MaleneB

At få sit barn passet

11 indlæg i dette emne

Ja, jeg aner egentlig ikke hvilken overskrift jeg skulle vælge, som ville beskrive mine tanker...

Jeg er nemlig overbevist om at det er nogle fuldstændig irrationelle tanker jeg gør mig, men vil altså lige lufte dem..

Nu er min lille pige jo blevet 1 år. Hun er startet i vuggestue og hun er begyndt at spise rigtig godt. Hun er sågar kommet næsten helt af med sin morsyge. Hun kan jo derfor sagtens blive passet nu uden de store problemer....

Men jeg kan ikke lade være med at have lidt dårlig samvittighed overfor hende, i nogle tilfælde..

Det startede nok i går da jeg talte med min veninde og vi talte om at tage i biografen snart. Hun kan på søndag. Der er mon mand på arbejde og så skulle jeg i så fald have Freya passet. Og det er her jeg får lidt dårlig samvittighed. Jeg er jo mor nu og skal jo passe på hende. Er det så okay bare at få hende passet, fordi jeg gerne vil i biografen? Jeg ved jo at min mor og svigermor vil elske at passe hende, såfremt de selv kan. Og Freya har godt af også at være sammen med dem..

Og alligevel kan jeg ikke slippe den der stemme der siger at det er forkert af mig, at få hende passet så jeg kan komme ud og følte..

Aner ikke om det giver mening det jeg skriver.. og tænker jo også at selvfølgelig er det okay - så bedstemødre kan passe og Freya kan få gode oplevelser med dem. Men altså alligevel tænker jeg også det andet..

Nogle der har haft samme tanker eller kan hjækpe mig med at få orden i de her tanker? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, jeg har det helt personligt sådan, at jeg er en bedre mor for min søn, når jeg får en pause fra ham en gang i mellem! ;)

Forstå mig ret, jeg elsker ham højt og jeg har sat ham i verden for at bruge tid med ham, men både han og bedsteforældrene nyder så godt af at have noget tid en gang i mellem, hvor mor og far ikke er der. De bliver tætte på en anden måde. Hvis det så oveni hatten betyder at mor kan komme i biografen, så win!

Du har nu brugt al din tid med Freya i hele hendes første år - du har fortjent at tage en tur i biffen, og Freya skal nok have det godt og blive forkælet hos enten dine eller B's forældre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil kigge rigtig meget på barnet: hvad siger hun til at blive passet? Hvordan går det i VS? Hvilket forhold har hun til mormor og farmor?

Selvfølgelig er det helt okay at få hende passet, så du kan komme i bio!!! Naturligvis!

Men samtidig kan jeg også forstå dine tanker! Vores barn har kraftige reaktioner efterfølgende, når hun er blevet passet, så vi gør det ikke ofte nok. Vi er mest ude hver for sig. Vi har fået hende passet med overnatning 2 gange, og det har været meget kraftige reaktioner = var det det værd? (Hun er 2,5 år)

Men hvis det kun er i et par timer, så går det bedre. :)

Børn er SÅ forskellige! Nogle børn nærmest tigger om at blive passet :) og uanset hvad, så giver det sikkert dig en masse overskud og glæde at komme lidt ud :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke du skal have dårlig samvittighed over det! Som MorAnja skriver, så er jeg også en bedre mor når jeg får pauser fra min søn.

Og så længe det ikke er hver uge din datter bliver passet se jeg bestemt ingen grund til at have dårlig samvittighed. Hun får jo en god oplevelse med bedsterne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ok at få hende passet for at gå i biografen ;) Og ja, jeg kan godt genkende dine tanker. Jeg har det helt på samme måde. :) 

 

På fredag kommer min mor og henter min datter på 3,5 for at have hende i weeekenden, uden at der er anden grund end at mine forældre havde lyst til at passe hende. Jeg har sagt ja, selv om jeg ikke har planer, fordi jeg ved, at hun hygger sig rigtig meget hjemme hos dem. Og egoistisk som jeg er, glæder jeg mig til at sove længe og blive i sengen lige så længe som jeg gider. 

 

Selvfølgelig skal der være en grænse, og den er I den bedste til at sætte. Nogle børn reagerer kraftigt på at blive passet, mens andre nærmest ikke reagerer på det. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os fungerer det meget bedre at få ham passet i dagtimerne end aften/nattimerne. Så netop søndagen er meget i brug her, hvor han får noget kvalitetstid sammen med farmor og farfar. 

