af det eller vred eller noget helt 3. Kan være en mor, der er svær at forholde sig til. Min egen mor har jeg aldrig set græde. Til min morfars begravelse så jeg en mikro lille salt-aflejring i den ene øjenkrog, som om der havde været en tårr, der tørrede ind før den fik lov til at trille. Min far er også på samme måde. Jeg selv er typen, der tuder i et væk, og har altid været det. Og det har altid føltes forkert eller som noget jeg skulle vokse fra, for mine tætteste voksne græd jo aldrig - og så måtte det at græde være forkert. Det gjorde det faktisk ret svært at tale med mine forældre om de tunge ting, for ingen af os var gode til at håndtere det, hvis jeg begyndte at græde. Karla har set mig græde et par gange, og ved (forhåbentligt), at det er ok at være ked af det en gang imellem, og at det ikke er forkert at græde.

4) Der er ingen der vinder på den dårlige samvittighed. Hvis du nu forsætter som du gør, men lægger den dårlige samvittighed væk, så er du akkurat lige så god en mor. Du bliver ikke bedre af at være tynget. Tværtimod vil dine børn opleve en mor, der har en større selvværd, og det vil kun gavne dem.

Sødeste stephi, du gør det altså rigtig godt, tro mig! :kiss

Ih hvor siger du det afsindigt godt!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min kære mand... :prik

Nu har Benjamin sovet igennem de sidste 3 nætter, og hver eneste af dem er jeg blevet vækket af min mand, som enten halvsovende spørger om B er vågen, flyver op og nærmest rykker i mig og siger at B falder ned hvorefter jeg siger nej og manden spørger om B ligger i sin seng hvilket jeg kan sige ja til, eller som i nat hvor manden konstaterer "nå, B sover ikke. Jamen så kilder jeg dig lige" :blink

De første 2 nætter har jeg fint kunne falde i søvn igen, men i nat lå jeg bare og roterede om mig selv. Jeg kunne bare ikke falde i søvn igen! Manden trak torsk i land, jeg svedte og fuglene begyndte at pippe.. <_<

Når nu Benjamin endelig sover helt igennem (= ingen sut, ingen trøsten, bare søvn!), så gider jeg sk* da ikke vækkes af manden! <_< så her til morgen fik han lige en sur dementor-kone som tilbehør til morgenmaden. Han blev til gengæld helt paf, undskyldte alt det bedste han har lært og tilbød at sove på sofaen i nat.. Det tilbud overvejer jeg at sige ja til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke har fået min mens så jeg kan få spiral sat op :gal

Nu bliver det nok ikke før slut september da gyn holder ferie hele august og jeg nok først har mens i slutningen af måneden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elektriker som kom med dumme kommentarer i morges om at jeg havde nogle morgen sure drenge siden de græd eller brokkede sig så meget den halvanden time han var her...men altså en dreng på 20 mdr og en på knap 7 mdr der kræver mor samtidig...ikke at forglemme at jeg har været vågen hver time hele natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW han har sq godt af at han fik sin finger i klemme i vores musefælde ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er totalt drænet... Ingen energi, min krop er død... Ville lige hurtigt støvsuge, men bare det at finde den frem gjorde min krop helt slap og jeg blev træt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er totalt drænet... Ingen energi, min krop er død... Ville lige hurtigt støvsuge, men bare det at finde den frem gjorde min krop helt slap og jeg blev træt :boo

Overvejet at få et sundhedstjek hos lægen? Tænker at du er meget syg, og det måske kunne skyldes mange vitaminer eller lignende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil du bytte :lolhit

Hell no! :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger. Jeg fik vist snakket ham til fornuft, og han har allerede været med i haven i dag. Så der er håb forude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejet at få et sundhedstjek hos lægen? Tænker at du er meget syg, og det måske kunne skyldes mange vitaminer eller lignende

:ditto

Uanset så skader et sundhedstjek ikke, og måske det kunne være rart at få nævnt for lægen alt det du går og tumler med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brystbetændelse :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter nogle gange at det er mit livs største fejltagelse, at kæmpe så meget for at få den store hjem og bo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter nogle gange at det er mit livs største fejltagelse, at kæmpe så meget for at få den store hjem og bo.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter nogle gange at det er mit livs største fejltagelse, at kæmpe så meget for at få den store hjem og bo.

Det kan jeg godt forstå - men jeg tænker, at de udfordringer, som jeg forestiller mig, at I har, meget godt illustrerer, at det var vigtigt... Spørgsmålet er, hvad det kommer til at koste resten af familien... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det når man skal være alene hjemme i 14 dage med en vildt sur og humørsvingende baby, der kun sover 3 x 20 minutter om dagen, er glad for at stå tidligt op (i dag kl 3.30 :shooter), men for lige at krydre den lidt ekstra, så skal jeg åbenbart lige være syg nu. Super.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå - men jeg tænker, at de udfordringer, som jeg forestiller mig, at I har, meget godt illustrerer, at det var vigtigt... Spørgsmålet er, hvad det kommer til at koste resten af familien... :kram2

Jo præcis mine tanker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejet at få et sundhedstjek hos lægen? Tænker at du er meget syg, og det måske kunne skyldes mange vitaminer eller lignende

Jeg fået sundhedstjek, inkl vitamin tjek minimum en gang årligt, pga min fedmeoperation.

Så jeg VED jeg har vitamin mangel, men desværre er der ikke så meget at gøre ved det åbenbart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo præcis mine tanker...

Men det er en lille menneskesjæl.. Og jo mere hun spræller, jo mere har hun brug for jer.. Prøv at holde fast i det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det er en lille menneskesjæl.. Og jo mere hun spræller, jo mere har hun brug for jer.. Prøv at holde fast i det :kram

Jo, men der er også grænser for hvad vi kan acceptere, som er "sprælleri" altså, som vi kan tale om på pædagogisk niveau. Håber det bliver bedre ved start i børnehave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor var det lige det gik galt med det her putteri? Vi er tilbage på putninger af 1-2 timer lige meget om vi ligger ved siden af ham, går frem og tilbage eller hvad pokker vi ellers kan finde på. Jeg frygter efterhånden at klokken bliver sengetid, for så ved jeg, at der går et par timer før der er ro...

Jeg vil have mine aftener tilbage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor var det lige det gik galt med det her putteri? Vi er tilbage på putninger af 1-2 timer lige meget om vi ligger ved siden af ham, går frem og tilbage eller hvad pokker vi ellers kan finde på. Jeg frygter efterhånden at klokken bliver sengetid, for så ved jeg, at der går et par timer før der er ro...

Jeg vil have mine aftener tilbage!

Tror det ferie-hejs også har ødelagt den gode putte-stime her - 1-1,5 time igen mod vi var nede på omk 30 min før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I det når man skal være alene hjemme i 14 dage med en vildt sur og humørsvingende baby, der kun sover 3 x 20 minutter om dagen, er glad for at stå tidligt op (i dag kl 3.30 :shooter), men for lige at krydre den lidt ekstra, så skal jeg åbenbart lige være syg nu. Super.

Noooooo, og så har jeg din lækre ringslynge! Håber du kan klare dig med min dumme ;)

Jeg kender light-udgaven - alene i nogle dage med baby der sover 3-5 x 40 minutter og står op kl 5. Det er ikke sjovt. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.