Guest

Del dit valg af tv/streaming-udbyder

26 indlæg i dette emne

Jeg har kunne lure rundt omkring, at der herinde er mange forskellige måder at se tv på!

Vi har pt. Viasat (ikke mulighed for kabel-tv) og de er håbløst dyre og vi bruger ikke 80% af kanalerne.

Vi overvejer at skifte vores tv-pakke ud med streaming, men: min mand er formel1 fan og det sendes på TV3+, hvilket er svært at få uden en tv-pakke.

Nu har boxer åbnet op for at man kan købe enkelt-kanaler fra april, og vi overvejer derfor at ændre vores sammensætning af tv, så vi kører med tv2play (inkl. Livetv), Netflix, HBO og TV3+ via boxer.

Regnestykket ser således ud nu

Viasat: 400,-

Netflix: 80,-

HBO: 80,-

Samlet: 560,-

Og evt. sådan her pr. april

Tv2play: 130,-

Netflix: 80,-

HBO: 80,-

Boxer: 150,-

Samlet: 340,-

Der er jo uden tvivl penge at spare, men er i tvivl om det alligevel ville fungere :rolleyes

Så, hvad har I valgt, hvorfor og hvad giver I for det?

Og hvem har erfaringer med tv2play via Chromecast - fungerer det som det skal? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører med den mindste pakke fra Stofa og Netflix. 

 

Stofa 199 kr

Netflix 80 kr

I alt 280 kr

 

Det er vi glade for og har ikke noget der ikke opfyldes med det behov (mangler kanal 4 men så vigtigt er medical night og DUM alligevel ikke ;) ). Vi skiftede fra en mellem pakke til den mindste for nogle år siden, og er bare glade for de penge vi sparer. 

 

Har ikke erfaring med TV2 play, men ville ikke være bekymret for om det fungerer på chromecast, det gør alt det andet jo :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Netflix til 79, som vi streamer på fjernsynet ved hjælp af chromecast.

Derudover er jeg ret glad for Skattejægerne på DR og Masterchef på TV3, som jeg ser på computeren.

Da vi flyttede ind i vores hus i 2010 var der ikke gravet ud til antenne. Vi besluttede som et forsøg at droppe tv-kanalerne og vi har aldrig savnet dem. I starten købte vi tv-serier på dvd og havde abonnement på lovefilm. Senere kom Netflix så til. Vi har ingen planer om at ændre på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er påtvunget den store tv-pakke fra Yousee, her hvor vi bor i lejlighed og giver vidst 460 kr. om måneden (bliver jo trukket med huslejen så jeg har bare smidt det som en del af huslejen) 

 

Derudover har vi Netflix (79 kr) og Viaplay (min far betaler)

 

 

I vores gamle lejlighed havde vi en stueantenne liggende i en flyttekasse i stuen så hvis vi lige sku se noget på DR kunne vi gøre det,men blev vel sat frem 1-2 dage om måneden ellers klarede vi os rigelig fint med Netflix og en smule Viaplay(Kunne ikke køre over playstation den gang så krævede man satte computer på med HDMI)

Eneste jeg manglede ved ikke at have tv var go'morgen Danmark, men var jo ikke et problem.

 

Hvis vi havde valget igen så røg hele tv-pakken igen, da man virkelig spilder meget tid på at der altid lige kan køre et eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slet ikke noget "almindeligt" tv. Det er ikke for at spare - men fordi vi bor et sted, hvor vi kun kan få tv via parabol (som vi blev trætte af at skulle indstille hver gang det havde stormet), og fordi vi simpelthen ikke gider at se så mange reklamer. Efterfølgende er vi blevet så glade for at kunne se hvad vi har lyst til når vi har lyst til det - at vi aldrig kommer tilbage til almindelige tv kanaler igen.

 

Vi har TV2 Play (119 kr), Viaplay (229 den store med sport, fordi manden ELSKER fodbold), DPlay (100 kr Den fra kanal digital) og Netflix (79 kr).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...og så har vi et smarttv, så det hele kører direkte på tv. Der er også en app til dr - så vi har alle de kanaler også.

 

Vi kan ikke rigtigt komme på noget vi mangler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kunne lure rundt omkring, at der herinde er mange forskellige måder at se tv på!

Vi har pt. Viasat (ikke mulighed for kabel-tv) og de er håbløst dyre og vi bruger ikke 80% af kanalerne.

Vi overvejer at skifte vores tv-pakke ud med streaming, men: min mand er formel1 fan og det sendes på TV3+, hvilket er svært at få uden en tv-pakke.

Nu har boxer åbnet op for at man kan købe enkelt-kanaler fra april, og vi overvejer derfor at ændre vores sammensætning af tv, så vi kører med tv2play (inkl. Livetv), Netflix, HBO og TV3+ via boxer.

Regnestykket ser således ud nu

Viasat: 400,-

Netflix: 80,-

HBO: 80,-

Samlet: 560,-

Og evt. sådan her pr. april

Tv2play: 130,-

Netflix: 80,-

HBO: 80,-

Boxer: 150,-

Samlet: 340,-

Der er jo uden tvivl penge at spare, men er i tvivl om det alligevel ville fungere :rolleyes

Så, hvad har I valgt, hvorfor og hvad giver I for det?

Og hvem har erfaringer med tv2play via Chromecast - fungerer det som det skal? :)

Synes ikke dit regnestykke passer 130+80+80+150 = 470 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen tv-pakke og har ikke haft det siden august sidste år.

 

Vi har DR-kanaler og Netflix

Vi tilkøber HBO når der f.eks. kommer GoT til april ;)

Vi har haft tv2play i december-januar, så jeg kunne se håndbold. Vi har set det via Chromecast og det har fungeret fint.

 

Hvis der er noget jeg/vi gerne vil se, så tilkøber vi den tjeneste der har det - der er jo ingen oprettelse og ingen binding, så med de penge vi sparer på tv-pakke, kan vi sagtens have en ekstra tjeneste i nogen måneder om året :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig har jeg ikke haft en fjernsynspakke i lang tid, fordi jeg ikke gider betale for tv-kanaler, som jeg aldrig bruger. Nu er jeg så flyttet til et sted, hvor jeg har fået muligheden for at have Boxer, hvor jeg selv vælger kanalerne.

 

Boxer Flex: 79 kr

TV2: 29 kr

 

TV2 Zulu: 29 kr

Kanal 4: 39 kr

TV3: 39 kr

TV3 Puls: 39 kr

 

 

Derudover har jeg disse streamingtjenester:

TV2 Play, HBO Nordic, C More Play og Min Bio: 0 kr (del af telefonabonnement)

Netflix: 0 kr (betalt af min mor)

Dplay: 79 kr

 

Så samlet set betaler jeg 333 kr om måneden for fjernsyn og jeg synes selv at jeg er dækket hammergodt ind. På den front har jeg i hvert fald intet at klage over. :)

 

Jeg skifter en del mellem at have Dplay (tidligere Nutv) og Viaplay, alt efter hvad mit humør er til, men mener det er samme pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke dit regnestykke passer 130+80+80+150 = 470 :)

Hov ja, mener da 440! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige opsagt vores yousee pakke hvor vi har haft den store pakke. Det er primært pga sport vi har haft den store pakke. Vi har netflix og viaplay ved siden af lige nu. I mit telefon abb. har jeg HBO, C-more og TV2-play. Jonas har fundet et par streaming tjenester han kan bruge når han gerne vil se sport så det kan vi købe til og fra som vi nu vil. Ramasjang var nok den jeg var mest nervøs for at undvære men der ligger det meste alligevel på deres hjemmeside og DR kan vi streame.

 

Vi kan kommer til at spare lidt men ikke meget. Jeg vil bare gerne af med yousee hvor vi betaler over 500 kr. om måneden for en masse kanaler vi ikke bruger. Så vil jeg hellere betale til noget vi rent faktisk bruger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige opsagt vores yousee pakke hvor vi har haft den store pakke. Det er primært pga sport vi har haft den store pakke. Vi har netflix og viaplay ved siden af lige nu. I mit telefon abb. har jeg HBO, C-more og TV2-play. Jonas har fundet et par streaming tjenester han kan bruge når han gerne vil se sport så det kan vi købe til og fra som vi nu vil. Ramasjang var nok den jeg var mest nervøs for at undvære men der ligger det meste alligevel på deres hjemmeside og DR kan vi streame.

Vi kan kommer til at spare lidt men ikke meget. Jeg vil bare gerne af med yousee hvor vi betaler over 500 kr. om måneden for en masse kanaler vi ikke bruger. Så vil jeg hellere betale til noget vi rent faktisk bruger.

Det er nemlig også sådan vi har det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fullrate internet-tv. Det fungerer fint og er vist en del billigere end Yousee feks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Fullrate TV og internet. Det kører bare og Vi er rigtig glade for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov ja, mener da 440! :)

He og jeg var så lige så god til at regne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke nogen tv-pakke og har ikke haft det siden august sidste år.

Vi har DR-kanaler og Netflix

Vi tilkøber HBO når der f.eks. kommer GoT til april ;)

Vi har haft tv2play i december-januar, så jeg kunne se håndbold. Vi har set det via Chromecast og det har fungeret fint.

Hvis der er noget jeg/vi gerne vil se, så tilkøber vi den tjeneste der har det - der er jo ingen oprettelse og ingen binding, så med de penge vi sparer på tv-pakke, kan vi sagtens have en ekstra tjeneste i nogen måneder om året :)

Minus håndbolden så er det nøjagtig hvad vi har gjort siden vi flyttede tilbage til DK november '14 og helt ærligt, så savner jeg ikke at have alm kanaler.

Synes faktisk vi ser markant mindre, men bedre programmer fordi vi ikke bare stener det der nu lige er, men aktivt vælger når og hvad vi vil se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun Netflix.
Jesper og jeg ser kun serier, når vi ser tv, så vi så ingen grund til at have en tv-pakke.
Børnene ser alligevel kun det som de kender og gider, som kan findes på Netflix :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Netflix og HBO. Manden får dog et lille problem når den nye sæson af formel 1 begynder, da han synes det er alt for dyrt at købe viaplay sport for ca. 2 løb om måneden, men han kan ikke rigtig finde et godt alternativ.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har yousees lille pakke med 10 vælg selv-kanaler. Egentlig følger vi ikke med i noget, men vi er glade for sportskanalerne, og så vil jeg også gerne have nyderne ved hånden. Der er nu rigtigt meget tv jeg gerne ville være foruden, men jeg er tilfreds nu efter vi selv har valgt kanaler (før var det helt håbløst jo).

Netflix bruger vi til få serier, lidt tegnefilm og naturdokumentarer.

HBO Nordic bruger vi når der er GoT :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har DRs kanaler

Og TV2 boxer = 50 kr/md

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en medium tdc tv-pakke, Netflix, viaplay OG HBO :blush

Jeg ville gerne kunne sige at vi saaaagtens kunne undvære det, og måske behøver vi ikke den mediumpakke da jeg kun ser 5-6 kanaler (som ikke er med i den mindre pakke) men sandheden er at jeg i øjeblikket lever foran tv'et... Jeg har intet overskud og derfor kan det nogle dage være alt for meget at skulle vælge og tænke på hvad jeg vil se på henholdsvis viaplay og Netflix og HBO. Så er det rart med kanalerne.

Andre gange er det rart at hvis der kun er l*rt i tv'et at jeg selv kan finde frem til hvad jeg vil se :)

Grunden til at vi så har ALLE 3 er fordi at vi begge gerne ville have Netflix, jeg ønskede viaplay for deres Disneyfilm og N kunne ikke leve uden HBO :)

Så ja, det er kun af dovenskab vi har de ting :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige nu DR-kanaler, netflix og viaplay. Når det bliver april skal vi også have hbo, så vi kan se game of thrones. :D Måske opsiger vi viaplay der, vi har snart set hvad vi gider derinde. Vi shopper tit rundt mellem de forskellige, men netflix er fast inventar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi deler Netflix med min søster og min moster, så det er 40 kr/måned. Vi har gratis Viaplay pga min stedfar, og vi har gratis boxer pga mine svigerforældre.

Så det kan næsten ikke gøres billigere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har parabol fra Viasat. Da det er det eneste vi kan få herude på landet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en pakke fra you see til 300 om måneden mener jeg. Primært for at have Disney junior, men TV3, tv2 og nogle af de andre kanaler er også rare at have

Derudover har vi Netflix. Det er for mandens skyld, jeg har rigeligt i det andet og kunne sagtens nøjes med DR-kanalerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER