SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

Min mor :boo

Der er ingen som hende som kan få mig til at tvivle så meget på mine valg :(

Jeg har jo besluttet mig for min brudekjole, som jeg køber brugt. Min mor var med inde da jeg prøvede den og jeg skrev idag til hende at jeg havde besluttet at købe den.

Med det samme får hun skrevet en besked om at det gør ondt på hende at jeg skal have en brugt og "beskidt" kjole på (der var en svag grå kant på det inderste skørt -som man kun så da min mor løftede i hele kjolen for at undersøge efter huller - intet af betydning) og at det var synd men at hun respekteret mit valg og synes altid at jeg er smuk. Men at hun i øvrigt mente at jeg sagtens kunne få en flot ny kjole i Lily til mit budget.

Hvorfor skulle hun så overhovedet skrive det? Jeg synes det er så strengt at give sin mening til kende på den måde når jeg tydeligt var så glad...

Nu er jeg bare ked af det.

Hun grinte også højlydt og mente ikke at Nichlas kunne have en marineblå blazer på fra hans afdøde morfar til brylluppet.

Det sårer virkelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor :boo

Der er ingen som hende som kan få mig til at tvivle så meget på mine valg :(

Jeg har jo besluttet mig for min brudekjole, som jeg køber brugt. Min mor var med inde da jeg prøvede den og jeg skrev idag til hende at jeg havde besluttet at købe den.

Med det samme får hun skrevet en besked om at det gør ondt på hende at jeg skal have en brugt og "beskidt" kjole på (der var en svag grå kant på det inderste skørt -som man kun så da min mor løftede i hele kjolen for at undersøge efter huller - intet af betydning) og at det var synd men at hun respekteret mit valg og synes altid at jeg er smuk. Men at hun i øvrigt mente at jeg sagtens kunne få en flot ny kjole i Lily til mit budget.

Hvorfor skulle hun så overhovedet skrive det? Jeg synes det er så strengt at give sin mening til kende på den måde når jeg tydeligt var så glad...

Nu er jeg bare ked af det.

Hun grinte også højlydt og mente ikke at Nichlas kunne have en marineblå blazer på fra hans afdøde morfar til brylluppet.

Det sårer virkelig

:kram

Min mand bar marineblå til vores bryllup og var stanglækker!! Hvis kjolen føles rigtig for dig, er den rigtig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Min mand bar marineblå til vores bryllup og var stanglækker!! Hvis kjolen føles rigtig for dig, er den rigtig!

Det var "the one" . Jeg synes at det er ligegyldigt hvad farve han har på (okay, så længe det er nogenlunde neutralt ;)) for det er ikke derfor vi gifter os. Vi gør det af kærlighed til hinanden, og alt det med kjolen og festen er jo bare en god undskyldning for at gøre noget stort ud af det.

Åh hun gør mig så ked :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var "the one" . Jeg synes at det er ligegyldigt hvad farve han har på (okay, så længe det er nogenlunde neutralt ;)) for det er ikke derfor vi gifter os. Vi gør det af kærlighed til hinanden, og alt det med kjolen og festen er jo bare en god undskyldning for at gøre noget stort ud af det.

Åh hun gør mig så ked :(

Hvor gør det mig ondt på dine vegne at hun ikke kan holde sin mund - jeg er sikker på at I bliver lækre i jeres valg af tøj på jeres bryllupsdag :loveshower :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak til alle jer der svarede! Jeg har læst jeres søde beskeder flere gange og de varmer og betyder en masse :kiss

Jeg vil ikke fylde hele brokketråden med at svare jer alle sammen, men mega 1000 tak :kiss

Det er vidst bare en dum og hård uge. Det er hårdt at starte op efter 4 ugers sommeferie og selvfølgelig skal han have lov at reagere hos mig, og det er ikke fordi jeg har spoleret ham. Det er bare sådan det er. (Siger den fornuftige stemme, den lille stemme råber stadigvæk noget andet - jeg håber de sammen udgør den balance der gør at jeg gør mit bedste :) ).

Tror du føler ting stærkere end de fleste, og desværre dominerer de negative tanker om dig selv ofte.. Synd og skam for der er intet at have det i! Du er den bedste mor jeg 'kender', du giver dine drenge alt hvad du har, og jeg tør så godt som love dig, at der kommer nogle helt fantastiske mennesker ud af dine anstrengelser! :kram

Forstår din selvbebrejdelse og frustration, det tror jeg alle forældre gør.. Men du er den bedste mor dine drenge kunne ønske sig!!! :kram2 :kiss

Jeg bliver lige nød til at sende dig nogle ekstra mysser :kiss :kiss :kiss :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi jeg har overlevet 70'erne med selvoptagne kunstnerforældre. Der er INGEN tvivl om de elsker mig, men jeg har sgu bare fået lov til at følge med så godt jeg kunne 100% på de voksnes præmisser med alt hvad det indebar af skilsmisse, sorgen over et dødt barn, kunstnerliv - der betyder at man ALTID arbejder når andre har fri, og det man laver ALTID er vigtigere end alt andet. Og jeg er simpelthen blevet ok. Jeg er begavet over gennemsnittet, jeg forstår, kan reflektere og flytte mig ift. komplekse sammenhænge - følelsesmæssige såvel som intellektuelle. Jeg elsker mit barn og har lyst til at vride halsen om på ham når han skriger. Men han er ok, for han er elsket af en mor, der ikke er perfekt, men er bedre end det hun kom fra. Derfor, kære Stephi, er dine børn meget, meget heldige. Men bare fordi man er heldig, så betyder det ikke, at man ikke har noget at slås med. Det har William, men har også sin mor. Så jeg er ikke bekymret.

:kram2 og TAK for din histore! Og for at sætte det lidt i perspektiv :kiss TAK :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi, jeg tænker tit, at det netop kendetegner en god mor, at hun overvejer, om hun gør det godt nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi: Selvfølgelig er det du gør, godt nok.

Jeg er ikke en perfekt mor, og jeg prøver heller ikke på at være det. Jeg vil gerne være en god en af slagsen, men jeg har ingen abitioner om at køre mig selv helt i sænk for at være en mor, der opfylder alle betingelser for at være den helt perfekte mor. Og det er der flere grunde til

1) Den perfekte mor er en illusion. Hun bager speltboller samtidig med at hun ikke giver sine børn gluten. Hun går til babysvømning, salmesang, rytmik, og alt hvad nærområdet kan tilbyde, samtidig med at hun bliver hjemme i de trygge rammer for ikke at forstyrre babyens rytme. Hun samsover og bruger "godnat og sov godt"-metoden. Hun syr selv det designertøj hun giver børnene på. Hun findes ikke

2) Mine børn spejler sig i mig, og lærer af mig. De kan ikke begå alle fejl selv, så de lærer også af andres. Hvis jeg råber og siger undskyld bagefter, så er der faktisk også en lektion i, at de kan mærke, hvordan det føles, når nogen er sure på dem, og hvorfor det ikke er godt at råbe af andre, samtidig med at de mærker, hvor godt det føles at få en undskyldning. Selvfølgelig stræber jeg efter at undgå at råbe, men når det en gang i sker, så prøver jeg at dulme den dårlige samvittighed med, at der var en mulighed for at snakke om det og lære af det

3) En perfekt mor er en fjern mor. En perfekt mor, der ikke viser den side af sig sev, der er ked af det eller vred eller noget helt 3. Kan være en mor, der er svær at forholde sig til. Min egen mor har jeg aldrig set græde. Til min morfars begravelse så jeg en mikro lille salt-aflejring i den ene øjenkrog, som om der havde været en tårr, der tørrede ind før den fik lov til at trille. Min far er også på samme måde. Jeg selv er typen, der tuder i et væk, og har altid været det. Og det har altid føltes forkert eller som noget jeg skulle vokse fra, for mine tætteste voksne græd jo aldrig - og så måtte det at græde være forkert. Det gjorde det faktisk ret svært at tale med mine forældre om de tunge ting, for ingen af os var gode til at håndtere det, hvis jeg begyndte at græde. Karla har set mig græde et par gange, og ved (forhåbentligt), at det er ok at være ked af det en gang imellem, og at det ikke er forkert at græde.

4) Der er ingen der vinder på den dårlige samvittighed. Hvis du nu forsætter som du gør, men lægger den dårlige samvittighed væk, så er du akkurat lige så god en mor. Du bliver ikke bedre af at være tynget. Tværtimod vil dine børn opleve en mor, der har en større selvværd, og det vil kun gavne dem.

Sødeste stephi, du gør det altså rigtig godt, tro mig! :kiss

Jeg tuder lige lidt igen! Tak sødeste! Du rammer jo lige der hvor det fylder for mig :boo

Jeg er jo hende der, der prøver at leve op til alle de der idealer på en og samme tid. Endda de der idealer der er total og aldeles modstridende. Og hold nu op hvor er det egentligt dumt, det kan jo KUN gå galt :(

Wauw! Tak søde! Tak for en virkelig klog besvarelse, tak for at du hjælper mig med at indse at det jeg stræber efter er umuligt.

:kiss :kiss :kiss

(PS jeg fik aldrig svaret dig i den anden tråd om viklen og nu er det forsvundet :rolleyes Jeg har ikke travlt med at få den retur, jeg ville egentligt sælge den, men pga den plet kan jeg ikke få meget for den så... Skal vi aftale hvis ikke før, så en gang til september?).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi, jeg tænker tit, at det netop kendetegner en god mor, at hun overvejer, om hun gør det godt nok :)

Det er jeg meget enig i! Jeg synes generelt at refleksion og selvkritiskhed er vigtigt!

Jeg ville bare gerne have de tanker til at fylde lidt mindre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg meget enig i! Jeg synes generelt at refleksion og selvkritiskhed er vigtigt!

Jeg ville bare gerne have de tanker til at fylde lidt mindre ;)

Det kan jeg godt forstå, men jeg tænker indsatsen starter et andet sted; ved dit helt generelle selvværd. Du er så urimeligt hård overfor dig selv på så mange punkter, og det skal du altså arbejde på :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var "the one" . Jeg synes at det er ligegyldigt hvad farve han har på (okay, så længe det er nogenlunde neutralt ;)) for det er ikke derfor vi gifter os. Vi gør det af kærlighed til hinanden, og alt det med kjolen og festen er jo bare en god undskyldning for at gøre noget stort ud af det.

Åh hun gør mig så ked :(

Jeg have altså pandet min mor en, hvis hun var kommet med sådan en bemærkning. Hun skal da bare blande sig udenom, når det hverken er hende der skal giftes eller betale. Hvis du er glad for kjolen og N glad for blazeren, er det sådan I gør. Bum. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor :boo

Der er ingen som hende som kan få mig til at tvivle så meget på mine valg :(

Jeg har jo besluttet mig for min brudekjole, som jeg køber brugt. Min mor var med inde da jeg prøvede den og jeg skrev idag til hende at jeg havde besluttet at købe den.

Med det samme får hun skrevet en besked om at det gør ondt på hende at jeg skal have en brugt og "beskidt" kjole på (der var en svag grå kant på det inderste skørt -som man kun så da min mor løftede i hele kjolen for at undersøge efter huller - intet af betydning) og at det var synd men at hun respekteret mit valg og synes altid at jeg er smuk. Men at hun i øvrigt mente at jeg sagtens kunne få en flot ny kjole i Lily til mit budget.

Hvorfor skulle hun så overhovedet skrive det? Jeg synes det er så strengt at give sin mening til kende på den måde når jeg tydeligt var så glad...

Nu er jeg bare ked af det.

Hun grinte også højlydt og mente ikke at Nichlas kunne have en marineblå blazer på fra hans afdøde morfar til brylluppet.

Det sårer virkelig

 

Hvis det er tilbagevendende, så tror jeg, jeg ville lade være med at inddrage hende så meget. Bryllupsplanlægning skal være sjovt, og det du beskriver er langt fra sjovt :(

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siden kl 22, har jeg været inde ved Leah 4 gange... Nu gider jeg ikke mere! Jeg er træt, men når kun lige at falde i søvn så skriger hun igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden vækkede mig, da han kom hjem fra vennen. Nu sover han og jeg er vågen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er tilbagevendende, så tror jeg, jeg ville lade være med at inddrage hende så meget. Bryllupsplanlægning skal være sjovt, og det du beskriver er langt fra sjovt :(

:kram2

Enig. Jeg ville stoppe med at fortælle hende ting. Der er ingen grund til at inddrage hende, hvis hun kun kan være negativ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er intet som morgenglade* børn der vækker en klokken 5 efter en stort søvnløs nat <_<

* den ene skriger højere end den anden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er intet som morgenglade* børn der vækker en klokken 5 efter en stort søvnløs nat <_<

* den ene skriger højere end den anden :(

:kiss :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stephi her hjemme er det heller ikke såå skide fedt at være mor i disse dage...begge drenge hyler også på skift særligt morgen og aften Self...nætterne er ikke værd at nævne så kender Hvordan du garanteret føler det...

Håber næste uge bliver bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er intet som morgenglade* børn der vækker en klokken 5 efter en stort søvnløs nat <_<

* den ene skriger højere end den anden :(

:kram sort kaffe IV!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker når Z mor spolere det at vi kan komme til lægen til tiden. Typisk hende. Sååååå typisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram

Jeg har altid haft et lidt anstrengt forhold til min mor da hun er perfektionist - f eks SKULLE jeg lære at skrive med højre hånd, da det var mest feminint og hvis jeg havde en ring på skulle den også være på højre så folk kunne se den når jeg skrev.

Hun lærte mig at kvinder altid skulle kigge op i himlen for det var grimt med en kvinde der kiggede på jorden og så skulle jeg gå som om jeg gik på en lige linje - for det så pænt ud.

Åh ja, at hun så ikke gør tingene selv er en anden historie :rolleyes

Hun skrev igår at grunden til at hun havde noget imod at det var en brugt kjole var fordi hun ikke kunne lade være med at tænke på hvad min svigerfamilie ville tænke!

Min svigerfamilie er så tilgængel den sødeste og mest forstående familie, og de elsker "pre-loved" konceptet :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror projekt køb ny seng ender i skilsmisse :( hader hader hader det, vælg nu bare noget som findes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram

Jeg har altid haft et lidt anstrengt forhold til min mor da hun er perfektionist - f eks SKULLE jeg lære at skrive med højre hånd, da det var mest feminint og hvis jeg havde en ring på skulle den også være på højre så folk kunne se den når jeg skrev.

Hun lærte mig at kvinder altid skulle kigge op i himlen for det var grimt med en kvinde der kiggede på jorden og så skulle jeg gå som om jeg gik på en lige linje - for det så pænt ud.

Åh ja, at hun så ikke gør tingene selv er en anden historie :rolleyes

Hun skrev igår at grunden til at hun havde noget imod at det var en brugt kjole var fordi hun ikke kunne lade være med at tænke på hvad min svigerfamilie ville tænke!

Min svigerfamilie er så tilgængel den sødeste og mest forstående familie, og de elsker "pre-loved" konceptet :wub

Wow det lyder flippet :blink :kram Dejligt at svigerforældrene forstår det fede i det :biglove

Og brugt eller ej, så er den og du virkelig smukke. Det skal du bare huske på :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror projekt køb ny seng ender i skilsmisse :( hader hader hader det, vælg nu bare noget som findes...

Det lyder godt nok hårdt :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kram

Jeg har altid haft et lidt anstrengt forhold til min mor da hun er perfektionist - f eks SKULLE jeg lære at skrive med højre hånd, da det var mest feminint og hvis jeg havde en ring på skulle den også være på højre så folk kunne se den når jeg skrev.

Hun lærte mig at kvinder altid skulle kigge op i himlen for det var grimt med en kvinde der kiggede på jorden og så skulle jeg gå som om jeg gik på en lige linje - for det så pænt ud.

Åh ja, at hun så ikke gør tingene selv er en anden historie :rolleyes

Hun skrev igår at grunden til at hun havde noget imod at det var en brugt kjole var fordi hun ikke kunne lade være med at tænke på hvad min svigerfamilie ville tænke!

Min svigerfamilie er så tilgængel den sødeste og mest forstående familie, og de elsker "pre-loved" konceptet :wub

 

:blink

 

Din mor kunne vist godt bruge at få bearbejdet et par ting ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.