 

I dag blev han hentet i vuggestue af faster og kusine på 12 år for første gang, fordi de holder vinterferie og havde enorm lyst til at bruge en eftermiddag sammen med ham. Da jeg hentede ham ved sengetid havde han simpelthen haft den mest fantastiske dag, selvom jeg ikke havde set ham siden kl. 8! Det var lang tid for mig, men han havde bare hygget og foreslog om faster ikke kunne komme med hjem ;) Nu er han 2,4 år gammel, så han er lidt ældre, men jeg synes på ingen måde du skal have dårlig samvittighed over at få hende passet for at tage i biografen! Hvis man skulle have bedre undskyldninger end det blev de jo aldrig passet ;) Og jeg tænker det er en mild og fin måde at starte på - det var også en bio tur om søndagen vi startede op med. Biograftiden blev valgt efter hvordan det passede i hans rytme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er det i orden at få passet! Det er jo en bif-tur vi taler om, du rejser jo ikke væk en måned! ;)

Gør det, nyd det, dyrk at du også er andre ting end mor.

Og giv bedsterne (og din datter)den gave at være gode kærlige nære voksne i hendes liv. Det opstår ikke af sig selv - det skal have tid og plads til at gro.

Mine forældre er i slut 70'erne og deres kræfter er begrænsede. Min mor er sammen med Vitus så ofte hun kan, og mormor kan bare ikke sætte en fod forkert. Min far og hans kone... tja, de har en hund der hedder Ditte og Ditte siger vov. Det er alt han har at sige om dem. Men de prioriterer anderledes, hvilket jeg personligt synes er ærgerligt..

Så nyd at du har en god mormor og farmor, der kan og vil. Tag imod - og giv - lige så tit det skal være. Til glæde for alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre jeres gode råd og tanker herom.. jeg kan jo egentlig godt selv se at det er i orden, havde alligevel svært ved at slippe tanken.. Men det hjælper jeres ord på. :)

Til Maj85: jeg har ikke oplevet store reaktioner efter hun er blevet passet (hun har prøvet et par timer et par gange), og synes hun klarer det så fint. I vs går det også godt. Hun har nogle dage hvor hun ikke spiser så meget, men regner med det kommer og hun er i hvert fald glad når hun er der. Hun havde dog en reaktion de første dage vi var der - hun sov elendigt i et par dage, men det er ikke et problem længere. :) og tak for dine tanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre jeres gode råd og tanker herom.. jeg kan jo egentlig godt selv se at det er i orden, havde alligevel svært ved at slippe tanken.. Men det hjælper jeres ord på. :)

Til Maj85: jeg har ikke oplevet store reaktioner efter hun er blevet passet (hun har prøvet et par timer et par gange), og synes hun klarer det så fint. I vs går det også godt. Hun har nogle dage hvor hun ikke spiser så meget, men regner med det kommer og hun er i hvert fald glad når hun er der. Hun havde dog en reaktion de første dage vi var der - hun sov elendigt i et par dage, men det er ikke et problem længere. :) og tak for dine tanker.

Armen altså - så skynd dig i biffen! Det lyder jo virkelig til, at hun stortrives :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drop den dårlig samvittighed og tænk på det som kvalitets tid for bedsteforældre og freya.

Klaudia elsker at blive passet ved bedstemor og morfar og skal det på fredag hvor jeg tager mine søstre med ind og se snehvide på is (deres julegave). Og den 18/3 skal vi på messe så jeg aflevere i dagpleje og så hente bedstemor hende og så skal hun sove hos dem til dagen efter. Men vi besøger dem os tit eller det prøver vi så hun har et nært forhold til dem og hun elsker at blive passet hos dem. Så mit råd nyd lidt alene tid med veninden og tag du roligt i biffen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drop den dårlig samvittighed og tænk på det som kvalitets tid for bedsteforældre og freya.

Klaudia elsker at blive passet ved bedstemor og morfar og skal det på fredag hvor jeg tager mine søstre med ind og se snehvide på is (deres julegave). Og den 18/3 skal vi på messe så jeg aflevere i dagpleje og så hente bedstemor hende og så skal hun sove hos dem til dagen efter. Men vi besøger dem os tit eller det prøver vi så hun har et nært forhold til dem og hun elsker at blive passet hos dem. Så mit råd nyd lidt alene tid med veninden og tag du roligt i biffen.

Godt at høre og tak for råd.

I første omgang (i søndags) blev det til hygge med veninde og Freya. Selvom hun tager opstart i vs rigtig godt så kunne jeg dig mærke på hende at hun er begyndt at klynge sig lidt mere til mig hjemme, nu hvor hun er der hende længere og bliver hurtigere afleveret. Så ville ikke lige byde hende at blive passet igen når hun nu virkede til at have brug for jeg var der. Men næste gang jeg skal ses med min veninde vil jeg prøve at komme af sted bare med hende. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER