Elisamus

Nr 2, hvornår valgte i?

38 indlæg i dette emne

Hvornår valgte i at få barn nr 2 og/eller nr 3 også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er i gang med nr. 2. Vi begyndte da vores datter var 14 mdr, nu er hun 16 mdr og det er ikke lykkedes endnu. Den her cyklus må være den rigtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik sådan helt officielt i gang i slutningen af maj 2014, hvor jeg også blev gravid med termin 19. marts 2015. Der ville William være 2 år og 1 dag. Vi ønskede oprindeligt at have mellem 1,5 og 2 år mellem William og 2eren, men det skulle også lige passe med min uddannelse. Jeg mistede så desværre og der gik 9 måneder før jeg blev gravid med Nohr (fra start, 7 måneder fra jeg mistede).

Så det blev altså med 2 år og 8,5 måneders mellemrum.

Vi drømmer om endnu en smuksak, og gerne så Nohr er lige omkring 2 år :loveshower Jeg glæder mig allerede meget. Vi har aftalt at vi vurderer hvad vi gør hvornår til vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker om at gå i gang næste sommer, hvor C vil være knap 2 år. Men intet er besluttet endnu, det skal også passe ind. Vi vil helst ikke have dem alt for tæt for det tror jeg min mand kommer til at synes er for hårdt og jeg drømmer om 3 børn, hvilket der nok er størst chance for hvis de ikke kommer alt for tæt :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går i gang igen om ca. to år. Jeg vil gerne være færdig med min uddannelse, når nr. to kommer til verden, men jeg håber på at kunne skrive bachelor mens jeg er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik i gang med projekt nummer 2 da vores den store var 8 mdr, det tog så 6 mdr. Så der endte med at være 23 mdr imellem.

Nr. 3 startede vi på da den lille var 22 mdr og det skete i første forsøg så der kommer Ca til at være 2 år og 7 mdr imellem de yngste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville gerne have cirka 3 år imellem vores børn herhjemme, da jeg er meget alene med børnene om aften, grundet mandens arbejde. Så vi startede maj 2014 ned nummer to, blev dog først gravid i november.

Så endte med 2 år og 11 måneder mellem vores børn. Hvilket vi synes er en helt fantastisk aldersforskel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 2 år og 2 (4) måneder mellem vores. Og det er helt planlagt! Blev gravid i første hug med nr. 2.

Havde dog ikke helt turde håbe på at det skulle gå så hurtigt... Drømte om et forårsbarn :rolleyes. Men havde så termin d. 9. Januar og fødte 9. November.

HVIS Vi skal ha en 3'er bliver det først når Liff (nr. 2) er 3-4år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville egentlig gerne have vores børn tæt på hinanden, men da det lige var nogle praktiske ting, som gerne skulle på plads inden vi fik nummer to, ventede vi. Vi gik i gang kort inden den store blev 3, og var heldige allerede i 2. cyklus, så her bliver der 3 år og 7 mnd. imellem dem.

(Og det er jeg faktisk ret glad for nu - da den store er så selvhjulpen, som han er, og at man kan snakke med ham om tingene)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tænkte "3 år imellem hvis vi er heldige i første forsøg" men tyvstartede så lidt, så der kunne have været 2 år og 9 mdr imellem - men der endte så med næsten præcist at være 3 år imellem. :)

Jeg synes, det fungerer rigtig godt for os. :) Hvis vi skal have flere, bliver der minimum 3 år imellem igen og nok snildt 3,5-4 år, men det skyldes noget økonomisk/praktisk og har ikke noget at gøre med børnene :)

Dog vil jeg sige, at jeg har tænkt at 4 års aldersforskel (og måske også 2?) måske kan være mildere for den første end lige præcis 3 år. Det er selvfølgelig mega individuelt, men ved 3 år sker der bare tit så meget andet - bh, ble, sut. Og der har vi i hvert fald set os "nødsaget" til at udskyde nogle ting lidt (ble og sut), fordi det der storebror-noget egentlig var rigeligt action :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2,5 år imellem vores to børn. Vi tænkte ikke så meget i aldersforskel, men gik igang da vi var klar og det passede med en stor rejse og min uddannelse.

Nu hvor jeg står i det, kunne jeg godt have ønsket at Aksel måske havde været lidt ældre og forstået noget mere, men det er nu alligevel ret fint egentlig. Jeg ville ikke have ønsket kortere tid imellem dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik igang da vores den store pige var 11 måneder og blev gravide i første forsøg, men havde en spontan abort. Så gik der 6 måneder og vi blev gravide igen, hvor vi mistede den pige vi ventede halvvejs gennem graviditeten, og blev herefter gravide igen 3 måneder efter, så der er endt med at være 2 år og godt 10 måneder mellem. Hvis alt var lykkedes i første omgang havde der været 1 år og godt 8 måneder imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 drenge med cirka 13/14 mdr imellem. Det tog os 2 år og 3 mdr at blive gravide med den første da vi mistede et par gange undervejs. Så vi tog chancen i min 3. Cyklus efter første graviditet og blev enige om hvis vi var heldige så tog vi det med for vi regnede ikke med det kunne lykkedes i første hug..men sørme jo ;-)

Så det var delvist planlagt men idag er jeg den lykkeligste mor til 2...

Hvis vi beslutter os for en nr 3 skal der heller ikke gå for længe...så snakker vi om at starte sidst på året eller starten af næste år hvis det er. Men vi har endnu ikke besluttet om vi stopper her eller har mod på en sidste :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er 4 år og 4,5 år i mellem pigerne og William der kommer til juli. Det er jeg rigtig glad for, så er de mere selvhjulpne og forstår lidt mere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi planlægger at gå igang med pb2 til efteråret/vinter. Adam når så at blive tre (og nogle måneder afhængig af hvor hurtig der er gevinst). Det handler både om at jeg muligvis skal have kejsersnit, så Adam gerne skal være lidt større, men også at jeg er igang med at færdiggøre uddannelse og gerne vil i job inden jeg bliver gravid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke om vi ender med flere eller hvornår vibi så fald skulle gå i gang. Astrid er kun knap 5 mdr og er nok for mig pt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville gerne have cirka 3 år imellem vores børn herhjemme, da jeg er meget alene med børnene om aften, grundet mandens arbejde. Så vi startede maj 2014 ned nummer to, blev dog først gravid i november.

Så endte med 2 år og 11 måneder mellem vores børn. Hvilket vi synes er en helt fantastisk aldersforskel.

:ditto

Altså bortset fra min mand ikke arbejder aften. Men vi startede på nummer 2 juli 2014 og havde gevinst i november 2014, der er 2 år og 11 måneder i mellem ungerne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke om vi ender med flere eller hvornår vibi så fald skulle gå i gang. Astrid er kun knap 5 mdr og er nok for mig pt :biglove

:ditto skift bare lige Astrid ud med Johan og 5 måneder ud med 7 ;)

Min mand arbejder aften og min krop er rigtig dårlig til at være gravid. Skal vi have en 2'er, skal J gerne have en hvis alder før jeg vil "byde ham" en mor der ikke kan særlig meget. Så det er vi ret enige om: at, skal vi have to, så skal jeg ikke være gravid før J er 3 år eller sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os skulle det passe ind med min uddannelse og så ville vi gerne have, at den store var ret selvhjulpen, da jeg ikke er så god til at være gravid (bækkenløsning mm). Vi gik igang, så der ville blive 3,5 år imellem, jeg blev gravid i første forsøg, og skrev derefter specialekontrakt, så det passede så godt det nu kunne med termin. Jeg blev færdig med studiet i onsdags, og kunne gå direkte på barsel.

For os er 3,5 år helt perfekt, for vores datter forstår ret meget, og er ret selvhjulpen og skal ikke fx bæres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville egentlig gerne have vores børn tæt på hinanden, men da det lige var nogle praktiske ting, som gerne skulle på plads inden vi fik nummer to, ventede vi. Vi gik i gang kort inden den store blev 3, og var heldige allerede i 2. cyklus, så her bliver der 3 år og 7 mnd. imellem dem.

(Og det er jeg faktisk ret glad for nu - da den store er så selvhjulpen, som han er, og at man kan snakke med ham om tingene)

Vi har 3 år og 7 mdr mellem vores drenge og det fungerer rigtig godt. Den store er så selvhjulpen og nu begynder de hvor den store er 5 og den lille 1,5 har de stor glæde af hinanden :)

Vi ville egentlig gerne have haft dem tættere men der gik 17 mdr før jeg blev gravid med en blivende graviditet. Så nogle ting er man ikke herre over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 6 år og 4 måneder mellem vores to - de har ikke den samme far... Jeg drømmer om at lave en 3'er nu, Alberte er 13 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 3 år og 4 mdr ca mellem vores to drenge. Jeg ville have ca 3 år imellem, og vi er så heldige at vi godt kan planlægge temmelig præcist.

Da jeg skulle have min spiral fjernet, konstaterede lægen samtidigt at jeg havde kyssesyge, da jeg bad ham kikke på min meget ømme hals, når nu jeg alligevel var der. Det betød at projekt baby måtte udsættes nogle mdr... Så vi har altså en dreng på 3,6 år og en dreng på 2 mdr. Hvis vi skal have en 3 er, så tror jeg vi satser på mellem 2 og 3 år mellem den mindste og nr 3. Men det vides ikke endnu om vi holder os til de to skønne drenge vi har fået:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik i gang, så hvis det lykkedes i første forsøg, så ville der have været 2,5 år i mellem. Jeg blev først gravid efter 11 måneder, så næsten 3,5 år i mellem. Desværre mistede jeg og havde en del udfordringer i den process, så jeg kom på tvungen pause, og det var først efter godt 2 år i alt, at jeg fik en blivende graviditet. Der ender derfor med at være 4 år og 9 måneder mellem mine to piger.

 

Processen har ændret mit syn på den optimale aldersforskel. Før vi fik Erica, og da hun stadig var spæd var jeg overbevist om at 2-2,5 år var optimalt. Manden var ikke klar før 2,5 år, så derfor gik vi først i gang der. Nu passer det mig godt, at vi ikke fik dem så hurtigt efter hinanden. Over 4.5 år synes jeg stadig er til den gode side, jeg tror at nu synes jeg at 3,5-4 år er en optimal aldersforskel. Det vil det have været i vores familie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores nr. 1 var 6 måneder, blev jeg (planlagt) gravid med nummer 2

Da vores nr. 2 var 2 år, blev jeg (planlagt) gravid med nr. 3

...... og måske bliver jeg gravid igen når nr. 3 er omkring 1,5 år :blush (shhhhh....)

 

Vi ville gerne have vores børn meget tæt, så derfor gik vi i gang efter 6 måneder første gang, og jeg blev så gravid med det samme, hvilket resulterede i pseudotvillinger med 15 måneder imellem :wub

Jeg blødte rigtig meget efter min 2. fødsel (mistede knap 3 liter blod) og vi blev derfor rådet til at vente 2 år med en ny graviditet. Derfor testede jeg positiv på Charlies 2 års fødselsdag :P Dvs der er 2 år og 9 måneder mellem de 2 yngste.

..... og denne gang går tankerne på hvornår det, rent praktisk, giver mening at holde barsel... hvis nu.... :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vores nr. 1 var 6 måneder, blev jeg (planlagt) gravid med nummer 2

Da vores nr. 2 var 2 år, blev jeg (planlagt) gravid med nr. 3

...... og måske bliver jeg gravid igen når nr. 3 er omkring 1,5 år :blush (shhhhh....)

Vi ville gerne have vores børn meget tæt, så derfor gik vi i gang efter 6 måneder første gang, og jeg blev så gravid med det samme, hvilket resulterede i pseudotvillinger med 15 måneder imellem :wub

Jeg blødte rigtig meget efter min 2. fødsel (mistede knap 3 liter blod) og vi blev derfor rådet til at vente 2 år med en ny graviditet. Derfor testede jeg positiv på Charlies 2 års fødselsdag :P

..... og denne gang går tankerne på hvornår det, rent praktisk, giver mening at holde barsel... hvis nu.... :wub

Uuuuuuuhhhh :kuller han er her fra marts, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER