SaraLK

billede på ansøgning?

16 indlæg i dette emne

Når i skriver en ansøgning, sætter i så et billede af jer selv på eller undlader i?

Hvis i sætter billede på, er det så et i har fået taget hos fotograf eller er det hjemmegjorte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft billede på mit CV. For mig var det lissom der, det hørte til.

Det var i øvrigt et billede, der bare var taget hjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes I skal sætte billede på altid - det giver et mere personligt præg og føles "rarere" for den der læser ansøgningen. Det er også rart at kunne hente ansøgeren til samtale i reception og så give hånd til den rigtige ;-)

 

Hvis det er til alt andet end en chef/direktør stilling så synes jeg et helt normalt billede er ok (dog ikke med børn, fiskerhue, husdyr eller andet personligt præg), taget med en neutral baggrund. Hvis det er til en decideret lederstilling så ville jeg synes at et professionelt billede i en skjorte/jakkesæt er mest passende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har billede på min ansøgning :)

Jeg har faktisk taget det ude på mit arbejdes toilet! :hahaha

Det var fordi at:

1) når jeg er på arbejde har jeg neutral /ingen makeup -så det er faktisk sådan jeg ser ud

2) hvid baggrund (hvis man stiller sig op af væggen)

3) jeg synes at de jobs jeg søger skal have et indtryk af hvordan jeg ser ud når jeg er en del af plejen. Altså at jeg går op i rigtig uniform, neutral makeup og opsat hår.

4) lyset er perfekt :D

Godt nok er billedet skåret ind så man kun kan fornemme at jeg har uniform på, men helhedsindtrykket har jeg fået ros for mange gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har billede på mit CV - i ansøgningen ved jeg ikke lige, hvor jeg skulle sætte det :chin:

Jeg har et sort/hvid portrætfoto, hvor jeg har en neutral sort bluse på. Billedet er pænt, men ikke mere redigeret, end at jeg rent faktisk godt kan se ud som på billedet ;)

Jeg er uddannet jurist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har billede på mit CV - i ansøgningen ved jeg ikke lige, hvor jeg skulle sætte det :chin:

Jeg har et sort/hvid portrætfoto, hvor jeg har en neutral sort bluse på. Billedet er pænt, men ikke mere redigeret, end at jeg rent faktisk godt kan se ud som på billedet ;)

Jeg er uddannet jurist.

 

Jeg har også billede på mit CV, dog i farver og er slet ikke redigeret, bare klippet til. Men den dag havde mit hår et meget rødligt skær, så synes egentlig slet ikke at det ligner mig.... det er lidt mystisk :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også et billede på mit CV, det anbefalede min A-kasse mig. Det er hjemmetaget, men diskret mod en hvid baggrund

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også billede på - meget neutralt hvor jeg står foran en hvid væg.

 

Jeg er i ansættelsesudvalget på arbejdet og læser mange ansøgninger - jeg synes helt klart det er rarest med et billede på ansøgningen. Men det skal selvfølgelig være godt - ellers kan det godt give et dårligt indtryk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig haft billede på, og kommer heller aldrig til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft billede på mit CV, det var der jeg syntes det passede bedst. Det har ikke været et professionelt billede, hverken taget af fotograf eller redigeret, men et relativt præsentabelt billede af mig, et profilbillede. Kan ikke huske det, men tror det har været i farver, og med en grålig baggrund. Hvis det er det billede jeg tænker på, har jeg faktisk blazerjakke på og kigger i kamera og smiler. Håret er vist bare sat op i en kedelig hestehale - ligesom det plejer ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en gang et billedet på, men jeg valgte at fjerne det igen. Jeg fjernede det fordi jeg ikke kunne lide tanken med at hvis de ikke lige kunne lide den måde man så ud, så ville man ikke få en chance for at komme til samtale.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en gang et billedet på, men jeg valgte at fjerne det igen. Jeg fjernede det fordi jeg ikke kunne lide tanken med at hvis de ikke lige kunne lide den måde man så ud, så ville man ikke få en chance for at komme til samtale..

:ditto

Da jeg i sin tid var arbejdsløs, så anbefalede anden aktør folkene, at man kun satte billede på hvis man søgte et job hvor der var meget kunde håndtering fx receptionist, sælger osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fagforening anbefaler billede på CV'et - jeg skal have mit opdateret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har billede på CV'et, ikke på selve ansøgningen.

Jeg har selv taget et billede specifikt til formålet; jeg har en bogreol fyldt med bøger som baggrund.

Jeg er gymnasielærer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv billede på mit CV.

Når jeg ansætter er der heller ikke det jeg vælger ud fra. Er det et billede der signalere noget helt skævt kan jeg dog godt vælge folk fra pga det. Det kan eksempelvis være feriebilleder eller andet der bare skriger "jeg skulle sætte et billede på, men havde ikke noget godt og gad ikke bruge energi på at få taget et". Så hellere undvære! Det behøver ikke være professionelt, men blot neutralt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar!

Tror jeg vil ha taget et præsentabelt billede af mig selv og putte på mit CV.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER